بررسی تلویزیون ال جی OLED G1

بررسی تلویزیون ال جی G1

در اینجا به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G1 خواهیم پرداخت که از هر نظر فوق العاده است.این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های سری اولد 2021 برند ال جی و بازار است.دارای کیفیت تصویر فورکی می باشد و از بهترین قابلیت ها برخوردار است.حالا در ادامه اطلاعات کامل آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

تلویزیون G1 یکی از پرچمداران 2021 برند ال جی است.این تلویزیون از تلویزیون های سری اولد و 4K است که تصاویری بسیار خیره کننده را نمایش می دهد.این تلویزیون اولد ال جی مجهز به پنل جدید evo است که روشنایی بیشتری نسبت به تلویزیون های اولد دارد.این تلویزیون از نظر HDR بهتر از GX سری 2020 است اما در محتوای SDR تفاوتی چندانی در آن دیده نمی شود.اولد G1 دارای کنتراستی بی نهایت است و سیاهانی بسیار عمیق را ارائه می دهد.زاویه دید فوق العاده دارد و می تواند از کناره ها نیز تصاویری دقیق و واضحی ارائه دهد.از نظر قابلیت های بازی نیز بسیار مجهز می باشد و دارای پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغییر (VRR) ، زمان پاسخگویی لحظه ای و چهار ورودی HDMI 2.1 است.اما متأسفانه این تلویزیون اولد مانند سایر اولد ها در معرض پیکسل سوختگی قرار دارد و ممکن است که با تماشا کردن یک شبکه در طول روز ارم آن شبکه بر روی آن باقی بماند.البته شما می توانید با تغییر دادن کانال ها و تماشای محتوای مختلف به راحتی مانع چنین رویدادی شوید.

نقاط قوت تلویزیون G1

دارای نسبت کنتراست تقریباً نامحدود برای سیاهان کامل.
پشتیبانی از FreeSync ، G-SYNC و HDMI Forum VRR
دارای پنل 120 هرتزی با چهار ورودی HDMI 2.1.
روشنایی HDR آن از اکثر OLED ها بهتر است.

نقاط ضعف تلویزیون G1

خطر پیکسل سوختگی دائمی
ABL تهاجمی می تواند با مناطق وسیع روشنایی باعث حواس پرتی شود.

تلویزیون G1 جایگزین GX می شود و بالاتر از c1 قرار دارد و کمتر از تلویزیون 8k z1 است و با a90j سونی رقابت می کند.

طراحی تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 دارای طراحی بسیار جذاب و شیکی است.بدنه ای باریک دارد و حاشیه های آن فوق العاده نازک است.این تلویزیون مخصوص دیوار طراحی شده است و فاقد پایه است.به دلیل حاشیه نازکی که دارد صفحه نمایش این تلویزیون بسیار بزرگ بنظر می رسد و شما می توانید کاملاً بر روی تلویزیون متمرکز شوید.هیچ پایه ای همراه این تلویزیون نیست اما شما می توانید پایه ها را به صورت جداگانه خریداری کنید و آن را بر روی پایه نیز قرار دهید.

امکان نصب پایه گالری نیز وجود دارد که آن را نیز باید به صوت جداگانه خریداری کنید.حالت گالری به شما امکان خواهد داد به راحتی آن را در هر جایی قرار دهید بدون انکه نیازی به میز باشد.کیفیت ساخت کلی تلویزیون G1 فوق العاده است.بدنه این تلویزیون بیشتر از جنس فلز است و تنها کمی پلاستیک در دریچه های بالای آن استفاده شده است.

