بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ AU8000

بررسی تلویزیون سامسونگ AU8000

در اینجا تلویزیون سامسونگ AU8000 را مورد بررسی قرار خواهیم داد که یکی از تلویزیون های قیمت مناسب سامسونگ است.این تلویزیون دارای کیفیت تصویر فورکی می باشد و از امکانات هوشمند خوبی برخوردار است. همچنین دارای قابلیت های بسیاری است که در ادامه شما را کاملاً با انها اشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تلویزیون AU8000 از تلویزیون های جدید و 2021 برند سامسونگ است که جایگزین TU8000 شده است.این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K می باشد که قیمت بسیار مناسبی دارد و از تلویزیون های فورکی ارزان قیمت به حساب می آید.پنل تلویزیون AU8000 از نوع VA است که کنتراست بسیار خوبی دارد اما از زاویه دید کمی برخوردار است.عملکرده انعکاس خوبی دارد به خوبی می تواند بر نور های خیره کننده غلبه کند.تلویزیون 4K سامسونگ AU8000 دارای تأخیر وردی کم است اما زمان پاسخگویی خوبی ندارد و از قابلیت های بازی پشتیبانی نمی کند بنابراین شاید برای انجام بازی زیاد مناسب نباشد.سامسونگ AU8000 بالاتر از AU7000 قرار دارد و کمتر از AU9000 است.همچنین با تلویزیون ال جی UP8000 و سونی X8000J رقابت می کند.

نقاط قوت تلویزیون AU8000

  • نسبت کنتراست بالا
  • بازتاب عالی
  • تأخیر ورودی کم در حالت بازی و خارج از آن

نقاط ضعف تلویزیون AU8000

  • از ویژگی کم نور محلی برخوردار نیست.
  • در SDR یا HDR خیلی روشن نمی شود.
  • زمان پاسخگویی مناسبی ندارد

طراحی تلویزیون سامسونگ AU8000

تلویزیون سامسونگ AU8000 دارای طراحی بسیار ساده اما جذاب است.بدنه باریکی دارد و حاشیه آن بسیار نازک است.مدل 2020 آن یعنی TU8000 دارای پایه های دو شاخه بود اما در AU8000 پایه ها تغییر کرده اند و پایه های آن تخت هستند.پایه های از جنس پلاستیک می باشند و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند.این پایه ها قابل تنظیم هستند و شما می توانید به دلخواه خود انها را تنظیم کنید تا به راحتی نوار صوتی را در بین انها قرار دهید.قسمت پشت آن نیز دارای خطوطی افقی است و در قسمتی از آن پورت ها قرار دارند.تلویزیون هوسمند سامسونگ AU8000 برای مدیریت کابل چیز خاصی ندارد و تنها گیره های بر روی پایه ها قرار دارند که می توانید کابل ها را از آن عبور دهید تا مرتب تر باشند.به دلیل بدنه بسیار نازکی که دارد می تواند گزینه بسیار خوبی برای نصب بر روی دیوار باشد چرا که فاصله چندانی با دیوار نخواهد داشت و همین موجب می شود جلوه ای بسیار زیبا داشته باشد.جنس بدنه au8000 کلاً از پلاستیک است و در کل می توان گفت که از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و تلویزیونی بسیار خوش ساخت و ایده آل است.

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 85AU8000

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 75AU8000

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 65AU8000

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 55AU8000

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 50AU8000

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 43AU8000

کنتراست تلویزیون سامسونگ AU8000

تلویزیون سامسونگ AU8000 که دارای پنل VA می باشد کنتراست بسیار خوبی دارد.این کنتراست عالی موجب شده که سیاه پوستان در تاریکی بسیار عمیق بنظر برسند.با چنین کنتراستی شما می توانید حتی در یک اتاق کاملاً تاریک نیز شاهده سیاه پوستانی کامل و عمیق باشید.تلویزیون فورکی سامسونگ AU8000 هیچ ویژگی کم نوری محلی ندارد تا سیاهان را بیشتر از این بهبود ببخشد، بنابراین در بعضی از صحنه ها شاید کنتراست عملکرده زیاد خوبی نداشته باشد.

