بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B1

بررسی تلویزیون ال جی B1

در اینجا قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B1 بپردازیم که از دیگر شاهکار های 2021 برند ال جی است.این تلویزیون که از سری اولد 2021 ال جی می باشد دارای کیفیت تصویر فوق العاده فورکی و قابلیت های فراوانی است.در ادامه به صورت کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت و شما را کاملاً با آن اشنا می کنیم پس حتماً ما را همراهی کنید.

معرفی کوتاه

تلویزیون اولد ال جی B1 یکی از تلویزیون های بسیار عالی است که از هر نظر بهترین عملکرد را دارد.این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K می باشد و در کناره قابلیت های عالی که دارد تصاویری خیره کننده را ارائه می دهد.این تلویزیون اولد نیز مانند سایر اولد ها می تواند هر پیکسل را به صورت جداگانه خاموش کند.این عملکرد موجب شده تصاویر با کنتراستی عالی و سیاهانی کامل ارائه شوند.دارای فناوری های چونDolby Vision IQ ، Dolby Atmos ،حالت فیلم ساز، قابلیت HDR10 Pro، طیف گسترده رنگی، پردازنده قدرتمند الفا 7 ، قابلیت های بازی Game Optimizer ، فناوری های NVIDIA G-SYNC و AMD FreeSync است.همچنین این تلویزیون دارای زمان پاسخگویی عالی، تأخیر ورودی کم ، نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDMI 2.1 و نرخ تجدید متغیر (VRR) است.با چنین قابلیت های می توانید به راحتی از کنسول های نسل بعدی تا حد امکان استفاده کنید.ال جی b1 به دلیل کنتراست عالی که دارد برای اتاق های تاریک گزینه بسیار خوبی است.متأسفانه روشنایی کمی دارد و نمی تواند در اتاق های روشن به خوبی عمل کند.زاویه دید فوق العاده ای دارد و میتواند برای نشیمن های با مبلمان گسترده گزینه خوبی باشد.متأسفانه مانند سایر اولد ها در معرض سوختن دائمی قرار دارد.

نقاط قوت تلویزیون B1

  • دارای کنتراستی فوق العاده
  • عدم شکوفایی در اطراف اجسام روشن
  • زمان پاسخگویی سریع که باعث حرکت روان می شود.
  • پشتیبانی از FreeSync ، HDMI Forum VRR و G-SYNC

نقاط ضعف تلویزیون B1

  • خطر سوختگی دائمی
  • در SDR یا HDR زیاد روشن نمی شود.

تلویزیون ال جی B1 از تلویزیون های اولد میانرده ال جی در سال 2021 است.این تلویزیون جایگزین BX 2020 شده است و مشابه C1 می باشد و بالاتر از A1 قرار دارد.همچنین رقبای اصلی آن اولد سونی A80J و اولد C1 هستند.

تلویزیون ال جی B1 با طراحی بینظیر

تلویزیون B1 همانند مدل 2020 آن یعنی BX دارای بدنه ای بسیار نازک و حاشیه ای کم است.نوع پایه آن نیز همانند BX از نوع پایه وسط می باشد که کمی کج است.در قسمت پشت آن کمی تغییر دیده می شود و آن هم در رنگ آن است که رنگ خاکستری روشن تری دارد.پایه آن از مقاومت خوبی برخوردار است و می تواند به خوبی از تلویزیون پشتیبانی کند. این پایه بسیار تخت است و نمی تواند فاصله تلویزیون را از میز زیاد کند بنابراین در صورت داشتن نوار صوتی باید آن را جلو تلویزیون قرار دهید که ممکن است کمی جلو صفحه نمایش را بگیرد.

پشت تلویزیون B1

پشت تلویزیون بسیار ساده است و چیزی خاصی ندارد تنها قسمت کمی به ورودی ها اختصاص دارد.نمیه بالای پشت از فلزی صاف است و قسمت پایین که ورودی ها نیز در انجا قرار دارند از جنس پلاستیک است که شبیه آلومینیوم برس دار می باشد.همچنین دارای گیره ای است که می توانید برای مدیریت کابل به پشت وصل کنید و از بهم ریختگی کابل ها جلوگیری کنید.

ضخامت تلویزیون B1

این تلویزیون از نیمه به بالا بسیار باریک است اما قسمت پایین تر آن کمی ضخامت دارد ولی با این وجود برای نصب بر روی دیوار گزینه بسیار مناسبی است چرا که فاصله چندانی با دیوار نخواهد داشت.

