بررسی و مشخصات تلویزیون سامسونگ tu7000

سامسونگ در سال 2020 مثل هر سال چند سری از تلویزیونهای خوش قیمت و گرانقیمت خود رو معرفی کرد که در این میان سری tu7000 از خوش قیمیت ترین تلویزیونهای سامسونگ بود که نه تنها در بین مدلهای دیگر سامسونگ بلکه در بین تمام برندهای تولید تلویزیون سری tu7000 از همه خوش قیمت تر و شیکتر هستش که در ادامه مطلب به بررسی و مشخصات آن می پردازیم.

سایز اینچ

سری tu7000 در سایزهای 43-50-55-58-65-70 و 75 اینچ وارد بازار شده است و این تعداد از سایزهای متفاوت برای طرفدارهای tu7000 خیلی عالی است چرا که دستشون باز است برای انتخاب تلویزیون براساس فضای منزلشون سایزهای 43tu7000 و 50tu7000 برای فضاهای کوچک 12تا24 متری جوابگو هستند و سایزهای 55tu7000 و 58tu7000 برای فضاهای 24تا42 متر عالی هستند و سایزهای 65tu7000 و 70tu7000 برای نشیمن 42تا60 متر خیلی عالی به نظر میرسند و سایز 75tu7000 برای فضاهای 60متری یا بیشتر از 60 متر جوابگو هستش.

صفحه نمایش و کیفیت تصویر

سامسونگ در این سری از تلویزیون های میان رده خود از صفحه نمایش 4k استفاده کرده است که به لطف پردازنده سری کریستال خود تصاویر را با کیفیت واقعی به نمایش می گذارد و در هنگام مشاهده گیم و مسابقات رالی صفحه نمایش از تصاویر عقب نمی افتد و تصویری بدون لک را به نمایش خواهد گذاشت.دارای پنل VA می باشد که از نسبت کنتراست بسیار خوبی برخوردار است و سیاهانی عمیق تولید می کند.البته این کنتراست عالی موجب شده که این تلویزیون به زاویه دید کمی بسنده کند.پس اگر زاویه برایتان حائز اهمیت است و تلویزیون با زاویه دید گسترده می خواهید شاید عملکرد این تلویزیون در این مورد برای شما کمی نا امید کننده باشد.اما خب تلویزیون های سری 7 ال جی وجود دارند که در همین رده هستند اما به دلیل داشتند پنل IPS زاویه دید بسیار گسترده ای دارند و برای نشیمن های بزرگ بسیار مناسب می باشند.

برای مشاهده تفاوت بین پنل IPS و پنل VA کلیک کنید.

برای خرید تلویزیون سامسونگ 55tu7000 کلیک نمایید

پردازنده سری tu7000

پردازنده تلویزیون سامسونگ tu7000 همانند سری tu8000 و سری tu8500 سامسونگ از پردازنده کریستال فورکی استفاده می کند که این تلویزیون رو از دیگر میان رده های شرکتهای دیگر متمایز میکند زیرا سری 7000 با وجود پردازنده کریستال فورکی در حد یک تلویزیون بالا رده عمل میکند.

پردازنده کریستال فورکی مجهز به تکنولوژی upscaler هستش که تصاویر با کیفیت اچ دی و فول اچ دی را به کیفیت فورکی ارتقاء میدهد به نحوی ارتقا دهنده کنتراست و وضوح تصاویر است.

کنتراست

سری 7 سامسونگ نسبت کنتراست بسیار خوبی دارد. به صورتی که سیاهی عمیق و مرکب را به نمایش میگذارد و همچنین سفیدی بسیار بالا را به رخ دیگر رقبا میکشد ،ولی متاسفانه سری 7000 سامسونگ از لوکال دایمینگ بهره نمی برد .