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 77G1

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 65G1

قیمت و خرید تلویزیون ال جی 55G1

کنتراست تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 از کنتراست بسیار خیره کننده ای برخوردار است.این تلویزیون نیز مانند سایر تلویزیون های اولد می تواند هر پیکسل را به صورت جداگانه خاموش کند و همین موجب شده که نسبت کنتراست بی نهایتی داشته باشد و سیاهانی بسیار عمیق را تولید کند.بنابراین شما می توانید حتی در اتاقی تاریک نیز از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

روشنایی SDR

تلویزیون ال جی G1 دارای روشنایی SDR بسیار خوبی است.این تلویزیون به دلیل اینکه دارای پنل جدید evo است مانند تلویزیون C1 روشنایی فوق العاده ای دارد.شاید برای اتاق های که دارای نور بسیار هستند زیاد روشن نشود اما برای یک اتاق با نور متوسط عملکرده بسیار خوبی دارد.برای به دست آوردن روشنایی بیشتر نیز می توانید حالت تصویر را روی “استاندارد” روشنایی پیکسل و کنتراست را روی حداکثر ، و کنتراست خودکار پویا و اوج روشنایی را روی حداکثر (High) تنظیم کنید.با چنین تنظیماتی روشنایی افزایش می یابد اما ممکن است کمی از کیفیت تصاویر کاسته شود.

روشنایی HDR

تلویزیون هوشمند ال جی G1 از روشنایی HDR بسیار خوبی برخوردار است.در اینجا پنل evo خود را نشان می دهد و درخشان ترین تصاویر را برای شما ارائه می دهد.این تلویزیون به اندازه ای روشن می شود که می تواند برجسته های کوچک را نیز به خوبی ارائه دهد.EOTF منحنی مورد نظر را به خوبی دنبال می کند تا زمانی که در اوج روشنایی خود یک چرخش شدید ایجاد شود. برای داشتن روشنایی بیشتر نیز می توانید کنتراست خودکار پویا را روی “بالا” قرار دهید و نگاشت لحن پویا را فعال کنید.با چنین تنظیماتی شما می توانید روشنایی را تا حدی افزایش دهید.روشنایی HDR در حالت بازی نیز مناسب است و فرقه چندانی با حالت خارج از آن ندارد. EOTF نیز در حالت بازی مشابه با حالت خارج از آن است.

روشنایی : روشنایی به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بیشتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دیده شدن در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته کند.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه

تلویزیون ال جی G1 از یکنواختی خاکستری فوق العاده ای برخوردار است.همانگونه که از تصویر پیداست تمام صفحه یکنواخت است.در صحنه های کمی تاریک ممکن است خطوط عمودی ضعیف دیده شود البته در صورتی که با دقت زیادی آن را دنبال کنید متوجه آن می شوید.عملکرده یکنواختی سیاه نیز فوق العاده است.این اولد به دلیل اینکه می تواند هر پیکسل را به طور جداگانه خاموش کنید سیاهانی بسیار عمیق تولید می کند.

یکنواختی سیاه : یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

یکنواختی خاکستری چیست؟ یکنواختی خاکستری نشان می دهد که یک تلویزیون چقدر می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه نمایش حفظ کند. مشکلات یکنواختی نیز شامل لکه های است که در بعضی از جا های صفحه نمایش دیده می شود.

زاویه دید تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 دارای زاویه دید بسیار گسترده ای است.این تلویزیون می تواند در زاویه های غیر مستقیم نیز تصاویری بسیار واضح و دقیقی ارائه دهد.اولد G1 با زاویه دیدی که دارد می تواند برای نشیمن های با مبلمان گسترده و تماشای دسته جمعی گزینه بسیار خوبی باشد.یعنی بیننده می تواند در هر زاویه ای از تصاویری همانند دید مستقیم بهرمند شود.

بازتاب نور تلویزیون ال جی G1

تلویزیون G1 از نظر بازتاب نور عملکرده بسیار خوبی دارد.این تلویزیون می تواند به راحتی با نور های متوسط مقابله کند و مانع بازتاب نور بر روی صفحه نمایش شود.حتی با نور مستقیم خورشید نیز به خوبی مقابله می کند و بازتاب نور را تا حدی کاهش می دهد.پس شما می توانید در اتاقی با نور زیاد نیز از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

G1 با پشتیبانی از فرمت های مختلف

طیف رنگی تلویزیون G1

تلویزیون ال جی G1 از طیف رنگی بسیار گسترده ای برای نمایش محتوای HDR برخوردار است.این اولد ال جی دارای پوشش کامل فضای رنگی متداول DCI P3 و پوشش وسیع تر Rec می باشد به همین دلیل رنگ های فوق العاده با کیفیتی را ارائه می دهد.با طیف گسترده رنگی که دارد حجم رنگی آن نیز بسیار مناسب است.

