بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون ال جی UP8000

در اینجا به بررسی تلویزیون ال جی UP8000 خواهیم پرداخت که قیمت بسیار مناسبی دارد.این تلویزیون یکی از تلویزیون های فورکی ارزان قیمت ال جی است که برای افراد با درآمد کم می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.علاوه بر این از قابلیت ها و امکانات عالی نیز برخوردار است که در ادامه در مورد انها صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تلویزیون ال جی UP8000 یکی دیگر از تلویزیون های قیمت مناسب فورکی 2021 برند ال جی به حساب می آید.این تلویزیون 4K جایگزین مدل های 2020 ال جی UN7300 و UN8500 شده است و با سامسونگ AU8000 و سونی X8000J رقابت می کند.تلویزیون UP8000 دارای پنل IPS می باشد به همین دلیل از زاویه دید بسیار گسترده ای برخوردار است و از کناره ها نیز تصاویر واضح ودقیقی ارائه می دهد.البته در عوض نسبت کنتراست کمی دارد و نمی تواند سیاه پوستانی عمیق را ارائه دهد.متأسفانه زیاد روشن نمی شود بنابراین شاید نتواند به خوبی از بازتاب نور جلوگیری کند.با روشنایی کمی که دارد مطمئناً نمی تواند HDR رضایت بخشی را ارائه دهد.طیف رنگی آن نیز متوسط است و از طیف رنگی گسترده ای برخوردار نیست.تلویزیون UP8000 دارای زمان پاسخگویی مناسب ، تأخیر ورودی بسیار کمی است اما نرخ تازه سازی آن تنها 60 هرتز است و (VRR) و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی نمی کند.

نکته : سایز 86 و 82 اینچ دارای رفرش ریت 120 هرتز هستند و از HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می کنند.

نقاط قوت تلویزیون up8000

  • زاویه دید خوب
  • زمان پاسخگویی خوب
  • رابط کاربری هوشمند عالی

نقاط ضعف تلویزیون up8000

  • کنتراست کم
  • کم نور شدن محلی ندارد.
  • ممکن است نتواند بر تابش خیره کننده شدید غلبه کند.

طراحی تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون ال جی UP8000 از نظر طراحی شباهت زیادی به UP8500 و UN7300 دارد. اما ظاهراً بدنه آن بسیار نازک تر است.پایه های آن از نوع دوشاخ می باشد که به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند.پایه ها تقریباً در نزدیکی گوشه ها قرار دارند به همین دلیل نمی توان آن را به راحتی بر روی میز کوچک قرار داد.با بدنه باریکی که دارد می تواند برای نصب بر روی دیوار بسیار مناسب باشد زیرا فاصله ای بسیار کم با دیوار خواهد داشت و این جذابیت آن را چند برابر خواهد کرد.

طراحی پشت UP8000 بسیار شبیه به UP8500 می باشد که بسیار ساده است و جنس آن نیز از پلاستیک با روکش بافت است.کمی بالاتر از پایه ها قلاب های برای مدیریت کابل وجود دارد که شما می توانید کابل ها را از اتها عبور دهدید و از بهم ریختگی اطراف تلویزیون جلوگیری کنید.همچنین حاشیه بسیار باریک دارد و همین موجب شده که بیننده کاملاً بر روی تصاویر متمرکز شود.

تلویزیون ال جی UP8000 در کل می توان گفت که از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است.بدنه آن بیشتر از جنس پلاستیک است و تنها پایه آن فلز می باشند که استحکام بسیار خوبی دارند و به خوبی تلویزیون را نگه می دارند و از آن پشتیبانی می کنند. البته در صورت وارد شدن ضربه به تلویزیون احتمالاً کمی تکان خواهند خورد.

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 86UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 82UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 65UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 60UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 75UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 55UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 50UP8000

قیمت و خرید تلویزیون ل جی 43UP8000

کنتراست تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون ال جی UP8000 از نسبت کنتراست زیاد خوبی برخوردار نیست.این تلویزیون به دلیل برخورداری از پنل IPS متأسفانه کنتراست کمی دارد و نمی تواند سیاه هانی عمیق تولید کند،بنابراین در اتاقی تاریک ممکن است که اکثر صحنه های مشکی خاکستری بنظر برسند.البته نسبت کنتراست می تواند بسته به محتوا متفاوت باشد.البته سایز های 50 اینچ 60 اینچ و 70 اینچ UP8000 دارای پنل VA هستند به همین دلیل از کنتراست بهتری برخوردار می باشند.همچنین در صورتی که مایل هستید تلویزیونی با پنل VA خریداری کنید تلویزیون سامسونگ AU8000 که در همین سطح قرار دارد می تواند گزینه مناسبی باشد.

