بررسی تلویزیون ال جی nano80

تلویزیون نانو 80

در اینجا تلویزیون ال جی NANO80 را مورد بررسی قرار خواهیم داد که سال 2020 تولید و به بازار عرضه شده است.این تلویزیون از قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای برخوردار می باشد و از هر نظر عملکرد بسیار خوبی دارد.

تو ضیحاتی مختصر در مورد تلویزیون NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 دارای کیفیت تصویر ​​4k می باشد که عملکرد متوسط دارد. این تلویزیون که از سری 8 ال جی است بسیار مشابه مدل LG NANO81 می باشد و می توان گفت عملکرد و ویژگی های مشابه دارد به غیر از کم نور شدن محلی که در این تلویزیون ضعیف تر است.دارای پردازنده چهار هسته ای است که به خوبی تمام داده ها را پردازش می کند و با کیفیت عالی به نمایش می گذارد.دارای پنل IPS می باشد که زاویه دید بسیار خوبی دارد اما از نسبت کنتراست کمی برخوردار است.رفرش ریت آن تنها 60 هرتز است و از VRR و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی نمی کند.اما زمان پاسخگویی مناسب و تأخیر ورودی فوق العاده کم دارد.همچنین دارای ویژگی ها و قابلیت های دیگراست که در ادامه به هر یک اشاره خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل آن را در اختیارتان قرار دهیم.

برای اشنای با پورت HDMI 2.1 کلیک کنید

نقات ضعف

نقاط قوت

بررسی تلویزیون ال جی NANO80

طراحی و دیزاین تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 از طراحی و دیزاین بسیار ساده ای برخودار است اما باز هم بسیار شیک و چشم نواز است و به راحتی می تواند مورد پسند کاربران قرار گیرد.حاشیه باریک آن از ویژگی های دیگر این تلویزیون بشمار می رود که موجب شده فضای بیشتری به صفحه نمایش اختصاص پیدا کند.همچنین دارای دو پایه فلزی دو شاخه می باشد که شما می توانید تلویزیون را بر روی انها قرار دهید.این پایه ها دارای استحکام خوبی هستند و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند اما باز هنگام وارد شدن ضربه احتمال لرزش وجود دارد.

طراحی و دیزاین تلویزیون NANO80

پشت تلویزیون ال جی nano80

پشت تلویزیون نیز از جنس فلز صاف می باشد که هیچ الگوریتم خاصی بر روی آن وجود ندارد و بسیار ساده است و فقط قسمت کمی در سمت راست به ورودی ها اختصاص دارد حتی جای برای مدریت کابل های نیز بر روی آن تعبیه نشده است.همچنین دارای قابلیت اتصال به دیوار نیز می باشد که می توانید با نصب آن به دیوار دکوراسیون منزل خود را متحول کنید و فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید.

قیمت تلویزیون ال جی 49nano80

قیمت تلویزیون ال جی 55nano80

قیمت تلویزیون ال جی 65nano80

پشت تلویزیون ال جی nano80

کنتراست تلویزیون NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 نسبت کنتراست متوسطی دارد که از پنل IPS انتظار می رود. رنگ مشکی در تاریکی تقریباً خاکستری نمایش داده می شود و متاسفانه هیچ ویژگی کم نور محلی برای بهبود بیشتر سطح مشکی وجود ندارد.

نسبت کنتراست : نسبت بین درخشندگی سفید روشن و تیره ترین سیاهی است که تلویزیون می تواند تولید کند. نسبت های کنتراست بزرگتر در رنگ های مشکی عمیق تر عمل می کند، که تفاوت زیادی در کیفیت کلی تصویر ایجاد می کند.

کنتراست تلویزیون NANO80

حداکثر روشنایی SDR و حداکثر روشنایی HDR

اوج روشنایی SDR این تلویزیون هر چند در محتوای مختلف ثابت است ، اما به اندازه کافی روشن نمی شود که بتواند در فضای خالی از نور در اتاق خفیف شود.همچنین اوج روشنایی HDR نیز کمی در این تلویزیون ضعیف است و به اندازه ای روشن نمی شود که رنگهای واضح در HDR برجسته شوند و به دلیل کم نور شدن قاب تلویزیون ، هایلایت های کوچک کم نور می شوند.

اوج روشنایی : به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی اوج بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد و این می تواند به دید در یک اتاق با نور زیاد کمک کند و اینکه باعث می شود تصاویر برجسته کوچک در تصویر خوب به نظر برسند (که برای HDR مهم است).