خطر سوختگی دائمی (احتباس تصویر) تلویزیون G1

تلویزیون ال جی G1 مانند بسیاری از تلویزیو های اولد در خطر سوختگی یا همان احتباس تصویر قرار دارد.البته شما می توانید با تماشا کردن محتوای مختلف از آن جلوگیری کنید.احتباس تصویر در حالتی روی می دهد که شما برای چندین ساعت تلویزیون را روی یک کانال قرار دهید و آن را تغییر ندهید.

خطر سوختیگی دائمی (Permanent Burn-In Risk) چیست ؟ خطر سوختگی دائمی به احتباس دائمی تصویر گفته می شود که معمولاً در اثر گذاشتن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. تصاویر ‘سوخته’ هستند و مانند لکه ها هنگام پخش محتوای دیگر برای همیشه قابل مشاهده خواهند بود.برای مثال ممکن است شما بیشتر اوقات تلویزیون را بر روی یک کانال نگهدارید که در این صورت بعد از مدتی ارم آن کانال ثابت می شود و در صورت تغییر کانال نیز ارم آن باقی خواهد ماند.

زمان پاسخگویی تلویزیون G1

تلویزیون ال جی G1 دارای زمان پاسخگویی بسیار مناسبی است.زمان پاسخگویی این تلویزیون تقریباً لحظه ای است و همین باعث شده که حرکات سریع صاف و بدون هیچ تاری ارائه شوند.

درون یابی حرکت

درون یابی حرکتی (اثر اپرای صابون) یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون G1 است.این قابلیت می تواند محتوای نرخ فریم پایین را تا 120 هرتز درون یابی کند.بنابراین شما می توانید شاهده حرکاتی نرم ، واضح و زنده باشید و از تماشای انها لذت ببرید.

درون یابی حرکتی چیست ؟ درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این اثر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد. این ویژگی فقط در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.

نرخ تازه سازی متغیر

تلویزیون ال جی G1 دارای یک پنل 120 هرتزی است و از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند.قابلیت VRR باعث شده که پارگی ها صفحه بسیار کاهش پیدا کند و تصاویر به شکل صاف روان ارائه شوند و این می تواند انجام بازی را بر روی این تلویزیون بسیار هیجان بخش تر کند. این برنامه بطور طبیعی از HDMI Forum VRR و FreeSync پشتیبانی می کند و برای کسانی که کارت گرافیک NVIDIA دارند G-SYNC سازگار است. شما باید VRR & G-SYNC را در تنظیمات “Game Optimizer” برای HDMI Forum و G-SYNC فعال کنید.

تأخیر ورودی

ال جی G1 دارای تأخیر وردی بسیار کمی است به خصوص تا زمانی که در حالت بازی قرار دارد.علاوه بر این ال جی برای کاهش تأخیر ورودی تنظیم جدید Prevent Input Delay را معرفی کرده که می تواند تأخیر وردی را در محتوای 60 هرتز 3 میلی ثانیه کاهش دهد.این قابلیت تنها بر روی محتوای 60 هرتز تأثیر دارد و نمی تواند برای محتوای 120 هرتز مفید باشد.هنگام انجام بازی می توانید درون یابی حرکتی را فعال کنید اما خب فعال کردن آن موجب افزایش تأخیر ورودی می شود.همچنین اگر می خواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید، حالت بازی (Game Mode) را فعال کنید و برچسب ورودی را روی (PC) برای تأخیر کم ورودی تنظیم کنید.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 می تواند محتوای 4K را تا 120 هرتز بدون مشکل نمایش دهد.علاوه بر این کروم مناسب 4: 4: 4 را با هر رزولوشن پشتیبانی شده نمایش می دهد.در صورت استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر نیز متنی واضح را ارائه می دهد.برای این کار تنها کافیست ورودی مورد استفاده خود را به عنوان “PC” در تنظیمات صفحه انتخاب کنید. برای سیگنال های پهنای باند کامل نیز HDMI Deep Color را روی “4k” تنظیم کنید.

تلویزیون ال جی G1 سازگار با کنسول های بازی پیشرفته

تلویزیون ال جی G1 از همه رزولوشن های رایج PS5 یا Xbox Series X پشتیبانی می کند.این تلویزیون دارای حالت خودکار تأخیر وردی است که با شروع بازی به طور خودکار در حالت بازی قرار می گیرد.قرار است بعد از بروزرسانی سیستم عامل (03.15.27) ، از بازی 4k @ 120Hz در Dolby Vision از Xbox Series X پشتیبانی کند و FreeSync نیز کار کند.اما اکنون Dolby Vision تنها در محدوده 4k @ 60H هست و FreeSync نیز به طور همزمان کار نمی کند.

مشخصات ورودی ها

ورودی ها تلویزیون ال جی G1

  • 4 پورت HDMI
  • 3 پورت USB
  • خروجی صوتی نوری دیجیتال
  • خروجی آنالوگ صدا 3.5 میلی متر
  • دارای LAN

گذرگاه های صوتی

  • دارای ARC
  • پشتیبانی از eARC
  • دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

این تلویزیون قابلیت از eARC پشتیبانی می کند و به آن امکان می دهد Dolby Atmos با کیفیت بالا را از طریق صدا TrueHD از طریق اتصال HDMI به گیرنده سازگار ارسال کند.برای فعال کردن آن فرمت ورودی HDMI را روی “Bitstream” ، خروجی صدای دیجیتال را روی “خودکار” تنظیم کرده و پشتیبانی eARC را در تنظیمات صدا فعال کنید.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی G1

تلویزیون G1 از صدای فوق العاده قدرتمند و با کیفیتی برخودار است و بهترین صدا را ارائه می دهد.این تلویزیون دارای پاسخ فرکانسی بسیار خوبی است و می تواند بیس بسیار زیادی تولید کند. مشخصات صوتی متعادل و بلندی دارد و می توان در اتاق پر سر و صدا نیز گفتگو ها را به طور واضح شنید.اعوجاج صدا نیز در صدای متوسط اصلاً وجود ندارد و در حداکثر صدا نیز بسیار کم است و شاید کسی متوجه آن نشود.مجهز به سیستم صوتی 4.2 کاناله 60 واتی می باشد و صدای بسیار قدرتمند و با کیفیتی را ارائه می دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 نیز مانند سایر تلویزیون های ال جی دارای سیستم عامل webOS است.این پلتفرم در سال 2021 بروزرسانی شده است که صفحه ای کامل جایگزین بنر پاین شده است.این سیستم عامل کارایی بسیار راحتی دارد و دارای برنامه های بسیاری است.در صفحه اصلی آن تبلیغات وجود دارد و یک صفحه فروشگاه اختصاصی برای برنامه ها و محصولات تبلیغ شده نیز دارد.همچنین از طریق فروشگاه ال جی می توانید به بسیاری از برنامه ها دسترسی داشته باشید و انها را بر روی تلویزیون اجرا کنید.

ریموت کنترل تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 دارای کنترل جادویی از راه دور است که ویژگی های بسیاری دارد. ویژگی point-and-press را مانند ماوس رایانه دریافت می کنید و دارای میکروفون داخلی برای کنترل صدا است.یعنی با استفاده از صدای خود می توانید دستورات مختلفی مانند باز کردن برنامه ها و جستجوی محتوا را انجام دهید.دارای ویژگی NFC است که تنها با قرار دادن گوشی بر روی ریموت می توانید به تلویزیون وصل شوید.همچنین دارای دکمه های میانبری است که به شما امکان خواهند داد به راحتی وارد بعضی از برنامه ها شوید.در صورت در دسترس نبودن ریموت نیز می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک ال جی قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.

اقلام همراه تلویزیون ال جی G1

مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون C1

خروج از نسخه موبایل