بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ یا بازی

بهترین تلویزیون های بازی

در اینجا قصد داریم بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ را به شما معرفی کنیم پس اگر به دنبال چنین چیزی هستید با ما همراه باشید.اکثر آدم های امروزی در زندگی شان بیشتر به سمت تفریح میل می کند. تفریح هایی که انسان نیز در طی زمان همیشه در حال تغییر و تحول است. یکی از تفریح هایی که دیگر پای ثابت زندگی هر شخصی تبدیل شده و دارای رنج سنی خاصی نیست، بازی های ویدئویی است، که روزبه روز استقبال از آنها زیاد می شود و همچنین محل مناسبی برای سرمایه گذاری و رشد به نظر می رسد. با توجه به روند پیشرفت و کیفیت کنسول های بازی می توانید مقدار تمرکز و رقابتی که در این زمینه ایجاد شده است را بفهمید. هر کنسول بازی به تنهایی قادر به ارائه خدمات به شما و سرگرم کردن شما نیست زیرا هر کنسول برای قابل استفاده شدن به یک تلویزیون برای نمایش محتوا نیازمند است. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی های تلویزیون هایی که توانایی بهتری برای استفاده در زمینه گیمینگ را دارند را بیان کنیم و بهترین های آن ها را برای شما معرفی کنیم. ما در این مطلب از ماذا فازا بهترین تلویزیون 4K HDR گیمینگ را به شما معرفی می ‌کنیم. پس اگر شما هم عاشق بازی هستید این مطلب را از دست ندهید.

چند تا از فاکتورهای مهمی که باید یک تلویزیون گیمینگ به خوبی از آن پشنیبانی کند در پایین بهش اشاره کردیم.

HDR (1 چیست؟

HDR مخفف کلمه های High Dynamic Range و به معنای محدوده‌ ی دینامیکی بالا می باشد، این فناوری سبب می شود رنگ ها غنی تر و نزدیک تر به واقعیت به نمایش درآیند و سطح و تجربه ی بیننده را از تماشای محتوای تصویری ارتقاء و بهبود بخشد. به طور کلی فناوری HDR دامنه دینامیکی تصاویر را برای وضوح و ارائه جزئیات بیشتر بالا می برد که به نوعی می توان گفت وظیفه کنترل نور را بر عهده دارد و قسمت های تاریک و روشن را به خوبی بر روی نمایشگر به نمایش در می آورد. 

بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ

 (2مهم ترین فرمت های پشتیبانی شده HDR (HDR10 و Dolby Vision)

از مهمترین فاکتورهای پیاده سازی HDR، می توانیم به HDR10 و Dolby Vision اشاره کرد. تمامی تلویزیون هایی که به قابلیت HDR مجهز شده اند از فرمت HDR10 نیز پشتیبانی میکنند. فرمت HDR10 از داده ی استاتیک بهره میبرد و حداکثر میزان روشنایی 1000 نیت و عمق رنگ 10 بیت را فراهم می آورد و در مقایسه با SDR یا همان استاندارد دینامیکی وضوح و روشنایی دو برابری را در کنار افزایش کنتراست ایجاد کرده است. دالبی ویژن نام تجاری یک فرمت اختصاصی و پویای HDR است که توسط DLBY LABS ساخته و توسعه داده شد. Dolby Vision با تنظیم بر اساس صحنه به صحنه (و حتی فریم به فریم) جزئیات بیشتری همراه با دقت رنگ بالاتری را ارائه میدهد و به تولید کنندگان محتوا امکان می دهد تا تنظیمات تصویر در سطح بسیار جزئی را بهبود دهند.

3 (سرعت رفرش

رفرش ریت صفحه نمایشگر مشخصه‌ ای برای تعیین تعداد دفعاتی است که در هر ثانیه تصویر روی مانیتور به روز رسانی می ‌شود. هر چه میزان رفرش ریت یا نرخ نوسازی یک مانیتور بیشتر باشد، نشان دهندۀ سرعت بیشتر آن است. مانیتورهای عادی معمولا رفرش ریتی برابر با 60 هرتز دارند، در صورتی که رفرش ریت مانیتورهای گیمینگ 120 یا 144 هرتز است و در مدل ‌های حرفه ‌ای حتی به 360 هرتز هم خواهد رسید. رفرش ریت بالای یک نمایشگر با به روزرسانی مرتب تصاویر باعث خواهد شد که گیمر در کم‌ ترین زمان ممکن کنش‌ها و تغییرات را مشاهده کند و با بالاترین سرعت نسبت به آنها عکس العمل نشان دهد. 

4) تاخیر در ورود

تاخیر ورودی مهمترین عاملی است که باید اکثر گیمرها در نظر داشته باشند. زمان اندازه گیری شده بین فشار دادن یک دکمه روی کنترل شما تا عملکرد مربوطه در بازی که نمایش داده می شود به عنوان میزان تاخیر ورودی تلویزیون نشان داده می شود، به معنای واقعی کلمه، رقم ارائه شده مدت زمانی است که بین اقدامات شما و نتیجه روی صفحه نمایش طول می کشد. اگر تاخیر ورودی تلویزیون شما خیلی زیاد باشد (ما هر چیزی که زیر 50 میلی ثانیه باشد را خوب و زیر 25 میلی ثانیه را عالی می دانیم) شما می توانید در بازی های چند نفره رقابتی به شدت در معرض خطر باشد پس هنگام خرید کاربران باید به شیوه ی خاصی به آن توجه کنند.

5) پورت های لازم برای گیمینگ

برای اکثر افراد، تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک پورت HDMI برای کنسول بازی است. کنسول های بازی نسل های قبلی با اتصال HDMI سازگار هستند که همه تلویزیون های حتی HD به آن مجهز هست. کنسول های بازی به طور قابل توجهی نیازهای فناوری را تغییر می دهند، بررسی کنید که تلویزیون منتخب شما دارای پورت های مورد نیاز کنسول یا لوازم جانبی شما است. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام پورت های لازم را در اختیار دارید تا بتوانید هم کنسول و هم لوازم جانبی خود را به صورت همزمان استفاده کنید. لازم به ذکر است که بروز ترین نسخه ی HDMI، HDMI 2.1 است که با عرضه کنسول ‌های بازی نسل فعلی، تلویزیون‌ها جدید از پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می ‌کنند تا بتوانید بازی‌های 4K تا 120 فریم در ثانیه را اجرا کنید. 

توجه: با به بازار آمدن نسل جدید کنسول های بازی چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید. بسته به بازی که اجرا می کند و تعداد دفعات بازی، جنبه های مختلفی را باید مورد بررسی  قرار دهید که ما چند مورد از قابلیت مهم تلویزیون های گیمینگ را در بالا توضیح دادیم. برخی از تلویزیون ها ممکن است برای نمایش فیلم ها و سریال های تلویزیونی عالی باشند اما برای بازی چندان مناسب نباشند. در ادامه چند تا از بهترین تلویزیون های 4K را برای بازی معرفی می کنیم، پس با ما همراه باشید.

تلویزیون ال جی C1 یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ 

یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ یا بازی تلویزیون ال جی C1  است که ما آزمایش کرده ایم. عملکرد عالی در بازی و کیفیت تصویر خیره کننده را ارائه می دهد. OLED ها منحصر به فرد هستند زیرا نور پس زمینه ندارند و در عوض دارای پیکسل های خود تابش هستند. این بدان معنی است که نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت با سطوح سیاه کامل و بدون شکوفه زدن در اطراف اشیاء روشن دارد، که آن را به انتخابی فوق العاده برای بازی در اتاق تاریک تبدیل می کند. همچنین زاویه دید فوق العاده وسیعی دارد که آن را به گزینه ای عالی برای بازی های co-op تبدیل می کند. از نظر ویژگی های بازی، هر آنچه را که در یک تلویزیون بازی می خواهید، دارد. از فناوری نرخ نوسازی متغیر FREESYNC، G-SYNC و HDMI Forum پشتیبانی می ‌کند و تجربه بازی تقریباً بدون پارگی را تقریباً از هر منبعی تضمین می‌ کند. همچنین، پهنای باند HDMI 2.1 را روی تمام پورت های HDMI خود دارد و به آن اجازه می دهد تا از تمام امکانات PS5 و Xbox Series S استفاده کند. 

