بهترین تلویزیون های 4K HDR 

در اینجا بهترین تلویزیون های 4K HDR را به شما معرفی خواهیم کرد پس اگر به چنین موضوعی علاقه دارید با ما همراه باشید.با پیشرفت روز افزون علم و فناوری هر ساله امکانات و قابلیت های جدیدی به تلویزیون ها افزوده می شود، کیفیت تصویر از موارد با اهمیتی می باشد که در نمایش دادن تصاویر باکیفیت تر و جذاب تر نقش دارد، در همین راستا دوقابلیت 4K و HDR نقش زیادی را ایفا می کنند، کیفیت تصویری 4K به دلیل ترکم زیاد پیکسل های (حدودا 8 میلیون پیکسل داریم) هر محتوای را با بیشترین جزئیات نمایان می کند. هر تلویزیون 4K با پشتیبانی HDR ارائه می شود، اما تعریف پشتیبانی به این معنی است که تلویزیون می تواند ابرداده HDR را بپذیرد. لزوماً به این معنی نیست که محتوای HDR را همانطور که در نظر گرفته شده با سیاه ‌های عمیق و رنگ‌ های زنده نمایش داده شود. برای بازتولید دقیق محتوای HDR، تلویزیون‌ ها باید روشن باشند و رنگ‌ های اشباع‌ شده بیشتری نسبت به SDR نشان دهند، نسبت کنتراست خوب و ویژگی کم ‌نور محلی با آرایه کامل نیز برای HDR مهم هستند زیرا می ‌خواهید تلویزیون سیاه ‌های عمیق را با حداقل شکوفایی نمایش دهد. 

بهترین تلویزیون های 4K HDR 

فناوری HDR چیست؟

HDR مخفف High dynamic range یا تصویربرداری دامنه دینامیک بالا است تلویزیون ‌های HDR طوری طراحی‌ شده‌ اند که تصاویر واقعی ‌تری با دست ‌کاری رنگ‌ ها به ‌گونه ‌ای که بیشتر شبیه به زندگی واقعی به نظر برسد، نشان دهند. تلویزیون‌ های HDR با افزایش تفاوت بین نقاط تاریک و روشن و اضافه کردن رنگ بیشتر به تصاویر به ‌صورت کلی، می ‌توانند چیزی را که دوربین در هنگام فیلم ‌برداری می ‌دیده به شما نشان دهند، گویی خود در آنجا ایستاده باشید.

4K چیست؟

تلویزیون 4K یک تلویزیون با رزولوشن 4K است. این بدان معناست که تلویزیون دارای 3840 پیکسل افقی و 2160 پیکسل عمودی است، در کل حدود 8.3 میلیون پیکسل داریم. در مشخصات محصول تلویزیون، وضوح تصویر معمولاً به عنوان “3840 * 2160” برای تلویزیون‌ های K4 نشان داده می‌ شود. رزولوشن اصطلاحی است که به شما می‌ گوید چقدر این نقاط ریز یا پیکسل ‌ها با چه چگالی روی صفحه نمایش قرار گرفته‌ اند. پیکسل‌ های جداگانه برای تشکیل تصویری که در صفحه مشاهده می‌ کنید جمع می ‌شوند، بنابراین هرچه پیکسل بالاتر باشد وضوح تصویر را بالاتر می‌ برد. گفتنی است که تلویزیون‌ های 4K نسبت به تلویزیون ‌های سنتی Full HD (1920 x 1080) چهار برابر پیکسل بیشتر دارند. حتی در صفحه نمایش‌ های تلویزیون با همان اندازه، کیفیت تصویر تلویزیون 4K به لطف تراکم پیکسل بیشتر، واضح ‌تر و روشن ‌تر به نظر می‌ رسد. این تفاوت به ویژه در تلویزیون‌ های صفحه بزرگ مشهود است. 

توجه: ما بیش از 110 تلویزیون را تحت جدیدترین میز آزمایش، آزمایش کرده ‌ایم که می ‌توانند محتوای HDR را نمایش دهند، و در زیر توصیه‌ های ما برای بهترین تلویزیون‌ های HDR که می ‌توانید بخرید آورده شده است.

