بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B

در این مقاله به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q60B خواهیم پرداخت که یکی از تلویزیون‌های قیمت مناسب سری QLED سال 2022 سامسونگ است. سال 2022 را می‌توان یک سال پررونق برای سامسونگ در نظر گرفت. این برند خوش‌ آوازه محصولات جدید خود را در امکاناتی گسترده و پیشرفته روانه بازار کرده است. تلویزیونQ60B در راستای راحتی کاربران امکانات گسترده ای را ارائه می دهد. محصول نام برده شده در سری مدل‌های QLED سامسونگ قرار می‌گیرد. فناوری QLED از ‌Edge LED برای افزایش روشنایی در نمایشگر استفاده کرده است. همچنین تلویزیون‌هایی که در این سری قرار می‌ گیرند از کیفیت تصویر بی‌ نظیری بهره‌ مند می‌ شوند. کیفیت تصویری این محصول 4K می باشد و از رزولوشن های 2160*3840 پیکسل پشتیبانی می کند. سامسونگ در این مدل از پردازنده ی Quantum Processor Lite 4K بهره می برد که به خوبی نویز تصاویر را از بین می برد و به کمک فناوری 4K Upscaling رزولوشن محتوا های در حال پخش را ارتقاء می دهد و محتواهای با کیفیت پایین را نیز با کیفیت 4K پردازش میکند. تلویزیون سامسونگ Q60B دارای سیستم صوتی 2 کاناله است شامل 2 بلندگوی 10 وات است و در مجموع صدایی استریو با توان خروجی 20 وات را به شما ارائه می دهد. این محصول از تکنولوژی Adaptive Sound بهره می برد که با وجود این خبری از سنسور صدا در آن نیست. چند سالی میشه که کمپانی های بزرگ لوازم خانگی محصولات خودشان از جمله تلویزیون را به صورت هوشمند طراحی می کنند و امکانات خوبی هم در آن قرار می دهند که منجر می شود تا تلویزیون فراتر از یک محصول تصویری و صوتی ظاهر شود این تلویزیون سامسونگ سیستم عامل تایزن 6.5 دارد که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

برای مشاهده سایزهای موجود تلویزیون سامسونگ Q60B اینجا کلیک کنید

نقاط قوت تلویزیون سامسونگ Q60B

طراحی تلویزیون سامسونگ Q60B 

سامسونگ به واسطه طراحی ‌های زیبایی که در تلویزیون‌های خود به کار می‌ گیرد دارای شهرتی جهانی است. این برند نه تنها در ساخت تلویزیون‌ های خود از بهترین متریال استفاده می‌کند، بلکه بهترین دیزاین‌ ها را در آنها به کار برده تا یک تلویزیون زیبا و بادوام را در اختیار خریداران قرار دهد. تلویزیون سامسونگ Q60B دارای طراحی بسیار شیکی است که هماهنگی کامل را با هر محیطی دارد. اوج ظرافت این محصول به واسطه استفاده از کمترین میزان ضخامت در ساخت بدنه است. ضخامت ناچیزی که در بخش بدنه وجود دارد از هر زاویه‌ ای تلویزیون را همچون یک اثر هنری نمایش می‌ دهد. به دلیل ساختار یک دست و صاف بدنه، امکان قرارگیری آن روی دیوار مهیا شده و با جداسازی پایه های تلویزیون می ‌توانید نسبت به نصب آن روی دیوار اقدام کنید. این تلویزیون کیولد زیبا دارای دو پایه ی مستطیلی شکل کوچک با قابلیت تغییر ارتفاع می باشد که استحکام بسیار بالایی برای نگه ‌داری از صفحه نمایش بزرگ را ارائه می‌ دهند علاوه بر این به آراسته بودن محصول نیز کمک شایانی می کنند. تلویزیون Q60B همچنین از کم ‌ترین میزان ضخامت در حاشیه‌ های اطراف نمایشگر برخوردار شده است. این حاشیه‌ های باریک جلوه‌ ای مدرن به تلویزیون می‌ بخشند و زیبایی ظاهری آن را دو چندان خواهند کرد. 

پشت تلویزیون

پشت تلویزیون پلاستیکی با رنگ خاکستری برس خورده است. در پشت پاها به شکل گیر دار طراحی شده اند که به هدایت و مدریت کابل ها کمک می کنند تا از در هم ریختگی آنها جلوگیری شود، ورودی های تلویزیون Q60B در پشت قرار گرفته اند که بر روی کناره هستند و اگر آن را بر روی دیوار هم نصب کنیم بازم دسرسی به آنها سخت نخواهد بود. 

کنتراست تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B نسبت کنتراست طبیعی فوق العاده ای برای سیاهی های عمیق دارد. هیچ ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود بیشتر کنتراست وجود ندارد، اما همچنان در اتاق های تاریک عالی به نظر می رسد. 

روشنایی SDR 

تلویزیون Q60B QLED سامسونگ دارای حداکثر روشنایی SDR است. برای مبارزه با تابش خیره کننده در اکثر اتاق های نور کافی وجود دارد و هیچ تغییری در روشنایی بین صحنه های مختلف وجود ندارد. 

