مقایسه تلویزیون C1 و A80J

مقایسه تلویزیون C1 و A80J

در اینجا می خواهیم به مقایسه تلویزیون C1 و A80J بپردازیم که از بهترین اولد های ال جی و سونی در سال 2021 هستند.پس اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون ال جی C1 و سونی A80J از بهترین های 2021 می باشند که از هر لحاظ عملکرد بسیار خیره کننده ای دارند.این تلویزیون که هر دو دارای پیکسل های خود روشن هستند از کنتراست بی نهایتی برخوردار هستند و سیاهانی بسیار عمیق تولید می کنند.ال جی C1 به دلیل برخورداری از چهار پورت HDMI 2.1 و پشتیبانی از VRR و ALLM گزینه بسیار مناسبی برای گیمرها می باشد و در این مورد از سونی A80J سرتر است.البته سونی A80J نیز دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و قرار است که در به روز رسانی های اینده از VRR نیز پشتیبانی کند.هر دو تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا و قابلیت های هوشمند نیز عملکرد بسیار خوبی دارند.از لحاظ قابلیت های هوشمند نیز هیچ مشکلی ندارند و کاربران می توانند به راحتی به موارد دلخواه خود دسترسی داشته باشند.هر دو دارای قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند هستند و کاربران می توانند به اسانی محتوای گوشی خود را بر روی تلویزیون قرار دهند.تلویزیون ال جی C1 در سایز48C1, 83C1، 77C1 ، 65C1 و 55C1 به بازار عرضه شده است.همچنین تلویزیون سونی A80J در سایزهای 77A80J ، 65A80J و 55A80J موجود است که شما می توانید سایز مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.خب این مختصر توضیحی در مورد اولد C1 و اولد A80J بود در ادامه ما به صورت دقیق به مقایسه این دو تلویزیون خواهیم پرداخت پس باز هم با ما همراه باشید.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ طراحی

سونی A80J

تلویزیون سونی A80J از طراحی بسیار شیک و خیره کننده ای برخوردار است.این تلویزیون از لحاظ طراحی بسیار مشابه A90J می باشد که یکی دیگر از اولد های فوق العاده با کیفیت 2021 برند سونی است.سونی A80J دارای بدنه ای باریک و براق است که به راحتی با سایر وسائل ست می شود.این تلویزیون دارای دو پایه تخت است که به سه حالت نصب می شوند.یکی از حالت ها استاندارد است که در آن تلویزیون فاصله ای اندک با میز دارد.دارای موقعیت مناسب برای میز های کوچک است که در صورت داشتن میز کوچک می توانید پایه ها را در آن حالت نصب کنید تا نیازی به عوض کردن میز نباشد.همچنین دارای حالت سوم است که با استفاده از آن می توانید فاصله تلویزیون را از میز زیاد کنید و به راحتی نوار صوتی خود را زیر آن قرار دهید.پایه ها در هر حالت به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند و شما می توانید با خیال راحت تلویزیون را بر روی انها قرار دهید.

پنل و پایه ها از جنس فلز هستند اما قسمت های پشتی پلاستیک بافت دار با شیارهای مورب به صورت شبکه ای است.در این تلویزیون چیز خاصی برای مدیریت کابل وجود ندارد.

به دلیل داشتن بدنه باریک و حاشیه های نازک برای نصب بر روی دیوار گزینه بسیار مناسبی است و جلوه ای بسیار جذاب خواهد داشت.قسمتی از ورودی ها رو به کناره هستند و در صورت نصب بر روی دیوار نیز به راحتی به انها دسترسی خواهید داشت.

ال جی C1

تلویزیون C1 از طراحی بینظیر و منحصر به فردی برخوردار است و بسیار جذاب و دیدنی است.این تلویزیون دارای بدنه ای فوق العاده نازک است که در صورت نصب بر روی دیوار جذابیت خاصی خواهد داشت.پایه آن از نوع پایه وسط است که کمی بزرگ است و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند.البته در صورت داشتن نوار صوتی احتمالاً این پایه کمی مشکل ساز خواهد شد زیرا باید نوار را جلو تلویزیون قرار دهید.

