برسی تخصصی تلویزیون سامسونگ S95B 

قیمت تلویزیون سامسونگ S95B

در اینجا به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ S95B خواهیم پرداخت که از بهترین های 2022 سامسونگ است پس برای اشنای با آن در ادامه با ما همراه باشید.تلویزیونی با کیفیت تصویر فوق العاده که قابلیت های نرم افزاری پیشرفته ای را به ارمغان آورد نیاز بسیاری از کاربران است. کاربرانی که به تصویر و محتوایی که نگاه می کنند بیشتر از هر چیزی اهمیت می دهند و می خواهند تصویر مقابل شان بی عیب و نقص باشد. سامسونگ در سری تلویزیون های QD-OLED خود بهترین کیفیت تصویر را به کار برده است. تلویزیون سامسونگ S95B از جمله محصولات خانگی پر طرفدار بوده که در دنیای امروزی بسیار پر کاربرد است. مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود و یا رفع سرگرمی به تلویزیون ها روی آورده اند. با در نظر گرفتن این که وابستگی جامعه به تلویزیون ها روز به روز در حال افزایش می باشد لازم است که شرکت های تولید کننده ی این جعبه ی شگفت انگیز سطح کاربری را بالا برده و ویژگی های تاثیر گذاری که به کاربران لذت و حس نشاط ببخشد را به محصولات خود اضافه کرده و سپس به بازار ارائه کنند. تلویزیون های سامسونگ با امکانات بی نظیر خود، همواره کانون توجه افراد علاقه مند به دنیای ارتباطات و تکنولوژی می باشند. محصول ذکر شده از تولیدات سال 2022 سامسونگ می باشد، در تلویزیون سامسونگ S95B از صفحه نمایش QD-OLED استفاده شده، این تکنولوژی در واقعه شبیه OLED است اما به گفنه ی خود شرکت سامسونگ پنل به کاربرده شده در این محصول کمی بهتر از نمایشگرهای OLED است، در بین تلویزیون های رده بالا نیز برای گیمینگ فوق لعاده است. این صفحه نمایش نیز مثل پنل OLED فاقد نور پس زمینه است و هر پیکسل به صورت مستقیم نور مورد نیاز خود را تامین می کند. کیفیت تصویری این تلویزیون رده بالای سامسونگ 4K می باشد و به راحتی می تواند هر تصاویری را با کیفیت فوق العاده ای به نمایش در بیاورد، محصول نام برده شده دارای کنتراست بی نظیری بوده و محتوا ها را با تمام جزئیات نشان می دهد. تلویزیون S95B سامسونگ از فناوری One Billion Color پشتیبانی می کند که می تواند طیف گسترده ای از رنگ های واقعی را ارائه دهد تا تصاویر درخشانی را ببینید. تلویزیون 4K سامسونگ S95B مجهز به قدرتمند ترین پردازشگر سامسونگ یعنی Neural Quantum Processor 4K است. این پردازشگر مجهز به هوش مصنوعی و 20 شبکه عصبی و ادراکی است که باعث می شود پردازش تصویر آن بی نظیر باشد. قدرتمند ترین سیستم صوتی در میان تلویزیون های امسال به سامسونگ تعلق می گیرد، این تلویزیون S95B مقدار 60 وات خروجی صدای فوق العاده در سیستم صوتی 2.2.2 کاناله به همراه قابلیت های پخش صدا در 4 طرف را دارند؛ همچنین وجود فناوری هایی مانند دالبی اتموس و  Q-Symphony را نمی توان نادیده گرفت که موجب تولید صدایی فراگیر و بی نقص می شوند. این تلویزیون نیز مثل بقیه ی تلویزیون های سال 2022 سامسونگ هوشمند می باشد. سامسونگ جدیدترین ورژن سیستم عامل Tizen استفاده کرده است که کوله باری از امکانات و تکنولوژی در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد تا تلویزیون فراتر از سیستم صوتی و تصویری ظاهر شود. 

