مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K 

مقایسه تلویزیون x85j یا x85k

در این مقاله ما به مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K  خواهیم پرداخت که دو تلویزیون سونی بسیار با کیفیت و قیمت مناسب هستند پس با ما همراه باشید.. تلویزیون سونی X85K نسخه جدید تر سونی X85J است و تفاوت ‌های بین آنها جزئی است. کیفیت تصویر بین هر کدام تقریبا یکسان است و از پردازنده یکسانی استفاده می کنند، بنابراین بسیاری از ویژگی های مشابهی دارند. تلویزیون X85K برخی از ویژگی ‌های بازی خود را بهبود می ‌بخشد زیرا دارای محدوده وسیع ‌تری VRR 1080p است، اما به غیر از آن، تفاوت ‌های بین آن‌ ها جزئی است.

مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K 

شرح کوتاه تلویزیون سونی X85J :

جدید ترین مدل تلویزیون سونی از سری X85 ارائه شده در سال 2021 مدل X85J است که نسبت به مدل سال قبل خود پیشرفت های بیشتری داشته است. تلویزیون فوق دارای صفحه ال ای دی است که توانایی نمایش و پخش تصویر با کیفیت Ultra HD 4K را دارد. تلویزیون سونی مدل X85J در تمام زمینه های فیلم، سریال، بازی و اخبار روی هم رفته امتیاز قابل قبولی دارد. ارائه بهترین ها در طراحی ظاهری، برجسته ترین خصیصه برند سونی است. طراحی تلویزیون سونی مدل X85J بسیار زیبا و عالی است. با توجه به محل قرارگیری باندهای این تلویزیون در زیر قاب، حاشیه و قاب طراحی شده بسیار باریک بوده که اگر به وسیله یک براکت یا پایه تلویزیونی به دیوار متصل گردد، شکلی شبیه به قاب عکس را روی دیوار شما پیدا خواهد کرد. حاشیه و قاب تلویزیون سونی مدل X85J آلومینیومی و بسیار باریک است که باعث می شود تا بیشترین اندازه از تلویزیون فقط مربوط به صفحه نمایش بوده و مانند نسل های گذشته تلویزیون ها، خبری از قاب های پهن در سرتاسر نمایشگر نباشد. این تلویزیون با وزن و ضخامت بسیار کم گزینه مناسبی برای قرارگیری روی دیوار است. کمپانی سونی در محصول ذکر شده از بهترین قابلیت های کیفیت تصویری استفاده کرده تا این تلویزیون در مقایسه با هم رده های خود در برند های دیگر یک قدم جلوتر باشد. همانطوری که ذکر شد صفحه نمایش این نمایشگر LED می باشد، رزولوشن های مستقر در صفحه نمایش 2160*3840 پیکسل می باشد که به لطف این حجم زیاد از پیکسل ها هر محتوای با کیفیت 4K پخش می شود. استفاده از نور پس زمنیه Direct LED در نمایشگر LCD زمینه ساز شده است که امکان مشاهده محتوای جذاب با وضوح واقعی برای شما ارمغان باشد. در تلویزیون X85J برای اینکه بتوانید شاهد صحنه‌ های واقعی و طبیعی باشید در این تلویزیون از پردازشگر تصویر4K HDR Processor X1™ استفاده شده است که قطعا بهترین تجربه دیدن را برای شما رقم می ‌زند. تجزیه وتحلیل داده ‌های بصری بر عهده این پردازنده بوده و شما را به تماشای محتوای زنده و غنی از رنگ ‌های طبیعی دعوت می‌ کند. پشتیبانی از فناوری Live Color در این تلویزیون منجر شده که بیشتر در محتوای سرسار از رنگ‌ های نشاط آور غرق باشید. در کنار کیفیت تصویری مناسب کیفیت صدای ایده آل نیز بسیار مهم است، شرکت سونی به قسمت صدا نیز نگاه ویژه ای انداخته و محصول را به فناوری های بروز بهبود کیفیت صدا مجهز کرده است، تلویزیون سونی X85J دارای بلندگوهای قدرتمند دو کاناله است و پخش صدا را در توان 20 وات به ارمغان می ‌آورد. سونی به منظور پخش صدای فراگیر از فناوری DTS Digital Surround پشتیبانی به عمل آورده است. البته باید گفت که این تلویزیون در زمنیه پشتیبانی از امکانات هوشمند نیز بی بهره نبوده است و از سیستم عامل اندروید و دستیار صوتی سود برده است. 

