بررسی تلویزیون سامسونگ Q80B

ما این بار به بررسی تلویزیون سامسونگ Q80B خواهیم پرداخت که یک تلویزیون استثنایی هست و میتونیم آن را به صورت منتخب بهترین تلویزیون QLED سامسونگ در سال 2022 معرفی کنیم. تلویزیون سامسونگ Q80B درواقع جایگزین تلویزیون سامسونگ Q80A که در سال گذشته به بازار عرضه شده محسوب می شود که مدلی بسیار موفق، محبوب و ارزشمند بود. محصول نام برده شده همانند مدل پیشین خودش در تمامی موارد استفاده های کاربری موفق و جاه‌ طلب ظاهر شده، این مدل از پنل ADS بهره می برد که همانند پنل IPS که روشنایی صفحه، کنتراست و استحکام بیشتری دارد و زاویه ی دیده گسترده هم دارد که امکان این را به کاربر می دهد که از هر طرف که بخواهد، تلویزیون را تماشا کند. تلویزیون سامسونگ Q80B دارای کیفیت تصویری فوق العاده ای می باشد، این محصول تصاویر را با کیفیت 4K پردازش می کند که رزولوشن آن 2160*3840 پکسل می باشد، انقدر تراکم بالای پکسل ها و در کنارش قابلیت های کیفیت تصویری دیگر سبب می شود تا هر محتوای بهبود یابد و بالاترین کیفیت 4K نمایش داده شوند. تلویزیون پیش روی شما دارای عمق رنگ 10 بیت است و به لطف صفحه نمایش QLED و تکنولوژی One Billion Color می تواند حدود 1 میلیارد رنگ مختلف تولید کند تا بیننده تصاویر درخشان را در تلویزیون فوق ببیند. سامسونگ Q80B طراحی فوق‌ العاده زیبا، مدرن، باکیفیت و در عین حال بسیار ساده ای هم دارد که با هر دیزاینی به خوبی گنجانده می شود. بعد از کیفیت تصویر در یک تلویزیون کیفیت صدا اهمیت خاصی دارد، تلویزیون سامسونگ Q80B مجهز به کانال صوتی 2.2.2 بوده، محصول فوق به 4 بلندگوی 10 وات و 2 ووفر 10 وات مجهز است و بطور کلی دارای توان خروجی صدای 60 وات می باشد که صدای کاملا رسا و فراگیر را در اختیار کاربران قرار می دهد. امروزه به دلیل پیشرفت های زیاد همه مردم به دنبال داشتن امکانات هوشمند در لوازم خانگی خود هستند. این امکانات هوشمند باعث راحت شدن زندگی و افزایش رفاه کاربران می شود. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80B به سیستم عامل تایزن 6.5 مجهز می باشد و رابط کاربری خوبی دارد.

برای مشاهده سایزهای موجود تلویزیون سامسونگ Q80B اینجا کلیک کنید

نقاط قوت تلویزیون سامسونگQ80B  

نقاط ضعف تلویزیون سامسونگ Q80B 

طراحی و دیزاین تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B طراحی فوق‌ العاده زیبا، مدرن، باکیفیت و در عین حال بسیار ساده ای هم داره. حاشیه های نمایشگر هم بسیار نازک هستن و میتونیم آن را تمام صفحه و تقریبا نزدیک به بدون حاشیه بدونیم و این نازک بودن حاشیه ها در تمامی طرفین تلویزیون صادق هست. بخاطره ظریف و موزون بودنش و با هر دکوراسیونی توانایی هماهنگی دارد. پایه این تلویزیون نیز از نوع پایه وسط بوده که فوق العاده سنگین و باکیفیت است و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی میکنه یعنی استحکام بسیار خوبی به تلویزیون میبخشد، علاوه بر آن به مدرن و به روز بودن تلویزیون نیز کمک می کند. تلویزیون فوق چون دارای بدنه ی نازیکی هست که می توانیم آن را بر روی دیوار نصب کنیم و به لطف قابلیت Ambient Mode که امکان این را می دهد، وقتی که از تلویزیون استفاده نمی کنید آن را روی یک تصویر جذاب بزارید که تلویزیون بر روی دیوار همانند یک قاب هنری باقی می ماند. 

