بررسی تلویزیون ال جی UQ9000  

تلویزیون ال جی UQ9000

در اینجا به بررسی تلویزیون ال جی uq9000 که به نام uq90 نیز شناخته می شود خواهیم پرداخت.تلویزیون سامانه ی ارتباطی برای پخش و دریافت اطلاعات، اخبار، تصاویر و صدایی از واقعیت های دنیاست. شرکت LG با ساخت تلویزیون UQ9000 در سال 2022 سیل عظیمی در دنیای دیجیتال به وجود آورد. این شرکت در محصولات خود سلیقه به عمل آورده است تا لوازم های خانگی را با داشتن بهترین کیفیت و کارای خارق العاده به تولید برساند و همچنین رضایت عمومی از مردم را به خود جلب کند که به عنوان برند سرشناس با رتبه ی والا از آن یاد می کنند. این محصول دارای صفحه ی نمایش LED بوده که بدون شک بهترین نوع این قابلیت می باشد. این شرکت برای بالا بردن وضوح و کیفیت صدا و تصویر فناوری های متفاوتی ارائه داده است. تلویزیون ال جی مدل UQ9000 از رزولوشن 2160*3840 پیکسل بر خوردار می باشد که قادر است محتوا ها را با کیفیت تصویری 4K نشان دهد. محصول ذکر شده از نوع پنل IPS بهره می برد، که از مزیت های این نوع پنل می توان به ایجاد کنتراست بالا در تصاویر، ارائه ی رنگ های با کیفیت و زاویه ی دیده گسترده اشاره کنیم. این تلویزیون رده بالای ال جی مجهز به پردازشگر نسل پنجم آلفا 5 یا α5 Gen5 AI Processor 4K بوده که از ویژگیهای مثبت این محصول می باشد. این پردازنده نقش اساسی در بهبود کیفیت صدا و تصویر این تلویزیون دارد، قابلیت هایی چون بهبود رنگ و کنتراست، حذف نویز و افزایش وضوح تصاویر به سطح  4Kو… به کمک پردازنده موجود در کنار دیگر فناوری ها چون 4K UPSCALER محقق شده اند. تلویزیون ال جی UQ9000 دارای طراحی و ساخت کاملا ساده و کلاسیک است که مطمئنا نمایی بسیار مدرن و لوکس را به خانه ی شما می بخشد. کمپانی های نام دار تولید تلویزیون در سطح جهان در کنار کیفیت تصویر توجه ی ویژه ای هم کیفیت صوتی محصول شان دارند، ال جی در تلویزیون UQ9000 از کیفیت صوتی مناسبی برخوردار است این محصول دارای سیستم صوتی دو کاناله که هر کدام قدرت خروجی 10 وات و در مجموع 20 وات را فراهم می کنند. ال جی این تلویزیون را به صورت اسمارت طراحی کرده که به دلیل داشتن سیستم عامل webOS 22 امکانات و اختیارات بسیار خاص و حرفه‌ ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. 

برای مشاهده سایز های موجود تلویزیون ال جی UQ9000 اینجا کلیک کنید

نقاط قوت تلویزیون ال جی UQ9000 

طراحی شیک و کاربرپسند تلویزیون ال جی UQ9000 

طراحان شرکت ال جی در تلویزیون UQ9000 از معماری خاصی و مخاطب پسندی استفاده  کرده اند، از آنجایی که کمپانی ال جی روز به روز در حال پیشرفت هست و هر ساله  طراحی تلویزیون های خود را به صورت باریک تری انجام می دهند, جذابیت و زیبایی  محصولات شان افزایش می یابد. این تلویزیون در قالب سایز های 43، 50، 55، 65، 70 و 75 طراحی شده است که پذیرایی شما هر شکل و شمایلی داشته باشه یکی از این اندازه ها به خوبی باهاش هماهنگ می شود. اندازه قاب تلویزیون بسیار باریک و ظریف با رنگ های مشکی و نقره ای ساخته شده است که زیبایی چشم اندازی را به آن عطا کرده است. جنس بدنه این تلویزیون از پلاستیک مرغوب است و استحکام و مقاومت آن به حدی زیاد است که هیچ گونه خراشی به آن وارد نمی شود. ضخامت حاشیه اطراف صفحه نمایش بسیار ناچیز است به نحوی که هنگام تماشا کردن به آن تمام تمرکز افراد به محتواهای در حال پخش خواهد بود. طراحی پایه های این محصول به صورت دو شاخه ای و بسیار ظریفی صورت گرفته است که به راحتی  وزن تلویزیون ال جی UQ9000 را تحمل میکند و جلوی بسیار شیک را به محیط اطراف می بخشند‌. تمامی کابل ها و درگاه های ارتباطی در قسمت پشت تلویزیون قرار می گیرند تا ظاهری آراسته و مرتب داشته باشد. ضمن این تلویزیون به دلیل طراحی بسیار باریکی که دارد هنگام وصل کردن به دیوار بسیار شیک تر نمایان می شود شما عزیزان می توانید توسط براکت مخصوص آن را به دیوار متصل کنید.  طراحی بسیار دیدنی و ظاهر بی نظیر این تلویزیون دکوراسیونی کاملاً متفاوت را برای تان به وجود می آورد. 

پشت تلویزیون

پشت 00LG UQ90 بسیار ساده است. تمام ورودی‌ها در پشت رو به پهلو هستند و اگر تلویزیون را نیز بر روی دیوار نصب کنیم بازم دسترسی به آنها کار دشوار نخواهد بود. لازم به ذکر است که قلاب هایی در پشت تلویزیون برای کمک به مدیریت کابل وجود دارد تا ازدر هم ریختگی آنها که جلوه ی نامرتبی ایجاد می کنند جلوگیری کنند. 

کنتراست تلویزیون ال جی UQ9000 

نسبت کنتراست یعنی، به نسبت روشنایی درخشان ‌ترین رنگ (سفید) به روشنایی تاریک‌ ترین رنگ (سیاه) قابل تولید به وسیله صفحه نمایش تعریف می ‌شود. در صفحه ‌های نمایش هر چه نسبت کنتراست بالاتر باشد مطلوب ‌تر است. تلویزیون ال جی UQ9000 به لطف قابلیت های پرکاربرد از نسبت کنتراست تقریبا کاملی برخوردار است که می تواند تصاویر را با تمام جزئیات و ظرافت بیشتر نشان دهد تا حس خوبی از تماشای تلویزیون به بیننده القاء شود. 

روشنایی SDR 

تلویزیون ال جی UQ9000 دارای روشنایی SDR خوبی است. این محصول می تواند بر کمی تابش خیره کننده غلبه کند. اما در کل برای یک اتاق با روشنایی نسبتا زیاد توصیه نمی شود. از سوی دیگر، هیچ تغییری در روشنایی با صحنه های مختلف وجود ندارد که بسیار عالی است.

روشنایی HDR در تلویزیون ال جی UQ9000 

یکی از پیشرفت هایی که تلویزیون‌ های هوشمند در چند سال اخیر داشته و توجه بسیاری را به خود جلب کرده، فناوری HDR است، روشنایی HDR یکی از فاکتور های ارزشمند بهبود کیفیت تصویر در نمایشگر ها است، این تکنولوژی به صورت چشم گیری کنتراست و دقت رنگ تصاویر را افزایش می دهد، محصول مذکور دارایی روشنایی HDR خوبی است که می تواند محتوایی HDR را با فرمت های HLG و HDR10 Pro پخش کند تا بینند نهایت لذت را از تماشایی برنامه های تلویزیون ببرد. 

روشنایی HDR در حالت بازی

در تلویزیون ال جی مدل UQ9000 حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی مانند خارج از حالت بازی عالی است. تفاوت خاصی در این بین دیده نمی شود که لازم به شرح باشد. 

یکنواختی خاکستری تلویزیون ال جی UQ9000 

تلویزیون ال ‌جی UQ9000 یکنواختی خاکستری متوسطی دارد. در سرتاسر صفحه، جیلبارهای وجود دارد که هنگام تماشای ورزش یا استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی، یا هر زمان دیگری که مناطق وسیعی از رنگ یکنواخت روی صفحه دارید، ولی اصلا باعث حواس پرتی نمی شود. کناره های صفحه نمایش نیز تیره تر از مرکز نمایشگر هستند اما خوشبختانه جای نگرانی نیست چون در حدی نیست که به چشم بیاد. 

یکنواختی سیاه 

متأسفانه ال ‌جی UQ9000 یکنواختی مشکی متوسطی دارد که صفحه کمی آبی به نظر می رسد و صحنه های نزدیک به تاریکی تکه تکه می شوند. هیچ ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود این موضوع وجود ندارد، گفتنی است که در سایزهای 50، 60 و 70 اینچ از پنل VA استفاده شده است که یکنواختگی مشکی بهتری دارند. 

برای مشاهده مقایسه پنل IPS با VA اینجا کلیک کنید

زاویه ی دید تلویزیون ال جی UQ9000 

تلویزیون ال‌ جی UQ9000 به لطف پنل IPS انتخاب مناسبی برای چید مان صندلی‌ های وسیع است، زیرا هنگام مشاهده با زاویه متوسط، تصویر دقیق باقی می ‌ماند. فراتر از حدود 30 درجه، کاهش قابل توجهی در روشنایی وجود دارد که باعث می شود رنگ ها شسته به نظر برسند ولی باعث افت کیفت تصویر و حواس پرتی نمی شوند.

