بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO90 سری 2021

تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 سری 2021 تلویزیونی فوق العاده با کیفیت و با قابلیت های عالی است.این تلویزیون ال جی 2021 دارای کیفیت تصویر 4K می باشد و تصاویری خیره کننده را ارائه می دهد.نانو 90 از تلویزیون های میانرده و سری نانوسل ال جی است.این تلویزیون در مقایسه با مدل NANO90 سری 2020 ظاهراً کمی بهبود یافته و عملکرده بهتری دارد.این تلویزیون ال جی نانوسل به خوبی روشن می شود و می تواند به راحتی بر نورهای خیره کننده غلبه کند و از بازتاب نور جلوگیری کند.به دلیل برخورداری از پنل IPS زاویه دید بسیار خوبی دارد اما نه به اندازه سایر پنل های IPS .همچنین دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز ،ورودی های HDMI 2.1، زمان پاسخگویی عالی ، تأخیر ورودی کم و پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) می باشد.این تلویزیون با چنین قابلیت های بازی که دارد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای گیمینگ باشد.از نظر کنتراست عملکرده زیاد خوبی ندارد و نمی تواند سیاهان را به خوبی نمایش دهد.از لحاظ کیفیت صدا و قابلیت های هوشمند نیز عملکرد خوبی دارد.علاوه بر این دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیاری است که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

نقاط قوت تلویزیون ال جی NANO90

  • به اندازه کافی روشن می شود تا بتواند بر تابش های خیره کننده غلبه کند.
  • بازتاب چشمگیر
  • زمان پاسخگویی سریع
  • نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • پشتیبانی از VRR

نقاط ضعف تلویزیون NANO90

  • نسبت کنتراست بومی کم
  • کم نور شدن محل عملکرد ضعیفی دارد.

تلویزیون ال جی NANO90 که از سری 2021 نانوسل است جایگزین NANO90 سری 2020 شده است.این تلویزیون کمتر از تلویزیون NANO99 8K و بالاتر از تلویزیون NANO80 است.همچنین با تلویزیون کیولد Q80A ، هایسنس U8G و X8500J سونی رقابت می کند.

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 75NANO90

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80A اینجا کلیک کنید.

طراحی تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 دارای طراحی بسیار ساده و شیکی است.این تلویزیون دارای صفحه نمایش تخت با حاشیه ای باریک است که موجب شده صفحه نمایش بزرگتر بنظر برسد.بدنه آن تا حدی باریک است و در صورت نصب بر روی دیوار فاصله ای کمی با دیوار خواهد داشت به همین دلیل گزینه خوبی برای نصب بر روی دیوار است.پایه های آن که از جنس فلز هستند به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند و شما می توانید بدون نگرانی تلویزیون را بر روی انها قرار دهید.تلویزیون نانو 90 سری 2021 طراحی جلو آن همانند مدل NANO90 2020 است و فرقی نکرده است اما طراحی پشت آن ظاهراً تغییر کرده است.

طراحی پشت تلویزیون NANO90

برند ال جی پشت این تلویزیون را از فلزی صاف ساخته است که جذابیت خاص دارد.ورودی ها نیز در پشت تلویزیون و در سمت راست تلویزیون قرار دارند.همچنین امکان مدیریت کابل از طریق پا و قلاب تلویزیون امکان پذیر است و می توانید با عبور کابل ها از آن مانع بهم ریختگی کابل ها در اطراف تلویزیون شوید..تلویزیون ال جی نانوسل NANO90 در کل از کیفیت ساخت خوبی برخودار است و استحکام و دوام بالای دارد، پی می توانید چندین سال با خیال راحت از آن استفاده کنید.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون هوشمند ال جی NANO90 از لحاظ کیفیت تصویر عملکرده بسیار خوبی دارد و تصاویر را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.این تلویزیون ال جی که دارای کیفیت تصویر 4K و فناوری نانوسل است هر تصویر را با رنگ های واقعی و طبیعی و کیفیت عالی به نمایش می گذارد.