شرح کوتاه تلویزیون سونی X85K:

تلویزیون سونی X85K جزء جدید ترین تلویزیون ‌های سونی سال 2022 به شمار می ‌رود که سونی با سبک طراحی ویژه ‌ای آن را روانه بازار نموده است. سونی از نظر طراحی برای تلویزیون اهمیت خاصی را قائل شده است و با طراحی شیک و جذابی تلویزیون را عرضه کرده است تا توجه هر کاربر را به سمت خود معطوف سازد. صفحه‌ نمایش این تلویزیون به صورت کاملا باریک و بزرگ طراحی شده است. این تلویزیون به کیفیت تصویر 4K مجهز شده که رنگ ‌ها را به صورت کاملا طبیعی و همانطور که در طبیعت وجود دارند به نمایش می ‌گذارد. تلویزیون سونی X85K به فناوری خاصی نیز مجهز شده که به لطف این فناوری صحنه ‌های اکشن و سریع را می‌ توانید به صورت کاملا شفاف و واضح مشاهده نمایید. به صورت کلی این تلویزیون چون دارای کیفیت تصویر عالی است باعث شده است که به یکی از پر فروش ‌ترین تلویزیون های سونی در سال 2022 تبدیل شود. قابلیت‌ ها و تکنولوژی ‌های فراوانی در تلویزیون سونی X85K به کار رفته است تا در نهایت بالاترین درجه ‌ی کیفیت تصویر را برای شما به ارمغان می ‌آورند. وجود فناوری بسیار مهم BRAVIA XR در این تلویزیون باعث شده است که این محصول از سایر مدل‌ های دیگر متمایز شود چرا که این فناوری به پردازش تصویر به بهترین نحو ممکن می ‌پردازد و سبب حذف نویز تصاویر نیز می‌ شود. وجود رفرش ریت 120 هرتز نیز از تاری صحنه‌ های تند و سریع بازی جلوگیری می‌ کند. وجود سیستم عامل در تلویزیون بسیار مهم است زیرا نقش اساسی را در کارایی تلویزیون ایفا می ‌سازد. سونی در ساخت این مدل از سیستم عامل اندروید 10 و رابطه کاربری Google TV سود برده است که به کمک آن می ‌توانید دسترسی آسانی را شبکه‌ های اجتماعی و ‌… را داشته باشید‌. از برترین ویژگی ‌های محصول ذکر شده می ‌توان به قابلیت نصب و اتصال دوربین BRAVIA Cam اشاره نمود این دوربین با توجه به فاصله‌ ی شما از تلویزیون می‌ تواند که امکانات و خدمات گسترده ‌ای را در اختیارتان قرار دهد. فناوری ‌هایی که سبب ارائه دادن صدا و تصویری عالی در تلویزیون می ‌شوند می ‌توان به فناوری‌ های Dolby Atmos وDolby Vision اشاره نمود. از دیگر امکانات تلویزیون نیز می‌ توان به پورت‌ ها و درگاه‌ های ارتباطی آن اشاره نمود.

 

برای مشاهده سایزهای موجود تلویزیون سونی x85k اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایز های موجیود تلویزیون سونی x85j اینجا کلیک کنید

مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K از نظر کنتراست

X85J: تلویزیون سونی X85J کنتراست فوق ‌العاده‌ ای دارد، بنابراین سیاه ‌پوستان در یک اتاق تاریک سیاه به نظر می ‌رسند. کنتراست اصلی این تلویزیون بدون کم نور محلی مشابه کنتراست تلویزیون سونی X90J با کم نور محلی است، اما این میزان بین واحدها متفاوت است.

 

X85K: تلویزیون سونی X85K نسبت کنتراست طبیعی شگفت انگیزی دارد. سیاه‌ های عمیق را در یک اتاق تاریک نشان می ‌دهد. با این حال، ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود آن ندارد. 