بازتاب نور

تلویزیون ال‌ جی UQ9000 قابلیت بازتاب نور خوبی دارد. این محصول به لطف روشنایی بی نظیری که دارد می تواند بر هر تابش خیره کننده در اتاق غلبه کند.

پیش کالیبراسیون 

تلویزیون UQ9000 دقت خوبی دارد. تراز سفیدی متوسط   است، اما بیشتر رنگ ها دقت بالایی دارند. با این حال، رنگ فیروزه ای به طور قابل توجهی خاموش است و دمای رنگ بسیار سرد است و به همه چیز رنگ آبی می دهد. گاما برای یک اتاق تاریک به هدف 2.2 نزدیک است، اما صحنه های تاریک کمی بیش از حد روشن هستند. 

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون ال جی UQ9000 

طیف رنگ و حجم رنگ تلویزیون ال جی UQ9000

تلویزیون ال جی UQ9000 دارایی طیف رنگ مناسبی است. نگاشت تن نیز در صحنه های روشن کمی بد است، زیرا تلویزیون دقت را قربانی می کند تا نقاط برجسته تر در HDR را به نمایش بگذارد. در صحنه های کم نور، نگاشت تن بسیار بهتر است. متاسفانه حجم رنگ این محصول ال جی ضعیف است، عمدتاً توسط طیف رنگی باریک آن در HDR محدود شده است. محتوای HDR به طور کلی صاف و کسل کننده به نظر می رسد، زیرا رنگ ها به روشنی سفید خالص نیستند. 

خطر سوختگی دائمی تلویزیون ال جی UQ9000 

همان طوری که گفتیم پنل این تلویزیون IPS است. اگرچه برخی از پنل‌های IPS ممکن است از حفظ موقت تصویر رنج ببرند، اما به نظر نمی ‌رسد که این امر دائمی باشد زیرا پنل IPS در آزمایش طولانی‌ مدت ما مصون است.

زمان پاسخگویی تلویزیون ال جی UQ9000 

تلویزیون ال جی UQ9000 زمان پاسخگویی ضعیفی دارد. متاسفانه اکثر انتقال ها آهسته هستند و در نتیجه یک دنباله تاری طولانی در اطراف اجسام با حرکت سریع ایجاد می شود. سوسو زدن با فرکانس پایین نور پس ‌زمینه نیز باعث می ‌شود یک تصویر دوتایی ظاهر شود، بنابراین برای بازی ‌های اکشن سریع یا ورزش ‌ها ایده‌ آل نیست. 

درج قاب سیاه (BFI) 

تلویزیون ال جی UQ9000 ویژگی اختیاری نور پس ‌زمینه که معمولا به عنوان درج شناخته می شود ندارد، نور پس ‌زمینه همیشه با فرکانس 120 هرتز سوسو می‌ زند، که ظاهر تاری ماندگار را کاهش می ‌دهد.

لرزش 24P تلویزیون ال جی UQ9000 

این محصول سال 2022 ال جی به خوبی می تواند لرزش را از هر منبعی حذف کند، که بسیار عالی است چون می تواند تجربه ی تماشای فیلم واضح و راون را تضمین کند.

نرخ نوسازی متغیر تلویزیون ال جی UQ9000 

متأسفانه، این تلویزیون از هیچ ویژگی بازی پیشرفته ای مانند فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی نمی کند و اکثر اندازه ها به نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود می شوند. مدل های 70 و 75 اینچی دارای نرخ رفرش 120 هرتز هستند، اما هنوز از VRR پشتیبانی نمی کنند.

تاخیر ورودی

با وجود انتخاب محدود ویژگی ‌های بازی، تلویزیون ال جی UQ9000 دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده پایینی است که در نتیجه تجربه بازی یا دسکتاپ واکنش‌ پذیری را به همراه دارد.

رزولوشن های پشتیبانی شده در تلویزیون ال جی UQ9000 

تلویزیون ال ‌جی UQ9000 از اکثر فرمت‌ های رایج پشتیبانی می‌ کند، اما در اندازه‌ های کوچکتر فقط در 60 هرتز پشتیبانی می شود. سیگنال‌ های Chroma 4:4:4 با همه فرمت‌های پشتیبانی‌شده به درستی نمایش داده می ‌شوند، که برای متن واضح از رایانه ضروری است، اما شما باید برچسب ورودی را روی «PC» تنظیم کنید.