کنتراست تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون 4K ال جی نانو 90 به دلیل اینکه دارای پنل IPS است نسبت کنتراست متوسطی دارد.یعنی ممکن است سیاه پوستان در تاریکی خاکستری بنظر برسند.ویژگی کم نور شدن محلی (Local Dimming) کنتراست را با الگوی آزمون ما زیاد بهبود نمی بخشد چرا که به نظر می رسد همه مناطق کم نور را روشن می کند.اما با این حال می تواند کنتراست را در محتوای واقعی بهبود ببخشد.ما همچنین یک صفحه کاملاً سفید و یک صفحه کاملا سیاه را اندازه گیری کردیم و کنتراست 52250: 1 را بدست آوردیم.با اینکه این عدد نیز نماینده محتوای واقعی نیست اما تأیید می کند که کمبود محلی می تواند نور پس زمینه LED را با یک صفحه کاملا سیاه خاموش کند.

نسبت کنتراست : نسبت کنتراست نسبت بین درخشندگی سفید روشن و تیره ترین سیاهی است که تلویزیون می تواند تولید کند. نسبت کنتراست بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند سیاه پوستان عمیق تری را نمایش دهد.همچنین کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد ، به خصوص هنگام تماشای محتوا در اتاق های تاریک.

روشنایی SDR

تلویزیون ال جی NANO90 از لحاظ روشنایی SDR عملکرده بسیار خوب و قابل قبولی دارد.روشنایی این تلویزیون از مدل سال قبل یعنی NANO90 2020 بهتر است و بهبود چشمگیری در آن دیده می شود.با روشنایی که این تلویزیون دارد می تواند در هر شرایطی بر نور خیره کننده غلبه کند و تصاویر با کیفیتی را ارائه دهد.همچنین اگر دوست دارید تصاویر را روشن تر کنید می توانید حالت تصویر را روی «’Vivid» قرار دهید. در چنین حالتی شما شاهده روشن ترین تصاویر خواهید بود اما تا حدی از دقت تصاویر کاسته می شود.

میزان روشنایی : میزان روشنایی به حداکثر میزان روشنایی یک تلویزیون گفته می شود. تا روشنایی بالاتر باشد تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد،بنابراین می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته تر کند.

کم نوری محلی (Local Dimming)

تلویزیون ال جی NANO90 دارای ویژگی کم نوری محلی است اما متأسفانه عملکرده زیاد خوبی ندارد.ویژگی کم نوری محلی ظاهراً در مدل 2020 نانو90 عملکرده بهتری داشت.چرا که همه چیز را به خوبی روشن می کرد.اما کم نوری محلی در این تلویزیون صحنه ها را بیش از حد تاریک می کند و همین موجب از بین رفتن جزئیات برجسته روشن می شود.همچنین کم نور شدن محلی در حالت «بهینه ساز بازی» نیز عملکرده مشابه دارد و تنها دمای رنگ در حالت«بازی» سردتر است. بنابراین رنگ ها کمی زنده تر به نظر می رسند اما تصاویر کلی تقریباً یکسان است و هیچ فرقی ندارد.

کم نوری محلی (Local Dimming) : کم نور شدن محلی برای تلویزیون های LED اهمیت زیادی دارد چرا که می تواند با کاهش نور مناطق نور پس زمینه ، نسبت کنتراست را در صحنه های تاریک بهبود بخشد.بنابراین سیاه پوستان عمیق تر از حالت عادی و بدون ویژگی می شوند.همچنین کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد. این ویژگی برای تماشای محتوای HDR نیز بسیار مهم است زیرا باعث روشن شدن موارد برجسته همزمان می شود.