پشت تلویزیون شبیه به CX OLED است و نیمه پلاستیکی پایینی آن دارای حکاکی های افقی اندکی است که به آن بافت می بخشد. نیمه بالایی تلویزیون و قسمت هایی از پایه از فلز ساخته شده است که از کیفیت و استحکام بسیار بالای برخوردار هستند.برای مدیریت کابل نیز یک شکاف در پشت پایه وجود دارد که می توانید کابل را از آن عبور دهید.

همانگونه که اشاره کردیم این تلویزیون از بدنه ای بسیار نازک برخوردار است به خصوص از نیمه به بالا بسیار باریک و نازک است.از نیمه به پایین کمی ضخیم تر می شود ولی باز هم عالی است.ورودی ها در قسمت پایین قرار دارند که چندتا از انها رو به کناره هستند و در صورت نصب بر روی دیوار نیز به راحتی به انها دسترسی خواهی داشت.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ کنتراست

تلویزیون A80J

تلویزیون سونی A80J به دلیل برخورداری از پیکسل های خود روشن از کنتراست بی نهایتی برخوردار است و سیاهانی بسیار عمیق تولید می کند.بنابراین با چنین کنتراستی برای تماشای فیلم در اتاق های تاریک گزینه بسیار مناسبی است.

تلویزیون C1

این تلویزیون نیز به دلیل داشتن پیکسل های خود روشن از کنتراست تقریباً بی نهایتی برخوردار است.این پنل می تواند هر پیکسل را بخ صورت مستقل کاملاً خاموش کند.بنابراین سیاهانی بسیار عمیق و با کیفیتی را تولید می کند و شما می توانید حتی در اتاقی تاریک نیز از تماشای تلویزیون لذت را ببرید.

این دو تلویزیون از لحاظ کنتراست بهترین عملکرد را دارند و صحنه های مشکی را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارند.

عملکرد SDR تلویزیون A80J و C1

سونی A80J

این تلویزیون 4K سونی دارای روشنایی SDR خوبی است.این تلویزیون در صحنه های واقعی حتی بهتر از A90J عمل کرد،البته تفاوت اندک است.به دلیل داشتن محدود کننده روشنایی خودکار تهاجمی (ABL) مناطق بزرگ را کمتر تاریک می کند و این می تواند هنگام تماشای ورزش هایی مانند هاکی کمی باعث حواس پرتی شود.عملکرد SDR در شرایط نوری متوسط عملکرد خوبی دارد اما در اتاق های زیاد روشن نمی تواند با تابش های خیره کننده مقابله کند.برای داشتن روشنایی بیشتر نیز می توانید حالت تصویر را روی ‘Vivid’ تنظیم کنید، سپس Advanced Contrast Enhancer را روی ‘بالا’، حداکثر درخشندگی را روی ‘بالا’، روشنایی و کنتراست را در حداکثر، دمای رنگ را روی ‘Cool’ تنظیم کنید و رنگ زنده را به ‘بالا’قرار دهید. با چنین تنظیماتی به روشنایی بیشتری دست خواهید یافت.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 از حداکثر روشنایی در SDR برخوردار است.در صحنه های روشن کوچک می تواند به خوبی روشن شود،اما در مناطق روشن بزرگ مانند یخ زمین هاکی ممکن است تماشا را کمی مشکل کند.این تلویزیون نیز دارای محدود کننده روشنایی خودکار تهاجمی (ABL) است که می تواند دید در محتوای خاصی را مشکل کند.

برای به دست آوردن تصویری روشن تر نیز می توانید حالت تصویر را روی «Vivid»، روشنایی و کنتراست را روی حداکثر، حداکثر روشنایی را روی «بالا» و کنتراست دینامیکی خودکار را روی «بالا» تنظیم کنید.با این تنظیمات شما به روشن ترین تصاویر دست خواهید یافت،البته ممکن است که دقت تصویر را تا حدی از دست دهید.

این دو تلویزیون هیچکدام از کم نوری محلی برخوردار نیستند و هیچ نیازی نیز به آن ندارند.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ عملکرد HDR

تلویزیون A80J

سونی A80J

تلویزیون سونی A80J از روشنایی HDR مناسبی برخوردار است،اما برای اولد خوب است.منحنی EOTF به خوبی هدف را دنبال می کند تا زمانی که در سطوح روشنایی بالاتر از بین برود.مانند SDR، در صحنه‌های مختلف، تغییرات زیادی در روشنایی وجود دارد که بخشی از آن به دلیل ABL تهاجمی می باشد.صحنه های که دارای نقاط برجسته کوچک هستند بسیار روشن می شوند اما در مناطق بزرگتر روشنایی کمتر می شود.محتوای HDR به خوبی ظاهر می شوند و هیچ مشکلی ندارند،البته ممکن است نتواند درخشان ترین نکات را نشان دهد.