کیفیت ساخت B1

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی B1 فوق العاده است.این تلویزیون از لحاظ ساختاری بسیار مستحکم است و تنها کمی خم شدن روی پلاستیک نزدیک ورودی ها وجود دارد.پایه آن نیز با اینکه از جنس پلاستیک است اما به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند و تقریباً بدون لرزش است.

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 77B1

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 65B1

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 55B1

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 48B1

کنتراست تلویزیون ال جی B1

تلویزیون ال جی B1 از لحاظ کنتراست عملکرده خیره کننده ای دارد.این تلویزیون به دلیل اینکه می تواند هر پیکسل را به صورت جداگانه خاموش کند از کنتراست بسیار خوبی برخوردار است و می تواند سیاهانی بسیار عمیق تولید کند.بنابراین با وجود چنین کنتراستی حتی در یک اتاق تاریک نیز می توانید شاهده تصاویری بسیار خیره کننده باشید.

روشنایی SDR

تلویزیون B1 دارای روشنایی SDR تقریباً خوبی است.این تلویزیون از لحاظ روشنایی SDR فرق چندانی با BX ندارد و تقریباً عملکردی مشابه دارند.تلویزیون B1 نمی تواند به اندازه روشن شود تا بر نور های خیره کننده غلبه کند.همچنین دارای محدودیت روشنایی اتوماتیک تهاجمی (ABL) است که در مناطق وسیع با رنگهای روشن ، روشنایی کمتری پیدا می کند،بنابراین ورزشهایی مانند هاکی یا بسکتبال کم نورتر دیده می شوند.البته می توانید با تنظیم کنتراست در 100 و Auto Dynamic Contrast روی «متوسط» روشنایی را افزایش دهید اما خب این تنظیمات به قیمت از دادن دقت تصویر است.

روشنایی HDR

روشنایی HDR تلویزیون ال جی B1 بد نیست اما خب زیاد هم جای تعریف ندارد.ظاهراً نسبت به اولد BX کمی بهبود یافته اما باز هم برای برجسته کردن موارد برجسته در HDR مناسب نیست.برجسته های کوچک هیچ مشکلی ندارند و بسیار روشن هستند اما برجسته های بزرگتر به سرعت کم نور تر می شوند. EOTF هدف را کاملاً دنبال می کند تا زمانی که سرعت آهسته در اوج روشنایی خود حرکت می کند، به سرعت اتفاق می افتد ، بنابراین جزئیات را در صحنه های روشن از دست می دهد.برای داشتن روشنایی بیشتر نیزAuto Dynamic Contrast را روی «50» ، دمای رنگ را روی «Cold 50» قرار دهید.همچنین HDR Tone Mapping را فعال کنید.روشنایی HDR در حالت بازی نیز مشابه حالت خارج از بازی است و فرق چندانی ندارد.

روشنایی HDR چیست ؟ روشنایی به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بیشتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دیده شدن در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته کند.

عملکرده یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه تلویزیون B1

تلویزیون اولد ال جی B1 از لحاظ یکنواختی خاکستری عملکرده فوق العاده ای دارد.در این تلویزیون هیچ اثری از صفحه کثیف در مرکز نیست و این برای تماشای ورزش می تواند بسیار عالی باشد.یکنواختی در صحنه های تقریباً تاریک حتی بهتر است و هیچ مشکلی ندارد.اما در این تلویزیون نیز مانند سایر اولدها خطوط افقی و عمودی ضعیفی وجود دارد اما به سختی دیده می شوند و در اتاق های با نور خوب اصلاً دیده نمی شوند.

یکنواختی سیاه : یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

یکنواختی خاکستری چیست؟ نشان می دهد که یک تلویزیون چقدر می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه نمایش حفظ کند. مشکلات یکنواختی ممکن است شبیه لکه های تیره تری در اطراف صفحه به نظر برسد ، گوشه ها و لبه ها به ویژه تیره تر از آنچه که باید نشان داده شوند.

زاویه دید تلویزیون ال جی B1

تلویزیون B1 ال جی از نظر زاویه دید نیز عملکرده فوق العاده ای دارد.این تلویزیون به دلیل برخورداری از قابلیت اولد دارای زاویه دید بسیار وسیعی است و در هر زاویه تصاویری بسیار دقیق و واضحی ارائه میدهد.پس اگر دارای نشیمنی بزرگ با مبلمان گسترده هستید تلویزیون B1 با زاویه دیدی که دارد میتواند بهترین گزینه باشد.

بازتاب نور تلویزیون B1

عملکرده بازتاب نور تلویزیون ال جی b1 بسیار خوب است.این تلویزیون می تواند به خوبی بر اکثر تابش های خیره کننده غلبه کند، البته در اتاق های که در معرض نور خورشید یا دارای لامپ های بزر هستند عملکرد ضعیف تری دارد.پس اگر این تابش ها موجب آذار شما می شوند تا جایی که می توانید آن را روبروی پنجره یا در معرض لامپ های بزرگ و با نور زیاد قرار ندهید.