روشنایی HDR

تلویزیون ال جی 4K NANO90 دارای روشنایی HDR بسیار مناسبی است.یعنی می تواند از SDR روشن تر شود و عملکرده آن نسبت به NANO90 ال جی 2020 نیز بهبود یافته است،اما هنوز هم برای برجسته سازی کافی نیست. وقتی برجسته های با اندازه کوچک یا متوسط ​​برای مدت کوتاهی روی صفحه می مانند درخشان تر می شود ، اما تا بیشتر روی صفحه بمانند به سرعت روشنایی خود را از دست می دهند.بنابراین بار دیگر ، هایلایت های بسیار کوچک به دلیل کم نور شدن قاب ، کم نورتر می شوند.همچنین EOTF هدف را کاملاً دنبال نمی کند زیرا بیشتر صحنه های روشن بیش از حد روشن می شوند.همچنین hdr در حالت بازی نیز همان عملکرد را دارد و هیچ فرقی نمی کند.برای به دست اوردن بالاترین درجه روشنای نیز می توانید این تنظیمات را انجام دهید. حالت تصویر را روی «زنده» و نوردهی محلی LED را در «متوسط» قرار دهید.

یکنواختی خاکستری

تلویزیون ال جی nano90 سری 2021 از نظر عملکرده یکنواختی خاکستری عملکردی متوسط دارد.در گوشه ای صفحه نمایش کمی تاریکی دیده می شود و صفحه نمایش جلوه کثیف دارد.این جلوه کثیف هنگام تماشای مسابقات ورزشی شاید کمی باعث حواس پرتی شود، البته عملکرد با توجه به محتوا می تواند متفاوت باشد.

یکنواختی مشکی

این تلویزیون ال جی فورکی 2021 از نظر یکنواختی مشکی نیز متأسفانه عملکرده زیاد خوبی ندارد.بدون کم نور شدن محلی به دلیل کنتراست کم از یکنواختی سیاه خوبی برخودار نیست و تقریباً صفحه نمایش حالتی بنفش دارد.با کم نور شدن محلی نیز بهبود چندانی در آن دیده نمی شود زیرا در اطراف صلیب وسط ، شکوفایی به خوبی قابل مشاهده است.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری نشان می دهد که تلویزیون چگونه می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه حفظ کند.مشکلات یکنواختی می تواند مانند تکه های تیره اطراف صفحه باشد، به خصوص گوشه ها و لبه ها بسیار حساس به نظر می رسند، بنابراین تاریک تر هستند.عملکرده این یکنواختی در صحنه های ورزشی زیاد بچشم میآید.به طوری که تکه های تیره روی صفحه می توانند بر روی سطح بازی تأثیر بگذارند.

یکنواختی مشکی : یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

زاویه دید تلویزیون ال جی nano90 سری 2021

تلویزیون ال جی نانو 90 از نظر زاویه دید عملکرده مناسبی دارد اما با توجه به اینکه دارای پنل IPS است انتضار بیشتری از آن داشتیم.در زاویه های گسترده تصاویر کمی تار بنظر می رسند و اون کیفیتی که باید داشته باشند را ندارد.اما برای تماشای چند نفری هیچ مشکلی ندارد و همه می توانند از تصاویری با کیفیت بهرمند شوند.

عملکرده بازتاب نور تلویزیون LG NANO90

تلویزیون NANO90 ال جی عملکرده بازتاب نور فوق العاده ای دارد.این تلویزیون می تواند به راحتی بر شدیدترین نور ها غلبه کند.بنابراین در هر اتاقی می تواند بهترین تصاویر را ارائه دهد و از تابش های خیره کننده جلوگیری کند.

تلویزیون nano90 سری 2021 با پشیبانی از فرمت های مختلف

تلویزیون ال جی NANO90 می تواند بدون هیچ مشکلی محتوای 480p را مانند دی وی دی ها ارتقاء دهد.

محتوای ارتقاء یافته 720p با کیفیت عالی ارائه می دهد

می تواند محتوای 1080p مانند Blu-ray را به خوبی ارتقاء دهد.

تصاویر 4K را به صورت خیره کننده ای ارائه می دهد.

تنها از رزولوشن 8K پشتیبانی نمی کند.