عملکرد HDR در حالت بازی نیز مانند حالت خارج از بازی می باشد و فرق چندانی ندارد.تنها ممکن است صحنه های واقعی کمی کم رنگ تر به نظر برسند.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 دارای روشنایی HDR خوبی است.همانگونه که در EOTF می بینید، روشنایی کلی در هدف قرار دارد، اما ممکن است به اندازه کافی روشن نباشد که به درخشان ترین هایلایت ها برسد.ABL در HDR بسیار تهاجمی است که موجب تغییر در روشنایی شده است.صحنه های که دارای مناطق روشنایی زیادی هستند.بسیار کم نور می شوند، این مورد به خصوص هنگام اتصال به رایانه بسیار قابل توجه و حواس پرت بود.پس اگر تلویزیون با روشنایی بیشتر می خواهید اولد ال جی G1 را که دارای پنل جدید evo است بررسی کنید. البته برای داشتن روشنایی بیشتر می توانید حالت تصویر را روی ‘Vivid’ استفاده کنید، پویا نگاشت را فعال کنید، و کنتراست دینامیکی خودکار را روی ‘بالا’ تنظیم کنید، و تنظیمات دیگر را همانطور که هستند رها کنید.

روشنایی HDR در حالت بازی نیز همانند حالت خارج از بازی است و تفاوت خاصی ندارد.

مقایسه یکنواختی خاکستری C1 و A80J

A80J

تلویزیون A80J از یکنواختی خاکستری بسیار عالی برخودار است.صفحه نمایش بسیار یکنواخت است و هیچ لکه ای در آن دیده نمی شود و کاملاً یکنواخت است.

C1

C1 ال جی نیز از یکنواختی خاکستری فوق العاده ای برخوردار است.جلوه صفحه نمایش کثیف بسیار کم است و کناره های صفحه نمایش نیز تقریباً به همان روشنی بقیه هستند.این عملکرد در صحنه های تاریک تر حتی بهتر است،البته در صحنه های تاریک خطوط عمودی ضعیفی وجود دارد که اصلاً باعث حواس پرتی نمی شوند.

یکنواختی مشکی تلویزیون ها

سونی A80J

تلویزیون سونی a80j به دلیل اینکه می تواند هر پیکسل را به صورت جداگانه کاملاً خاموش کند یکنواختی مشکی فوق العاده ای دارد.این تلویزیون می تواند هرگونه محتوای را با یکنواختی کامل و بدون هیچ روشنایی ارائه دهد.

ال جی c1

این اولد ال جی نیز از یکنواختی مشکی کاملی برخوردار می باشد و می تواند هرگونه محتوای را کاملاً یکنواخت به نمایش بگذارد.در اکثر تلویزیون ها یکنواختی بسته به محتوا تغییر می کند اما در این اولد فورکی ال جی یکنواختی ثابت و بدون تغییر است و این به لطف پیکسل های خود روشن است.

مقایسه تلویزیون c1 و a80j از لحاظ زاویه دید

تلویزیون a80j

این تلویزیون فورکی سونی از لحاظ زاویه دید نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و از کناره ها نیز تصاویری دقیق و واضح را به نمایش می گذارد.بنابراین برای نشیمن های با مبلمان گسترده گزینه بسیار مناسبی می باشد.

تلویزیون C1

تلویزیون 4K ال جی C1 دارای زاویه دید شگفت انگیزی می باشد و می تواند از هر زاویه ای تصاویری فوق العاده عالی را به مایش بگذارد.بنابراین اگر نشیمنی با مبلمان گسترده دارید و یا دوست دارید به صورت دسته جمعی به تماشای مسابقات ورزشی مورد علاقه خود بنشینید OLED C1 یکی از بهترین گزینه ها است.زیرا می تواند در هر زاویه ای بهترین تصاویر را ارائه دهد.