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی

این تلویزیون دارای یکنواختی خاکستری خوبی است ، اما این یک نواختی ممکن است بین واحدها متفاوت باشد. لبه های صفحه نمایش به وضوح تاریک تر هستند این یکنواختی در صحنه های نزدیک به تاریکی بسیار بهتر شده است.عملکرد یکنواختی مشکی این تلویزیون زیاد قابل توجه نیست، اما از سایر تلویزیون های ال جی که آزمایش کرده ایم، مانند LG NANO81 بهتر است.

تلویزیون 2020 ال جی nano80

بازتاب نور

تلویزیون NANO80 ال جی از لحاظ بازتاب نور نیز می توان گفت که بسیار عالی است و در اتاق هایی با نور متوسط ​​عملکرد بسیار خوبی دارد ، اما ممکن است با تابش مستقیم نور خورشید، بازتاب ها بیش از حد باعث حواس پرتی شوند، پس تا جای که می توانید، تلویزیون را روبروی پنجره قرار ندهید تا با چنین بازتاب های روبرو نشوید.

بازتاب نور : به میزان نوری که در هنگام وجود منابع نور دیگر در اتاق روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود ، اشاره دارند. بعضی از تلویزیون ها وقتی نور به آنها تابیده می شود ، رنگ زرد به خود می گیرند و در برخی دیگر ، اشیایی که روی صفحه منعکس می شوند کاملاً مشخص و منحرف کننده هستند.

تلویزیون NANO 80 ال جی

برای تست بازتاب تلویزیون، ما سه عکس می گیریم: یکی از تلویزیون که مقدار متوسطی از نور را منعکس می کند، یکی با همان نور محیط اما تلویزیون خاموش است و دیگری با تلویزیون خاموش که نور زیادی را منعکس می کند.

زاویه دید فوق العاده عالی تلویزیون ال جی nano80

همان گونه که اشاره کردیم این تلویزیون ال جی دارای پنل IPS است و همین موجب شده که از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار باشد.این تلویزیون با زاویه دید عالی که دارد گزینه بسیار خوبی برای نشیمن های بزرگ و با مبلمان گسترده زیرا در هر زاویه ای بیننده می تواند شاهد تصاویری دقیق و با کیفیت باشد.

برای مشاهده مقایسه پنل VA با پنل IPS اینجا کلیک کنید.

سایر ویژگی های تصویر

طیف گسترده رنگ

تلویزیون ال جی NANO80 دارای طیف گسترده ای از رنگ خوب برای محتوای HDR است. این یک پوشش عالی از فضای رنگی DCI P3 که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، است اما پوشش آن از Rec گسترده تر می باشد.

تلویزیون ال جی nano80 با طیف گسترده رنگ

اگر احساس می کنید که HDR کم نور است و می خواهید که روشن تر باشد می توانید Dynamic Tone Mapping را فعال کنید ، Dynamic Contrast را روی ‘High’ قرار دهید تا روشنایی افزایش یابد.

زمان پاسخگویی مناسبت

تلویزیون ال جی NANO80 زمان پاسخگویی مناسبی دارد و در انتقال تاری نیز به خوبی عمل میکند ، میزان تاری در حرکت های سریع توسط فاکتوری به نــام زمان واکنش( Response Time) اندازه گیری می شود که در نانو 80 مقدار بسیاری وجود دارد.

تاری حرکتی که در تلویزیون مشاهده می کنید ، بر روی نحوه تار شدن حرکت سریع روی صفحه تأثیر می گذارد. در بیشتر موارد ، تاری به عنوان دنباله ای بر روی اشیاء در حال حرکت آشکار می شود و از اهمیت ویژه ای برای بازی های ورزشی و ویدیویی برخوردار است.پس اگر تماشای هر یک از این موارد برایتان اهمیت دارد، این تلویزیون می تواند برایتان گذینه مناسبی باشد.

همچنین تلویزیون ال جی NANO80 می تواند محتوای نرخ فریم پایین را تا 60 فریم در ثانیه با هم تفسیر کند. عملکرد آن تا حدی خوب است و می تواند حرکت را در صحنه های آرام به خوبی صاف کند.

تاخیر ورودی کم

NANO80 تا زمانی که در حالت «بازی» باشید ، چه در بازی با کیفیت 4k و چه در 1080p ، دارای تاخیر ورودی بسیار کم است. این دستگاه همچنین دارای ‘حالت تأخیر کم خودکار’ است که هنگام راه اندازی یک بازی از دستگاه سازگار ، تلویزیون را به طور خودکار در حالت ‘بازی’ قرار می دهد ، و کمترین تأخیر ورودی را تضمین می کند.همچنین برای کار کردن، به سادگی می توانید، پاسخ سریع بازی را فعال کنید.