روشنایی SDR در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی در SDR است. روشنایی آن تقریباً به اندازه تلویزیون سونی X90J است، هیچ تغییر قابل توجهی در حداکثر روشنایی با محتوای مختلف وجود ندارد، که بسیار عالی است.

X85K: تلویزیون سونی X85K دارای حداکثر روشنایی SDR است. به راحتی به اندازه کافی روشن می شود تا با تابش خیره کننده مبارزه کند، و خوشبختانه روشنایی در صحنه های مختلف ثابت می ماند. 

توجه: اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی ‌دهید و می‌ خواهید روشنایی تصویر را امکان ‌پذیر کنید، از حالت تصویر زنده با کنتراست و گاما در حداکثر، دمای رنگ روی Expert 2 و تقویت ‌کننده کنتراست پیشرفته روی «بالا» استفاده کنید، این منجر به حداکثر روشنایی 588 سی دی می شود.

روشنایی HDR در دو تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی X85J دارای حداکثر روشنایی مناسب در HDR است. به اندازه کافی روشن است که تجربه تاثیرگذاری HDR را با بیشتر محتوا ارائه دهد، اما هایلایت های کوچک به اندازه کافی روشن نیستند تا آنطور که کارگردان در نظر گرفته است برجسته شوند. متأسفانه، تلویزیون به درستی از منحنی EOTF پیروی نمی کند، زیرا بیشتر صحنه ها روشن تر از آنچه تصور می شود هستند، اما اگر به یک تصویر دقیق اهمیت می دهید، ایده آل نیست. همچنین در اوج روشنایی تلویزیون به شدت قطع می شود و در نتیجه جزئیات دقیق در صحنه های روشن از بین می رود. 

X85K: تلویزیون سونی X85K روشنایی HDR مناسبی دارد. برای تجربه رضایت ‌بخش HDR به اندازه کافی روشن می ‌شود، اما بدون ویژگی کاهش نور محلی، برخی از برجسته‌ های کوچک روی بقیه صفحه نمایش ظاهر نمی ‌شوند. EOTF تقریباً کاملاً از منحنی PQ هدف پیروی می کند، به این معنی که صحنه ها را با روشنایی صحیح خود نمایش می دهد تا زمانی که روشنایی شدید در اوج روشنایی رخ دهد که باعث از بین رفتن جزئیات دقیق در صحنه های روشن می شود.

 

مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K 

روشنایی HDR در حالت بازی

X85J: روشنایی در «حالت بازی» با حالت تصویر «سفارشی» یکسان است. تلویزیون همچنان از EOTF به درستی پیروی نمی کند، اما این مسئله چندان مشکل ساز نیست، زیرا اکثر بازی ها گزینه ای برای تنظیم روشنایی HDR دارند.

 

X85K: روشنایی HDR در حالت بازی خوب است و تقریباً مشابه حالت خارج از بازی است.

 

یکنواخت خاکستری در دو تلویزیون سونی X85J و X85K

X85J: تلویزیون سونی X85J یکنواختی خاکستری بسیار خوبی دارد، اما این می تواند بین واحدهای جداگانه متفاوت باشد. کناره‌های صفحه کمی تیره ‌تر از وسط هستند، اما جلوه صفحه‌ نمایش بسیار خوب است که برای طرفداران ورزش عالی است. صحنه های نزدیک به تاریکی خیلی عالی به نظر می رسند و هیچ مشکل قابل توجه ی ندارند. 

X85K: تلویزیون سونی X85K یکنواختی خاکستری خوبی دارد. علاوه بر گوشه‌ های تاریک ‌تر، صفحه نمایش یکنواخت است و هیچ ناحیه حواس ‌پرتی وجود ندارد. با این حال، مشکلی در واحد ما با نقاط کثیف به سمت مرکز وجود دارد، که احتمالاً لکه یا گرد و غبار در پانل است. این با تأثیر صفحه کثیف که برخی تلویزیون ها تجربه می کنند متفاوت است، که به دلیل عملکرد پنل است و نه مسائل کنترل کیفیت. 