پشت تلویزیون

پنل پشتی از پلاستیک بافت دار با خطوط افقی است که خیلی عالی به نظر می رسد. اگر آن را روی میز نگه دارید، می توانید تمام کابل های خود را از طریق پایه برای مدیریت کابل هدایت کنید. نکته ی جالب اینجاست، با وجود اینکه ورودی ها در پشت قرار دارند اما اگه بازم تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنیم بازم دسترسی به آنها سخت نخواهد بود. 

کنتراست تلویزیون سامسونگ Q80B 

کنتراست تصاویر یکی از فاکتور های مهم در کیفیت تصویری بالا است، کنتراست همان میزان روشن ترین قسمت تصویر و تاریک ترین قسمت تصویر در صفحه نمایش تلویزیون یا نمایشگر است. تلویزیون Q80B به لطف صفحه نمایش QLED دارای کنتراست فوق العاده ای است که می تواند هر محتوای را با حداکثر جزئیات به نمایش در بیاورد تا حس خوبی از تماشای تلویزیون به بیننده القاء شود. 

روشنایی SDR 

تلویزیون سامسونگ مدل Q80B دارای حداکثر روشنایی SDR است. محصول مذکور به قدری روشن است که بر تابش های خیره کننده درون اتاق ها غلبه کند، و هر محتوای درون این تلویزیون روشن تر از تلویزیون سامسونگ Q80A است،  این نمایشگر دارای تیرگی قاب با برجسته ‌سازی ‌های کوچک نیست، اما مناطق بزرگ‌ تر و رنگ های روشن به دلیل محدود کننده خودکار روشنایی کم‌ نورتر می‌شوند، ولی اصلا قابل توجه نیست.

قابلیت کم نوری محلی

یکی دیگر از فناوری های تلویزیون سامسونگ Q80B، Local Dimming است که به معنای کم نوری محلی است. این تکنولوژی پرکاربرد به راحتی می تواند روشنایی نقاط تصویر را کنترل کند و در نتیجه روشنایی و تاریکی موضعی ایجاد می کند. هر چه تعداد این نقاط روشنایی کنترل شده بیشتر باشد، کیفیت تصویر نیز افزایش می یابد. علاوه بر آن کنتراست هر تصویری را افزایش دهد تا محتواها با جزئیات و شفافیت بیشتر پخش شوند.

 روشنایی HDR در تلویزیون سامسونگ Q80B 

تلویزیون سامسونگ Q80B دارای حداکثر روشنایی HDR است. نکات برجسته کوچک واقعاً برجسته است، و حتی در محتوای واقعی نیز بیشتر از تلویزیون سامسونگ Q80B روشن تر است. تلویزیون نام برده شده صحنه ها را با روشنایی صحیح خود تا زمان پخش آهسته نمایش می دهد، بنابراین جزئیات دقیق با صحنه های روشن از بین نمی رود. EOTF در «حالت فیلمساز» شبیه حالت «فیلم» به نظر می ‌رسد. 

روشنایی HDR در حالت بازی

روشنایی HDR تلویزیون Q80B سامسونگ در حالت بازی خوب است. این شبیه به حالت خارج از بازی با محتوای واقعی است، اما برجسته ‌سازی‌های کوچک به دلیل کم‌ نور شدن فریم کم ‌تر هستند. EOTF نیز هدف را دنبال نمی کند، به این معنی که همه صحنه ها روشن تر از آنچه باید باشند هستند. 

یکنواختی خاکستری تلویزیون سامسونگ Q80B 

تلویزیون سامسونگ Q80B دارای یکنواخت خاکستری ایده آلی است. اما مشکلاتی هم دارد، لبه ها به طور محسوسی تیره تر هستند و جلوه صفحه نمایش کثیف در مرکز وجود دارد. این امر هنگام تماشای ورزش‌هایی با مناطق وسیع رنگ‌های یکنواخت یا هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی وجود دارد، اما اصلا جای نگرانی نیست چون در حدی نمی بینیم که باعث حواس پرتی مخاطبین شود. 

یکنواختی سیاه 

تلویزیون سامسونگ Q80B متاسفانه یکنواختی مشکی ناامید کننده دارد. رنگ‌های مشکی آبی به نظر می‌رسند، و در اطراف اجسام روشن با فعال کردن کم‌ نور موضعی، شکوفه‌ های زیادی وجود دارد. در نظر داشته باشید که نسخه های 50 و 85 اینچی پنل متفاوتی دارند و باید یکنواختی مشکی بهتری داشته باشند. 