عملکرد بازتاب نور تلویزیون A80J و C1

OLED A80J

تلویزیون سونی A80J نسبت به A90J روکش کمی مات دارد.شاید بعضی از انعکاس ها را نتواند به خوبی مهار کند و ازار دهنده باشند اما در کل می تواند با اکثر نور مقابله کند.البته با قرار دادن آن در معرض نورهای شدید و یا پنجره ها شرایط فرق می کند و احتمالاً بازتاب روخ دهد و موجب ازار شما شود، پس تا جایی که می توانید آن را در چنین شرایطی قرار ندهید.

نکته : ظاهراً سایز 77 اینچ نشان می دهد نسخه 77 اینچی دارای روکش براق است که نور را به طور عالی کنترل می کند.

OLED C1

تلویزیون ال جی C1 دارای کنترل بازتاب فوق العاده ای است و می تواند به خوبی با اکثر نورها مقابله کند.این تلویزیون به دلیل برخورداری از روکش براق و پوشش ضد انعکاس می تواند به خوبی انعکاس مستقیم را کاهش دهد.البته با وجود چنین قابلیت های بازهم در صورت قرار دادن آن در معرض نور خورشید ممکن است که مشکل ساز شود.

تلویزیون اولد A80J و اولد C1 با پشتیبانی از فرمت های مختلف

سونی A80J

سونی A80J بدون هیچ مشکلی محتوای 480p مانند DVD ها را ارتقاء می دهد.

محتوای 720p مانند تلویزیون کابلی را به خوبی ارتقا می دهد.

محتوای 1080p، مانند فیلم‌های Blu-ray، بدون آثار ارتقاء مقیاس، خوب به نظر می‌رسد.

تلویزیون A80J محتوای اصلی 4k را به خوبی نمایش می دهد.

تلویزیون ال جی C1

این تلویزیون محتوای 480p را به خوبی ارتقا می‌دهد، بدون اینکه مصنوعات ارتقاء مقیاس آشکاری داشته باشد.

اولد ال جی C1 محتوای 720p مانند تلویزیون کابلی را بدون مشکل ارتقاء می‌دهد.

محتوای 1080p تقریباً به خوبی 4k بومی به نظر می رسد.

محتوای 4k را بی نقص و بدون هیچ مشکلی ارائه می دهد.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ طیف رنگی و حجم رنگی

تلویزیون سونی A80J

تلویزیون اولد سونی A80J از طیف رنگی بسیار عالی برخوردار است و برای محتوای HDR بسیار ایده آل است.این تلویزیون پوشش کاملی از فضای رنگی DCI P3 مورد استفاده در اکثر محتوای HDR و پوشش مناسبی از Rec گسترده‌تر دارد.

این تلویزیون از حجم رنگی مناسبی برخوردار است.البته به دلیل روشنایی محدود،با رنگ ها در سطوح روشنایی بالاتر مشکل دارد.اما می تواند رنگهای اشباع تیره را به خوبی و بدون مشکل ارائه می دهد.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 دارای طیف گسترده ای از رنگ برای محتوای HDR است.دارای پوشش تقریباً کامل فضای رنگی رایج DCI P3 و پوشش مناسبی از Rec گسترده‌تر دارد.این تلویزیون می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را باز تولید کند.البته نمی تواند انها را به خوبی ترسیم کند،به همین دلیل بسته به سیگنال ، برخی از رنگ ها ممکن است خارج از علامت باشند.

این محصول دارای حجم رنگی مناسب است.تلویزیون 4K ال جی C1 به دلیل داشتن کنتراست بالا ، می تواند رنگ های تیره و اشباع را به خوبی تولید کند.البته با این وجود نیز در سطوح درخشنگی بالاتر رنگ ها شروع به شستشو می کنند.

عملکرد تلویزیون ها از نظر حفظ موقت تصویر

سونی A80J

تلویزیون سونی A80J مانند سایر اولد ها در معرض سوختن دائمی قرار دارد.البته شما می توانید با تماشا کردن محتوای مختلف به راحتی از احتباس تصویر جلوگیری کنید.اما در صورتی که مدام آن را بر روی یک کانال قرار دهید احتباس تصویر رخ می دهد و در صورت عوض کردن کانال نیز احتمالاً لوگوی آن باقی خواهد ماند و این شاید برایتان کمی نا خوشایند باشد.البته این تلویزیون دارای ویژگی های از جمله Pixel Shift و Panel Refresh می باشد که خطر سوختن دائمی را به حداقل می رساند.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 نیز در معرض سوختن دائمی قرار دارد.اما در این تلویزیون نیز می توانید با تماشا کردن محتوای مختلف به راحتی از آن پیشگیری کنید.البته ال جی برای کاهش خطر سوختن دائمی آن را مجهز به تنظیماتPixel Cleaning، Screen Move و Adjust Logo Brightness کرده است که ظاهراً می تواند تا حدی این خطر را کاهش دهد.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ زمان پاسخگویی