یکنواخت سیاه تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون 2021 سونی مدل X85J دارای یکنواختی مشکی عالی است، اما این می تواند بین واحدها متفاوت باشد. کمی ابری در صفحه وجود دارد، که نمی ‌توانید آن را کاهش دهید زیرا تیرگی موضعی وجود ندارد، اما این در اکثر محتواها چندان محسوس نیست.

 

X85K: تلویزیون سونی X85K یکنواختی مشکی چشمگیر دارد. سیاه‌ پوستان عمیق به نظر می ‌رسند، حتی بدون خاصیت  کم نور کردن موضعی، و در اطراف اجسام روشن کمتر شکوفا می‌ شود. 

زاویه دید دو تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی مدل X85J از پنل VA بهره می برد و این نوع پنل ها متاسفانه زاویه دید مناسبی ندارند، اگر زاویه دید برای شما حائز اهمیت است ما تلویزیون ال جی مدل NANO90 را به شما پیشنهاد می کنیم، چون این تلویزیون به لطف پنل IPS از زاویه دید فوق العاده ای برخوردار است که مطمئنن به خوبی می تواند شما را از این بابت راضی نگاه دارد.

X85K: تلویزیون سونی X85K هم همانند تلویزیون سال قبل (X85J) زاویه دید ناامید کننده ای دارد. هنگامی که خارج از مرکز حرکت می ‌کنید، تصویر شسته به نظر می‌ رسد، بنابراین برای مکان‌ های نشیمن وسیع ایده آل نیست.

بازتاب نور در دو تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی X85J دارای کنترل بازتاب مناسبی است. روکش نیمه براق شدت انعکاس های مستقیم را کمی کاهش می دهد بدون اینکه آنها را روی صفحه نمایش لک کند. نورهای روشن هنوز هم می توانند کمی حواس را پرت کنند باشند، اما به طور کلی انتظار نداریم که دید در بیشتر محیط ها مشکل ساز باشد.

 

X85K: تلویزیون سونی X85K دارای قابلیت بازتاب خوب است. همراه با اوج روشنایی بالای آن، در اکثر اتاق ‌های با نور خوب عملکرد خوبی دارد، اما آن را در مقابل پنجره ‌ای قرار ندهید که نور مستقیم خورشید روی آن باشد. 

ورودی های 480P در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: ما متوجه هیچ مشکلی در ارتقاء محتوای 480p مانند DVD ها نشدیم. 

X85K: تلویزیون سونی X85K محتوای 480p را از دی وی دی و کانال های کابل SD بدون مشکل نمایش می دهد. 

ورودی های 720P در تلویزیون سونی X85J و X85K

X85J: محتوای 720p، از جمله اکثر ایستگاه های تلویزیون کابلی، به خوبی و بدون هیچ مشکلی توسط تلویزیون سونی X85J ارتقاء یافته است. 

X85K: محتوای 720p، مانند کانال های کابل HD، هیچ گونه مصنوعات ارتقاء مقیاسی ندارد.

ورودی های 1080P در تلویزیون X85J و X85K 

X85J: مانند اکثر تلویزیون هایی که آزمایش کرده ایم، محتوای 1080p تقریباً به خوبی محتوای 4k بومی به نظر می رسد. 

X85K: تلویزیون سونی X85K محتوای 1080p را، مانند بلوری، به خوبی ارتقاء می‌ دهد. 

ورودی های 4K در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: محتوای 4k بدون مشکل قابل توجه نمایش داده می شود.

X85K: تلویزیون سونی X85K محتوای اصلی 4k را به خوبی نمایش می دهد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

طیف رنگ در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی مدل X85J دارای طیف رنگی عالی است. می ‌تواند تقریباً کل فضای رنگی DCI P3 را که توسط اکثر محتوای HDR فعلی استفاده می‌ شود، نمایش دهد، اما در رنگ‌ های سبز خیلی اشباع شده کوتاهی می ‌کند، اگرچه این در اکثر محتواها چندان قابل توجه نخواهد بود. همچنین پوشش مناسبی از Rec گسترده تر دارد.