برای مشاهده سایزهای موجود تلویزیون سامسونگ S95B اینجا کلیک کنید

نقاط قوت تلویزیون سامسونگ مدل S95B 

طراحی خوش فرم تلویزیون سامسونگ S95B 

میدانید که طراحی و ساختار تلویزیون ها هر سال به سمت باریک تر شدن پیش می رود و نمی توان منکر زیبایی یک تلویزیون بدون فریم شد به همین دلیل سامسونگ تلویزیون S95B را با یک فریم فوق العاده نازک تولید کرده، قسمت بالای تلویزیون باریک بوده در قسمت پایینی کمی به ضخامت آن افزوده شده است. در طراحی تلویزیون سامسونگ S95B از رنگ مشکی یک دست استفاده شده است و این خود باعث شده بتوان آن را با هر دکوراسیونی سازگار کرد. این محصول خوش فرم سامسونگ به دلیل نازک بودنش و همینطور وزن کمی که دارد، می تواند یک گزینه ی عالی برای نصب روی دیوار باشد که مطمئنا به زیبای و آراسته بودن منزلتان کمک زیادی میکند، علاوه برآن فضای که قرار است اشغال کند نیز جلوگیری می کند. پایه‌ ی این تلویزیون به شکل یک صفحه تخت است که توسط یک بخش عریض‌ به قسمت پشتی متصل می‌ شود. این نوع پایه جدای از اینکه نمای فوق العاده شیکی به تلویزیون بخشیده است، ساختار مستحکمی داشته و از لرزش تلویزیون روی میز ممانعت می‌کند. 

پشت تلویزیون

پشت تلویزیون سامسونگ S95B از دو بخش تشکیل شده است. پایه ی مرکزی که لوازم الکترونیکی را در خود جای می دهد از پلاستیک صاف ساخته شده است. پوشش هایی برای پنهان کردن ورودی ها و کمک به مدیریت کابل وجود دارد و از در هم ریختگی آنها جلوگیری می کند. ورودی های تلویزیون در پشت قرار دارند و به دلیل اینکه روی کناره قراردارند اگر تلویزیون را بر روی دیوار هم نصب کنیم بازم دسرسی به آنها آسان است. 

کنتراست تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون S95B سامسونگ از کنتراست بی نظیری برخوردار است. از آنجایی که نمایشگرهای OLED به جای نور پس زمینه از پیکسل های خود تابشی استفاده می کنند، نمایشگر سامسونگ دارای نسبت کنتراست تقریبا بی نهایتی است. این امکان را به آن می دهد تا روشنایی هر پیکسل را به صورت جداگانه کنترل کند، بنابراین می تواند هایلایت های روشن را درست در کنار رنگ های مشکی کامل و بدون شکوفه یا هاله نمایش دهد. 

روشنایی SDR 

تلویزیون سامسونگ S95B دارایی حداکثر روشنایی SDR است و بر هر تابش خیره کننده در اتاق غلبه می کند تا مخاطبین همواره شاهد تصاویر با کیفیت باشند. لازم به ذکر است که صحنه های بزرگ روشن یک کمی کم نور می شوند اما اصلا جای نگرانی نیست چون در حدی نیست که کاربران متوجه ی آن شوند.

قابلیت کم نوری محلی

تلویزیون سامسونگ S95B نور پس زمینه ندارد، اما به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت آن، معادل یک ویژگی کم ‌نوری محلی کامل است. با این حال، ما همچنان از این ویدیوها در تلویزیون فیلمبرداری می‌کنیم، بنابراین می ‌توانید عملکرد صفحه نمایش را ببینید و آن را با تلویزیونی که دارای تیرگی موضعی است مقایسه کنید.

روشنایی HDR در تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون سامسونگ S95B دارای حداکثر روشنایی HDR است، متأسفانه، به دلیل محدود  کننده روشنایی (ABL) هنوز هم صحنه‌ های روشن بزرگ به‌ طور قابل‌ توجهی کمتر از نقاط برجسته کوچکتر هستند. هایلایت های کوچک بسیار روشن می شوند و با پنجره 3% یا 5% به حداکثر 1500 cd/m² می رسند که این سبب می شود تا محتوا ها را با بالاترین کیفیت 4K ببینید. 