روشنایی HDR در تلویزیون سامسونگ Q60B  

تلویزیون سامسونگ مدل Q60B از رو شنایی HDR خوبی بهره می برد و از فرمت های HLG و HDR10+  پشتیبانی می کند، فناوری HDR یک تکنولوژی در صفحه نمایش است که وجود آن سبب می شود تا دقت رنگ و همینطور کنتراست تصاویر افزایش یابند، البته لازم به ذکر است که این قابلیت در تلویزیون های مختلف با هم متفاوت است، در این تلویزیون 2022 سامسونگ این فناوری به شکل فوق العاده ای کار می کند.

روشنای HDR در حالت بازی

حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی مانند خارج از حالت بازی است. تفاوت در نتایج به دلیل حاشیه خطا است و هیچ تفاوت قابل مشاهده ای در تصویر مشاهده نمی کنید.

 یکنواختی خاکستری در تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B یکنواختی خاکستری خوبی دارد. لبه های صفحه نمایش کمی تیره تر از بقیه هستند که هنگام استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی متوجه آن خواهید شد، اما علاوه بر این، صفحه نمایش یکنواخت به نظر می رسد. کمی جلوه کثیف صفحه نمایش در مرکز وجود دارد، ولی جای نگرانی نیست چون اصلا متوجه ی آن نمی شوید.

یکنواختی سیاه در تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون Q60B یکنواختی مشکی باورنکردنی دارد. فقط کمی ابری به سمت لبه های صفحه نمایش وجود دارد، و کمترین شکوفایی در اطراف صلیب مرکزی وجود دارد. متأسفانه، ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود آن ندارد. 

زاویه ی دید تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B زاویه دید باریکی دارد. این به این معنی است که وقتی خارج از مرکز حرکت می‌کنید، تصویر نادرست به نظر می‌رسد، و انتخاب خوبی برای قسمت‌های وسیع نشستن نیست.

بازتاب نور

تلویزیون سامسونگ Q60B دارای کنترل انعکاس مناسبی است. همراه با اوج روشنایی عالی آن، استفاده از آن در اتاق‌هایی با چند لامپ و چراغ‌ های گلدانی در اطراف آن مشکلی نخواهید داشت. 

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون سامسونگ Q60B 

طیف رنگ و حجم رنگی

تولید رنگ های طبیعی در نمایشگر ها بسیار مهم است، تلویزیون سامسونگ Q60B دارای طیف رنگ وسیعی است که در کیفیت بالایی صفحه نمایش ها بسیار مهم است. سامسونگ Q60B حجم رنگ مناسبی دارد. رنگ‌ها به روشنی سفید خالص می‌شوند و رنگ‌های تیره را به خوبی نشان می‌دهد، اما با طیف رنگی ناقص محدود می‌شود. 

خطر سوختگی دائمی در تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ مدل Q60B دارای پنل VA است، ما انتظار نداریم پنل VA دچار سوختگی شود، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت ما به نظر می رسد مصون است.

خطر سوختگی دائمی چیست؟ خطر سوختگی دائمی به احتباس دائمی تصویر گفته می شود که معمولاً در اثر گذاشتن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود، برای جلوگیری از سوختگی دائمی نگذارید تلویزیون چند ساعت روی یک کانال باشد.

زمان پاسخگویی تلویزیون سامسونگ Q60B 

متاسفانه تلویزیون سامسونگ Q60B زمان پاسخگویی ناامید کننده ای دارد. حرکت تار به نظر می رسد، و از آنجایی که زمان پاسخ آهسته با انتقال تاریک دارد، لکه دار شدن مشکی قابل توجهی با اجسام تاریک وجود دارد.

درج قاب سیاه (BFI)

یک ویژگی اختیاری برای معرفی نور پس ‌زمینه برای کاهش تاری ماندگاری وجود دارد و این ویژگی به عنوان درج قاب سیاه نیز شناخته می‌ شود. هنگامی که فعال می شود با فرکانس 60 هرتز سوسو می زند، اما زمان بندی خاموش است و در نتیجه تصاویر تکراری قابل توجهی ایجاد می شود و صفحه نمایش تیره تر می شود. به خاطر داشته باشید که امتیاز BFI بر اساس فرکانس سوسو زدن آن است و نه عملکرد.

درون یابی حرکتی

در تلویزیون سامسونگ مدل Q60B قابلیت درون یابی حرکتی برای رساندن محتوای با نرخ فریم پایین تا 60 فریم در ثانیه وجود دارد. این ویژگی در این محصول زیاد خوب به نظر نمی رسد زیرا حتی حرکت جزئی باعث ایجاد مصنوعات می شود، و تعداد زیادی هاله در اطراف اجسام با حرکت سریع وجود دارد. هنگامی که حرکت روی صفحه زیاد باشد، درون یابی به کلی متوقف می شود، بنابراین محتوا ناگهان به نرخ فریم پایین تری کاهش می یابد.