X85K: تلویزیون سونی X85K دارای طیف رنگی عالی است. پوشش فوق ‌العاده ‌ای از فضای رنگی رایج DCI-P3 دارد، اما در آینده مقاوم نیست زیرا پوشش وسیع ‌تری از Rec را پوشش می ‌دهد. فضای رنگی 2020، و محتوای بیشتری از آن فضای رنگی استفاده خواهد کرد.

 

حجم رنگ در دو تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی X85J دارای حجم رنگ مناسبی است. این به دلیل طیف رنگی ناقص محدود شده است و مانند اکثر ال سی دی های موجود در بازار، آبی به روشنی رنگ های دیگر نیست. به لطف نسبت کنتراست بالا، این تلویزیون می تواند رنگ های تیره و اشباع شده را به خوبی نمایش دهد.

 

X85K: تلویزیون سونی X85K حجم رنگ مناسبی دارد. رنگ ها را به روشنی سفید خالص نشان می دهد. با این حال، برای نمایش رنگ ‌های بسیار تیره تلاش می ‌کند و به دلیل طیف رنگی ناقص آن محدود شده است. 

خطر سوختگی دائمی در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: همانطوری که در بالا هم اشاره کردیم این تلویزیون از پنل VA بهره می برد و ما انتظار نداریم که پنل های VA حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت ما مصون به نظر می رسد.

X85K: ما انتظار نداریم که پنل های VA حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت ما مصون به نظر می رسد.

زمان پاسخگویی در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی X85J زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد و در نتیجه حرکتی بسیار واضح و با تاری ناچیز در پشت اجسام با حرکت سریع دارد. انتقال‌ ها در صحنه‌ های تاریک بهتر از اکثر پانل ‌های VA به نظر می ‌رسند، اما هنوز مقداری لکه ‌های سیاه پشت اشیاء تاریک وجود دارد. در هر انتقالی بیش از حد کمی وجود دارد.

 

X85K: تلویزیون سونی X85K زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد. حرکت در اکثر صحنه ‌ها صاف به نظر می‌ رسد، اما از آنجایی که با انتقال‌ های تاریک بیش از حد است، مقداری ارواح معکوس وجود دارد. 

درج قاب سیاه (BFI) تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: این تلویزیون دارای ویژگی نور پس ‌زمینه اختیاری است که معمولاً به عنوان درج قاب سیاه (BFI) شناخته می ‌شود که می ‌تواند میزان تاری ماندگاری را کاهش دهد. مانند تیویزیون سونی مدل X90J، فقط می تواند با فرکانس 120 هرتز سوسو بزند، که می تواند باعث تکرار در هنگام تماشای محتوای 60 هرتز شود.

X85K: تلویزیون سونی X85K دارای یک ویژگی اختیاری نور پس زمینه استروبینگ است که معمولاً به عنوان درج قاب سیاه شناخته می شود. فقط با فرکانس 120 هرتز سوسو می زند که با محتوای 60 فریم در ثانیه، کپی ایجاد می کند. به خاطر داشته باشید که امتیازدهی BFI بر اساس فرکانس سوسو زدن است و نه عملکرد واقعی.

مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K 

درون یابی حرکتی در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی X85J دارای ویژگی درون یابی حرکتی اختیاری است که می تواند ظاهر محتوای با نرخ فریم پایین تر را بهبود بخشد. از نظر ذهنی، به نظر می رسد که عملکرد خوبی دارد، اما ما متوجه برخی از مصنوعات در صحنه های شلوغ تر شدیم.

X85K: تلویزیون سونی X85K دارای ویژگی درون یابی حرکتی است تا محتوای با نرخ فریم کمتر را تا 120 فریم بر ثانیه برساند. مانند بسیاری از تلویزیون ‌ها، با صحنه‌ های آهسته ‌تر به خوبی کار می ‌کند، اما در مواجهه با محتوای سریع تلاش می ‌کند و باعث ایجاد مصنوعات می‌ شود. 