تلویزیون NANO80 ال جی از رایج ترین رزولوشن ها در فرکانس 60 هرتز از جمله 1440p پشتیبانی می کند. این از chroma 4: 4: 4 با هر رزولوشن پشتیبانی می کند ، اگر می خواهید به عنوان مانیتور کامپیوتر از آن استفاده کنید، نماد ورودی مورد استفاده خود را در صفحه داشبورد ‘PC’ تنظیم کنید تا chroma 4: 4: 4 نمایش داده شود.همچنین برای سیگنال های پهنای باند، به سادگی می توانید HDMI Ultra HD Deep Color را فعال کنید.

ورودی های تلویزیون ال جی NANO80

ورودی های تلویزیون ال جی NANO80

این سه پورت که بطور مجزا از سایر پورت ها قرار دارند برای موقعی است که شما تلویزیون را بر روی دیوار نصب می کنید، تا به راحتی بتوانید به انها دسترسی داشته باشید و محتوای خود را به تلویزیون انتقال دهید.

ARC

تلویزیون ال جی NANO80 فقط از طریق ARC یا کابل نوری از فرمت های صوتی Dolby Digital پشتیبانی می کند اما از هیچ فرمت DTS پشتیبانی نمی کند. برای کار با ARC ، در تنظیمات صدا ، فرمت صوتی ورودی HDMI را برای ورودی HDMI که استفاده می کنید روی ‘Bitstream’ ، Digital Sound Out به ‘Pass Through’ و Sound Out را به HDMI ARC تنظیم کنید.

ARC : ARC مخفف عبارت Audio Return Channel یا «کانال بازگشت صدا» است. اولین و کاربردی‌ترین ویژگی ARC، توانایی کنترل دستگاه‌های متصل به تلویزیون است. برای مثال، درصورت استفاده از گیرنده‌ی دیجیتال در کنار تلویزیون، اگر هر دو دستگاه از طریق درگاه ARC HDMI به یکدیگر متصل شده باشند، می‌توانید کنترل عملکردهایی مانند روشن و خاموش کردن و تنظیم صدای دستگاه متصل شده به تلویزیون را از طریق ریموتِ تلویزیون در دست بگیرید.

همچنین HDMI ARC قادر است با انتقال صدا در جهت عکس، صدا را از تلویزیون به دستگاه دیجیتال یا رسیور A/V، و از آنجا به سیستم صوتی منتقل کند. با این کار پورت ورودی HDMI تلویزیون درواقع نقش پورت خروجی صدا را نیز بازی کرده و نیاز به استفاده از کابل مجزای اپتیکال را برطرف می‌کند.

کیفیت صدا ی تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی نانو 80 از لحاظ کیفیت صدا نیز می توان گفت که عملکرده نسبتاً خوبی دارد چرا که دارای پاسخ فرکانسی بسیار خوبی است و صدای متعادل دارد. باس زیادی تولید نمی کند و خیلی هم بلند نیست و اینکه ممکن است در حداکثر میزان صدای آن شاهد مصنوعات فشرده سازی باشید.

ویژگی های هوشمند تلویزیون nano80

تلویزیون ال جی nano80 نیز مانند سایر تلویزیون های ال جی مجهز به سیستم عامل webOs Version 5.0 است که استفاده از آن بسیار راحت است و با برنامه های متعددی که دارد می توانید به راحتی به هر انچه که می خواهید دسترسی داشته باشید و اوقات فراغت خود را با انواعی از سرگرمی ها پر کنید.همچنین شما می توانید، از طریق فروشگاه ال جی به بسیاری از برنامه های دیگر دسترسی داشته باشید.علاوه براین می توانید از طریق یوتیوب و نتفلیکس فیلم های hdr را مشاهده کنید و از انها لذت ببرید.

تلویزیون NANO80 با سیستم عامل webos

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی NANO80

یکی از ویژگی های دیگری که این تلویزیون ال جی فورکی دارد کنترل هوشمند انست که به شما امکان می دهد، با استفاده از صدای خود کانال ها را تغییر دهید، وارد برنامه ها شوید و هر انچه را که می خواهید سرچ کنید.همچنین می توانید تنها با زدن یک دکمه وارد نتفلیکسو چند برنامه دیگر شوید.

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی nano80

در صورتی که کنترل را در دسترس ندارید می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر تلویزیون قرار دارد تلویزیون را روشن و خاموش کنید ، ورودی ها ، میزان صدا و کانال ها را نیز تغییر دهید.

اقلام همراه تلویزیون ال جی nano80





خروج از نسخه موبایل