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون ال جی b1

عملکرده طیف رنگی و حجم رنگ تلویزیون ال جی B1

تلویزیون ال جی B1 دارای طیف رنگی بسیار گسترده برای محتوای HDR است.این تلویزیون پوشش تقریباً عالی از رنگ DCI P3 و پوشش خوب Rec دارد.البته با این حال نیز نگاشت تن برای هر دو کمی خاموش است و رنگهای مانند آبی و فیروزه ای زیاد دقیق نیستند.حجم رنگی B1 نیز بسیار مناسب است.این تلویزیون به دلیل اینکه دارای طیف گسترده ای از رنگ است می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را بدون مشکل نمایش دهد.همچنین به دلیل کنتراست فوق العاده ای که دارد می تواند رنگ های تیره را به صورت کامل نشان دهد و تنها در ارائه رنگ های روشن تر کمی مشکل دارد.

خطر سوختن دائمی تلویزیون B1

تلویزیون B1 نیز متأسفانه مانند سایر تلویزیون های اولد در معرض سوختن دائمی قرار دارد.البته می توانید به راحتی و تنها با تماشا کردن محتوای مختلف آن را از خطر سوختن دائمی محفوظ کنید.اما در صورتی که شما آن را بیشتر بر روی یک کانال قرار دهید به احتمال زیاد سوختن روی می دهد و لوگوی کانال در صورت عوض کردن کانال نیز باقی می ماند.

خطر سوختگی دائمی (Permanent Burn-In Risk) چیست ؟ خطر سوختگی دائمی به احتباس دائمی تصویر گفته می شود که معمولاً در اثر گذاشتن 犀利士 یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. تصاویر ‘سوخته’ هستند و مانند لکه ها هنگام پخش محتوای دیگر برای همیشه قابل مشاهده خواهند بود.اما شما می توانید با تماشا کردن محتوای مختلف از آن جلوگیری کنید.یعنی برای چندین ساعت تلویزیون را روی یک کانال قرار ندهید و زود به زود آن را عوض کنید.

تلویزیون اولد B1 با زمان پاسخگویی عالی

تلویزیون ال جی B1 خوشبختانه از زمان پاسخگویی فوری برخوردار است.این تلویزیون می تواند تصاویر را بدون کمترین تاری و به صورت روان نمایش دهد.بنابراین شما می توانید سریع ترین تصاویر را نیز با کیفیت عالی و بدون هیچ گونه تاری مشاهده کنید و لذت ببرید.

درج قاب سیاه و درون یابی حرکتی

درج قاب سیاه (BFI): یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون B1 درج قاب سیاه (BFI) است که تاری تصاویر را از بین برده و موجب بهبود کیفیت تصاویر می شود.

درون یابی حرکتی : درون یابی حرکتی نیز قابلیتی است که باعث بهبود کیفیت تصاویر می شود. اما متأسفانه در این تلویزیون عملکرده زیاد خوبی ندارد.

درون یابی حرکتی چیست ؟ درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این اثر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد. این ویژگی فقط در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.

B1 دارای نرخ تازه سازی متغیر (VRR)

تلویزیون ال جی B1 دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است و از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) FreeSync و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می کند و با G-SYNC نیز کاملاً سازگار است.این تلویزیون به دلیل برخوداری از چنین قابلیت های به گزینه ای بسیار مناسب برای بازی تبدیل شده است.پس اگر به دنبال تلویزیون با کیفیت و مناسب برای گیمینگ هستید b1 lg می تواند گزینه خوبی باشد.

تأخیر ورودی

این تلویزیون فورکی ال جی 2021 در حالت بازی از تأخیر ورودی فوق العاده کمی برخوردار است و بازی روانی را برایتان ارائه می دهد.همچنین ال جی در تلویزیون های 2021 خود از تنظیم جدید Prevent Input Dela استفاده کرده است که قرار دادن آن بر روی “Boost” می تواند تأخیر ورودی را برای محتوای 60 هرتزی بهبود ببخشد.البته این تنظیمات بر روی محتوای 120 هرتزی تأثیر چندانی ندارد.

تلویزیون ال جی B1 با پشتیبانی از رزولوشن های مختلف

تلویزیون B1 تمام رزولوشن های معمولی را که تحت پهنای باند HDMI 2.1 هستند تا 4k @ 120Hz ارائه میدهد.همچنین کروم 4: 4: 4 با محتوای 1080p و 4k در 60Hz و با سیگنالهای 4k @ 120Hz نمایش می دهد.اما نمی تواند 4: 4: 4 مناسب با هر سیگنال 1440p یا 1080p @ 120Hz را نمایش دهد.

