لوکال دیمینگ چیست؟ – local dimming چیست؟

لوکال دیمینگ این ویژگی در تلویزیون های LED است , که نور پس زمینه قسمت هایی از صفحه را که سیاه هستند کم می کند. این باعث می شود سیاهی در آن قسمت از صفحه عمیق و تاریک به نظر برسد ، که می تواند یک مزیت بزرگ برای افرادی باشد که فیلم هایی با صحنه های تاریک , مانند فیلم های ترسناک و نمایش های تلویزیونی تماشا می کنند.

برای آزمایش لوکال دیمینگ ، ما یک فیلم آزمایشی روی تلویزیون ها پخش می کنیم تا قابلیت لوکال دیمینگ آنها را در عمل ببینیم. سپس ما به طور ذهنی تلویزیون ها را بر اساس اینکه این ویژگی , کیفیت تصویر را بهبود می بخشد ارزیابی می کنیم.

فیلم ضبط شده بهتر است در یک اتاق تاریک مشاهده شود.

لوکال دیمینگ لازم است ؟

لوکال دیمینگ برای افزایش کنتراست یا عمیق تر نشان دادن رنگ سیاه است. بنابراین ، عملکرد لوکال دیمینگ بیشترین تفاوت را هنگام تماشای یک صحنه تاریک در یک اتاق تاریک ایجاد می کند. روشن بودن چراغ ها در اتاق باعث می شود تلویزیون آن نور را منعکس کند ، این بدان معناست که واقعاً فواید لوکال دیمینگ را در یک اتاق روشن نخواهید دید.

لوکال دیمینگ می تواند به میزان قابل توجهی برای کیفیت تصویر مفید باشد ، اما همچنین می تواند باعث از بین رفتن جزئیات سیاه یا شکوفایی نور از اجسام روشن و قسمت های تاریک صفحه شود. اگرچه لوکال دیمینگ از ویژگی هایی است که جذاب به نظر می رسد ، باید به نتایج این تست بسیار توجه کنید ، فقط مطمئن شوید تلویزیونی که تهیه می کنید این ویژگی را به خوبی انجام می دهد.

خروج از نسخه موبایل