روشنایی SDR و روشنایی HDR

تلویزیون سامسونگ AU8000 از نظر روشنایی SDR نیز ظاهراً عملکرده زیاد خوبی ندارد و نمی تواند در یک اتاق روشن زیاد روشن شوند،بنابراین در اتاق های زیاد روشن شاید تصاویر را با جزئیات دقیق مشاهده نکنید.روشنایی HDR نیز زیاد مناسب نیست و نا امید کننده است. نور قاب قابل مشاهده است ، بنابراین هایلایت های کوچک نسبت به بقیه کم نور هستند. EOTF نیز به خوبی هدف را دنبال نمی کند ، زیرا اکثر صحنه ها آنطور که باید روشن نیستند.

روشنایی SDR یا روشنایی HDR چیست؟ میزان روشنایی به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته می کند.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه

تلویزیون سامسونگ AU8000 از نظر یکنواختی خاکستری عملکرده خوبی دارد و هیچ مشکلی ندارد.البته این عملکرد ممکن است بین واحد ها متفاوت باشد.در بعضی از نقاط تکه های دیده می شود و در مرکز نیز اثر صفحه نمایش کثیف دیده می شود که شاید هنگام مشاهده صحنه های ورزشی کمی باعث حواس پرتی شود.اما یکنواختی در صحنه های تاریک تر تا حدی بهبود یافته است و لکه ها کمتر شده است.تلویزیون AU8000 از نظر یکنواختی سیاه بسیار عالی است.یعنی در مرکز آن نیز هیچ شکوفایی دیده نمی شود.البته در کل فضایی ابری وجود دارد که شاید در صحنه های تاریک کمی باعث حواس پرتی شود.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری توصیف می کند که تلویزیون چگونه می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه حفظ کند. این مسئله به ویژه در مورد ورزش ها وجود دارد ، جایی که تکه های تیره روی صفحه می توانند بر روی سطح بازی تأثیر بگذارند.

یکنواختی مشکی : یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

زاویه دید تلویزیون هوشمند سامسونگ AU8000

تلویزیون هوشمند سامسونگ AU8000 از نظر زاویه دید عملکرده زیاد خوبی ندارد و این می تواند به دلیل پنل VA آن باشد.پنل های VA زاویه دید باریکی دارند و در کناره ها نمی توانند تصاویر واضحی ارائه دهند.سامسونگ AU8000 نیز که دارای پنل VA است زاویه دید کمی دارد و برای نشیمن ها گسترده گزینه خوبی نیست.اگر تلویزیونی در همین رده با زاویه دید بهتر می خواهید تلویزیون ال جی UP8000 می تواند گزینه خوبی باشد.

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UP8000 اینجا کلیک کنید.

بازتاب نور

عملکرد انعکاس تلویزیون سامسونگ AU8000 بسیار عالی است و از سامسونگ TU8000بهتر است. به خوبی می تواند بر مقدار متوسطی از نور مقابله کند و حتی در مقابل با منابع نوری قوی تر نیز عملکرده خوبی دارد و مانع بازتاب نور می شود.

دقت رنگ قبل از کالیبراسیون

دقت و صحت خارج از جعبه تلویزیون سامسونگ AU8000 تا حدی خوب است.البته بیشتر رنگ ها کمی نادرست هستند ، به جز قرمز ، زرد و فیروزه ای که کمی نادرست تر هستند. تعادل رنگ سفید کمی خاموش است ، که سایه های خاکستری را تحت تأثیر قرار می دهد. دمای رنگ تقریباً به هدف 6500K نزدیک است و گاما هدف 2.2 را نیز تا حدودی به خوبی دنبال می کند ، با این تفاوت که بیشتر صحنه ها از آنچه که باید روشن تر هستند. به خاطر داشته باشید که دقت خارج از جعبه می تواند بین واحدها متفاوت باشد.

دقت رنگ بعد از کالیبراسیون

دقت رنگ تلویزیون سامسونگ AU8000 بعد از کالیبراسیون فوق العاده است. باقی مانده عدم دقت در تعادل رنگ سفید و بیشتر رنگها تقریباً غیرممکن است. با این حال ، قرمز هنوز خاموش است ، که ممکن است برای افراد قابل توجه باشد. دمای رنگ به هدف نزدیکتر است ، با این تفاوت که اکنون در سمت سردتر است و گاما بهبود یافته است.