زاویه دید تلویزیون سامسونگ Q80B 

تلویزیون سامسونگ مدل Q80B زاویه دید خوبی دارد. تصویر از کناره‌ها دقیق باقی می ‌ماند، بنابراین انتخاب خوبی برای تماشای محتوا در یک فضای بزرگ برای نشستن است.

بازتاب نور تلویزیون Q80B

تلویزیون سامسونگ مدل Q80B دارای کنترل انعکاس مناسبی است. انعکاس منابع نور قوی مانند پنجره‌ها کمی حواس‌ پرت ‌کننده‌ تر است، اما تلویزیون به اندازه‌ ای روشن می ‌شود که با تابش خیره کننده مقابله کند. 

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون Q80B 

طیف رنگی و حجم رنگی تلویزیون سامسونگ Q80B 

تلویزیون سامسونگ Q80B دارای طیف رنگی عالی HDR است زیرا به لطف لایه کوانتومی آن، طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش می دهد. پوشش فوق‌ العاده‌ای از فضای رنگی رایج DCI-P3 دارد، اما پوشش محدودتری برای Rec دارد. این محصول استثنایی سامسونگ حجم رنگ مناسبی دارد. رنگ‌ها را به روشنی سفید خالص نشان می ‌دهد و رنگ‌ های تیره را نیز به خوبی نمایش می ‌دهد. 

خطر سوختگی دائمی در تلویزیون سامسونگ Q80B 

اگرچه برخی از پنل‌های مانند IPS ممکن است از حفظ موقت تصویر رنج ببرند، اما آنطور که در آزمایش طولانی‌ مدت دیده می ‌شود، بنظر نمی رسد خطر سوختگی دائمی تلویزیون نام برده شده را تهدید کند.

زمان پاسخگویی تلویزیون Q80B 

تلویزیون سامسونگ Q80B زمان پاسخگویی عالی دارد. ارواح بسیار کمی در پشت اجسام متحرک سریع وجود دارد، اما از آنجایی که در جابجایی های تاریک بیش از حد قابل توجهی وجود دارد، در صحنه های تاریک مقداری ارواح معکوس وجود دارد.

درج قاب سیاه (BFI) 

این محصول دارای ویژگی اختیاری نور پس‌زمینه استروبینگ برای کاهش تاری ماندگار است که معمولاً به عنوان درج قاب سیاه شناخته می‌ شود. بسته به نرخ فریم محتوای خود، می توانید آن را با فرکانس 60 هرتز یا 120 هرتز سوسو بزنید، اما باعث ایجاد کپی شدن تصویر می شود. به خاطر داشته باشید که امتیاز BFI بر اساس فرکانس سوسو زدن آن است، نه عملکرد آن. 

درون یابی حرکتی

تلویزیون سامسونگ Q80B دارای ویژگی درون یابی حرکتی برای درون یابی محتوای فریم پایین است. مانند اکثر تلویزیون‌ها، در هنگام گفتگو و صحنه‌های آهسته خوب به نظر می‌ رسد، اما مصنوعاتی با صحنه‌ های شلوغ ‌تر وجود دارد. وقتی اکشن های زیادی روی صفحه نمایش وجود دارد، از درون یابی متوقف نمی شود، به این معنی که مصنوعات همیشه در صحنه های شلوغ وجود دارند. 

نرخ نوسازی متغیر در تلویزیون سامسونگ Q80B 

این تلویزیون با کیفیت سامسونگ بدون هیچ مشکلی با همه فرمت های متداول نرخ به ‌روزرسانی متغیر کار می‌ کند، و دارای جبران فریم پایین است تا زمانی که نرخ فریم به زیر 40 فریم بر ثانیه می ‌رسد، یک تجربه بازی بدون پارگی را ارائه دهد. به خاطر داشته باشید که مدل 50 اینچی از VRR پشتیبانی نمی کند و به نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود می شود.

تاخیر ورودی

تلویزیون سامسونگ Q80B دارای تاخیر ورودی فوق ‌العاده کم برای احساس پاسخگویی در هنگام بازی است. برای کمترین تأخیر ورودی ممکن باید در حالت بازی باشید و همچنان می ‌توانید ویژگی درون‌ یابی حرکت را فعال کنید و برای بازی‌ های معمولی به اندازه کافی تأخیر ورودی کم داشته باشید.

رزولوشن ها پشتیبانی شده تلویزیون Q80B 

تلویزیون سامسونگ Q80B از تمام رزولوشن های رایج تا 4k @ 120 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین متن شفاف را با کروما مناسب 4:4:4 در تمام وضوح های پشتیبانی شده به جز 1440p @ 120Hz نمایش می دهد.

سازگاری کنسول های بازی

تلویزیون سامسونگ Q80B بدون مشکل با PS5 و Xbox Series X کار می کند، این یک حالت خودکار کم تاخیر دارد این خودکار کم تأخیر که به طور خودکار تلویزیون را هنگام اجرای بازی از هر یک از کنسول ها بدون نیاز به تنظیمات اضافی به حالت بازی تبدیل می کند. 

مشخصات ورودی تلویزیون Q80B 

کل ورودی ها تلویزیون سامسونگ Q80B 

گذرگاه های صوتی

کیفیت صوتی تلویزیون سامسونگ Q80B 

بعد از کیفیت تصویر در یک تلویزیون کیفیت صدا اهمیت خاصی دارد. صدا با کیفیت خوب به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله وضوح صدا ، نوع بلندگو ها و تعداد آن ها. تلویزیون سامسونگ Q80B از کیفیت صدای جذاب و رسا بهره می برد، این محصول مجهز به کانال صوتی 2.2.2 بوده، به 4 بلندگوی 10 وات و 2 ووفر 10 وات مجهز است و بطور کلی دارای توان خروجی صدای 60 وات می باشد، سامسونگ از فناوری های مختلفی برای بهبود کیفیت صدا استفاده کرده است. با کمک گرفتن از آن ها صدای تلویزیون با توجه به محیط تنظیم می شود. با در نظر گرفتن ویژگی های صوتی این تلویزیون می توانیم بگوییم که توانایی پخش صدایی پر قدرت را دارد. همچنین اگر صدای بیشتر برای محیط خود لازم دانستید فناوری Q-Symphony را داریم، که می توانید ساندبار را به تلویزیون متصل کنید و صدای بیشتر برای محیط به ارمغان بیاورید. 

پاسخ فرکانس

سامسونگ Q80B QLED پاسخ فرکانسی مناسبی دارد. در واقع باس بسیار بیشتری نسبت به اکثر تلویزیون ها تولید می کند، اما هنوز به خوبی یک ساب ووفر اختصاصی نیست. 

اعوجاج

تلویزیون سامسونگ Q80B مدیریت اعوجاج خوبی دارد. اگرچه اعوجاج در حداکثر حجم کمی بیشتر است، اما در بیشتر محتواها چندان قابل توجه نیست. 

اسمارت بودن تلویزیون سامسونگ Q80B 

تلویزیون های سامسونگ همیشه با سیستم عامل مخصوص این شرکت شناخته شده اند که تایزن نام دارد و سامسونگ به صورت انحصاری آن را طراحی و توسعه داده است.هر ساله این سیستم عامل در تلویزیون های جدید آپدیت می شود و برای سال 2022 نیز تمام تلویزیون های این شرکت با آخرین ورژن سیستم عامل تایزن عرضه خواهند شد.این محصول آراسته به سیستم عامل تایزن 6.5 مجهز می باشد و رابط کاربری خوبی دارد و در جهت آسایش کاربران امکانت خوبی را ارائه می دهد. تلویزیون Q80B از تکنولوژی SmartThings پشتیبانی می کند که با نصب آن روی موبایل هوشمند خودتان این تلویزیون را کنترل می کند. در مورد تبلیغات هم باید گفت، متأسفانه در سراسر رابط وجود دارد، و هیچ راهی برای غیرفعال کردن آنها وجود ندارد. 

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q80B 

کنترل از راه دور تلویزیون Q80B سامسونگ مانند سایر تلویزیون های این کمپانی پر آوازه در سال 2022 است. دارای یک دکمه دسترسی سریع اضافی برای باز کردن برنامه های پخش جریانی محبوب است. میکروفون داخلی با Bixby، Alexa و Google Assistant سازگار است و می ‌توانید از آن بخواهید برنامه‌ ها را باز کند، ورودی ‌ها را تغییر دهد و تنظیمات خاصی مانند روشنایی را تغییر دهد. همچنین می توانید ریموت را از طریق پنل خورشیدی در پشت یا درگاه USB-C شارژ کنید. 

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ Q80B 

خروج از نسخه موبایل