بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UP7000

تلویزیون ال جی UP7000

در اینجا قصد داریم تلویزیون ال جی UP7000 را به شما معرفی کنیم که یکی از ارازن قیمت ترین تلویزیون های فورکی 2021 ال جی است..این تلویزیون ال جی از کیفیت تصویر فوق العاده و امکانات خوبی برخوردار است که در ادامه شما را با انها اشنا خواهیم کرد.

تلویزیون ال جی up7000 دارای کیفیت تصویر 4k می باشد و از تلویزیون های سط پایین ال جی به حساب می آید.این تلویزیون از پنل IPS برخوردار است به همین دلیل زاویه دید بسیار گسترده ای دارد.البته تلویزیون UP7000 به دلیل پنل IPS از نسبت کنتراست بسیار کمی برخوردار است.در این تلویزیون نیز از سیستم عامل webOS استفاده شده است که امکان دسترسی اسان به محتوای مختلف را به کاربران خواهد داد.تا حدی می تواند بر بازتاب نور غلبه کند.به دلیل اینکه از هیچ ویژگی کم نوری محلی برخوردار نیست عملکرده hdr زیاد خوبی ندارد.برای تماشای نمایش های تلویزیونی و ورزشی و استفاده از آن به عنوان مانتور بسیار مناسب است و بهترین عملکرد را دارد.تلویزیون ال جی UP7000 کم تر از UP8000 می باشد و بالاتر از UP6955 قرار دارد و رقیب تلویزیون سونی X8000J ، سامسونگ AU8000 و هایسنس A6G است.

مشاهده بررسی تلویزیون سامسونگ AU8000

نقاط قوت تلویزیون UP7000

  • بازتاب مناسب و معقول.
  • زاویه دید گسترده
  • تاخیر ورودی کم

نقاط ضعف تلویزیون UP7000

  • نسبت کنتراست کم
  • در SDR یا HDR خیلی روشن نمی شود.
  • تکثیر تصویر در محتوای سریع حرکت.

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 55UP7000

طراحی تلویزیون ال جی UP7000

طراحی تلویزیون ال جی UP7000 بسیار زیبا و کاربر پسند است.بدنه نه چندان ضخیم دارد و حاشیه آن نیز تا حدی باریک است.طراحی این تلویزیون بسیار شبه به UP8000 است تنها پایه های آن متفاوت است.این تلویزیون دارای پایه های دو شاخه است که از جنس پلاستیک هستند.این پایه ها تلویزیون را چند سانتی از میز جدا می کند.،بنابراین می توانید به راحتی نوار صوتی را در زیر آن قرار دهید.پایه های این تلویزیون از استحکام بسیار زیادی برخوردار هستند و به خوبی از آن پشتیبانی می کنند و مانع تکان خوردن آن می شوند.پس شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی تلویزیون را بر روی آنها قرار دهید.

قسمت پشتی تلویزیون UP7000

قسمت پشت تلویزیون ال جی UP7000 ظاهراً با سایر تلویزیون های ال جی متفاوت است و ورودی ها در قسمت برجسته تر پشت تلویزیون قرار دارند.در پشت آن جای برای مدیریت کابل وجود ندارد.همچنین به دلیل اینکه بدنه آن کمی ضخیم است ممکن است در صورت نصب بر روی دیوار کمی از دیوار فاصله داشته باشد.بدنه آن تمامن از پلاستیک است و در حد یک تلویزیون پایین رده است اما در کل می توان گفت از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است.

کنتراست تلویزیون ال جی up7000

تلویزیون ال جی UP7000 به دلیل برخورداری از پنل IPS از نسبت کنتراست کمی برخوردار است.یعنی به دلیل کنتراست کم ممکن است سیاه پوستان در تاریکی خاکستری بنظر برسند.علاوه بر این ، تلویزیون UP7000 از هیچ ویژگی کم نوری محلی برخوردار نیست تا بتواند آن را بهبود ببخشد.البته کنتراست می تواند بسته به محتوا متفاوت باشد و اینکه سایز 50 اینچ و 70 این مدل از پنل VA برخوردار هستند بنابراین کنتراست بهتری دارند.

روشنایی SDR

تلویزیون ال جی UP7000 از لحاظ روشنایی SDR نیز عملکرده زیاد خوبی ندارد و نمی تواند زیاد روشن شود.بنابراین با نور های خیره کننده نمی تواند مقابله کند.اما در اتاقی که دارای چند چراغ است و نور زیادی ندارد عملکرده مناسبی دارد..برای دستیابی به روشنایی بیشتر نیز می توانید کنتراست را در حداکثر آن و Auto Dynamic Contrast روی “High|” تنظیم کنید.البته با چنین تنظیماتی ممکن است از دقت تصاویر کاسته شود.