دقت رنگ : دقت رنگ به توانایی تلویزیون در نمایش دقیق رنگ ها یا سایه های خاکستری مورد نیاز سیگنال ارسال شده توسط دستگاه منبع اشاره دارد.

تلویزیون سامسونگ AU8000 از چه فرمت های پشتیبانی می کند؟

طیف رنگی

تلویزیون سامسونگ AU8000 از طیف رنگی بسیار مناسبی برای محتوای HDR برخوردار است، اما باز هم یک طیف رنگی گسترده در نظر گرفته نمی شود. این پوشش بسیار خوبی از فضای رنگی معمول DCI P3 دارد ، اما با Rec گسترده تر بسیار محدود است.

میزان رنگ

حجم رنگ تلویزیون سامسونگ AU8000 به دلیل گستره باریک رنگ متوسط است.اما به دلیل کنتراست خوبی که دارد رنگهای تیره را نسبتاً خوب به نمایش می گذارد اما برای ارائه رنگ های روشن تر کمی ضعیف است.

گرادیان یا شیب رنگی

شیب رنگی تلویزیون Samsung TU8000 بسیار عالی است و نسبت به TU8000 عملکرده بهتری دارد.باند قرمز ها و سبزها کمی بیشتر است اما باز هم زیاد به چشم نمی آید.ظاهراً تنظیم کاهش نویز نیز شیب ها را نمی بخشد.

گرادیان یا شیب رنگی چیست؟ شیب رنگ کششی از تغییر رنگ به تدریج است. به عنوان مثال ، سمت چپ ممکن است یک سبز تیره باشد که به تدریج به یک سبز روشن تر در سمت راست تغییر می کند. اگر تلویزیون بتواند یک شیب را به آرامی نمایش دهد ، این بدان معناست که قادر است تفاوت های کمی در رنگ را به دست آورد و بنابراین در بازتولید جزئیات رنگی مهارت دارد.

ایا تلویزیون سامسونگ AU8000 در معرض خطر سوختن دائمی قرار دارد؟

تلویزیون کریستال سامسونگ AU8000 به دلیل برخوداری از پنل VA هیچ خطر سوختگی دائمی ندارد،بنابراین خیال کاربران در این مورد می تواند راحت باشد.ما انتظار نداریم که پنل های VA سوختگی دائمی را تجربه کنند ، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت بسیار ایمن نشان داده است.

زمان پاسخگویی تلویزیون سامسونگ AU8000

تلویزیون سامسونگ AU8000 زمان پاسخگویی تقریباً خوبی دارد.اما در پشت اشیاء که با سرعت حرکت می کنند تاری حرکتی دیده می شود. همچنین به دلیل زمان پاسخ اهسته با تغییرات تاریک ، لک زدن وجود دارد.زمان پاسخگویی آن صد در صد از TU8000 بهتر است اما باز هم به دلیل وجود لکه سیاه بیشتر ،حرکت بد بنظر می رسد.

تاری حرکتی چیست؟ تاری حرکتی که در تلویزیون مشاهده می کنید بر روی نحوه حرکت تار و سریع روی صفحه تأثیر می گذارد. در بیشتر موارد ، تاری به عنوان دنباله ای بر روی اشیاء در حال حرکت آشکار می شود. تاری حرکتی از اهمیت ویژه ای برای بازی های ورزشی و ویدیویی برخوردار است.اگر از تماشای هر یک از این موارد لذت می برید ، تهیه یک تلویزیون با کمترین میزان تار شدن بسیار مهم است.

بدون سوسو زدن

تلویزیون سامسونگ AU8000 برای کاهش نور پس زمینه خود از مدولاسیون عرض پالس (PWM) استفاده می کند. این در حالت فیلم «Movie» با روشنایی تنظیم شده در «25» و بالاتر بدون سوسو زدن است، اما در 480Hz در «24» و پایین سوسو می زند. با فعال بودن وضوح تصویر یا در حالت بازی ، با سرعت 120 هرتز می لرزد. همچنین در حالت های تصویری «پویا»، «استاندارد» و «طبیعی» در 120 هرتز چشمک می زند. اما اگر نور پس زمینه در حداکثر تنظیم شود، در آن حالت ها بدون سوسو زدن است.