روشنایی HDR در حالت بازی

به طور کلی، Samsung S95B OLED تقریباً در حالت «بازی» به همان اندازه در حالت «فیلم» روشن است، اما صحنه‌ های واقعی کمی تاریکتر هستند. اگرچه PQ EOTF را به خوبی ردیابی نمی کند، زیرا بیشتر صحنه ها به طرز وحشتناکی بیش از حد روشن هستند. تنظیم  ST.2084 روی ‘-3’ کمک زیادی می کند، زیرا EOTF بسیار به روشنایی هدف نزدیک تر است، اما هنوز هم کمی بیش از حد روشن است. 

یکنواختی خاکستری در تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ مدل S95B دارای یکنواختی خاکستری عالی است. در این محصول تفاوت بسیار کمی در روشنایی در سراسر صفحه وجود دارد و تقریبا هیچ اثر کثیفی در صفحه نمایش مرکزی وجود ندارد، که برای طرفداران ورزش عالی است. مانند تمام پنل های OLED، خطوط عمودی نازکی در صحنه های نزدیک به تاریک وجود دارد، و نسبت به OLED های مشابه مانند LG C2 OLED کمی بیشتر قابل توجه هستند.

یکنواختی مشکی

در تلویزیون سامسونگ S95B از آنجایی که پنل OLED ها می توانند تک تک پیکسل ها را خاموش کنند، یکنواختی کامل مشکی دارد و هیچ شکوفایی یا هاله ای در اطراف اجسام روشن وجود ندارد. 

زاویه دید تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون سامسونگ S95B زاویه ی دید فوق العاده ای دارد. اگر چه نزدیک به کامل است، تصویر در زوایای بسیار گسترده کمی محو می شود. در عمل می توانید در اطراف تلویزیون حرکت کنید و تقریباً در هر زاویه ای تصویری دقیق ببینید.

بازتاب نور

سامسونگ S95B به طرز باورنکردنی با انعکاس مستقیم برخورد می کند، اما ایراداتی نیز وجود دارد. به دلیل نداشتن پلاریزه، اگر در اتاقی هستید که نور محیطی دارد، تلویزیون حتی زمانی که خاموش است رنگ صورتی دارد. نورهای روشن همچنان در یک اتاق روشن حواس را پرت می کنند، اما جلوه آینه را کمی بهتر از ال جی G2 OLED کاهش می دهد. 

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون S95B 

طیف رنگ و حجم رنگ در تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون سامسونگ مدل S95B دارای طیف رنگی بی نظیر است. پوشش کاملی از فضای رنگی DCI-P3 دارد که توسط اکثر محتوای HDR فعلی، از جمله بیشتر بلوری های UHD استفاده می شود همچنین دارای پوشش عالی Rec گسترده تر است. تلویزیون OLED سامسونگ S95B دارای حجم رنگ شگفت انگیز است. رنگ‌ ها به‌ طور قابل‌ توجهی از پنل‌ های OLED سفید، مانند LG G2 OLED، روشن‌تر هستند و به همان روشنایی سفید خالص نزدیک هستند. حجم رنگ عادی بهتر از اکثر تلویزیون های موجود در بازار است، اما حجم رنگ مطلق همچنان در بسیاری از تلویزیون های سطح بالا با نور پس زمینه LED، مانند Samsung QN90B QLED، بهتر است، زیرا رنگ ها حتی روشن تر هستند. 

خطر سوختگی دائمی در تلویزیون  سامسونگ S95B 

حتی اگر تلویزیون OLED سامسونگ S95B نسبت به پنل های قدیمی OLED کمتر مستعد سوختن است، هنوز خطری وجود دارد. فناوری پنل‌های OLED از زمان تست رایت در دنیای واقعی ما که از مدل‌های 2017 استفاده می‌کرد پیشرفت چشمگیری داشته است، بنابراین ما واقعاً نمی‌دانیم چقدر احتمال دارد که این تلویزیون‌ها سوختگی را تجربه کنند.