B1 سازگار با پیشرفته ترین کنسول های بازی

تلویزیون LG B1 کاملاً با کنسول های Xbox Series X و PS5 سازگار است و تا 4k @ 120Hz در HDR مشکلی ندارد.اما نمی تواند از بازی های 4k @ 120Hz در Dolby Vision پشتیبانی کند.همچنین B1 دارای حالت تأخیر ورودی کم خودکار است که با اجرای بازی به صورت خودکار در حالت بازی قرار میگیرد و باعث می شود از انجام بازی سریع روان لذت ببرید.

مشخصات ورودی های تلویزیون ال جی B1

نکته : پهنای باند ورودی HDMI 2.1 به جای 48 گیگابیت بر ثانیه 40 گیگابیت بر ثانیه است ، اما فکر نکنم تأثیر چندانی داشته باشد.

ورودی ها تلویزیون B1

3 پورت HDMI

2 پورت USB

خروجی صوتی نوری دیجیتال

خروجی آنالوگ 3.5 میلی متر

تیونر (کابل / مورچه)

دارای LAN

گذرگاهای صوتی

دارای ARC (HDMI 3)

پشتیبانی از eARC

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

دریافت سیگنال DTS: X از طریق DTS-HD MA از طریق eARC ندارد

تلویزیون ال جی B1 دارای پشتیبانی از eARC بر روی HDMI 3 است که به شما امکان می دهد صدای با کیفیت بالا و فشرده نشده Dolby Atmos را از طریق یک اتصال HDMI به گیرنده سازگار منتقل کنید.اما این تلویزیون نیز مانند سایر تلویزیون های ال جی، نمی تواند از فرمت های صوتی DTS عبور کند.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی B1

تلویزیون B1 از لحاظ کیفیت صدا نیز عملکرده خوبی دارد و می تواند صدای فراگیر و همه جانبه ای ارائه دهد.توان صوتی این تلویزیون 40 وات است که از طریق سیستم صوتی 2.2 کانال به صورت فراگیر ارائه می شود.

عملکرده پاسخ فرکانسی و اعوجاج صدا

B1 ال جی دارای پاسخ فرکانسی فوق العاده ای است.صدای بیس این تلویزیون از اکثر تلویزیون ها بهتر است اما باز هم به یک ساب ووفر اختصاصی برای صدای بلند و ضربه زدن به بیس نیاز دارید. در کل این تلویزیون مشخصات صوتی متعادل و بلندی دارد،اما در حداکثر صدا کمی مصنوعات فشرده سازی وجود دارد.عملکرده اعوجاج B1 نیز خوب است.در سطح متوسط صدا کمی اعوجاج وجود دارد و در حداکثر صدا نیز کمی بیشتر می شود اما این بستگی به محتوا دارد و ممکن است اصلاً شنیده نشود.

اعوجاج صدا چیست ؟اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. به طوری که در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. همچنین رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون ال جی B1

تلویزیون ال جی B1 نیز مانند سایر تلویزیون های ال جی دارای سیستم عامل webOS است.این پلتفرم در سال 2021 بروزرسانی شده است که صفحه ای کامل جایگزین بنر پاین شده است.این سیستم عامل کارایی بسیار راحتی دارد و دارای برنامه های بسیاری است.در صفحه اصلی آن تبلیغات وجود دارد و یک صفحه فروشگاه اختصاصی برای برنامه ها و محصولات تبلیغ شده نیز دارد.همچنین از طریق فروشگاه ال جی می توانید به بسیاری از برنامه ها دسترسی داشته باشید و انها را بر روی تلویزیون اجرا کنید.

ریموت کنترل تلویزیون B1

تلویزیون اولد ال جی B1 از کنترل جادویی از راه دور برخوردار است که ویژگی های بسیاری دارد.این ریموت دارای میکروفون داخلی برای کنترل صدا است،یعنی با استفاده از صدای خود می توانید دستورات مختلفی مانند باز کردن برنامه ها و جستجوی محتوا را انجام دهید.دارای ویژگی NFC است که تنها با قرار دادن گوشی بر روی ریموت می توانید به تلویزیون وصل شوید.همچنین دارای دکمه های میانبری است که به شما امکان خواهند داد به راحتی وارد بعضی از برنامه ها شوید.در صورت در دسترس نبودن ریموت نیز می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک ال جی قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.

اقلام همراه تلویزیون ال جی B1

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون ال جی A1 اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون ال جی A80J اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1 اینجا کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل