بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70T

SAMSUNG QLED Q70T

تلویزیون سامسونگ Q70T یکی از تلویزیون های فوق العاده با کیفیت 2020 برند سامسونگ است.این مدل از سری کیولد سامسونگ است ، تلویزیون های QLED سامسونگ از آن دسته تلویزیون های هستند،که خواهان بسیاری دارند و توجه بسیاری به انها می شود.این تلویزیون دارای پنل VA است و همین موجب شده که از کنتراست خوبی برخوردار باشد.زاویه دید آن زیاد خوب نیست و شاید برای نشیمن های بزرگ کمی نا امید کننده باشد.کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q70T فورکی است و نمایش های بسیار خیره کننده ای دارد.

این تلویزیون دارای سرعت تازه سازی 120 هرتز بوده و از قابلیت FreeSync پشیبانی می کند و تاخیر وردی فوق العاده کمی دارد.این تلویزیون از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می کند و همین موجب شده که تلویزیونی بسیار مناسبی برای گیمر ها باشد.همچنین دارای سیستم عامل تایزن است که استفاده از آن بسیار راحت بوده و امکان دسترسی به انواعی از برنامه را به شما خواهد داد.علاوه بر این قابلیت ها و ویژ|گی های بسیار خوب دیگر دارد.حالا در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با آن اشنا شوید.تلویزیون سامسونگ q70t جایگزین سامسونگ q70r شده است و بالاتر از q60t قرار دارد و کمتر از q80t است.همچنین با ال جی nano90 و سونی x9000h رقابت می کند.

مشاهده بررسی تلویزیون سامسونگ Q80T

نقاط قوت

  • تاخیر ورودی کم
  • بازتاب مناسب و معقول.
  • اپشتیبانی از رزولوشن ها و کروم 4: 4: 4

نقات ضعف

  • زاویه دید کم
  • زمان پاسخگویی کمی ضعیف است.

طراحی تلویزیون سامسونگ Q70T

تلویزیون سامسونگ Q70T از طراحی بسیار شیک و چشم نوازی برخوردار است که براحتی مورد پسند هر کاربری قرار خواهد گرفت.تلویزیون Q70T QLED دارای بدنه باریک با حاشیه ای بسیار نازک است که شما را کاملاً بر روی تصاویر متمرکز خواهد کرد.پایه های آن از نوع دو شاخه است که استحکام بسیار خوبی دارند و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند.این پایه ها تا حدی مانع لرزش تلویزیون می شوند اما خب در صورت وارد شدن ضربه ممکن است تلویزیون کمی دچار لرزش شود. پایه های به طرف بیرون هستند به همین دلیل به یک میز بزرگ برای قرار دادن تلویزیون بر روی آن نیاز خواهید داشت.این تلویزیون فورکی سامسونگ دارای قابلیت اتصال به دیوار می باشد که می توانید با نصب آن بر روی دیوار هم فضای بیشتری داشته باشید هم اینکه دکوری متفاوت ایجاد کنید.

ویژگی های طراحی q70t

پشت تلویزیون Q70T

پشت تلویزیون کیولد سامسونگ Q70T کاملاً پلاستیکی بوده و از یک الگوی نقطه چین افقی برخوردار است.تمام ورودی های تلویزیون q70t رو به کنار هستند و دسترسی به آنها هنگام نصب بر روی دیوار نیز بسیار آسان است.همچنین گیره های بر روی پایه برای مدیریت کابل وجود دارند که تا حدی می توانند مانع بهم ریختگی کابل ها شوند.

با اینکه این تلویزیون دارای بدنه ای از جنس پلاستیک است اما از ساختار بسیار مناسبی برخودار است و شما نباید در این مورد اصلاً نگران باشید.

کنتراست تلویزیون سامسونگ q70t

تلویزیون سامسونگ Q70T دارای نسبت کنتراست بسار خوبی است که رنگ های مشکی را به خوبی به نمایش بگذارد.با چنین کنتراستی که این تلویزیون دارد تماشای تلویزیون حتی در اتاق های تاریک نیز بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. این تلویزیون فاقد ویژگی کم نوری محلی می باشد بنابراین اگر می خواهید تلویزیونی با چنین قابلیتی خریداری کنید x9000H دارای این قابلیت می باشد و گزینه بهتری است.

تعریف نسبت کنتراست: نسبت کنتراست ، نسبت بین درخشندگی سفید روشن و تیره ترین سیاهی است که یک تلویزیون می تواند تولید کند. نسبت های کنتراست تا بیشتر باشد در نمایش سیاه پوستان دقیق تر عمل می کند و تفاوت زیادی در کیفیت کلی تصویر ایجاد می کند.این ویژگی برای صحنه های تاریک در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی بسیار حائز اهمیت است.

اوج روشنایی SDR تلویزیون سامسونگ q70t

اوج روشنایی SDR در تلویزیون Q70T بسیار عالی است.این تلویزیون به اندازه کافی روشن می شود و می تواند در بیشتر اتاق ها با تابش خیره کننده مبارزه کند و در هنگام نمایش محتوای مختلف نیز نسبتاً ثابت است.

برای روشنایی بیشتر نیز می توانید تصویر را روی Vivid، روشنایی و کنتراست را روی حداکثر و Contrast Enhancer را روی متوسط تنظیم کنید.با چنین تنظیماتی به اوج روشنایی SDR که 450 سی دی بر متر مکعب است دست پیدا خواهید کرد.

اوج روشنایی HDR تلویزیون q70t

تلویزیون سامسونگ Q70T دارای اوج روشنایی HDR متوسط است اما می تواند در یک اتاق تاریک نیز یک تجربه خوب HDR را برایتان به نمایش بگذارد.روشنایی hdr در صحنه های روشن فرقه چندانی با SDR ندارد و عملکردی مشابه دارد.

همچنین می توانید برای HDR روشن تر تصویر را روی Movie HDR،روشنایی و کنتراست را روی حداکثر و Contrast Enhancer را روی متوسط تنظیم کنید.با چنین تنظیماتی به اوج روشنایی HDR که 455 سی دی بر متر مکعب است می رسید.

تعریف اوج روشنایی: به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اوج روشنایی گفته می شود.اوج روشنایی بالاتر نیز به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد و این به دید در یک اتاق با نور زیاد کمک میکند.

یکنواختی خاکستری

تلویزیون سامسونگ Q70T از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است،اما این یکنواختی می تواند بین واحدهای منفرد متفاوت باشد.دوروبر و کناره های صفحه کمی تاریک تر است، ولی خوشبختانه، اثر لکه ها برروی صفحه نمایش بسیار کم است.همچنین این یکنواختی در صحنه های تاریک خیلی بهتر است و تقریباَ بدون مشکل است.

یکنواختی مشکی

یکنواختی مشکی در این تلویزیون کیولد سامسونگ فوق العاده است.در اطراف گوشه های بالای صفحه کمی از کیفت آن کاسته شده است اما بقیه صفحه نمایش بسیار یکنواخت است.این یکنواختی مطمئناَ دیدن صحنه های تاریک را برایتان بسیار لذت بخش تر خواهد.

زاویه دید تلویزیون سامسونگ Q70A

همان گونه که اشاره کردیم تلویزیون سامسونگ Q70T دارای پنل VA است و همین موجب شده که عملکرد زاویه دید آن کمی ضعیف باشد.با چنین زاویه دیدی ممکن است این تلویزیون برای نشیمن های بزرگی که چیدمان مبل بیشتری دارند کمی نا امید کننده باشد زیرا تصاویر از کناره ها از کیفیت کمتری برخوردار هستند.پس اگر زاویه دید برایتان قابل اهمیت است تلویزیون nano90 ال جی گزینه بهتری است.

بازتاب نور

عملکرده بازتاب نور در تلویزیون سامسونگ Q70T بسیار مناسب است. و مانند مدل سال قبل یعنی Q70R است.اما در کاهش شدت نور منعکس شده می توان گفت که Q70T کمی بهتر است.دید در اکثر اتاق ها خوب است، اما شاید در اتاق هایی که دارای پنجره های زیادی هستند کمی بازتاب وجود داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت دقیق تلویزیون q70t در سایز های 85 ، 82 و 75 اینچ می توانید با کلیک بر روی سایز مورد نظر بروزترین قیمت را مشاهده کنید.