سوسو زدن : سوسو زدن تصویر زمانی است که هر کادر فقط برای مدت کوتاهی نمایش داده می شود.در آن قاب های سیاه یا دوره های تاریکی قرار داده شده است. در LCD ها این امر معمولاً با خاموش و روشن کردن نور پس زمینه حاصل می شود.اما در OLED ها که دارای نور پس زمینه نیستند و می توانند پیکسل های جداگانه را کاملاً خاموش کنند ، می توانند با کارایی حتی بیشتر به همان اثر برسند.

تلویزیون سامسونگ AU8000 دارای درج قاب سیاه (BFI)

خوشبختانه تلویزیون سامسونگ AU8000 دارای درج قاب سیاه است که تاری حرکتی را بسیار بهبود می بخشد. اگر LED Clear Motion را فعال کنید ، می تواند در حالت 60Hz خارج از حالت بازی سوسو بزند ، اما پس از فعال شدن حالت Game ، هیچ تنظیمات حرکتی وجود ندارد و همیشه در 120Hz می لرزد، که منجر به تکثیر حرکت می شود. برخورد متقابل بد نیز وجود دارد و به نظر می رسد زمان BFI خاموش است که می تواند حواس شما را پرت کند.

درون یابی حرکتی

تلویزیون سامسونگ AU8000 می تواند محتوای 30 فریم در ثانیه را تا 60 فریم در ثانیه،که به عنوان «اثر اپرای صابون» .نیز شناخته می شود درون یابی کند.برای کار با آن ، باید Judder Reduction را روی “10” در تب Picture Clarity تنظیم کنید. در صحنه های کندتر به نظر می رسد اما در صحنه های شلوغ به طور کلی تعامل را متوقف می کند.

درون یابی حرکتی چیست ؟ درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این اثر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد. این ویژگی فقط در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.

لکنت : از آنجا که تلویزیون زمان پاسخگویی کندی دارد ، لکنت زبان با محتوای نرخ فریم پایین زیاد نیست.

24p Judder

سامسونگ AU8000 مانند TU8000 میتواند 24p Judder را از منابع و برنامه های بومی حذف کند.اما نمی تواند آن را از منابع 60p و 60i حذف کند. همچنین برای حذف Judder لازم است وضوح تصویر را غیرفعال کنید.

Judder24p چیست ؟ Judder توسط 24 فریم در ثانیه فیلم ساخته شده که (24p ) نیز نامیده می شود. Judder باعث می شود در حرکت دوربین لکنت دیده شود و به ویژه این در عکس های متحرک قابل توجه است.این یک نتیجه عدم تطابق بین میزان تازه سازی یک صفحه تلویزیون و فرکانس فیلم 24 هرتز است و می تواند هم از طریق یک سیگنال 24p و هم هنگام ارسال یک فیلم 24p از طریق سیگنال 60p یا 60i رخ دهد.

تلویزیون سامسونگ AU8000 با تأخیر ورودی فوق العاده کم

تلویزیون سامسونگ AU8000 از تأخیر ورودی بسیار کمی برخوردار است بخصوص زمانی که در حالت بازی قرار دارد. حتی در خارج از حالت بازی نیز تأخیر ورودی به اندازه کافی کم است که در صورت فراموش شدن فعال کردن آن نیز باز هم برای انجام بازی مناسب است. هنگام بازی می توانید ویژگی درون یابی حرکتی را فعال کنید. البته ممکن است تاخیر ورودی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.همچنین اگر می خواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید ، باید ورودی مورد استفاده خود را روی ‘PC’ تنظیم کنید.

رزولوشن های پشتیبانی شده

تلویزیون سامسونگ AU8000 از رزولوشن 1080p و 4k تا 60 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین از رزولوشن پشتیبانی شده از کروم 4: 4: 4 پشتیبانی می کند ، که به وضوح متن کمک می کند. برای فعال کردن آن می توانید برچسب ورودی را که استفاده می کنید روی ‘PC’ تنظیم کنید.اما AU8000 مانند TU8000 از رزولوشن 1440p پشتیبانی نمی کند.