برای مشاهده بررسی تلویزیون ال جی C1 اینجا کلیک کنید

تلویزیون U8G یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ 

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ تلویزیونی میان رده از برنده هایسنس هست. تلویزیون کمپانی هایسنس مدل U8G یکی از بهترین تلویزیون های میان رده برای گمینگ به حساب می آید. زمان پاسخگویی فوق‌العاده ‌ای دارد، بنابراین تاری بسیار کمی در پشت اجسام با حرکت سریع وجود دارد اما خوش بختانه اصلا قابل مشاهده نیست . از فناوری‌های نرخ نوسازی متغیر FREESYNC، G-SYNC و HDMI Forum (VRR) پشتیبانی می‌ کند، و با ویژگی VRR در Xbox جدید و PS5 سازگار است و تجربه بازی تقریباً بدون پارگی را تضمین می ‌کند. همراه با تاخیر ورودی فوق العاده کم، این امر سبب می شود تا شما تجربه ی یک بازی روان و شگفت انگیزی را داشته باشید. این برای گیمرهای PS5 یا Xbox Series X عالی است، زیرا از بازی‌های 4k @ 120Hz روی دو درگاه از چهار پورت HDMI خود پشتیبانی می‌  کند. همچنین دارای ورودی کامپوزیت است که اگر کنسول ‌های قدیمی ‌تری دارید که از HDMI پشتیبانی نمی ‌کنند، راحت است. این یک تلویزیون چشمگیر است که در هر محیط تماشایی عالی به نظر می رسد. اوج روشنایی عالی و کنترل انعکاس شگفت ‌انگیز دارد، که اگر در یک اتاق روشن بازی می ‌کنید عالی است، و به لطف نسبت کنتراست بالا و ویژگی کم ‌نور محلی آرایه کامل عالی، در اتاق‌ های تاریک هم خوب به نظر می ‌رسد. 

یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ مقرون به صرفه 

یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ مقرون به صرفه برای بازی که آزمایش کرده ایم برند تی سی ال مدل S546 است. این یک تلویزیون بسیار عالی برای بازی است، با زمان پاسخگویی سریع و تاخیر ورودی کم، که منجر به تجربه بازی روان و شگفت انگیزی می شود، محصول ذکر شده از نرخ نوسازی متغیر FREESYNC پشتیبانی می کند که به کاهش پارگی کمک می کند. این یک انتخاب فوق العاده برای بازی در یک اتاق تاریک به دلیل نسبت کنتراست بسیار بالا است، همچنین انتخاب خوبی برای یک محیط اتاق نشیمن با نور متوسط است. تلویزیون تی سی ال متأسفانه، در خارج از جعبه بسیار دقیق نیست و نمی توان آن را به طور کامل برای یک تصویر دقیق در هنگام بازی کالیبره کرد. اگر دقت برای شما مهم است، تلویزیون برند هایسنس مدل U6G جایگزین خوبی است. این به طور کلی کمی بهتر از تی سی ال است، با دقت بسیار بهتر خارج از جعبه و یک ویژگی کم نور محلی بهتر می تواند جواب گویی شما باشد. 