قیمت تلویزیون سامسونگ 85Q70T

قیمت تلویزیون سامسونگ 82Q70T

قیمت تلویزیون سامسونگ 75Q7T

دقت رنگ تلویزیون سامسونگ مدل Q70T

تلویزیون Q70T از دقت رنگ خوبی برخوردار است.شاید کمی بی دقتی های جزئی با چندین رنگ و سایه های خاکستری وجود داشته باشد.اما به سختی متوجه آن خواهید شد.

سامسونگ Q70T از ساختار زیر پیکسل BGR استفاده می کند.این فناوری هیچ تأثیری در کیفیت تصویر ندارد، اما می تواند وضوح متن را هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور PC تحت تأثیر قرار دهد.

ساختار زیر پیکسل BGR

سایر ویژگی های تصویری q70t

طیف رنگی

تلویزیون سامسونگ Q70T از طیف رنگی بسیار خوبی برخوردار است

تلویزیون سامسونگ Q70T دارای طیف رنگی HDR بسیار خوبی است. همچنین دارای پوشش بسیار خوبی از فضای رنگی DCI P3 است که به طور گسترده استفاده می شود.در صورتی که HDR را کم نور می دانید می توانید با تنظیم روشنایی و کنتراست در حداکثر، ST.2084 را روی حداکثر تنظیم کرده و Contrast Enhancer را روی متوسط ​​تنظیم کنید.

DCI-P3 : DCI P3 برای پوشش محدوده رنگ سینما توسط DCI معرفی شد.

DCI P3 xy

قیمت تلویزیون 2020 سامسونگ q70t

قیمت تلویزیون سامسونگ 55Q70T

قیمت تلویزیون سامسونگ 65Q70T

قابلیت گرادینت تلویزیون q70t

عملکرده گرادینت در این تلویزیون بسیار عالی است.

گرادینت یا شیب رنگ : گرادینت به کششی از تغییر رنگ به تدریج گفته می شود. به عنوان مثال ، سمت چپ ممکن است یک سبز تیره باشد که به تدریج به یک سبز روشن تر در سمت راست تغییر می کند. اگر یک تلویزیون بتواند یک گرادیان را به آرامی نمایش دهد، این بدان معناست که قادر است تفاوت های کمی در رنگ را به دست آورد، بنابراین می توان گفت که در بازتولید جزئیات رنگی عملکرده خوبی دارد.

نکته : یکی از خاصیت های که پنل های VA دارند این است که کمتر دچار سوختگی می شوند، زیرا به نظر می رسد پنل VA در آزمایش طولانی مدت بسیار ایمن است.

زمان پاسخگویی تلویزیون سامسونگ q70t

تلویزیون سامسونگ Q70T از نظر زمان پاسخگویی نیز می توان گفت که عملکرده خوبی دارد و از زمان پاسخگویی عالی برخوردار است.اما باز هم اگر به دنبال تلویزیونی با زمان پاسخگویی بهتری هستید تلویزیون سامسونگ Q80T گزینه بهتری می باشد و از زمان پاسخگویی بهتری برخوردار است.

تلویزیون سامسونگ Q70T می تواند محتوای 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه را تا 120 فریم در ثانیه ارتقا دهد.برای فعال کردن آن می توانی وضوح تصویر را روی روشن تنظیم کنید، Judder Reduction را روی 10 برای 30 فریم در ثانیه و Blur Reduction را روی 10 برای محتوای 60 فریم در ثانیه تنظیم کنید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T به دلیل زمان پاسخگویی کندتر نمی تواند محتوای نرخ فریم کمتری را بدون لکنت زبان زیاد نمایش دهد.بنابراین شاید این کمی ازار دهنده باشد.البته می توانید با فعال کردن وضوح تصویر این مشکل را تا حدی حل کنید.

لکنت :لکنت در تلویزیون بر نحوه حرکت صاف روی صفحه تأثیر می گذارد.در کل در عکسهای آهسته متحرک با محتوای نرخ فریم پایین مانند فیلم بیشتر مشاهده می شود که الگوی منظم، تند و سریعی ایجاد می کند.