طیف رنگی

تلویزیون ال جی NANO90 از طیف رنگی خوبی برخودار است و برای محتوای HDR بسیار مناسب است.همچنین این تلویزیون هوشمند ال جی از پوشش بسیار خوبی از فضای رنگی DCI P3 در بیشتر محتوای HDR بهرمند است.از نظر میزان رنگ نیز حجم رنگ مناسبی دارد.به دلیل کنتراست کم در نمایش رنگهای تیره کمی مشکل دارد،اما رنگ های روشن را به خوبی نمایش می دهد.

شیب رنگی (گرادیان)

تلویزیون ال جی NANO90 سری 2021 از نظر شیب رنگی عملکرده خوبی دارد. کمی نوار خاکستری و سبز وجود دارد اما زیاد قابل مشاهده نیست.همچنین با تنظیم درجه بندی صاف بر روی«متوسط» یا «زیاد» می توانید نوار ها را کاهش دهید، اما خوب این تنظیمات موجب می شود که بسیاری از جزئیات را از دست دهید.

خطر سوختن دائمی تلویزیون ال جی NANO90

بعضی از پنل های IPS از این قبیل دارای ماندگاری موقت تصویر هستند، اما به نظر نمی رسد که این پایدار باشد زیرا پنل های IPS در آزمایش طولانی مدت ما ایمن هستند.بنابراین می توان گفت تلویزیون ال جی NANO90 که دارای پنل IPS می باشد از این لحاظ ایمن هست و خطر سوختن دائمی ندارد.

خطر سوختیگی دائمی (Permanent Burn-In Risk) چیست ؟ خطر سوختگی دائمی به احتباس دائمی تصویر گفته می شود که معمولاً در اثر گذاشتن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. تصاویر ‘سوخته’ هستند و مانند لکه ها هنگام پخش محتوای دیگر برای همیشه قابل مشاهده خواهند بود.

زمان پاسخگویی تلویزیون ال جی nano90

تلویزیون ال جی NANO90 از زمان پاسخگویی بسیار خوبی برخودار است و می تواند حرکات سریع را بدون تاری ارائه دهد.البته ممکن است در بعضی از اشیاء که بسیار سریع هستند کمی تاری به دنبال اشاء باشد اما در کل حرکت بسیار خوب است و هیچ مشکلی ندارد.

سوسوزدن

تلویزیون ال جی NANO90 برای کاهش نور پس زمینه خود از مدولاسیون عرض پالس (PWM) استفاده می کند. سوسو زدن وقتی شروع می شود که روشنایی صفحه روی چیزی زیر حداکثر تنظیم شود ، اما فرکانس آنقدر زیاد است که نباید متوجه آن شوید. با این حال ، در حالت بهینه ساز بازی«Game Optimizer» با سرعت 120 هرتز چشمک می زند.

مدولاسیون عرض پالس (PWM) : مدولاسیون عرض پالس (PWM) یک تکنیک مدولاسیون است که برای تولید دامنه سیگنال ورودی آنالوگ ، پالس هایی با عرض متغیر تولید می کند.

قاب سیاه (BFI)

تلویزیون ال جی nano90 دارای ویژگی قاب سیاه BFI است که باعث بهبود حرکت می شود.این قابلیت می تواند برای محتوای 60 فریم در ثانیه و 120 فریم در ثانیه به خوبی کار کند.البته ممکن است که در بعضی از صحنه ها باعث تکثیر تصویر شود.

قاب سیاه BFI : اضافه کردن یک قاب سیاه یا یک تصویر نیمه سیاه برای مدتی ، تاری حرکت را تا حد زیادی بهبود می بخشد.بنابراین می تواند تأثیر بسیاری بر روی حرکت داشته باشد.

درون یابی حرکتی

تلویزیون هوشمند ال جی NANO90 با استفاده از درون یابی حرکتی (اثر اپرای صابون) می تواند محتوای کم فریم را بهبود ببخشد.درون یابی حرکتی می تواند 60 فریم در ثانیه را تا 120 فریم در ثانیه درون یابی کند.همچنین می تواند 30 فریم در ثانیه را تا 60 فریم در ثانیه درون یابی کند اما نمی تواند آن را تا 120 فریم در ثانیه درون یابی کند.عملکرده قابلیت درون یابی حرکتی با محتوای واقعی خوب بنظر نمی رسد زیرا کمی تاری حرکت در اشاء در حال حرکت دیده می شود.