قابلیت HDR

برای این مورد همانطور که معمولاً در بیشتر بررسی های خود انجام می دهیم ، ما از حالت تصویر فیلم استفاده کردیم که می تواند دقیق ترین رنگ ها را ارائه دهد و روشنایی را به حداکثر برساند. با این تنظیمات تلویزیون توانست از طریق یک پنجره 10٪ 241 نیت روشنایی SDR به ما بدهد. تعداد متوسطی که باید بگوییم و در حالی که در شرایط روشنایی SDR خیلی زیاد نیست ، تلویزیون در یک محیط بسیار روشن دارای مشکل خواهد بود. در شرایط کم نور بسیار بهتر خواهد بود ، بنابراین بسته به کاربردی که می خواهید این نکته را بخاطر بسپارید.

در روشنایی HDR بیش از یک پنجره 10٪ ما 259 نیت داریم که بسیار کم است و به هیچ وجه نمی تواند HDR را به عدالت واقعی برساند. با چنین توانایی های کم TU7000 نمی تواند نورهای برجسته بسیار خوبی را نشان دهد که به نوبه خود تأثیر مخربی بر کیفیت کلی تصویر HDR دارد. به طور کلی می گوییم اعدادی که به دست آوردیم مطابق آنچه انتظار داریم و کمی کمتر از آنهایی است که در بررسی TU8000 به دست آوردیم.

اگر تلویزیونی می خواهید که بتواند نشان دهد واقعاً HDR چیست ، متأسفانه سری Crystal به اندازه کافی خوب نیست و حداقل باید برای Samsung Q60T QLED هدف بگیرید. از نظر کنتراست ، تلویزیون بسیار خوب ظاهر می شود و این نتیجه استفاده از یک پنل VA است زیرا به طور کلی اینها دارای نسبت کنتراست خوبی هستند. در یک اتاق کم نور سیاه پوستان بسیار عمیق به نظر می رسند و از تجربه کلی منحرف نخواهند شد.

کیفیت صدا

تلویزیون سامسونگ TU7000 از لحاظ کیفیت صدا نیز تقریباً عملکرد خوبی دارد.این تلویزیون دارای دو بلندگو است که هر کدام صدای 10 واتی و در مجموع صدای 20 واتی را ارائه می دهند.البته این توان صوتی برای نشیمن های بزگ و گسترده شاید کم باشد اما برای نشیمن های متوسط و کوچک بسیار ایده آل و مناسب است.

ویژگی های بازی تلویزیون سامسونگ TU7000

تلویزیون سامسونگ TU7000 دارای تأخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی مناسبی است و این مطمئناً انجام بازی بر روی این تلویزیون را برایتان بسیار لذت بخش خواهد کرد.اما متأسفانه فاقد VRR و HDMI 2.1 می باشد رفرش ریت آن تنها 50 هرتز است که این برای گیمر های حرفه ای شاید نا امید کننده باشد.

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ TU7000

OneRemote براق و باریک به طور خودکار تمام دستگاه ها و محتوای متصل سازگار را به طور خودکار شناسایی و کنترل می کند.

تلویزیون سامسونگ tu 7000 از ریموت کنترل از راه دور سنتی تر و کاملاً برجسته ای بهره می برد. کنترل از راه دور از پلاستیک ساخته شده و دارای دکمه های لاستیکی ، صفحه عددی ، دکمه های ناوبری منو و تنظیمات ، کنترل میزان صدا و کانال ها ، چند دکمه پخش و عملکرد به همراه سه گزینه دکمه های اختصاصی که شامل Netflix ، Amazon Prime و Samsung TV plus می باشد که به شما امکان خواهند داد به راحتی به محتوای دلخواه خود دسترسی داشته باشید.

سیستم عامل

سامسونگ در تمامی محصولات هوشمند خود به غیر از گوشی موبایل از سیستم عامل هوشمند تازن tizen استفاده می کند.سیستم عامل تایزن رابط کاربری بسیار زیبا و سریعی دارد و کاربران می توانند از طریق آن به اسانی به محتوای مختلف دسترسی داشته باشند.

رقبا tu7000

رقبا این سری از تلویزیونهای سامسونگ در بین دیگر برندها می توان به سری un7340 ,un7300 ال جی و سری X7500h سونی اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل