بررسی تخصصی و مشخصات تلویزیون سامسونگ TU8000

TU8000 بهترین مدل سامسونگ غیر از QLED است که می توانید در ایالات متحده و خاورمیانه تهیه کنید و با توجه به کاهش قیمت های این مدل نسبت به QLED ها و مقرون به صرفه کردن آن ، مشخصات عمده ای را کاهش داده است. سامسونگ در سری TU8000 به جای استفاده از Quantum Dot ، از نمایشگر بلوری استفاده می کند و قادر به نمایش رنگ های بسیار واضح است ، با پردازنده Crystal 4K ، سیستم جدید نور LED دوگانه را رها می کند و در عوض به سراغ سیستم نورپردازی سنتی Edge LED رفته است با سیستم صوتی ساده 2 کانال. ما همچنین پشتیبانی HDR10 + را پیدا کردیم زیرا سامسونگ این مورد را در همه تلویزیون های خود قرار داده است و همچنین با تمام عملکردها و ویژگی های هوشمند آن از درمان کامل تایزن برخوردار هستیم. یکی از مواردی که از دست رفته HDMI 2.1 است. تلویزیون های کریستال فاقد آن هستند و در عوض به HDMI 2.0 قدیمی رضایت می دهند. بدیهی است که برای تلویزیون های سطح 4K پایین تر ، این کاهش ها طبیعی به نظر می رسند و با چگونگی پیشرفت عملکرد در مدل های سامسونگ برای امسال مطابقت دارند. در پایان عملکردی که دریافت می کنیم مهم است و این همان چیزی است که امروز به آن نگاه خواهیم کرد. آیا TU8000 می تواند عملکرد قابل احترامی را ارائه دهد یا نه؟

طراحی سامسونگ tu8000

مثل همیشه ما بررسی خود را با طراحی تلویزیون شروع می کنیم که کمابیش همان چیزی است که شما باید از مدل ردیف پایین تر در حال حاضر انتظار داشته باشید. TU8000 کاملاً شبیه Q60T است که فقط دارای رنگ حاشیه کمی متفاوت است. مثل همیشه تمام اتصالات در پشت واحد قرار می گیرند و اگر چیزی وجود دارد که ما دوست نداریم اتصالات رو به عقب است زیرا اگر تصمیم به نصب آن بر روی دیوار بگیرید این موارد بسیار بی فایده خواهد شد.

تلویزیون سامسونگ TU8000

این مدل همچنین دارای همان طراحی بی حد و حصر است که در Q60T دیدیم ، به این معنی که حاشیه های بسیار نازکی دارد که باعث می شود تصویر در کل بهتر به نظر برسد. استفاده از سیستم Edge LED به این معنی است که TU8000 نسبتاً نازک است و ابعاد حاشیه آن فقط 2.28 ″ اینچ است و هنگام قرار گرفتن روی دیوار آن را به یک ظاهر زیبا تبدیل می کند. تلویزیون های Edge LED ممکن است به خوبی تلویزیون های FALD نباشند اما وقتی بحث ضخامت به میان می آید معمولاً دست بالا را دارند. قسمت پشتی کاملاً با روکش پلاستیکی پوشانده شده و از پوشش زیبایی برخوردار است. با نگاهی به کل طرح به نظر می رسد TU8000 دقیقاً همان Q60T است که نشان می دهد سامسونگ از مواد یکسان برای هر دو مدل خود استفاده کرده است. در سمت چپ ما دو گروه اتصال در داخل حفره های مخصوص به دست می آوریم كه یك گروه به پهلو نگاه می كنند در حالی كه گروه دیگر به عقب نگاه می كنند. در سمت راست اتصال برق وجود دارد در حالی که به سمت پایین شیارهای مستقیم برای مدیریت بهتر کابل وجود دارد. در آخر سوراخ های خاصی برای پایه دیواری VESA پیدا خواهید کرد.

خرید تلویزیون سامسونگ 55tu8000

خرید تلویزیون سامسونگ 65tu8000

خرید تلویزیون سامسونگ 75tu8000

برای پایه TU8000 از طرح معمول نیمکت با دو پایه به پانل اصلی در هر طرف متصل است. این نوع استند از مزیت ارائه ثبات بهتر نسبت به نوع اصلی استند برخوردار است اما در طرف دیگر برای جا دادن به فضای بیشتر و میز تلویزیون بزرگتری نیاز دارید. در پشت هر پایه ، گیره های خاصی وجود دارد که می توانید برای دسته بندی همه کابل ها با هم استفاده کنید تا آنها را تا حدودی از دید مهمان پنهان کنید. به طور کلی بهترین جایگاه با کیفیتی که دیده ایم نیست اما کار را انجام می دهد و مطابق با سری این تلویزیون است.