روشنایی HDR

تلویزیون ال جی UP7000 متأسفانه از لحاظ روشنایی HDR نیز عملکرده مناسبی ندارد و نمی تواند زیاد روشن شود.بنابراین نمی تواند جزئیات هر تصویر را به خوبی به تصویر بکشد.همان گونه که از نمودار پیداست EOTF به خوبی هدف را دنبال نمی کند و به همین دلیل اکثر صحنه ها تاریک تر از آنچه که باید باشد هستند.اما اگر تصویری روشن تر می خواهید می توانید از همان تنظیمات SDR استفاده کنید. یعنی Auto Dynamic Contrast را روی “High” تنظیم کنید در این صورت تصویر کمی روشن تر می شود.روشنایی HDR در حالت بازی نیز همانند حالت خارج از آن است و تفاوت چندانی در آن دیده نمی شود.

عملکرده یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی UP7000

تلویزیون 2021 ال جی مدل UP7000 از یکنواختی خاکستری مناسبی برخوردار است.لبه های صفحه نمایش کمی تاریک تر هستند و در مرکز آن کمی جلوه صفحه نمایش کثیف است اما باز هم خیلی به چشم نمی آید.یکنواختی سیاه این تلویزیون زیاد جالب نیست و به دلیل کنتراست کمی که دارد کل صفحه نمایش آبی بنظر می رسد.بنابراین تلویزیون UP7000 نمی تواند سیاه پوستانی عمیق را ارائه دهد و هیچ قابلیتی برای بهبود آن وجود ندارد.

زاویه دید تلویزیون ال جی UP7000

تلویزیون 4K ال جی مدل UP7000 به دلیل اینکه دارای پنل IPS است زاویه دید بسیار خوبی دارد و می تواند از کناره ها نیز تصاویری واضح و دقیقی ارائه دهد.پس اگر به دنبال تلویزیونی با زاویه دید گسترده برای تماشای دسته جمعی و نشیمن های بزرگ هستید UP7000 گزینه بسیار مناسبی است.البته سایز 50 اینچ و 70 اینچ آن که دارای پنل VA است زاویه دید خوبی ندارند.

بازتاب نور تلویزیون UP7000

تلویزیون ال جی UP7000 دارای عملکرده بازتاب مناسبی است و می تواند با نور های متوسط به خوبی مقابل کند.اما نمی تواند به خوبی با نور های زیاد و خیره کننده مقابل کند،بنابراین تا جایی که می توانید آن را روبروی پنجره و در معرض نور های خیره کننده قرار ندهید.

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون ال جی UP7000

طیف رنگی

تلویزیون UP7000 ال جی مدل 2021 مانند اکثر تلویزیون های سطح پایین از طیف رنگی زیاد خوبی برخوردار نیست.بنابراین نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را برای محتوای HDR نمایش دهد.این تلویزیون پوشش خوبی از فضای رنگی DCI P3 دارد که در بیشتر مطالب از آن استفاده می شود.حجم رنگی این تلویزیون نیز زیاد نیست و این به دلیل کنتراست کم و عدم وجود طیف گسترده رنگی است.

طیف رنگی : پوشش وسیع رنگی یک تلویزیون به میزان گستردگی رنگی جدید و بزرگتر یک تلویزیون اشاره دارد. طیف های رنگی گسترده تعداد بیشتری از رنگ ها را از آنچه تلویزیون های کنونی می توانند نشان دهند ، شامل می شوند ، بنابراین هرچه پوشش تلویزیون در یک طیف رنگی گسترده بیشتر باشد ، تلویزیون می تواند رنگ بیشتری تولید کند.

خطر پیکسل سوختگی در تلویزیون ال جی UP7000

تلویزیون 2021 ال جی UP7000 از نظر سوختگی دائمی (احتباس تصویر)در امان است.با اینکه بعضی از از پنل های IPS دچار احتباس تصویرمی شوند اما دائمی نیست. پنل IPS در ازمایشات طولانی مدت ایمن نشان داده است.بنابراین خطر سوختگی دائمی آن بسیار کم است.

زمان پاسخگویی تلویزیون UP7000

تلویزیون UP7000 مدل 2021 از زمان پاسخگویی تقریباً مناسبی برخوردار است.البته زمان پاسخگویی آن در اکثر موارد اهسته است و در انتقال های تاریک نیز بیش از حد جابجایی وجود دارد و که شاید باعث ایجاد مصنوعات شود.علاوه بر این بعضی مواقع ممکن است به دلیل سوسو زدن نور پس زمینه متوجه تکثیر تصویر شوید.

لکنت : به دلیل کند بودن زمان پاسخگویی ، لکنت زبان با محتوای نرخ فریم پایین زیاد نیست.

Judder : تلویزیون UP7000 می تواند Judder را از منابع بومی 24p حذف کند ، اما بر خلاف UP8000 ، نمی تواند آن را از منابع 60p / 60i حذف کند.همچنین برای حذف Judder تنها کافیست Cinema Screen را فعال کنید.

درون یابی حرکتی : درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این تأثیر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد.