سازگاری با کنسول های پیشرفته

تلویزیون ال جی UQ9000 کاملاً با PS5 و Xbox Series X سازگار است. اندازه های کوچکتر از بازی با نرخ فریم بالا در 120 هرتز پشتیبانی نمی کنند. از سوی دیگر، زمانی که بازی را شروع می‌ کنید، به‌ طور خودکار به حالت «بازی» با تأخیر کم تغییر می‌ کند، بنابراین لازم نیست نگران تغییر تنظیمات هنگام بازی باشید. 

مشخصات ورودی های تلویزیون ال جی UQ9000 

کل ورودی های تلویزیون ال جی UQ9000 

گذرگاه های صوتی تلویزیون ال جی UQ9000 

سیستم صوتی تلویزیون ال جی UQ9000 

تلویزیون ال جی UQ9000 با وجود کیفیت عالی تصاویر، خواهان صدایی با کیفیت نیز خواهد بود. سیستم صوتی این تلویزیون دارای بلند گوی دو کاناله می باشد که در مجموع میزان صدای 20 وات را به گوش شنونده می رساند. با وجود این که این میزان صدا برای تلویزیونی که در محیط نسبتا متوسط قرار می گیرند، مناسب است، بازم فناوری های تقویت صدا داریم که کمک می کند صدای همه جانبه و شفاف را به گوش شنونده برساند. این محصول ال جی از تکنولوژی Sound Sync بهره می برد، با استفاده از این فناوری می توان ساندبار یا سیستم های صوتی دیگری که با ال جی سازگاری دارن به تلویزیون متصل کنید که صدای قدرتمندتر برای محیط شما به ارمغان بیاورد. قابلیت AI Sound با استفاده از هوش مصنوعی صداها را متناسب با تصاویر در حال پخش تنظیم می کند. هماهنگی تن صدا همراه با تصویر، تجربه ای نزدیک به واقعیت را برای کاربر فراهم می کند. 

پاسخ فرکانس 

تلویزیون ال جی UQ9000 دارایپاسخ فرکانسی عالی است. مانند بسیاری از تلویزیون ها، پسوند فرکانس پایین (LFE) بسیار بالا است، زیرا باس بسیار کمی دارد، بالاتر از LFE، پاسخ فرکانس در سطوح گوش دادن متوسط به خوبی متعادل است، بنابراین گفتگو واضح است و در پس ‌زمینه گم نمی ‌شود. در حداکثر حجم، فشرده سازی کمی بیشتر است، به خصوص در محدوده سه برابر متوسط و بالا. 

اعوجاج 

تلویزیون ال جی UQ9000 عملکرد اعوجاج کلی مناسبی دارد. اعوجاج نسبتا کمی در محدوده متوسط تا سه برابر وجود دارد، اما بعید است که کاربران متوجه ی آن شوند. حتی در حداکثر حجم، اعوجاج کلی بسیار کمی وجود دارد. 

ویژگی های اسمارت بودن تلویزیون ال جی UQ9000 

شرکت ال جی هر سال قابلیت های زیادی محصولات خودش می افزاید. ال جی تلویزیون UQ9000 را به شکل کاملا هوشمند طراحی کرده تا تلویزیون ذکر شده فرا تر از یک محصول تصویری و صوتی باشد. محصول فوق مجهز به سیستم عامل WebOS 22 می باشد. این تلویزیون از تکنولوژی Voice Search برخوردار است و از دستیار صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می کند، در داخل ریموت کنترل یک میکروفون قرار دارد که می تواند دستورات صوتی شما را به انجام برساند حتی از این طریق می توان تلویزیون را کنترل کرد. گفتنی است که این محصول تقریباً مانند تمام تلویزیون های هوشمند موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط هوشمند وجود دارد و شما نمی توانید آنها را به طور کامل غیرفعال کنید. 

ریموت کنترل تلویزیون ال جی UQ9000 

این تلویزیون با همان کنترل جادویی ال‌ جی که در تلویزیون ‌های رده بالای ال‌ جی، مانند ال ‌جی C2 OLED قرار دارد، یافت می‌شود. می‌ توانید از کنترل از راه دور مانند یک اشاره ‌گر استفاده کنید، و به راحتی می ‌توانید در میان منوها پیمایش کنید. همچنین از کنترل صدا پشتیبانی می کند که به خوبی کار می کند. می‌ توانید از دستورات صوتی برای تغییر ورودی‌ها، باز کردن برنامه ‌ها، جستجوی محتوا در برنامه‌ ها و حتی تنظیم تنظیمات اولیه استفاده کنید. 

اقلام همراه تلویزیون ال جی UQ9000 

خروج از نسخه موبایل