سونی A80J

این تلویزیون اولد سونی نیز مانند سایر تلویزیون های اولد دارای زمان پاسخگویی فوری است.به دلیل داشتن زمان پاسخگویی عالی در پشت اجسام سریع در حال حرکت کمترین تاری دیده می شود.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 نیز از زمان پاسخگویی تقریباً آنی برخوردار است.با این حال ممکن است که در بعضی از صحنه ها متوجه تاری حرکتی شوید.

درج قاب سیاه (BFI)

سونی A80J

این تلویزیون 4K سونی دارای قابلیت درج قاب سیاه (BFI) است که تاری حرکت را بهبود می بخشد.این می تواند در فرکانس 60 هرتز یا 120 هرتز سوسو بزند.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 نیز دارای قابلیت درج قاب سیاه (BFI) است.این قابلیت با قرار دادن فریم های سیاه در محتوا در فواصل زمانی منظم، که معمولاً با نرخ فریم محتوا مطابقت دارد، به کاهش تاری حرکت کمک می کند. شما می توانید برای فعال کردن BFI، ابتدا TruMotion را روی «User Selection» تنظیم کنید، سپس OLED Motion Pro را روی «High» برای محتوای 60 هرتزی، یا «Low» یا «Medium» را برای محتوای 120Hz تنظیم کنید. در صورت تمایل می‌توانید BFI را روی 120 هرتز برای 60 هرتز سوسو بزند، اگرچه ممکن است باعث تکرار تصویر شود.در حالت بازی تنظیمات یکسان است،البته توجه داشته باشید که اگر Prevent Input Delay را روی ‘Boost’ تنظیم کرده باشید، نمی توانید BFI را فعال کنید.امکان فعال کردن BFI در حالت ‘PC’ امکان پذیر نیست،بنابراین اگر می خواهید در حالت PC از آن استفاده کنید متأسفانه امکان پذیر نیست.

تلویزیون ال جی C1 و سونی A80J هردو دارای قابلیت درون یابی حرکتی

سونی A80J

این تلویزیون سونی مجهز به قابلیت درون یابی حرکتی است.این قابلیت برای درون یابی محتوای 30 فریم یا 60 فریم در ثانیه است.این تلویزیون برای محتوای اهسته به خوبی کار می کند و می تواند حرکت را صاف کند.اما این عملکرد در صحنه های سریع تر کمی ضعیف است.همچنین در اجسام با حرکت سریع مصنوعاتی وجود دارد که هاله سازی زیادی ندارد و خوب است.

ال جی C1

ال جی C1 نیز با استفاده از درون یابی حرکتی (اثر صابونی) می تواند محتوای فریم پایین را تا 120 فریم بر ثانیه درون یابی کند و حرکت را روان تر نشان دهد.در این تلویزیون نیز کمی مصنوعات وجود دارد اما در محتوای واقعی بسیار بهتر است.

برای فعال کردن آن، TruMotion را روی ‘User Selection’ تنظیم کنید و لغزنده ‘De-Judder’ و ‘De-Blur’ را روی 10 تنظیم کنید.

ایا ال جی C1 و سونی A80J از VRR پشتیبانی می کنند؟

تلویزیون سونی A80J از VRR پشتیبانی می کند و شما می توانید بازی های مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت انجام دهید.تلویزیون ال جی C1 از VRR پشتیبانی می کند و هیچ مشکلی ندارد.ال‌جی C1 OLED از FreeSync و HDMI Forum VRR پشتیبانی می‌کند و دارای گواهینامه NVIDIA به‌عنوان سازگار با G-SYNC است.برای فعال کردن VRR، Game Optimizer را روشن کنید و مطمئن شوید که VRR و G-Sync برای انجمن G-SYNC و HDMI و AMD FreeSync Premium برای FreeSync «روشن» است.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ تأخیر ورودی

سونی A80J

این تلویزیون دارای تأخیر ورودی بسیار کم است، اما نه به خوبی اولد ال جی C1.متوجه هیچ تأخیری نخواهید شد اما باز هم برای بازی های رقابتی به خصوص در 60 هرتز ایده ال نیست. 1440p @ 60Hz کمی بالاتر از 1080p یا 4k @ 60Hz است، اما همانطور که در بخش Resolutions پشتیبانی شده توضیح داده شد، مجبور شدیم سیگنال 1440p را اعمال کنیم، در حالی که فرمت های دیگر به صورت بومی پشتیبانی می شوند.که ممکن است افزایش جزئی تاخیر ورودی را توضیح دهد.