تلویزیون سامسونگ AU8000 سازگاری با کنسول های بازی

به دلیل اینکه نرخ تازه سازی تلویزیون AU8000 تنها 60 هرتز است فقط از بازی های 4k تا 60 فریم در ثانیه و از PS5 و Xbox Series X پشتیبانی می کند.همچنین دارای حالت تأخیر کم خودکار (Auto Low Latency Mode) است که به طور خودکار تلویزیون را به حالت بازی تغییر می دهد تا کمترین تأخیر ورودی را هنگام بازی دریافت کنید.

مشخصات ورودی های تلویزیون سامسونگ AU8000

ورودی های تلویزیون سامسونگ AU8000

دارای 3 پورت HDMI

دارای 2 پورت USB

دارای یک خروجی صدای نوری دیجیتال (اپتیکال)

یک شبکه کابلی محلی

یک تنظیم کننده کابل

ورودی های صوتی

پشتیبانی از ARC در HDMI 2

پشتیبانی از eARC

پشتیبانی از Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

پشتیبانی از دالبی دیجیتال 5.1 از طریق ARC

پشتیبانی از دالبی دیجیتال 5.1 از طریق اپتیکال

اگرچه تلویزیون Samsung AU8000 از ورودی HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند، اما همچنان از eARC پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید صدای فشرده نشده را در Dolby Atmos از طریق قالب TrueHD به یک گیرنده سازگار از طریق یک اتصال HDMI منتقل کنید. برای کار کردن آن باید حالت HDMI eARC را روی «Auto» و Digital Output Audio را روی «Auto» یا «Passthrough» تنظیم کنید.

کیفیت صدای تلویزیون هوشمند AU8000

پاسخ فرکانس

پاسخ فرکانس تلویزیون سامسونگ AU8000 متوسط ​​است. باس تولید نمی کند و مصنوعات فشرده سازی در حداکثر صدای آن وجود دارد.بنابراین اگر می خواهید مشخصات صوتی متعادل بیشتری داشته باشید باید صدای آن را در حداکثر قرار ندهید و در سطح متوسط ​​به آن گوش دهید.توان صوتی این تلویزیون هوشمند سامسونگ 20 وات است که از طریق سیستم صوتی 2 کاناله به صورت فراگیر و همه جانبه ارائه می شود.

اعوجاج صدا

عملکرد اعوجاج نیز در AU8000 متوسط ​​است.یعنی در سطح متوسط ​​گوش دادن زیاد نیست ، اما در حداکثر میزان صدا کاملاً افزایش می یابد و این شاید کمی ازار دهنده باشد.البته بستگی به محتوا دارد و ممکن است همه آن را نشنوند.

اعوجاج چیست ؟ اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. این رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون سامسونگ AU8000

تلویزیون سامسونگ AU8000 مانند سایر تلویزیون های سامسونگ دارای سیستم عامل به روز شده تایزن است که عملکرده بسیار خوبی دارد.شما می توتوانید از طریق فروشگاه برنامه سامسونگ بدون دردسر به بسیاری از برنامه ها دسترسی داشته باشید و انها را بر روی این تلویزیون اجرا کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ AU8000

تلویزیون سامسونگ AU8000 نیز مانند سایر تلویزیون های 2021 سامسونگ دارای کنترل از راه دور جدید بازطراحی شده است.در این ریموت به جای باتری های قابل شارژ از باتری های یک بار مصرف استفاده شده است.دارای دکمه های میانبری برای دسترسی راحت به بعضی از برنامه های محبوب است.همچنین امکان کنترل صدا با استفاده از Bixby ، Alexa و Google Assistant وجود دارد.یعنی با صدای خود می توانید تنظیمات و ورودی ها را تغییر دهید.اما نمی توانید از او بخواهید محتوای خاصی را در برنامه ها جستجو کند.

در صورت در دسترس نبودن کنترل نیز می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک سامسونگ قرار دارد آن را خاموش و روشن کنید ، صدا را کم و زیاد کنید و شبکه ها را تغییر دهید.

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ AU8000

خروج از نسخه موبایل