درون یابی حرکتی چیست؟ درون یابی حرکتی که به عنوان اثر اپرای صابون نیز شناخته می شود یک ویژگی اختیاری است که باعث می شود نرخ فریم فیلم افزایش یابد و حرکت صاف شود.

لکنت

به دلیل برخورداری از زمان پاسخگویی سریع محتوای که دارای نرخ فریم پایین هستند لکنت ندارند.اگر این شما را ازار می دهد می توانید ویژگی درون یابی حرکتی را فعال کنید.

لکنت : لکنت در تلویزیون بر نحوه حرکت صاف روی صفحه تأثیر می گذارد. به طور کلی در عکسهای آهسته متحرک با محتوای نرخ فریم پایین مانند فیلم ها بیشتر دیده می شود و باعث ایجاد یک الگوی منظم تند و تیز می شود.

تلویزیون ال جی NANO90 می تواند Judder 24p را از هر منبعی حذف کند. برای این کار تنها کافیست Cinema Screen را فعال کنید.

Judder : Judder توسط 24 فریم در ثانیه ویدیو (24p نیز نامیده می شود) ساخته شده که باعث می شود در حرکت دوربین لکنت دیده شود که در عکس های متحرک بسیار قابل توجه است.

نرخ تازه سازی متغیر

تلویزیون ال جی NANO90 از FreeSync و VRR پشتیبانی می کند.این قابلیت ها باعث کاهش پارگی صفحه می شوند و می توانند انجام بازی را برایتان بسیار لذت بخش کنند.برای فعال کردن آن می توانید ، AMD FreeSync Premium را روی«High» تنظیم کنید تا دامنه کامل تازه سازی را با FreeSync بدست آوریم زیرا تنظیم آن روی «Wide» آن را به 60Hz محدود می کند.همچنین با اینکه دارای گواهی رسمی سازگاری با G-SYNC نیست اما با کارت گرافیکی RTX 3080 کار می کند.

نکته : با فعال کردن تنظیمات VRR تنظیمات LED Local Dimming ، TruMotion ، Noise Reduction و Smooth Gradation نیز غیرفعال شده است.

تأخیر ورودی

تلویزیون ال جی NANO90 زمانی که در حالت بهینه سازی بازی باشد تأخیر ورودی بسیار کمی دارد.همچنین برند ال جی برای بهبود تأخیر ورودی تنظیمات جدیدی را به تلویزیون های 2021 خود اضافه کرده است.شما می توانید با تنظیم آن روی حالت «تقویت» تأخیر وودی را حدود 3 میلی ثانیه برای محتوای 60 هرتز کاهش دهید.اما ظاهراً با محتوای 120 هرتز تأثیری در تأخیر وردی ندارد.همچنین فعال کردن درون یابی حرکتی در حالت بازی موجب می شود که تأخیر ورودی افزایش یابد بنابراین پیشنهاد می شود که در حالت بازی درون یابی حرکتی را غیر فعال کنید.

رزولوشن های پشتیبانی شده NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 می تواند هر سیگنال مشترکی را تا 4k 120 هرتز نمایش دهد.همچنین می تواند کروم 4: 4: 4 مناسب را بر روی هر رزولوشن پشتیبانی شده نشان دهد.این می تواند برای خواندن متن خوب هنگام استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار مهم باشد.شما می توانید برای استفاده از آن نماد ورودی را که استفاده می کنید در صفحه اصلی روی «PC» تنظیم کنید.همچنین برای سیگنالهای پهنای باند ، HDMI Deep Color را روی «4k» تنظیم کنید.

تلویزیون NANO90 سازگار با کنسول های پیشرفته

تلویزیون ال جی NANO90 با اکثر کنسول های بازی سازگاری دارد.این تلویزیون که دارای حالت تأخیر ورودی کم است هنگام راه اندازی یک بازی از دستگاه سازگار تلویزیون را به صورت خودکار در حالت بازی قرار خواهد داد.برای اینکار تنها کافیست قابلیت بهینه سازی بازی (Game Optimizer) را در صفحه تنظیمات عمومی فعال کنید.