Judder توسط 24 فریم در ثانیه فیلم (24p نیز نامیده می شود) ساخته شده که موجب می شود در حرکت دوربین لکنت دیده شود به خصوص در عکس های متحرک بیشتر قابل مشاهده است. این یک نتیجه عدم تطابق بین میزان تازه سازی یک صفحه تلویزیون و فرکانس فیلم 24 هرتز است و می تواند هم از طریق یک سیگنال 24p و هم هنگام ارسال یک فیلم 24p از طریق سیگنال 60p یا 60i رخ دهد.

تلویزیون UP7000 ال جی با تأخیر ورودی

تلویزیون UP7000 ال جی تا زمانی که در حالت «Game Optimizer» باشد از تأخیر ورودی بسیار کمی برخوردار است و می تواند برای انجام بازی بسیار مناسب باشد.همچنین شما می توانید در صورت استفاده از آن به عنوان مانیتور آن را بر روی « PC » تنظیم کنید تا کمترین تأخیر ورودی را داشته باشید.نکته دیگر این است که شما نمی توانید در حالت بازی درون یابی حرکتی را فعال کنید.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون ال جی UP7000

تلویزیون ال جی UP7000 می تواند از رزولوشن های مختلف تا 60 هرتز پشتیبانی کند. سیگنال های 1080p و 1440p را در 120Hz می پذیرد ، اما از فریم ها رد می شوند.همچنین در صورتی که ورودی مورد استفاده برای PC را در تنظیمات Home انتخاب کنید می تواند chroma مناسب 4: 4: 4 را در هر رزولوشن پشتیبانی شده نشان دهد. برای سیگنالهای پهنای باند نیز HDMI Deep Color را روی “4k” تنظیم کنید.

UP7000 سازگار با کنسول های بازی

تلویزیون ال جی UP7000 تنها از PS5 یا Xbox Series X می تواند در سیگنال های 4k تا 60 هرتز پشتیبانی کند.علاوه بر این دارای حالت تأخیر خودکار (ALLM) است که هنگام شروع بازی از دستگاه سازگار تلویزیون را به طور خودکار در حالت بازی قرار خواهد داد.برای فعال کردن آن شما باید در تنظیمات Game Optimizer را روی روشن تنظیم کنید.

مشخصات ورودی های تلویزیون ال جی UP7000

  • از HDR10 و HLG پشتیبانی می کند.
  • هر دو پورت HDMI نسخه HDMI 2.0 هستند.
  • از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند.
  • از CEC و HDCP 2.2 پشتیبانی می کند.
  • از Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz) پشتیبانی می کند.

ورودی های تلویزیون UP7000

  • 2 پورت HDMI
  • 1 پورت USB
  • خروجی صوتی دیجیتال (اپتیکال)
  • تنظیم کننده کابل
  • شبکه محلی کابلی

وردی های صوتی UP7000

UP7000 از eARC در HDMI پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد Dolby Atmos فشرده نشده را از طریق صدا TrueHD به یک گیرنده سازگار از طریق یک اتصال HDMI منتقل کنید. برای کار با آن ، پشتیبانی eARC را فعال کرده و Input Audio Format را در «تنظیمات پیشرفته» از صفحه «صدا» روی «Bitstream» تنظیم کنید.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی UP7000

ال جی UP7000 از پاسخ فرکانسی بسیار خوبی برخوردار است.به راحتی می توانید گفتگو های تلویزیونی را به طور واضح بشنوید.حتی در صدای بلند نیز کیفیت صدا بسیا واضح است و هیچ مشکلی ندارد. عملکرده اعوجاج نیز بسیار مناسب است.در حداکثر میزان صدا کمی اختلال وجود دارد اما هر کسی آن را نمی شنود و اینکه می تواند بسته به محتوا متفاوت باشد.توان صوتی این تلویزیون هوشمند ال جی 20 وات است که از طریق دو بلندگوی 10 واتی به صورت فراگیر ارائه می شود.

اعوجاج چیست ؟ اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود نداشت ، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. این رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

امکانات هوشمند تلویزیون ال جی UP7000

UP7000 مانند سایر تلویزیون های سطح بالا مجهز به سیستم عامل webos است که کارایی و سرعت بسیار خوبی دارد.تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه وجود دارد که هیچ راهی برای غیرفعال کردن آنها نیست.از طریق فروشگاه ال جی می توانید به بسیاری از برنامه ها دسترسی داشته باشید و انها را اجرا کنید.

ریموت کنترل تلویزیون ال جی up7000

تلویزیون ال جی up7000 از کنترل جادویی برخوردار نیست و دارای یک ریموت ساده است.این ریموت کنترل نیز دارای دکمه های میانبر برای دسترسی راحت به بعضی از برنامه می باشد.این کنترل از راه دور فاقد کنترل صوتی هست و از برنامه های LG TV Plus یا LG ThinQ نیز پشتیبانی نمی کند بنابراین نمی توانید با آن ارتباط بر قرار کنید و از طریق گوشی خود آن را کنترل کنید.البته ممکن است که این مشکل از طریق به روزرسانی های میان افزاری برطرف شود.

اقلام همراه تلویزیون up7000

خروج از نسخه موبایل