ریموت کنترل از راه دور

اکنون وقتی صحبت از راه دور می شود ، سنسوری که ما در تلویزیون آزمایش کردیم ، یکی از راه دورهای معمول است که اکثر تلویزیون های سامسونگ از آن استفاده می کنند وجنس ریموت فلزی و طرح پشتی آن قوس مشکی است. از آنجا که همان ریموتی است که در همه QLED ها استفاده می شود ، ریموت در مقایسه با One Remote سال گذشته با تغییر دکمه اختصاصی Hulu فقط یک تفاوت دارد و اکنون به جای آن از تلویزیون سامسونگ برخوردار است. همه موارد دیگر دقیقاً همان ریموت همراه با میکروفون داخلی که می تواند برای صادر کردن دستورات صوتی شما استفاده شود یکسان است ،ریموت tu8000 از قابلیت HDMI-CEC پشتیبانی می کند به این معنی که می توانید از آن برای کنترل سایر دستگاه هایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند نیز استفاده کنید وهمچنین در صورت قدیمی بودن دستگاه های دیگر و نداشتن HDMI-CEC می تواند به عنوان یک ریموت جهانی استفاده شود. طرح دکمه ها دقیقاً یکسان است بنابراین اگر در چند سال گذشته از یک ریموت مشابه استفاده کرده اید می دانید چه انتظاری از این ریموت کنترل داشته باشید.

ما همیشه استفاده سامسونگ را برای یک کنترل از راه دور ساده تأیید می کنیم و با استفاده از One Remote نیازی نیست که با دکمه های بی شماری مبارزه کنید و در عوض برای اکثر کارایی هایی که بسیارپرکاربرد هستند از UI روی صفحه استفاده کنید. One Remote در ترکیب با پلتفرم تایزن می تواند یک تجربه قدرتمند تلویزیون هوشمند را به ارمغان بیاورد. TU8000 یک مدل مقرون به صرفه است و در مورد کیفیت طراحی آن نباید خیلی سخت قضاوت کرد. با این وجود این مدل با ظاهر کلی کاملاً خوب با حاشیه های نازک عالی، مواد با کیفیت و مرغوب و One Remote ارائه می شود که یک امتیاز بزرگ برای سری tu8000 است. ممکن است قیمت آن پایین باشد اما قطعاً بهای زیادی را به شما می دهد.

کیفیت تصویر و پردازنده

شاید یکی از تغییرات برجسته تری که در سری Crystal مشاهده می کنیم استفاده از پردازنده ای متفاوت در مقایسه با QLED های 4K است. در عوض سامسونگ از آنچه Crystal Processor 4K می نامند استفاده کرده است و اگرچه جزئیات خاصی در مورد تفاوت این تراشه در دسترس نیست اما آنچه کاملاً واضح است این است که پردازنده Crystal 4K فاقد توانایی هوش مصنوعی در هر دو بخش تصویر و صدا است که پردازنده کوانتوم 4K داشت در حالی که این سیلیکون هنوز هم در بالا بردن هر نوع منبع ورودی به رزولوشن 4K فوق العاده توانایی دارد ، اما از الگوریتم های هوش مصنوعی مشابهی استفاده نمی کند که توانایی بیشتری دارد که برادر بزرگتر آن برای انجام این کار استفاده می کند. صادقانه بگویم پس از آزمایش انواع محتوا در هر دو وضوح پایین مانند محتوای hd و محتوای Full HD ، ما هیچ مشکلی در روند ارتقا مانند مصنوعات و موارد مشابه مشاهده نکردیم و همه چیز با توجه به کیفیت محتوا واضح است.