ال جی C1

این تلویزیون تا زمانی که در حالت «بهینه‌ساز بازی» باشد از تأخیر ورودی فوق العاده کمی برخوردار است.برای تأخیر ورودی کم با chroma 4:4:4 نیز باید نماد ورودی را به ‘PC’ تغییر دهید.همچنین برند ال جی برای تلویزیون های 2021 خود تنظیمات جدیدی برای منوی Game Optimizer قرار داده است که به آن Prevent Input Delay می‌گویند. دو گزینه وجود دارد: ‘Standard’ و ‘Boost’. ما چندین آزمایش تاخیر ورودی را انجام دادیم و متوجه شدیم که تنظیم ‘تقویت’ به طور مداوم تاخیر ورودی را در زمانی که تلویزیون 60 هرتز کار می کند در مقایسه با اولد ال جی CX حدود 3 میلی ثانیه کاهش می دهد.

این کار با ارسال سیگنال 120 هرتزی برای بازخوانی بیشتر صفحه نمایش کار می کند، بنابراین تأخیر ورودی 120 هرتز را تحت تأثیر قرار نمی دهد. نتایج منتشر شده همان چیزی است که ما با استفاده از تنظیم ‘تقویت’ اندازه گیری کردیم. در «استاندارد»، 13.1 میلی‌ثانیه برای 1080p @ 60 هرتز، 13.4 میلی‌ثانیه برای 1440p @ 60 هرتز، و 13.0 میلی‌ثانیه برای 4k @ 60 هرتز اندازه‌گیری کردیم.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون C1 و A80J

سونی A80J

تلویزیون سونی A80J از بیشتر رزولوشن ها ، از جمله 4k @ 120Hz پشتیبانی می‌کند.اما درست مانند A90J نمی تواند 1440p @ 120Hz را نمایش دهد. سپس، هنگام فشار دادن 1440p @ 60 هرتز، از 4k با حاشیه سیاه که نمی‌توان برداشت یا تنظیم کرد، کاهش یافت زیرا تنظیمات صفحه نمایش خاکستری بود. ما آن را چند روز بعد دوباره امتحان کردیم و توانستیم یک سیگنال 1440p مناسب را اعمال کنیم، اگرچه فقط خروجی RGB را مجاز می‌کرد. با وجود آن، همچنان کروم مناسب 4:4:4 را نمایش می داد. همچنین کروم 4:4:4 را با سیگنال های 1080p و 4k نمایش می دهد.

ال جی C1

تلویزیون C1 از اکثر رزولوشن های رایج پشتیبانی می کند و تنها از 1440p @ 60Hz پشتیبانی نمی‌کند.Chroma 4:4:4 به درستی در هر رزولوشن پشتیبانی شده نمایش داده می شود، که به واضح بودن متن در رایانه بسیار کمک می کند.

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ سازگاری با کنسول های بازی

تلویزیون سونی A80J

این تلویزیون فورکی سونی از بیشتر رزولوشن ها در پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس پشتیبانی می‌کند. در ایکس‌باکس تا زمانی که فرمت پیشرفته (Dolby Vision) فعال باشد نمی‌توانید 4k @ 120 هرتز را انجام دهید، بنابراین باید بین بازی‌های 4k @ 120 هرتز و Dolby Vision یا 4k @ 60Hz یکی را انتخاب کنید. همچنین ALLM مناسبی ندارد، اما اگر حالت تصویر خودکار را فعال کنید، به صورت خودکار با دستگاه‌های سازگار سونی در حالت بازی قرار خواهد گرفت.البته این ویژگی با Xbox کار نمی کند.

ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 از تمام وضوح های رایج برای کنسول های نسل بعدی پشتیبانی می کند و از ALLM نیز پشتیبانی می کند.همچنین دارای قابلیتی است که به شما امکان خواهد داد نمای کلی از تنظیمات فعلی بازی و همچنین نرخ فریم از منبع داشته باشید. متأسفانه وقتی AMD FreeSync Premium فعال باشد، Dolby Vision کار نمی کند. با این حال، با HDMI Forum و G-SYNC بدون هیچ مشکلی کار می کند.

مشخصات ورودی های این دو تلویزیون

سونی A80J

HDR10  : دارد

HDR10+: ندارد

Dolby Vision : دارد

HLG : دارد

HDMI : نسخه HDMI 2.0

HDMI 2.1 : دارد(HDMI 3,4)

CEC : دارد

HDCP 2.2 : دارد

USB 3.0 : دارد 1 عد

خروجی صدای آنالوگ متغیر: دارد

پشتیبانی از وای فای: (2.4 GHz, 5 GHz)

این تلویزیون دارای دو ورودی HDMI 2.1 است که یکی از انها درگاه eARC نیز می باشد.بنابراین اگر هر دو Xbox Series X و PS5 دارید، ممکن است مجبور شوید یکی از پورت های HDMI 2.1 را برای عبور صدا کنار بگذارید.

ال جی C1

HDR10  : دارد

HDR10+: ندارد

Dolby Vision : دارد

HLG : دارد

HDMI : نسخه HDMI 2.0

HDMI 2.1 : دارد(HDMI 1,2,3,4)

CEC : دارد

HDCP 2.2 : دارد

USB 3.0 : ندارد

خروجی صدای آنالوگ متغیر: دارد

پشتیبانی از وای فای: (2.4 GHz, 5 GHz)

تلویزیون C1 نیز مانند CX از پهنای باند کامل 48 گیگابیت بر ثانیه HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند، اما این نمی تواند مشکل ساز باشد زیرا پورت های 40 گیگابیت در ثانیه همچنان می توانند 4k @ 120Hz را با رنگ 10 بیتی انجام دهند. به دلیل این محدودیت، تلویزیون نمی تواند سیگنال 4k @ 120Hz با رنگ 12 بیتی را بپذیرد، که می تواند پردازش گرادیان را بهبود بخشد، اما به طور کلی مشکل بزرگی نیست.

ورودی های تلویزیون A80J و C1

سونی A80J

4 پورت HDMI

3 پورت USB

خروجی صوتی نوری دیجیتال : دارد

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر:دارد

کامپوزیت : 1 (آداپتور مورد نیاز است، نه شامل.)

تیونر (کابل / مورچه) : 1 عدد

LAN : دارد

IR In : دارد

ال جی C1

4 پورت HDMI

3 پورت USB

خروجی صوتی نوری دیجیتال : دارد

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر:دارد

تیونر (کابل / مورچه) : 1 عدد

LAN : دارد

مشخصات صوتی

سونی A80J

ARC : دارد

پشتیبانی eARC: دارد

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال DTS:X از طریق DTS-HD MA از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق ARC

دریافت 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق نوری

ال جی C1

ARC : دارد

پشتیبانی eARC: دارد

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

مقایسه تلویزیون C1 و A80J از لحاظ کیفیت صدا

سونی A80J

تلویزیون سونی A80J مجهز به سیستم صوتی 30 واتی است که صدا را از طریق سه بلندگوی 10 واتی به صورت فراگیر ارائه می دهد.همچنین دارای فناوری Acoustic Surface Audio +، 3D Surround Upscaling و XR Sound Position است که صدا را بسیار بهبود بخشیده اند.

این تلویزیون از بلندگوهای داخلی بسیار با کیفیتی برخوردار است به طوری که بهتر از A90J نیز می باشد.این کلی از صدای خوب و متعادلی برخوردار است به همین دلیل دیالوگ ها بسیار واضح بنظر می رسند.

اعوجاج صدا در صدای متوسط به گوش نمی رسد و خیلی خوب است اما در حداکثر صدا ممکن است که کمی اعوجاج به کوش برسد.البته باز به محتوا بستگی دارد و شاید بعضیا متوجه آن نشوند.