مشخصات ورودی

سه تا از وردی های HDMI ورودی ARC نیز می باشد.بنابراین در صورت نیاز به اتصال گیرنده ممکن است تنها یک ورودی HDMI 2.1 (HDMI 4) باقی بماند.

ورودی های تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 که از eARC پشتیبانی می کند به شما امکان می دهد که از طریق HDMI صدای با کیفیت و فشرده نشده را به یک گیرنده سازگار انتقال دهید.این تلویزیون از فرمت Dolby Digital پشتیبانی می کند، اما دارای پشتیبای از DTS نیست.برای استفاده از آن eARC شما می توانید ورودی HDMI را برای ورودی مورد استفاده خود روی «Bitstream» ، خروجی صدای دیجیتال را روی «خودکار» تنظیم کنید و پشتیبانی HDMI e-ARC را فعال کنید.

نکته تمام ورودی های HDMI رو به رو هستند و در صورت نصب تلویزیون روی دیوار دسترسی به آنها آسان است.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 از کیفیت صدای بسیار متعادل و قابل قبولی برخوردار است.این تلویزیون پاسخ فرکانسی بسیار مناسبی دارد به همین دلیل گفتگو ها بسیار واضح و رسا هستند.توان صوتی این تلویزیون 40 وات است که از طریق سیستم 2.2 کاناله ارائه می شود و می تواند محیطی گسترده را پوشش دهد.همچنین دارای قابلیت های بسیارعالی برای بهبود کیفیت صدا است.بنابراین این تلویزیون از نظر کیفیت صدا عملکرده بسیار خوبی دارد و بی نقص است.البته عملکرده اعوجاج صدا کمی نا امید کننده است اما اعوجاج تنها در حداکثر صدا به گوش می رسد آن هم بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد و شاید در اکثر محتوا اصلاً متوجه آن نشوید.

اعوجاج : اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارند، دقت تولید مثل را کاهش می دهد.همچنین رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون ال جی NANO90 سری 2021 مانند سایر تلویزیون های ال جی مجهز به پلتفرم هوشمند webos می باشد که بروز شده است و تغییراتی در آن دیده می شود.نسخه 2021 این سیستم عامل به جای بنری که در پایین آن قرار داشت یک صفحه اصلی قرار داده شده است که شامل تمام برنامه ها می باشد.مانند نسخه های قبلی استفاده از آن بسیار راحت است و امکان دسترسی به محتوا های مختلف وجود دارد.همچنین مانند اکثر تلویزیون های مدرن ، تبلیغات نیز در صفحه اصلی وجود دارد. آنها حتی یک صفحه تبلیغات اختصاصی دارند که می توانید محصولات تبلیغ شده آنها خریداری کنید.

کنترل جادویی تلویزیون ال جی nano90

کنترل جادویی تلویزیون ال جی nano90 در سال 2021 با ظاهری جدید طراحی شده است و متفاوت تر از ریموت های جادویی قبل دیده می شود.این کنترل جادویی دیگر از طراحی منحنی برخوردار نیست ، طراحی جدید و بزرگ تری دارد.دارای دکمه های میانبری برای برنامه های Netflix ، Amazon Prime Video ، Disney + می باشد.همچنین از طریق میکروفون داخلی ، به Google Assistant و Alexa دسترسی دارید و می توانید با استفاده از انها با صدای خود ورودی ها را تغییر دهد و به جستجوی محتوا بپردازید، اما تغییر تنظیمات امکان پذیر نیست.

همچنین در صورت در دسترس نبودن کنترل می توانید از دکمه ای که در زیر و وسط تلویزیون قرار دارد برای روشن یا خاموش کردن تلویزیون ، تغییر ورودی ها ، تنظیم میزان صدا یا تعویض کانال ها استفاده کنید.

اقلام همراه تلویزیون ال جی nano90

خروج از نسخه موبایل