خرید تلویزیون سامسونگ 43tu8000

خرید تلویزیون سامسونگ 50tu8000

خرید تلویزیون سامسونگ 85tu8000

پردازنده تلویزیون سامسونگ TU8000

فناوری روشنایی پنل

تاکنون همه تلویزیون های LCD و LED را در دو دسته متمایز می کردیم تلویزیونهایی که از سیستم نوری (Local Dimming (FALD استفاده می کنند و تلویزیونهایی که با سیستم کارآمد Edge LED همراه هستند که سامسونگ امسال با ایجاد آنچه Dual LED نامیده می شود که یک سیستم Edge LED است اما دارای دو تغییر رنگ برای نتایج بهتر کیفیت تصویر است رو مورد استفاده قرار داده است. اکنون در حالی که به نظر می رسد تنها TU8500 در اروپا از سیستم Dual LED کمی بهبود یافته استفاده می کند ، متاسفانه TU8000 به همراه تمام تلویزیون های کریستال رده پایین تر از یک سیستم Edge LED به سبک قدیمی استفاده می کند. اکنون برای کسانی که نمی دانند سیستم Edge LED چیست ، تلویزیون از LED هایی که در بالا و پایین پنل قرار دارند برای روشن کردن پیکسل های صفحه استفاده می کند. این سیستم یک سری عیب آشکار دارد و یکی از آنها این است که وقتی مناظر بسیار تاریکی دارید و یک نوار روشن درحاشیه جلوی روی صفحه ظاهر می شود که می تواند غوطه وری تصویر را کاهش دهد. مشکل دیگر این است که کنترل و دقت نور بسیار کم است و می تواند بر کیفیت نهایی تصویر اثر منفی بزارد.

کنتراست تلویزیون سامسونگ TU8000

مزایای بارز این سیستم این است که می توان از آن در مدلهای ارزان قیمت استفاده کرد در حالیکه ضخامت کلی تلویزیونهای LED Edge معمولاً کمتر از سیستمهای FALD است و آنها را برای نصب روی دیوار ایده آل می کند.

روشنایی و کنتراست

بیایید ببینیم TU8000 چگونه می تواند در آزمایش های روشنایی بعدی عمل کند. همانطور که معمولاً در این تست انجام می دهیم از حالت فیلم استفاده کرده و میزان روشنایی را روی حداکثر قرار می دهیم. با استفاده از این تنظیمات ، ما 275 نیت روشنایی را در آزمایش SDR پنجره سفید خود اندازه گیری کردیم که در بهترین حالت متوسط ​​است اما به دلیل نیاز کم به روشنایی در تمام محتوای SDR تأثیر زیادی بر کیفیت کلی تصویر ندارد. برعکس ، در تست روشنایی HDR بیش از10٪ در یک پنجره سفید ما 269 نیت اندازه گیری کردیم که کمتر از حد متوسط ​​است و تلویزیون واقعاً قادر به نمایش موارد برجسته ای نیست که قرار است باشد. در کل تصویر به همان اندازه که می تواند از نظر وضوح و دقت رنگ های زیاد مناسب نیست در حالی که در کل تصویر مسطح و غیر الهام بخش به نظر می رسد. اگر تلویزیونی می خواهید که بتواند به شما نشان دهد HDR چیست ، TU8000 واقعاً در انجام این کار کوتاهی می کند و بهتر است حداقل به دنبال یکی از ارزان ترین QLED ها مانند Q60T باشید.

وقتی صحبت از قابلیت های کنتراست این تلویزیون می شود ، همه چیز بسیار خوب به نظر می رسد. معمولاً پنلهای VA نسبت کنتراست خوبی دارند و TU8000 تفاوتی ندارد و می تواند سیاهی بسیار عمیقی را نشان دهد که با آنچه در Q60T دیدیم هم تراز است.

خرید تلویزیون سامسونگ 55q60t

خرید تلویزیون سامسونگ 65q60t

تلویزیون سامسونگ TU8000

در کل ما از عملکرد روشنایی این تلویزیون کمی ناامید شده ایم.خروجی لازم را ندارد تا نشان دهد که HDR چگونه قرار است باشد و نتیجه نهایی چیزهای زیادی را برای گلایه باقی می گذارد. برای محتوای SDR به دلیل نیازهای کمترینسبت به HDR اوضاع کمی بهتر است اما صادقانه بگویم شما فقط برای تماشای محتوای SDR تلویزیون 4K HDR نمی خرید. و با این حساب TU8000 فقط باید به عنوان یک محلول نیمه پخته در نظر گرفته شود.