ال جی C1

تلویزیون ال جی g1 مجهز به سیستم صوتی 2.2 کاناله است که صدای 40 واتی را به صورت همه جانبه و فراگیر ارائه می دهند.همچنین دارای قابلیت های است که صدا را بسیار بهبود بخشیده اند بنابراین شما از هر فاصله ای از صدای با کیفیت و رسا بهره مند خواهید شد.این محصول از باس فرکانسی بسیار خوبی برخوردار است.البته نه به خوبی cx اما در کل صدای متعادل دارد و دیالوگها با صدای رسا و تمیز ارائه می شوند.

این تلویزیون از لحاظ اعوجاج نیز تقریباً عملکردی خوبی دارد و در سطوح متوسط صدا اصلاً وجود ندارد،اما در حداکثر حجم صدا ممکن است که به گوش برسد.البته آن هم بسته به محتوا متفاوت است و ممکن است که همه متوجه آن نشوند.

قابلیت های هوشمند تلویزیون c1 و a80j

A80J

تلویزیون سونی A80J دارای سیستم عامل Google tv است که در سال 2021 جایگزین اندروید تی وی شده است.این پلتفرم نیز کارایی راحتی دارد و از قابلیت های بسیاری برخوردار می باشد.در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه های این سیستم عامل تبلیغاتی وجود دارد که شاید ازار دهنده باشد اما خب باید انها را تحمل کنید زیرا قابل حذف نیستند.از طریق برنامه app store می توانید به برنامه های بسیاری دسترسی داشته باشید و انها را دانلود و اجرا کنید.

c1

تلویزیون ال جی c1 مانند سایر تلویزیون های ال جی مجهز به سیستم عامل webOS است که نسخه 6.0 می باشد و در سال 2021 بروز رسانی شده است.در نسخه های قبلی صفحه اصلی شامل بنری در پایین بود اما در نسخه جدید تمام صفحه است.این پلتفرم از برنامه های بسیاری برخوردار است که شما می توانید به راحتی به انها دسترسی داشته باشید و از مشاهده انها بر روی چنین تلویزیونی لذت ببرید.این سیستم عامل نیز دارای تبلیغات در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه ها است که قابل حذف نیستند.

مقایسه کنترل از راه دور تلویزیون C1 و A80J

سونی A80J

این نمایشگر سونی از ریموت کنترلی مانند A90J برخوردار است،اما نور پس زمینه ندارد و به جای نقره ای رنگی مشکی دارد.این ریموت هوشمند سونی دارای دکمه های میانبری است که دسترسی به بعضی محتوا را برایتان راحت خواهند کرد.این کنترل از راه دور با برنامه Android TV Remote کار می کند و می توانید از فرمان صوتی آن برای تغییر ورودی‌ها و صدا، تنظیم تنظیمات خاص و جستجو در برنامه‌ها استفاده کنید.

در صورت در دسترس نبودن ریموت نیز می توانید با استفاده از دکمه ای که در سمت چپ و پشت تلویزیون وجود دارد کانال ها و ورودی ها را تغییر دهید،آن را خاموش و روشن کنید و صدای آن را نیز تغییر دهید.

ال جی C1

کنترل از راه دور جادویی این تلویزیون در سال 2021 باز طراحی شده است،که هنوز هم از ویژگی های عالی مانند اشاره گر و چرخ اسکرول با کنترل حرکت برخوردار می باشد.این کنترل جادویی باریک تر از قبل است و دارای دکمه های میانبر بیشتری برای دسترسی راحت به بعضی از محتوا می باشد.این کنترل از راه دور جادویی دارای دکمه برای کنترل صوتی است،بنابراین شما می توانید به اسانی با صدای خود ورودی‌ها را تغییر دهید، برنامه‌ها را باز کند و جستجوها را انجام دهد،البته با فرمان صوتی نمی توانید تنظیمات خاصی را انجام دهید.

در صورت در دسترس نبودن کنترل از راه شما می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر و در مرکز تلویزیون قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.یعنی می توانید آن را خاموش و روشن کنید و ورودی‌ها، صدا و کانال‌ها را تغییر می‌دهد.

اقلام همراه تلویزیون A80J و C1

A80J

کنترل از راه دور
2 عدد باتری قلمی
بند کابل
دفترچه راهنما کاربر

C1

کنترل از راه دور
2 عدد باتری AA
بند کابل
راهنمای کاربری
کابل برق و پوشش پانل برای مدیریت کابل (نشان داده نشده است)

خروج از نسخه موبایل