بهترین تلویزیون 4K HDR 

تلویزیون OLED سامسونگ مدل S95B بهترین تلویزیون 4K HDR است که ما آزمایش کرده ایم. این یک تلویزیون QD-OLED است که دارای یک فناوری جدید است که رنگ‌ های روشن‌ تر و زنده‌ تر را نسبت به OLED‌ های سنتی نشان می‌ دهد و در نتیجه حجم رنگ شگفت‌ انگیزی ایجاد می ‌کند که برجسته ‌ترین ها را برجسته می‌ کند. همچنین طیف رنگی گسترده ‌ای را در HDR نشان می ‌دهد، بنابراین تصاویر واقعی به نظر می ‌رسند، اما برخی رنگ‌ ها نیز در برخی محتوا کمی بیش از حد اشباع شده‌ اند. مانند هر OLED، سیاه‌ های عمیق و جوهری را با یکنواختی کامل سیاه نشان می ‌دهد که آن را به انتخابی باورنکردنی برای تماشای فیلم ‌های HDR در اتاق‌ های تاریک تبدیل می ‌کند. از فرمت HDR10 که برخی از سرویس‌های استریم استفاده می ‌کنند، پشتیبانی می‌ کند، اما از Dolby Vision که یک فرمت پرکاربرد HDR است، پشتیبانی نمی ‌کند. اگر می ‌خواهید محتوای Dolby Vision را تماشا کنید، در عوض به HDR10 ابتدایی ‌تر محدود می ‌شوید، بنابراین نمی ‌توانید از تلویزیون یا محتوایی که تماشا می ‌کنید به ‌طور کامل استفاده کنید. 

برای مشاهده بررسی تلویزیون سامسونگ S95B اینجا کلیک کنید

بهترین تلویزیون های 4K HDR 

بهترین تلویزیون میان رده ی 4K HDR 

اگر تلویزیون سامسونگ S95B OLED را گران قیمت می ‌دانید و می ‌خواهید کمی در هزینه خود صرفه‌ جویی کنید و در عین حال عملکرد عالی HDR را داشته باشید، تلویزیون هایسنس مدل U8G نیز یک انتخاب عالی است. اوج روشنایی HDR بسیار خوبی دارد، به اندازه ای است که هایلایت های کوچک برجسته شود، و طیف رنگی HDR عالی دارد. اگرچه کنتراست تقریباً بی نهایت مشابه یک OLED را ارائه نمی دهد، اما همچنان کنتراست بومی فوق العاده ای دارد و سیاهی عمیق را در فیلم ها به لطف ویژگی کم نور محلی عالی نشان می دهد، اما کمی در اطراف اجسام روشن شکوفا می شود. تلویزیون هایسنس U8G دارای Android TV است که می تواند داخلی پخش محتوای HDR مورد علاقه شما را آسان می کند و از هر دو فرمت Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می کند. این به شما امکان می دهد از هر محتوایی که پخش می کنید استفاده کامل را ببرید، که اگر مشترک سرویس های متعددی باشید که از فرمت های مختلف استفاده می کنند عالی است. همچنین لرزش 24P را از هر منبعی، از جمله برنامه ‌های پخش جریانی، حذف می ‌کند و به ظاهر حرکت در فیلم‌ ها کمک می ‌کند.  بهترین تلویزیون 4K HDR با قیمت مناسب

هایسنس U6G یکی از بهترین تلویزیون های 4k hdr

بهترین تلویزیون 4K HDR با قیمت مناسب

تلویزیون برند هایسنس مدل U6G بهترین تلویزیون HDR است که دارای قیمت نسبتا مناسب است. این محصول برای تماشای فیلم‌ های HDR عالی است و کیفیت تصویر درخشان را ارائه می‌ کند که با برخی از گزینه‌ های گران قیمت رقابت نزدیکی دارد. به لطف نسبت کنتراست بالای پنل VA، سیاه‌ های عمیق را در اتاق های تاریک نشان می ‌دهد، و ویژگی کم ‌نور محلی با آرایه کامل، کار مناسبی در بهبود کنتراست در صحنه ‌های تاریک انجام می ‌دهد. روشنایی HDR آن خوب است، اما برخی از نکات برجسته زیاد ظاهر نمی شوند، که نقطه ضعف تماشای محتوای HDR در یک مدل مقرون به صرفه است. تلویزیون فوق دقت خارج از جعبه قابل قبولی دارد و طیف رنگی وسیعی را با پوشش فوق ‌العاده فضای رنگی DCI-P3 که در اکثر محتوای HDR استفاده می ‌شود، نمایش می ‌دهد. کنترل شیب عالی دارد، اما نوارهایی با سایه های تیره تر وجود دارد که در صحنه هایی مانند غروب خورشید متوجه آن خواهید شد. 