نرخ نوسازی متغیر در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: پشتیبانی از VRR بدون هیچ مشکلی در Xbox Series X کار می کند و پارگی صفحه را کاهش می دهد. متأسفانه، به هیچ وجه از Free Sync پشتیبانی نمی کند، زیرا صفحه نمایش با کارت های گرافیک AMD RX 580 و RX 6600 XT پاره می شود، و چون Xbox Series X از HDMI Forum VRR و Free Sync پشتیبانی می کند، تأیید شده است که دارای HDMI Forum VRR بومی است. سازگاری G-SYNC با کارت های گرافیک NVIDIA دارد، اما مشکلاتی در آن وجود دارد. بدون پارگی با سیگنال های4k @ 120Hz از NVIDIA RTX 3060، اما در ابتدا، نور پس زمینه سوسو می زد تا تلویزیون و رایانه شخصی مجدداً تنظیم شوند. 1080p @ 120Hz در نسخه آزمایشی آونگ باعث خرابی صفحه می شود، اما 1080p @ 60Hz بدون مشکل کار می کند. در نهایت، 1440p @ 120Hz بدون هیچ مشکلی کار می کند، اما تلویزیون 1440p را به 4k ارتقا می دهد. جایگزینی برای این تلویزیون، سونی X85K می تواند باشد، مشکلات VRR زیادی ندارد و همچنین دارای محدوده وسیع تری 1080p VRR است.

X85K: تلویزیون سونی مدل X85K از فناوری نرخ نوسازی متغیر برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی می کند. از HDMI Forum VRR و G-SYNC پشتیبانی می کند اما از Free Sync پشتیبانی نمی کند، که اگر رایانه شخصی با کارت گرافیک قدیمی AMD داشته باشید ناامید کننده است. همچنین از جبران فریم پایین برای VRR پشتیبانی می کند تا حتی زمانی که نرخ فریم کاهش می یابد به کار خود ادامه دهد. ما محدوده 1440p VRR را ناشناخته گذاشتیم زیرا تلویزیون 1440p را به 4k ارتقاء می دهد، بنابراین سیگنال 1440p واقعی نیست.

تاخیر ورودی در تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون سونی X85J دارای تاخیر ورودی فوق العاده کم است که به ویژه هنگام بازی یا استفاده به عنوان مانیتور رایانه شخصی بسیار مهم است ، حتی کمی سریع تر از تلویزیون سونی مدل X90J است.

X85K:  تا زمانی که از حالت تصویر «بازی» استفاده می‌ کنید، تلویزیون سونی X85K دارای تأخیر ورودی کم برای تجربه بازی شگفت انگیز است.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: تلویزیون X85J از اکثر رزولوشن ‌های رایج پشتیبانی می‌ کند، به جزء 1440p، که به وضوح اجباری نیاز دارد. سیگنال های Chroma 4:4:4 در اکثر وضوح های پشتیبانی شده به درستی نمایش داده می شوند، به جز 4k @ 120Hz، که برای متن واضح از رایانه مهم است.

X85K: تلویزیون سونی مدل X85K از اکثر رزولوشن‌ ها تا 4k @ 120Hz پشتیبانی می‌ کند، تا زمانی که از پورت ‌های HDMI 3 و 4 استفاده می ‌کنید، زیرا از پهنای باندHDMI 2.1 پشتیبانی می ‌کنند. سیگنال های 1440p @ 60Hz را با وضوح سفارشی نمایش می دهد، اما به هیچ وجه از 1440p @ 120Hz پشتیبانی نمی کند. همچنین کرومای مناسب 4:4:4 را با سیگنال‌های 1080p و 4k نمایش می ‌دهد که هنگام استفاده از تلویزیون به ‌عنوان مانیتور رایانه شخصی برای متن واضح بسیار مهم است.

سازگاری با کنسول های بازی

X85J: تلویزیون سونی X85J از 4k @ 120Hz و Dolby Vision به طور همزمان پشتیبانی نمی کند، بنابراین باید با تغییر تنظیمات فرمت سیگنال HDMI یکی از آنها را انتخاب کنید. 