بهترین تلویزیون های HDR 4K برای بازی

بهترین تلویزیون بازی کوچک 4k 

تلویزیون 42 اینچ ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ یا بازی در سایز کوچک است.بهترین تلویزیون بازی کوچک 4k که ما آزمایش کرده‌ایم LG OLED42CPUA است. ما مدل 65 اینچی LG C2 را آزمایش کردیم، اما مدل 42 اینچی را نیز به عنوان مانیتور آزمایش کردیم. تجربه بازی تقریباً یکسانی را با ال ‌جی C1 در این فهرست ارائه می ‌کند، با زمان پاسخگویی تقریباً آنی که منجر به حرکتی فوق ‌العاده نرم می ‌شود، و تاخیر ورودی پایینی دارد. مانند C1، از بازی های 4k @ 120Hz از PS5 و Xbox Series S پشتیبانی می کند. متأسفانه، C2 خیلی روشن نیست، بنابراین بهترین انتخاب برای یک محیط دید روشن نیست، زیرا کمی با تابش خیره کننده مستقیم دست و پنجه نرم می کند. اگر در یک اتاق روشن هستید، تلویزیون سامسونگ مدل QN90B انتخاب بهتری است، زیرا به طور قابل توجهی روشن تر می شود و بهتر می تواند بر تابش خیره کننده غلبه کند. اگرچه برای بازی چندان خوب نیست، زیرا زمان پاسخگویی آن نسبت به C2 کندتر است. 

برای مشاهده بررسی تلویزیون ال جی C2 اینجا کلیک کنید.

بهترین تلویزیون بازی 4k برای اتاق روشن

یکی از بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ در  یک اتاق روشن که ما آزمایش کرده ایم تلویزیون QLED سامسونگ مدل QN90A است. این یک تلویزیون LED منحصر به فرد است که کیفیت تصویر خیره کننده ای را ارائه می دهد و در عین حال ویژگی های بازی زیادی را دارا می باشد. دارای یک ورودی HDMI با پهنای باند HDMI 2.1 است، به این معنی که می توانید Xbox Series X یا PS5 خود را به آن متصل کنید، اما از آنجایی که تنها یک اسلات است، اگر می خواهید بیش از یک دستگاه HDMI 2.1 را وصل کنید، باید از یک گیرنده سازگار استفاده کنید. استفاده از تلویزیون ال ای دی نسبت به OLED چند مزیت دارد: ال ای دی ها در برابر سوختن دائمی مصون به نظر می رسند، به این معنی که می توانید بازی مورد علاقه خود را با عناصر ثابت انجام دهید و نگران آسیب دیدن صفحه نمایش نباشید. همچنین، از آنجایی که این تلویزیون از نور پس‌ زمینه مینی LED استفاده می‌ کند، بسیار روشن می ‌شود و همراه با بازتاب فوق ‌العاده آن، تابش خیره ‌کننده حتی در روشن ‌ترین اتاق‌ها نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اگر به جای آن از آن در اتاق های تاریک استفاده می کنید، پنل VA کنتراست بالایی برای نمایش سیاهی های عمیق دارد.

برای مشاهده تلویزیون سامسونگ QN90A اینجا کلیک کنید

بهترین تلویزیون های HDR 4K برای بازی

در پایین لیستی از بهترین تلویزیون های بازی 4K در برند های متنوع  را برای شما آماده کرده ایم.

برای مشاهده موجودی و قیمت این تلویزیون ها اینجا کلیک کنید

برند و مدل تلویزیون سال ساخترزولوشنسرعت رفرش ریتبازی های HDR
سامسونگ S95B20224K120HZ9.2
ال جی G220224K120HZ9.1
ال جی B220224K120HZ9.1
ال جی C220224K120HZ9.1
ال جی G120214K120HZ9.1
ال جی CX20204K120HZ9.0
سونی A90J20214K120HZ9.0
ال جی C120214K120HZ9.0
سونی A80J20214K120HZ9.0
ال جی GX20204K120HZ9.0
ال جی B120214K120HZ9.0
ال جی BX20204K120HZ9.0
ویزیو OLED 202020204K120HZ8.9
سونی A8H20204K120HZ8.7
سونی A9S20204K120HZ8.7
هایسنس U8G20214K120HZ8.7
سامسونگ QN90A20214K120HZ8.8
سامسونگ QN90B20224K120HZ8.6
سونی A9G20194K120HZ8.6
ال جی A120214K120HZ8.5
تی سی ال R64620214K12HZ8.7
سامسونگ Q90T20204K120HZ8.7
سونی X90J20214K120HZ8.5
بهترین تلویزیون های HDR 4K برای گیمینگ
خروج از نسخه موبایل