تاخیر ورودی

تأخیر ورودی Q70T تا زمانی که حالت بازی فعال باشد کم است، اما در حالت های دیگر ممکن است کمی بیشتر باشد.

همچنین این تلویزیون سامسونگ از FreeSync پشتیبانی می کند، که باعث کاهش پاره شدن صفحه هنگام بازی می شود.

پشتیبانی از رزولوشن های رایج از ویژگی های دیگر تلویزیون سامسونگ Q70T است. این تلویزیون سامسونگ کروم مناسب 4: 4: 4 را در تمام رزولوشن ها به جز 1440p و 120Hzبه نمایش می گذارد. برای اجرای کروم 4: 4: 4 ، ورودی باید دارای برچسب PC باشد و برای سیگنالهای پهنای باند مانند 4k @ 60Hz + HDR ، باید تنظیمات ورودی سیگنال برای درگاه مورد استفاده فعال باشد.

ورودی ها تلویزیون سامسونگ Q70T

  • 3 عدد HDMI
  • پشتیبانی eARC
  • Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC
  • پشتیبانی از دالبی دیجیتال از طریق ARC
  • پشتیبانی از دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

سایر مشخصات

  • دارای HDR10
  • HDR10+
  • HLG
  • پهنای باند کامل HDMI 2.0
  • پشتیبانی(فقط HDMI 4) HDMI 2.1
  • پشتیبانی HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ Q70T

تلویزیون سامسونگ Q70T از لحاظ کیفیت صدا نیز می توان گفت که صدای خوبی دارد.این تلویزیون دارای پاسخ فرکانسی مناسبی است و با توجه به تست های که روی این تلویزیون انجام شده است، صدا آن نسبتاً متعادل است، اما نمی تواند صدای عمیق و غوغایی تولید کند.توان صوتی این تلویزیون 20 وات است که از طریق دو اسپیکر 10 واتی به طور فراگیر و رسا ارائه می شود.

عملکرد اعوجاج نیز متوسط است، شاید موقع انجام بازی در سطح صدای متوسط ​​قابل قبول باشد، اما در سطوح بالاتر مقدار زیادی اعوجاج وجود دارد.البته در کل بستگی به محتوا دارد و ممکن است برخی از افراد اصلاً آن را نشنوند.

اعوجاج: اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود.در تولید مثل صدا، اعوجاج یک نقص محسوب می شود چرا که با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود نداشت ، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. این صدا را رنگ آمیزی می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون QLED q70t

تلویزیون QLED Q70T مانند سایر تلویزیون های سامسونگ مجهز به سیستم عامل تایزن است که دارای قابلیتهای بسیاری بوده و استفاده از آن بسیار راحت است.این سیستم عامل دارای فروشگاه برنامه های سامسونگ است که شما می توانید از طریق آن به برنامه های بسیاری دسترسی داشته باشید و انها را به راحتی نصب و اجرا کنید.همچنین دارای قابلیت اتصال گشی به تلویزیون است و شما می توانید به اسانی با استفاده از Mirroring و DLNA محتوای گوشی خود را به تلویزیون انتقال دهید و از مشاهده انها بر روی تلویزیون لذت ببرید.

عملکرده کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ q70t

کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ Q70T هم ظاهر زیبایی دارد هم اینکه دارای میکروفون داخلی برای کنترل صدا از طریق Bixby سامسونگ و میانبرهای Netflix ، Amazon Prime Videos و Samsung TV Plus است.پس با این کنترل از راه دور سامسونگ می توانید به راحتی با صدای خود تلویزیون را کنترل کنید و تنها با زدن یک دکمه به برنامه های محبوب خود دسترسی داشته باشید.

در زیر مارک سامسونگ دکمه ای قرار دارد که شما می توانید در صورت در دسترس نبودن ریموت کنترل با استفاده از آن تلویزیون را روشن یا خاموش کرده و همچنین کانال، میزان صدا و ورودی را تغییر دهید.

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ q70t

خروج از نسخه موبایل