روشنایی SDR

تلویزیون UP8000 از نظر روشنایی SDR عملکردی متوسط دارد و تا حدی مناسب است.با محتوای مختلف سازگار است اما انچنان روشن نمی شود که بتواند در اتاقی با نور متوسط نیز بر تابش ها غلبه کند.شما می توانید برای به دست آوردن تصویری روشن تر حالت تصویر را روی “Vivid” ، پنل Brightness and Contrast را در حداکثر و Dynamic Contrast Enhancer را روی “High” تنظیم کنید.با چنین تنظیماتی تصاویر روشن تر خواهند شد اما خب این روشنای به قیمت کم شدن دقت تصاویر است.

روشنایی HDR

تلویزیون ال جی UP8000 از روشنایی HDR مناسبی برخوردار نیست.در هیچ جای روشنایی کافی برای برجسته سازی محتوای HDR وجود ندارد. EOTF منحنی PQ را به خوبی دنبال می کند ، اما اکثر صحنه ها کمی تاریک هستند. برای داشتن تصویری روشن تر HDR می توانید Dynamic Contrast روی “Low” قرار دهید.این باعث می شود برخی از صحنه ها در محتوای واقعی روشن تر به نظر برسند، اما خب برخی از صحنه ها نیز کمی تاریک تر به نظر می رسند.روشنایی HDR در حالت بازی کمی بیشتر از حالت خارج از بازی است البته زیاد نه.

روشنایی HDR : میزان روشنایی HDR به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته کند.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه

تلویزیون ال جی UP8000 از یکنواختی خاکستری مناسبی برخوردار است.کناره ها و گوشه ها کمی تیره تر به نظر می رسند و در وسط آن نیز کثیفی دیده می شود.اما در صحنه های تاریک تر یکنواختی بهتری دارد.البته این یکنواختی بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد.عملکرده یکنواختی مشکی UP8000 زیاد خوب نیست و می توان گفت که متوسط است.صفحه نمایش تقریباً آبی بنظر می رسد و در سراسر لبه ها نیز برخی از نور پس زمینه خونریزی دارد.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری توصیف می کند که تلویزیون چگونه می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه حفظ کند. مشکلات یکنواختی می تواند مانند تکه های تیره اطراف صفحه باشد ، گوشه ها و لبه ها مخصوصاً حساس به نظر می رسد تاریک تر از آنچه در نظر گرفته شده است.

یکنواختی سیاه : به توانایی یک تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش آن اشاره دارد. یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و سایر اشیا at سیاه در هر نقطه از صفحه نمایش به همان اندازه تاریک به نظر می رسند و نور تلویزیون کاملاً در صفحه پخش شده است.

زاویه دید تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون ال جی UP8000 از لحاظ زاویه دید عملکرده بسیار خوبی دارد.این تلویزیون می تواند در زاویه های غیر مستقیم نیز تصاویری واضح و دقیقی ارائه دهد.بنابراین این تلویزیون برای نشیمن های با مبلمان گسترده و تماشای دسته جمعی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

بازتاب نور تلویزیون UP8000

عملکرده بازتاب نور تلویزیون UP8000 تا حدی خوب است، اما به سختی می تواند با نور های مستقیم مقابله کند.بنابراین تا جای که می توانید آن را در معرض چراغ های با نور زیاد قرار ندهید تا با بازتاب های آزار دهنده روبرو نشوید.

تلویزیون ال جی UP8000 با پشتیبانی از فرمت های مختلف

خطر پیکسل سوختگی تلویزیون ال جی UP8000

خطر پیکسل سوختگی تلویزیون ال جی UP8000 بسیار کم است شاید کمی احتباس موقت داشته باشد اما بنظر نمی رسد که این دائمی باشد زیرا پنل IPS در آزمایش طولانی مدت ایمن نشان داده است.

زمان پاسخگویی تلویزیون UP8000

تلویزیون UP8000 از زمان پاسخگویی خوبی برخودار است اما در برخی انتقال ها کند است و موجب می شود که حرکت در صحنه های تاریک تار بنظر برسد.همچنین بعضی از شبح های معکوس نیز به دلیل پرش بیش از حد وجود دارد و لرزش 120 هرتز نور پس زمینه باعث کپی شدن تصویر می شود.

درون یابی حرکتی UP8000

تلویزیون ال جی UP8000 می تواند محتوای با فریم کم را تا 60 هرتز درون یابی کند و حرکتی روان را به نمایش بگذارد.برای استفاده از درون یابی حرکتی که به آن اثر اپرای صابون نیز گفته می شود به تنظیمات Clarity بروید ، سپس TruMotion را روی “User Selection” و De-Judder را روی حداکثر تنظیم کنید.چنین تنظیماتی می تواند در صحنه های آهسته خوب عمل می کند، اما به محض اینکه حرکت شدیدتر می شود ، آثار زیادی از جمله برخی از پاره شدن ها و لکنت ها دیده می شود.

درون یابی حرکتی چست؟ درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این اثر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد.

تأخیر ورودی تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون UP8000 تا زمانی که در حالت تصویر “Game Optimizer” باشد از تأخیر ورودی بسیار کمی برخوردار است.بنابراین می توانید با تأخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی مناسب از انجام بازی های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرید.

رزولوشن های پشتیبانی شده UP8000

تلویزیون ال جی UP8000 می تواند رزولوشن های مختلف را در فرکانس 60 هرتز نمایش دهد. این تلویزیون می تواند کروم مناسب 4: 4: 4 را در تمام رزولوشن های پشتیبانی شده نشان دهد. اما باید ورودی مورد استفاده را به عنوان “PC” تنظیم کنید.همچنین برای سیگنالهایی که به پهنای باند کامل نیاز دارند می توانیدHDMI Deep Color را فعال کنید.

تلویزیون ال جی UP8000 سازگاری با کنسول های بازی

تلویزیون ال جی UP8000 تنها در Xbox Series X و PS5 تا 4k @ 60Hz + HDR پشتیبانی می کند. هنگام اتصال به Xbox ، Xbox نشان می دهد که تلویزیون از 1080p @ 120Hz پشتیبانی می کند اما از فریم ها می گذرد.از حالت تأخیری کم ورودی نیز پشتیبانی می کند که با روشن کردن Game Optimizer می توانید آن را فعال کنید.این تلویزیون با اجرای بازی از دستگاه سازگار به صورت خودکار در حالت بازی (Game Optimizer) قرار خواهد گرفت.

مشخصات ورودی

  • پشتیبانی از CEC

به گفته ال جی تلویزیون UP8000 از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می کند اما ظاهراً این ویژگی تنها در سایز های 82 اینچ و 86 اینچ وجود دارد.

ورودی های کل تلویزیون UP8000

  • 3 پورت HDMI
  • 2 پورت USB
  • خروجی صوتی دیجیتال (اپتیکال)
  • شبکه محلی کابلی

گذارگاه های صوتی UP8000

  • دارای ARC
  • پشتیبانی از eARC
  • دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق نوری(اپتیکال)
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

تلویزیون ال جی UP8000 از eARC در پورت HDMI 2 پشتیبانی می کند.بنابراین می تواند صوتی با کیفیت بالا و فشرده نشده را به یک سیستم سینمای خانگی یا نوار صوتی خارجی از طریق اتصال HDMI منتقل کند. برای استفاده از آن می توانید پشتیبانی eARC را در تنظیمات پیشرفته برگه صدا فعال کنید.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون UP8000 از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است. بلندگوهای داخلی آن کاملاً خوب به نظر می رسند و صدای بسیار با کیفیت را ارائه می دهند.به دلیل اینکه فاقد باس است نمی تواند صدای زیاد عمیقی تولید کند اما باز هم عملکرده خوبی دارد.علاوه بر این صدا بدون فشرده سازی بیش از حد در حداکثر حجم ، به طرز مطلوبی زیاد می شود.توان صوتی این تلویزیون هوشمند ال جی 20 وات است که از طریق 2 کانال 10 واتی به صورت فراگیر ارائه می شود.

اعوجاج صدا

میزان اعوجاج در سطح حجم متوسط ​​نسبتاً کم است و احساس نمی شود.در حداکثر میزان صدا کمی بالاتر است اما هنوز هم بد نیست و شما را ازار نخواهد داد.میزان اعوجاج صدا می تواند بسته به محتوا متفاوت باشد و ممکن است بعضی افراد آن را اصلاً نشنوند.

اعوجاج صدا چیست ؟اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. به طوری که در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. همچنین رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون ال جی UP8000

تلویزیون ال جی UP8000 دارای رابط کاربری webOS است که به دلیل کارایی راحت و امکانات عالی که دارد بسیار محبوب است.این سیستم عامل در سال 2021 به روز شده است و صفحه اصلی آن تغییر کرده و به جای بنر پایین اکنون صفحه اصلی تمام صفحه است.در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه ها تبلیغات و محتوای پیشنهادی وجود دارد و هیچ راهی برای غیرفعال کردن آنها نیست.فروشگاه برنامه های ال جی دارای برنامه های بسیاری است که به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید انها را اجرا کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی UP8000

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی UP8000 نیز مانند سایر ریموت های ال جی 2021 تغییر کرده است.این ریموت جادویی بسیار خوش دست است و با دکمه های میانبری که دارد دسترسی به خیلی از برنامه ها را برایتان بسیار راحت کرده است.دارای میکروفون داخلی برای کنترل صدا می باشد و دکمه های اختصاصی برای احضار دستیار Google و Alexa وجود دارد.بنابراین می توانید از صدای خود برای تغییر برخی از تنظیمات تلویزیون ، جستجوی محتوا یا درخواست اطلاعات عمومی مانند آب و هوا و زمان استفاده کنید.

اقلام همراه تلویزیون ال جی UP8000

مشاهده بررسی تخصصی AU8000

خروج از نسخه موبایل