X85K: تلویزیون سونی X85K از بازی‌های 4k تا 120 فریم بر ثانیه در Xbox Series X و PS5 با پورت ‌های HDMI 3 و 4 پشتیبانی می‌ کند. مانند سایر تلویزیون‌ های سونی، فقط می ‌توانید بازی‌ های Dolby Vision را با سرعت 60 فریم در ثانیه در Xbox Series X اجرا کنید.

 

مشخصات ورودی های دو تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J:

X85K:

برای مشاهده بررسی HDMI 2.1 و اهمیت آن در تلویزیون اینجا کلیک کنید

کل ورودی های تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J:

X85K: 

گذرگاه های صوتی تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J:

X85K:

مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K از نظر کیفیت صدا

X85J: کیفیت صدا در نمایشگرهای اگر مهمتراز کیفیت تصویری نباشد کمتر از آن هم نیست، کمپانی نام آشنای سونی در این محصول سال 2021 از بهترین قابلیت های کیفیت صدا استفاده کرده است تا صدای شفاف و همه جانبه در کنار بهترین کیفیت تصویری 4K برنامه ها را دلنشین تر کند. تلویزیون سونی X85J از سیستم صوتی 2 کاناله و توان صوتی 20 وات برخوردار است. این تلویزیون کیفیت صدای خوبی را ارائه میدهد اما فاقد صدای فراگیر است. سونی برای رفع این مشکل از فناوری DTS Digital Surround در این تلویزیون استفاده کرده است و صدای فراگیر مجازی را شبیه سازی میکند. تلویزیون X85J سونی به بلندگوهای Bass Reflex و X-Balanced مجهز شده است. این بلندگوها طراحی باریکی دارند و به افزایش کیفیت صدا کمک میکنند. همچنین برخلاف مدل های قدیمی از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. تلویزیون مذکور از فناوری Dolby Atmos برخوردار است و صدایی سینمایی را به گوش می رساند. این محصول با استفاده از فناوریDolby Audio کیفیت صدای خروجی را بهبود میبخشد و صدای با کیفیتی را پخش می کند. این تلویزیون از فناوری Acoustic Auto Calibration برخوردار است و صدای تلویزیون را به صورت هوشمند با توجه به شرایط محیط تنظیم میکند. کیفیت و قدرت صدا در تلویزیون مدل X85J بسیار عالی است. 

X85K: صدا همواره مکمل تصویر بوده است به طوری که روانشناسان معتقد هستند که محتویات صوتی تصویری، به مراتب چندین برابر بیشتر از محتویات صرفا تصویری گیرایی دارد. از این رو شرکت سونی علاوه بر کیفیت تصویر بالا، به کیفیت صوت نیز اهمیت داده است. در تلویزیون سونی X85K وجود دو بلندگوی X-Balanced با توان خروجی 20 وات صدای کیفیت بالا را به گوش شما می رساند. در رابطه با این نوع اسپیکرها باید بگوییم که سونی در نهایت خلاقیت آن ها را طراحی کرده و با شکل باریک و منحصر بفردشان نه تنها فضای زیادی داخل تلویزیون نمیگیرند بلکه کیفیت بالایی نیز برای صدای پخش شده به ارمغان می آورند. فناوری پاک سازی صدای Clear PHASE برای تجزیه و تحلیل کردن صدا، با از بین بردن صداهای غیر طبیعی، اصوات خالص و طبیعی را ارائه می دهد. نکته حائز اهمیت در سیستم صوتی این تلویزیون وجود فناوری Acoustic Multi-Audio می باشد؛ این فناوری صدا را از کل صفحه نمایش به گوش شما می رساند و شما را در تجربه های جالب جدید سرگرمی غوطه ور می کند، به این ترتیب تصاویر و صدا در هماهنگی کامل هستند. وجود فناوری S-Force Front Surround نیز در این بلندگوها از طریق کانال های چپ و راست موجب پخش همه ‌جانبه موج های صدا شده و به هر چه غنی تر شدن آن کمک خواهد کرد، زیرا این قابلیت فرکانس ها و اجزای صدا را تقویت می کند تا تمامی آن ها به صورت کامل شنیده شوند.