زمان پاسخگویی در تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون OLED سامسونگ دارای زمان پاسخگویی پیکسلی تقریباً آنی است. بنابراین حرکت سریع فوق ‌العاده واضح است، تقریباً بدون هیچ تاری در پشت اشیاء سریع حرکت می‌ کند، و هیچ اثری مانند شبح معکوس وجود ندارد. 

درج قاب سیاه 

تلویزیون سامسونگ مدل S95B دارای یک ویژگی اختیاری درج قاب مشکی است. ظاهر تاری ماندگار ناشی از زمان پاسخگویی پیکسل تقریباً آنی تلویزیون را کاهش می‌دهد،  مانند سایر تلویزیون‌های OLED 2022، از جمله LG C2 OLED، فقط می‌تواند با فرکانس 60 هرتز سوسو بزند، حتی در هنگام نمایش سیگنال 120 هرتز. 

درون یابی حرکتی

تلویزیون سامسونگ S95B دارای ویژگی درون یابی حرکتی اختیاری است و با اکثر محتوای واقعی به خوبی کار می کند. در صحنه‌ های بسیار شلوغ با لغزنده‌ های کاهش تاری و کاهش لرزش هر دو در «10»، آثار حرکتی قابل‌ توجهی وجود دارد، اما در صحنه‌ های ساده ‌تر خوب به نظر می‌رسد.

نرخ نوسازی متغیر در تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون سامسونگ S95B از تمام فرمت های نرخ تجدید متغیر فعلی پشتیبانی می کند. همچنین از VRR پشتیبانی می کند که تضمین یک تجربه بازی تقریباً بدون پارگی از هر منبعی در طیف وسیعی از نرخ‌ های تازه‌سازی کار می‌ کند. در زیر حدود 40 هرتز جبران نرخ فریم پایین (LFC) به طور خودکار فعال می شود، بنابراین حتی اگر نرخ فریم شما بسیار پایین بیاید، باز هم پاره شدن صفحه نمایش را نخواهید دید.

تاخیر ورودی در تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون سامسونگ S95B دارای تاخیر فوق العاده کمی در حالت بازی است. این اطمینان را می‌ دهد که اقدامات شما با آنچه روی صفحه می‌بینید همگام هستند و تجربه بازی خوبی  را به شما می‌دهد. اگر از طرفداران درون یابی حرکتی هستید، ویژگی «Game Motion Plus» سامسونگ به شما امکان می دهد بازی های با نرخ فریم پایین را درون یابی کنید، وضوح حرکت را بهبود می بخشد و در عین حال تاخیر ورودی بسیار کمتری را نسبت به سایر برندها اضافه می کند. با حداکثر تنظیمات «Game Motion Plus»، 28.2 میلی ‌ثانیه تاخیر ورودی وجود دارد که نسبت به تنظیمات غیرفعال بیشتر است، اما همچنان برای گیمرهای معمولی خوب است.

رزولوشن های پشتیبانی شده در تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون سامسونگ S95B از تمام وضوح های رایج تا 4k @ 120 هرتز پشتیبانی می کند. به جز 1440P @ 120Hz، همه فرمت های پشتیبانی شده سیگنال های کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می دهند که برای وضوح متن مهم است. متأسفانه، با وجود اینکه می تواند کروما 4:4:4 را به درستی نمایش دهد، متن یک رایانه شخصی به دلیل ساختار غیرمعمول زیرپیکسل واضح نیست،  سیگنال‌های 4k @ 120 هرتز به درستی نمایش داده می‌شوند، بدون نصف شدن رزولوشن یا مشکلات دیگر.

سازگاری با کنسول های پیشرفته

تلویزیون سامسونگ S95B کاملاً با PS5 و Xbox Series X سازگار است. همچنین با ویژگی نرخ نوسازی متغیر سونی در PS5 کار می کند و هنگامی که بازی را شروع می کنید به طور خودکار به حالت “بازی” تغییر می کند. 