زاویه دید

TU8000 به یک پنل VA مجهز است که در هنگام زاویه دید زیاد بسیار بد است. سری QLED های 4K نیز از پانل های VA استفاده می کردند اما سامسونگ با تغییر اندکی در پنل آنها این ضعف را به حداقل رساند.سامسونگ با دو فناوری به نام های Ultra Views Angle و Wide Views Angle این ضعف را بهبود بخشید. متأسفانه در مورد TU8000 هیچ یک از این فناوری ها وجود ندارد و به همین ترتیب این تلویزیون دارای یک زمینه بسیار باریک است که می تواند یکپارچگی تصویر را در سطح قابل قبولی حفظ کند. tu8000 سامسونگ در 25 درجه یا حداکثر مطلق 30 درجه بیشترین میزان ارائه تصویر خوب در این تلویزیون را به نمایش در می آورد. هر چه زاویه دید بیشتری داشته باشیم رنگ های تصویر سطح سیاه و روشنایی کمتری دارند. اگر یک نقطه کمتر از 25 درجه داشته باشید برای نشستن این مسئله چندان مشکل نیست ، اما اگر قصد دارید از مکانهای متعدد برای نشستن استفاده کنید بهتر است ابتدا خودتان آن را قبل از خرید بررسی کنید.

تلویزیون سامسونگ TU8000

پوشش رنگ

سامسونگ با عدم استفاده از فناوری Quantum Dot در TU8000 و جایگزین کردن آن با Crystal Display باعث شد که پوشش رنگی ضربه بزرگی بخورد. در اندازه گیری های خود ما 79 درصد پوشش را در فضای رنگی DCI-P3 به دست آوردیم در حالی که در REC.2020 گسترده تر بود و فقط 57 درصد پوشش را داشتیم که کمترین میزان مشاهده شده از تلویزیون سامسونگ در سال 2020 است. اعدادی که به دست آوردیم نشان می دهد TU8000 عملکرد بسیار بدتری نسبت به RU8000 سال گذشته دارد و با RU7100 مطابقت بیشتری دارد که بار دیگر کاهش مشخصات در مدلهای مشابهی را که امسال دریافت کردیم تأیید می کند. با توجه به پوشش کم رنگ و عدم پشتیبانی از گستره رنگی گسترده TU8000 در هنگام نمایش محتوا رنگ و دقت را بسیار کم میکند. در این رابطه شما نمی توانید TU8000 را یک تلویزیون واقعی 4K UHD با HDR بنامید زیرا قالب UHD به وضوح به گستره رنگی گسترده ای احتیاج دارد و این یکی از تبلیغات خاکستری است که تولیدکنندگان در هنگام بازاریابی کاربران خود را گیج می کنند.

تلویزیون سامسونگ TU8000

عملکرد لرزش و حرکت تصویر

TU8000 از یک پنل 60 هرتز همراه با یک فرکانس کم نور پس زمینه 600 هرتز استفاده می کند که این مورد مشابه آنچه در Q60T دیدیم هستش. این فرکانس کم نور تضمین می کند که با چشم غیر مسلح لرزش تصویرکاملاً غیر قابل مشاهده خواهد بود ، اما بخاطر داشته باشید که حالت های مختلف تصویر این فرکانس را تا 120 هرتز پایین می آورد که توسط برخی قابل مشاهده است. TU8000 همچنین دارای درون یابی حرکتی با نتایج کم و بیش خوب است. با تغییر تنظیمات Picture Clarity در منو می توانید این ویژگی را فعال کرده و نوار لغزنده Judder را مطابق میل خود تنظیم کنید. در اینجا تنها تفاوت در مقایسه با مدل تلویزیونهای با رده بالاتر این است که در اینجا لرزش و تاری وجود ندارد . همانطور که اشاره کردیم نوار لغزنده Judder واقعاً به حرکت کلی تصویر کمک می کند در حالی که یک مقدار بیشتر باشد می تواند تصویر را بسیار تحریف کند. Black Frame Insertion نیز بار دیگر در دسترس است و می توانید با روشن کردن گزینه LED Clear Motion این قابلیت را فعال کنید. BFI یک تکنیک درون یابی حرکتی است که در آن یک قاب سیاه بین دو تصویر جداگانه قرار می گیرد و این ترفند حرکت تصویر را بسیار روان می کند. و گرچه این یک ویژگی بسیار موثر است اما با چند نکته منفی همراه است.به دلیل قرار دادن قاب سیاه ضربه مهمی به روشنایی می بخشد و با وجود این تلویزیون در خروجی روشنایی کمتری را به نمایش می گذارد. متاسفانه TU8000 از هیچ نوع نرخ بازخوانی متغیر (VRR) مانند FreeSync یا HDMI Forum VRR پشتیبانی نمی کند. همچنین پشتیبانی G-Sync وجود ندارد بنابراین اگر به دنبال هر یک از این موارد هستید باید یکی از qledها را بررسی کنید و بخرید.