 

مقایسه تلویزیون سونی X85J با X85K از نظر قابلیت های هوشمند

X85J: تلویزیون سونی مدل X85J برای راحتی کاربران به صورت کاملا هوشمند طراحی شده است. این محصول 2021 شرکت سونی مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 10 می باشد. این تلویزیون به رابط کاربری جدید گوگل تی وی (Google TV) نیز مجهز شده است. رابط کاربری Google TV در تلویزیون های 2021 سونی مورد استفاده قرار گرفته است و امکانات بهتری را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله دیگر امکانات این پنل، پشتیبانی آن از برنامه های Google Assistant, Google Chromecast, Apple Air Play 2 است. از طرفی این دستگاه از دستیارهای صوتی هوشمند مثل Alexa و دستیار هوشمند گوگل نیز پشتیبانی می کند. در نتیجه شما می توانید با دستورها صوتی که از طریق ریموت کنترل منتقل می شود، دستورها مورد نظر خود را اعمال کنید. همچنین با Apple Air Play نیز سازگار بوده و دارای گیرنده ی دیجیتال داخلی نیز می باشد. 

X85K: تلویزیون سونی X85K اسمارت بوده و به سیستم عامل Android با ورژن 11 و رابط کاربری آسان و راحت Google TV مجهز می ‌باشد. این تلویزیون فوق ‌العاده دسترسی شما را به شبکه‌ های اجتماعی مانند Netflix، YouTube، Google Play و Prime Video فراهم می ‌کند. همچنین دارای جستجوی صوتی Google Assistant و دستیارهای صوتی Alexa و Amazon بوده و قابلیت کنترل و مدیریت از طریق فرمان ‌های صوتی را دارد. این محصول فوق ‌العاده دارای WIFI، بلوتوث و مرورگر وب بوده و دسترسی شما به اپلیکیشن ‌های مختلف را فراهم می ‌کند. همچنین از هوش مصنوعی Smart Thing و اینترنت اشیاء یا IOT پشتیبانی کرده و قابلیت مدیریت و کنترل لوازم خانگی هوشمند متصل به تلویزیون را دارد. تلویزیون X85K سونی دارای امکانات هوشمند متعدد دیگری مانند، پشتیبانی ازApple Airplay ،Apple HOOMKIT، Cullman، DLNA، Chromecast داخلی، تلتکست، جدول پخش برنامه‌ها یا EPG، منوی فارسی، زیرنویس، قابلیت اتصال به اینترنت و گوشی همراه هوشمند، کالیبره کردن حرفه ‌ای، 16 گيگابايت حافظه داخلی، پشتیبانی از دوربین BRAVIA Com و سنسور نور Light Sensor برای تشخیص میزان نور محیط و تنظیم میزان نور صفحه نمایش می ‌باشد.

ریموت کنترل از راه دور تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J: کنترل از راه دور مشابه کنترل موجود در تلویزیون سونی X90J است. این دستگاه کمی بزرگتر از اکثر ریموت های موجود در بازار است، زیرا سونی یکی از آخرین برندهایی است که دارای یک عدد پد کامل و کنترل کامل بر روی کنترل از راه دور است. ریموت دارای یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا است، اما برای اینکه این ویژگی کار کند باید از طریق بلوتوث با تلویزیون جفت شود. دستورات صوتی به خوبی کار می کنند و به شما امکان می دهند ورودی ها را تغییر دهید، محتوا را جستجو کنید یا حتی برخی تنظیمات را انجام دهید.

 

X85K: کنترل از راه دور تلویزیون سونی X85K کمی با ریموت های قبلی سونی متفاوت است. دارای numpad نیست و در عوض دارای دکمه ‘123’ است که یک numpad مجازی را نمایش می دهد. میکروفون داخلی به شما امکان دسترسی بهGoogle Assistant را می‌ دهد و می ‌توانید از آن بخواهید ورودی ‌ها را تغییر دهد، محتوا را جستجو کند و برنامه ‌ها را باز کند، البته باید مطمئن شوید که بلوتوث روی تلویزیون فعال است تا دستیار صوتی کار کند.

 

اقلام همراه تلویزیون سونی X85J و X85K 

X85J:

X85K:

خروج از نسخه موبایل