تاخیر ورودی در تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B دارای تاخیر ورودی کمی است و برای تجربه بازی پاسخگو است. همه این نتایج در حالت بازی هستند، به جز 1440P @ 60Hz، که در حالت PC انجام شد زیرا 1440P به درستی در حالت بازی مقیاس نمی‌شود. می‌توانید ویژگی درون ‌یابی حرکتی را در حالت بازی فعال کنید، و در حالی که تاخیر ورودی را افزایش می‌ دهد، همچنان برای گیمرهای معمولی به اندازه کافی خوب است.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B از تمام وضوح های رایج تا  4K @ 60Hzپشتیبانی می کند. کرومای مناسب 4:4:4 را با هر سیگنالی نمایش می دهد، که برای خواندن متن واضح مهم است، اما باید مطمئن شوید که در حالت PC با سیگنال های P1440 هستید، زیرا تصویر به درستی در حالت بازی مقیاس نمی شود چون که کل صفحه را پر نمی کند.

تلویزیون سامسونگ Q60B سازگاری کنسول های پیشرفته 

از آنجایی که تلویزیون سامسونگ Q60B دارای پهنای باند HDMI 2.0 است و از VRR پشتیبانی نمی کند، دارای قابلیت های محدودی با ویژگی های پیشرفته بازی در PS5 و Xbox Series X است. حالت تأخیر کم خودکار هنگامی که یک بازی را از یک بازی سازگار انجام می دهید، به طور خودکار تلویزیون را به حالت بازی تغییر می دهد. دستگاه، و نیازی به تغییر تنظیمات ندارید. 

مشخصات ورودی تلویزیون سامسونگ Q60B 

کل ورودی ها محصول

گذرگاه های صوتی

کیفیت صدا در تلویزیون سامسونگ Q60B 

کیفیت صدا در تلویزیون به خوبی می تواند قیمت محصول را بالا و پایین کند، سامسونگ جزء کمپانی محبوب دنیا است که از لحاظ به محصولات خودش اهمیت بالایی می دهد،  در تلویزیون سامسونگ Q60B دارای سیستم صوتی 2 کاناله است شامل 2 بلندگوی 10 وات است و در مجموع صدایی استریو با توان خروجی 20 وات را به شما ارائه می دهد. در محصول ذکر شده صدا خروجی با محتوای در حال پخش بهینه می شود تا صدای را با کیفیت بهتری در تلویزیون بشنوید. سامسونگ در این تلویزیون از تکنولوژی Dolby MS12 2ch برای بهبود کیفیت صدا استفاده کرده، اگر صدای بیشتری را لازم دانستید فناوری Q-Symphony را در این محصول داریم که می تواند صدای ساندبار را به صورت هماهنگ با تلویزیون پخش کند تا شما از صدای همه جانبه و فراگیر بهرمند شوید.

پاسخ فرکانسی و عملکرده اعوجاج Q60B 

تلویزیون سامسونگ Q60B بلندگوهای متوسطی دارد. در سطوح گوش دادن متوسط   به خوبی متعادل است، که برای گوش دادن به دیالوگ عالی است، مدیریت اعوجاج ناامید کننده است. در سطوح متوسط اعوجاج بیشتری نسبت به سطح حداکثر خود دارد، اما به هر حال بلند نمی شود و تفاوت آنقدر شنیدنی نیست پس نگران نباشید.

قابلیت های هوشمندی تلویزیون سامسونگ Q60B 

تلویزیون سامسونگ مدل Q60B مثل اکثر محصولات دیگر این کمپانی خوش آوازه به صورت اسمارت طراحی شده و از سیستم عامل تایزن 6.5 پشتیبانی می کند و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. در محصول ذکر شده سیستم عامل تایزن با منویی بسیار روان و ساده اجرا شده و قابلیت اجرای دستورات کاربران را در بالاترین سرعت پاسخگویی دارد. این منو دسترسی راحتی را برایتان به بخش ‌های مختلف تلویزیون فراهم کرده و شما قادر خواهید بود از بالاترین سرعت در حرکت روان منو برخوردار شوید. این تلویزیون هوشمند می توانیم دسترسی به اینترنت و محتوای وب از طریق مرورگر وب را فراهم کند و امکان دانلود انواع اپلیکیشن نیز در اختیار کاربران سامسونگ قرار می دهد. 

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q60B 

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q60B در مقایسه با تلویزیون Q60A که در سال 2021 به بازار عرضه شده کمی تغیر کرده است، مسطح است و یک دکمه دسترسی سریع اضافی برای باز کردن برنامه های پخش جریانی محبوب دارد. سازنده آن را به‌عنوان فاقد باتری تبلیغ می‌ کند، اما هنوز یک منبع تغذیه داخلی وجود دارد که می‌ توانید از طریق پنل خورشیدی در پشت یا با کابل USB-C آن را شارژ کنید، اما همراه آن نیست. میکروفون داخلی با Bixby، Alexa و Google Assistant سازگار است و می‌ توانید از آن بخواهید برنامه ها را باز کند، ورودی‌ ها را تغییر دهد و تنظیمات خاصی مانند حداکثر روشنایی را تغییر دهد. 

اقلام همراه تلویزیون Q60B 

خروج از نسخه موبایل