مشخصات ورودی ها 

کل ورودی های تلویزیون سامسونگ S95B 

گذرگاه های صوتی

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ S95B 

با کم شدن ضخامت بیشتر تلویزیون ها توان صوتی آن ها نیز کاهش یافته است که در تعداد زیادی از آن ها کاربر مجبور به خرید ساندبار برای ارتقا و جبران کمبود صوت می شود اما در کمال ناباوری تلویزیون S95B با ضخامتی باریکی که دارد از توان صوتی بسیار بالایی برخوردار است. تکمیل کننده ی یک تصویر خوب در تلویزیون، صدایی با کیفیت عالی می باشد که دیدن هر محتوای بصری را جذاب تر می کند. در این محصول بعد از تصویر، صدا از کیفیت بالایی برخوردار است.  تلویزیون سامسونگ S95B دارای سیستم صوتی 2.2.2 کاناله است. این سیستم صوتی شامل دو بلندگوی 10 واتی، دو بلندگوی بالای 10 واتی و دو بلندگوی ووفر 10 واتی است که در مجموع توان خروجی صدای 60 وات را در اختیار شما قرار می دهند با این سیستم صوتی دیگر نیازی به ساندبار برای تولید صدای بیشتر ندارید، ولی بازم اگر لازم دانستید فناوری Q-Symphony را در تلویزیون سامسونگ S95B داریم که موجب می شود تا ساندبار را به تلویزیون متصل کنید تا صدای همه جانبه و فراگیر را در منزلتان تجربه کنید. در تلویزیون ذکر شده بعضی فناوری های دیگر را هم داریم که سبب می شوند صدای جذاب و همه جانبه را داشته باشید، تکنولوژی Dolby Atmos باعث می شود که صدای سه بعدی را داشته باشید و از دیدن محتواهای خود یا گوش دادن به موسیقی نهایت لذت را تجربه کنید.

پاسخ فرکانس

تلویزیون سامسونگ S95B پاسخ فرکانسی مناسبی دارد. پسوند فرکانس پایین بالا است، بنابراین مانند اکثر تلویزیون ها، نمی تواند باس زیادی تولید کند. صدای آن بلند می شود، اما آثار فشرده سازی و پمپاژ قابل توجهی در حداکثر حجم وجود دارد. از سوی دیگر، دارای پروفایل صدای نسبتاً متعادلی در سطوح گوش دادن پایین‌تر است که در نتیجه دیالوگ‌های واضحی ایجاد می‌کند. 

اعوجاج 

تلویزیون سامسونگ S95B به طور کلی عملکرد اعوجاج خوبی دارد. عوجاج هارمونیک بسیار کمی حتی در حداکثر ولوم وجود دارد، و در محدوده سه گانه، جایی که بیشتر قابل توجه است، بسیار کم است. 

قابلیت های هوشمند تلویزیون سامسونگ S95B 

تلویزیون هوشمند سامسونگ S95B مجهز به سیستم عامل تایزن 6.5 است. که استفاده از آن سریع و آسان است. رابط اکنون به جای نواری که در نسخه قبلی ظاهر شده بود، کل صفحه را پر می کند. پیدا کردن محتوای مورد علاقه خود را آسان تر می کند. متأسفانه، در این محصول هم مانند اکثر تلویزیون های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط  وجود دارد و هیچ گزینه ای برای غیرفعال کردن کامل آنها وجود ندارد. 

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ S95B 

کنترل از راه دور محصول نام برده شده  باریک است و استفاده از آن آسان است، اما دارای تعداد محدودی از دکمه‌ ها است، بنابراین باید بیشتر موارد را از طریق منوهای تلویزیون تغییر دهید. چهار دکمه دسترسی سریع برای محبوب ترین سرویس های پخش وجود دارد. متأسفانه، هیچ راهی برای بازنگری این موارد به موارد دلخواه شما وجود ندارد. می توانید ریموت را از طریق پنل خورشیدی در پشت یا با کابل USB-C  شارژ کنید. 

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ S95B 

خروج از نسخه موبایل