خرید تلویزیون سامسونگ 75q60t

خرید تلویزیون سامسونگ 85q60t

پایه تلویزیون سامسونگ TU8000

تاخیر در ورودی یا لگ

یکی از ویژگی هایی که به نظر می رسد تمام تلویزیون های سامسونگ در سال 2020 دارای آن هستند تأخیر ورودی بسیار کم هستش که ما تاکنون در همه آنها اندازه گیری کرده ایم و کنجکاو بودیم که TU8000 عملکرد مشابهی دارد یا نه؟. با فعال کردن حالت بازی ، ما توانستیم سرعت 9.6 میلی ثانیه را بدست آوریم که استثنایی است و واقعاً به همان خوبی است که تاکنون از سامسونگ دیده ایم. مثل همیشه این عدد به طور متوسط در ​​هر دو رزولوشن 1080p و 4K یکسان است، بنابراین بدون توجه به رزولوشن مورد نظر ، انتظار می رود عملکرد بسیار نزدیک داشته باشند. ما سعی کردیم اندازه گیری را بدون فعال کردن حالت بازی بدست آوریم و این باعث شد تا ورودی 87.5 میلی ثانیه ای داشته باشیم که در مقایسه با حالت بازی بسیار زیاد است ، بنابراین وقتی سعی می کنید بهترین نتیجه را از این تلویزیون بگیرید این نکته را به خاطر بسپارید. همچنین نباید فراموش کنیم که پشتیبانی از حالت خودکار تأخیر (ALLM) در این سری وجود دارد که می تواند هم با PS4 و هم با Xbox مورد استفاده قرار بگیرد و کاربر می تواند از کاربرد آن بسیار بهره مند شود. همانطور که همیشه در این تست انجام می دهیم ، ما کنسول PS4 خود را به تلویزیون متصل کرده و از یک نسخه از F1 2019 استفاده کردیم تا چند دور بزنیم و ببینیم که چگونه همه اینها در یک دنیای واقعی ترجمه می شود. صادقانه بگویم در این آزمون برای TU8000 حرف بدی برای گفتن نداریم. دستورات ما سریع ثبت می شدند،ورودی دقیق بود و در هنگام پخش متوجه هیچ تأخیری نشدیم و این تلویزیون را به گزینه ای عالی برای هر گیمری تبدیل میکند، حتی اگر فردی سخت گیر باشید.

براشت ما از کیفیت تصویر

با بستن این بخش از بررسی ما آنچه می توانیم بگوییم این است که TU8000 اگرچه به عنوان تلویزیون 4K HDR تبلیغ می شود اما نباید به عنوان یک تلویزیون 4K HDR واقعی در نظر گرفته شود. بدیهی است که این مدل برای مصرف کنندگان با بودجه کمتر طراحی شده است و بر اساس بودجه مشخصات آن نیز کاهش می یابد ، اما این بدان معنی نیست که باید به عنوان یک تلویزیون HDR تبلیغ شود.

تلویزیون سامسونگ TU8000

همانطور که انتظار داشتیم TU8000 کمتر از RU8000 سال گذشته باشد و بسیار نزدیک به آنچه در RU7100 گرفتیم است. TU8000 با داشتن یک سیستم ساده تر Edge LED همراه با پردازنده کریستالی 4K با توانایی کمتر نمی تواند دقت رنگ و روشنایی لازم را ارائه دهد که می تواند هر محتوای 4K HDR را عدالت واقعی بخشد. تلویزیون همچنین هیچ نوع فناوری برا بهبود زاویه دید دارا نمی باشد و آنچه ما به دست می آوریم نمونه ای است که در یک صفحه VA مشاهده می کنید که به طور کلی چندان مناسب نیست. به نظر می رسید قابلیت های ارتقا بسیار عالی هستند ، عملکرد حرکت کم و بیش خوب بود ، کنتراست خوب بود ، در حالی که تلویزیون در آزمون تاخیر ورودی بسیار عالی بود.