برای مشاهده مقایسه پنل IPS با VA اینجا کلیک کنید

سونی a90j یکی از بهترین تلویزیون های 4k hdr برای قابلیت Dolby Vision

بهترین تلویزیون 4K HDR برای قابلیت Dolby Vision 

تلویزیون OLED سونی مدل A90J بهترین تلویزیون HDR برای تماشای محتوایDolby Vision است. اگر تمایل به پخش جریانی فیلم هایی با تکنولوژی Dolby Vision دارید، این محصول یک انتخاب بی نظیر می تواند باشد، به این معنی که می توانید از آن محتوا نهایت استفاده را ببرید، اما مانند تلویزیون سامسونگ S95B از HDR10 پشتیبانی نمی کند. دارای ویژگی های عالی پردازش تصویر مانند درون یابی حرکتی است که حرکت را در فیلم های با نرخ فریم پایین صاف می کند. لرزش 24P را از هر منبعی حذف می کند و هیچ مشکلی در نمایش محتوای 4K بومی ندارد. تلویزیون سونی A90J دارای حداکثر روشنایی HDR بالاتری نسبت به سایر نمایشگرهای OLED‌ است زیرا برجسته ‌سازی‌ های کوچک را برجسته می ‌کند. همچنین دارای شیب قابل توجهی است، به این معنی که در صحنه هایی با سایه های رنگی مشابه، مانند غروب خورشید، هیچ نواربندی نمی بینید، همچنین دارای طیف وحجم رنگی عالی هم است.

Dolby Vision چیست؟ دالبی ویژن یک فرمت پویای HDR بوده، این فرمت با تنظیم صحنه به صحنه و حتی فریم به فریم تصویر، جزئیات بیشتری را همراه‌ با دقت رنگ بالاتر به کاربر ارائه می‌ کند.

برای مشاهده

تلویزیون سامسونگ qn90a یکی از بهترین تلویزیون های 4k hdr با پنل led

بهترین تلویزیون 4k HDR با پنل LED 

تلویزیون QLED سامسونگ QN90A بهترین تلویزیون HDR است که ما با پنل LED تست کرده ایم. اگر چیزی روشن ‌تر از OLED را ترجیح می‌ دهید و همچنان عملکرد عالی را می ‌خواهید، این محصول سال 2021 سامسونگ یک انتخاب استثنایی است. تلویزیون فوق دارای نور پس زمینه Mini LED است که در نتیجه نسبت کنتراست فوق العاده بالایی برای سیاهی های عمیق در اتاق های تاریک ایجاد می کند. همچنین دارای یک ویژگی کم نور محلی عالی با حداقل شکوفایی در اطراف اجسام روشن است و به لطف روشنایی HDR بالا، نقاط برجسته کوچک در مقابل بقیه متمایز است. لایه نق犀利士 طه کوانتومی تلویزیون به نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها کمک می کند و دقت خارق العاده خارج از جعبه به این معنی است که نیازی به کالیبره کردن آن نخواهید داشت. 

برای مشاهده بررسی تلویزیون سامسونگ QN90A اینجا کلیک کنید

نکات قابل توجه

به خوبی نیست.

در پایین فهرستی از تلویزیون ها قرار دادهیم که رتبه بندی آنها بر اساس روشنایی HDR است، این تلویزیون ها به قدر عالی هستن که همه را راضی نگه دارند.

برای مشاهده انواعی از تلویزیون های فورکی اینجا کلیک کنید

مدل تلویزیونسال ساخترزولوشنروشنایی HDR
سامسونگ S95B20224K7.7
ال جی G220224K8.1
سونی A90J20214K7.3
سونی A8H20204K7.0
هایسنس U9DG20214K6.8
ال جی C220224K7.6
سونی A9G20194K6.6
لیستی از بهترین تلویزیون های 4k hdr
مدل تلویزیونسال ساخترزولوشن  روشنایی HDR
سونی A80J20214K6.8
ال جی G120214K7.3
ال جی CX20204K7.1
سونی A9S20204K6.9
ویزیو20204k6.7
ال جی GX20204K7.0
ال جی B120214K6.4
خروج از نسخه موبایل