کیفیت صدا

در بخش صوتی همه چیز برای یک تلویزیون از این دسته کاملاً استاندارد است. TU8000 با داشتن یک کانال صوتی معمول 2.0 با دو بلندگو کم فشار که در مجموع 20 وات نیرو را تأمین می کنند ، می تواند تجربه رضایت بخشی را برای مشاهده داشته باشد زیرا صدا کاملا واضح و مشخص است.اما تلویزیون قدرت کمتری را برای داشتن مفهوم باس ندارد شما هیچ لرزش یا تجربه پمپاژ قفسه سینه را احساس نمی کنید که یک ساب ووفر می تواند به شما تحمیل کند و بنابراین مخلوط های صوتی که بسیار متکی به فرکانس های پایین هستند کسل کننده هستند.

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ TU8000

TU8000 از Dolby Audio پشتیبانی می کند و حتی می تواند از طریق پورت eARC HDMI از Dolby Atmos عبور کند اما متأسفانه در اینجا هیچ DTSی وجود ندارد. این تلویزیون همچنین دارای صدای تطبیقی است که می تواند به طور خودکار با توجه به محتوایی که در هر زمان مشخص مشاهده می شود بهترین کیفیت صدا را تنظیم کند. در پایان اگر می خواهید با این تلویزیون تجربه صوتی جذاب تری داشته باشید ما اکیداً به شما توصیه می کنیم که اگر یک سیستم صوتی اختصاصی ندارید حداقل یک ساند بار تهیه کنید. ساندبارهای ارزان قیمتی وجود دارد که می تواند عملکرد صدای این تلویزیون را بسیار بالا ببرد و اگر قصد دارید فیلم های زیادی را با این تلویزیون تماشا کنید این تنها راه برای دستیابی به تجربه صوتی بهتر است.

اتصالات پورت

با TU8000 شاهد اولین تغییر واقعی در طرح درگاه ها در مقایسه با تمام QLED هایی هستیم که قبلاً آزمایش کرده بودیم. در این مدل ما در واقع مخلوطی از پورت های رو به بغل کناری و رو به عقب را داریم که استفاده از دومی درصورتی که قصد نصب تلویزیون روی دیوار را دارید بسیار دشوارتر است. ابتدا بیایید به قسمت های کناری نگاه کنیم و از بالا به پایین دو درگاه USB برای اتصال حافظه خارجی ، دو پورت HDMI با یکی از آنها حتی از eARC و پورت آنتن / کابل معمول پشتیبانی می کند. در سوراخ دوم از جمله پورت های رو به عقب ، یک ورودی HDMI سوم ، زیر آن یک خروجی صوتی نوری دیجیتال ، در سمت راست یک ورودی ویدئویی ترکیبی به همراه یک ورودی استریو آنالوگ و در آخر زیر این یک پورت اترنت برای اتصال سیمی به اینترنت مشاهده می کنیم.

یکبار دیگر پورت های USB v2.0 قدیمی تر هستند و USB 3.0 در دسترس نیست. همچنین با کاهش پشتیبانی TU8000 از HDMI 2.1 به این معنی است که باید در عوض به HDMI 2.0 قدیمی رضایت دهیم. حداقل ما برای ارسال صوتی مبتنی بر شی با کیفیت بالا مانند Dolby Atmos از طریق درگاه HDMI 2 و همچنین قابلیت HDMI-CEC ، از پشتیبانی eARC برخوردار هستیم.در tu8000 در کل سه ورودی داریم در مقایسه با چهار ورودی که در بیشتر QLED ها پیدا کردیم.

سرانجام تا آنجا که قابلیت های بی سیم تلویزیون دارای WiFi داخلی (802.11ac) همراه با بلوتوث v4.2 است که می تواند برای جریان بی سیم استفاده شود هیچ تغییری نکرده است.

سیستم عامل ، برنامه ها و ویژگی ها

TU8000 از آخرین نسخه پلتفرم تلویزیون هوشمند سامسونگ به نام Tizen استفاده می کند. در نسخه 2020 آن ، چند مورد اضافه شده است و همچنین تغییرات جزئی در مقایسه با سالهای گذشته مشاهده می کنیم که به زودی درباره آنها صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر در حالی که تمام QLED ها تمام قابلیت های تایزن را شامل می شدند به نظر می رسد TU8000 یک نسخه جداگانه ارائه می دهد ، زیرا چند ویژگی تایزن در آن وجود ندارند، اما به طور کلی در مقایسه با مدل های رده بالاتر تفاوت چندانی نداره.

اول از همه بیایید در مورد UI (ظاهر) صحبت کنیم. در سال 2020 ، تایزن با داشتن یک رابط کاربری تیره در مقایسه با نسخه سفید روشن سالهای گذشته ، تغییر بصری جزئی داشت. این یک تغییر کاملاً زیبایی شناختی است و به طور کلی بر عملکرد کلی آن تأثیر نمی گذارد. ما مطمئن هستیم که بسیاری ظاهر جدید را دوست دارند در حالی که دیگران سبک رنگ قدیمی را ترجیح می دهند.

طرح کلی تقریباً همان نوار راه انداز است که در پایین صفحه قرار دارد و شامل تمام منوها ، تنظیمات و لوگوی برنامه ها است در حالی که با هر انتخاب ممکن است یک ردیف دوم در بالای آن با انتخاب های مختلف دیگر از جمله محتوای اضافی و پیشنهادات وجود داشته باشد. با وجود محتوای بسیار زیاد هر پلتفرمی باید گزینه های شخصی سازی زیادی را داشته باشد تا به شما این امکان را بدهد که همه چیز را مطابق میل خود تغییر مکان دهید و تایزن بسیاری از این موارد را ارائه می دهد. اگر از برنامه های زیادی استفاده می کنید ، می توانید آنها را به هر طریقی که می خواهید مرتب کنید.

تلویزیون سامسونگ TU8000

هنگامی که ما در مورد تایزن صحبت می کنیم ، یک چیز که طی این سالها تغییری نکرده است ، پشتیبانی بسیار زیاد از توسعه دهندگان است. این تلویزیون بسته به بازاری که خریداری می کنید دارای برخی از برنامه های از پیش نصب شده است اما تعداد زیادی برنامه برای بارگیری از فروشگاه آنلاین موجود است. نام هایی مانند Netflix ، Apple TV ، Disney Plus ، Youtube ، Amazon ، Hulu ، Rakuten ، Vudu ، Google Play Movies ، Demand 5 و BBC iPlayer همه وجود دارند اما برخی از آنها به منطقه زندگی شما وابسته هستند بنابراین مطمئن شوید که نام مورد نظر شما پشتیبانی می شود و در کشور شما همچنین بسیاری از برنامه ها از 4K و HDR مانند Netflix و Amazon پشتیبانی می کنند.

هنگام تلاش برای باز و بسته کردن پشت سر هم بسیاری از سرویس ها ، با استفاده از خدمات مختلف بسیار سریع انجام می شود. برای یک تلویزیون سطح پایین با قابلیت های محدودتر بد نیست. اگر به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت هستید TU8000 به راحتی متناسب با این طرح است.

اما سفارشی سازی تنها راه حلی نیست که می تواند با تعداد بیشماری از برنامه های موجود به شما کمک کند. سامسونگ یک ویژگی بسیار مفید به نام “راهنمای جهانی” را در اختیار شما قرار داده است که الگوهای مشاهده شما را تجزیه و تحلیل کرده و یک صفحه ویژه “برای شما” ایجاد می کند که در آن محتوای مختلفی را که ممکن است به تماشای آن علاقه داشته باشید به شما نشان می دهد. این می تواند زمانی مفید باشد که مثلاً شما یک سریال خاص داشته باشید که تمام وقت آن را تماشا کنید و بخواهید قسمت های بعدی آن را ببینید.

به همین ترتیب پشتیبانی از برنامه SmartThings وجود دارد و با استفاده از آن می توانید از تلویزیون به عنوان یک مرکز هوشمند برای کنترل همه دستگاه های خانه هوشمند خود مانند یخچال،لباسشویی ، قفل های الکترونیکی ،جاروهای هوشمند ، ربات های خانگی و سایر مواردی که از سیستم عامل SmartThings پشتیبانی می کنند نیز استفاده کنید.

tu8000 سامسونگ با قابلیت های دستیار هوشمند کنترل صدا نیز ارائه می شود. این تلویزیون از معروف ترین سیستم عامل های کنترل صدا Bixby خود سامسونگ پشتیبانی می کند که به نظر می رسد امسال سامسونگ از بیکسبی و همچنین Amazon Alexa و Google Assistant رونق بازاریابی را برای این سری از تلویزیونهای خود به دست آورد. و نکته جالب این است که هر سه آنها داخل تلویزیون tu8000 هستند و این بدان معناست که برای استفاده از آن نیازی به دستگاه هوشمند خارجی ندارید. همه آنها با میکروفون داخلی تلویزیون در One Remote کار خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل