مقایسه تلویزیون G1 و A90J

مقایسه تلویزیون G1 و A90J

در اینجا به مقایسه تلویزیون G1 و A90J خواهیم پرداخت هر دو محصول 2021 هستند و از بهترین های بازار به حساب می آیند.این دو تلویزیون شگفت انگیز 2021 هر دو از کنتراست بی نهایتی برخوردار هستند و سیاهانی بسیار عمیق ارائه می دهند.حالا در ادامه به صورت دقیق به بررسی و مقایسه انها خواهیم پرداخت پس حتماً با ما همراه باشید.

G1 و A90J

تلویزیون ال جی G1 یکی از شاهکارهای 2021 سری OLED ال جی است که دارای کیفیت تصویر خیره کننده و قابلیت های فوق العاده است.تلویزیون سونی A90J نیز یکی از بهترینهای سری OLED سونی در سال 2021 است که از کیفیت تصویر خیره کننده و قابلیت بسیار عالی برخوردار است.این تلویزیون ها از لحاظ کنتراست عملکرد بسیار خیره کننده ای دارند و سیاهانی بسیار عمیق و دقیقی ارائه می دهند.اولد ال جی G1 به دلیل برخورداری از پنل جدید evo روشنایی بسیار خوبی دارد و تقریباً از همه اولدها سرتر است.اما تلویزیون اولد سونی A90J فاقد این قابلیت می باشد اما باز روشنایی بسیار عالی دارد و تقریباً مشابه G1 است.تلویزیون G1 و A90J هردو از لحاظ کیفیت صدا نیز بسیار عالی هستند.تلویزیون فورکی ال جی G1 از قابلیت VRR پشتیبانی می کند و دارای چهار پورت HDMI 2.1 است.همچنین دارای رفرش ریت 120 هرتز و چندین قابلیت بازی دیگر است،بنابراین برای علاقه مندان به گیمینگ یکی از بهترین گزینه ها است.تلویزیون سونی A90J دارای رفرش ریت 120 هرتز و 2 پورت HDMI 2.1 است ،فعلاً از VRR پشتیبانی نمی کند اما قرار است که در بروز رسانی های اینده از این قابلیت نیز پشتیبانی کند.از لحاظ طراحی هر دو طراحی بسیار جذابی دارند اما ال جی G1 پایه ندارد و مخصوص دیوار طراحی شده است.

تلویزیون ال جی G1 پرچمدار 2021 و جایگزین GX ال جی محصول 2020 شده است.این تلویزیون بالاتر از C1 قرار دارد و پایین تر از Z1 8K است و با A90J سونی رقابت می کند.تلویزیون هوشمند ال جی G1 در سایز های 77G1 ، 65G1 و 55G1 به بازار عرضه شده است.

تلویزیون سونی A90J از بهترین های سونی 2021 است که جایگزین A9S شده است.این تلویزیون با ال جی G1 و سامسونگ QN90A رقابت می کند.تلویزیون 4K سونی A90J در سایز های 83A90J ، 65A90J و 55A90J به بازار عرضه شده است.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از لحاظ طراحی

سونی A90J

تلویزیون سونی A90J دارای طراحی بسیار شیک و جذابی است.بدنه ای باریک دارد و حاشیه های آن نیز بسیار نازک است.دارای دو پایه تخت است که شما می توانید انها را به دو حالت نصب کنید.در یکی از حالت ها تلویزیون با میز فاصله نخواهد داشت و روی آن قرار خواهد گرفت. اما در حالت دیگر پایه بلند تر هستند و تلویزیون را چند سانتی از میز جدا می کنند،بنابراین در صورت داشتن نوار صوتی می توانید به راحتی آن را زیر تلویزیون قرار دهید.

پشت تلویزیون از جنس پلاستیک با برامدگی های عمودی است که از کیفیت خوبی برخوردار است،اما پشت خود پنل فلز است.برای مدیریت کابل چیز خاصی ندارد به جز برخی از پانل‌هایی که بخشی از کابل‌ها را می‌پوشاند و یک بند کابل.

ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 از طراحی بسیار شیک و منحصر به فردی برخوردار است.ال جی این تلویزیون را مخصوص دیوار طراحی کرده است به همین دلیل همراه آن هیچ پایه ای وجود ندارد و به جای آن دارای براکت است.این تلویزیون به دلیل داشتن بدنه باریک بر روی دیوار جلوه ای بسیار جذاب دارد.لبه های فوق العاده نازک دارد و این باعث شده که بیننده کاملاً بر روی تصاویر متمرکز شود.یکی دیگر از ویژگی های این تلویزیون حالت گالری است که شما می توانید با خرید پایه های گالری و قرار دادن تلویزیون بر روی آن دکوری بسیار متفاوت و جذاب داشته باشید.با وجود این پایه شما می توانید تلویزیون را هر جا که دوست داشتید قرار دهید.

پشت تلویزیون G1 ساده می باشد و چیز خاصی ندارد.برای مدیریت کابل گیره های وجود دارند که تا حدی می تواند از بهم ریختگی کابل ها جلوگیری کند.در صورت نصب پایه نیز می توانید سیم ها را از پایه ها عبور دهید.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از نظر کنتراست

سونی A90J

این تلویزیون سونی به دلیل داشتن پنل OLED از کنتراست تقریباً بی نهایتی برخوردار است و می تواند سیاهانی عمیق و دقیق ارائه دهد.بنابراین شما می توانید حتی در یک اتاق تاریک نیز از تماشای فیلم های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرید.

ال جی G1

تلویزیون 4k ال جی G1 نیز دارای کنتراست بی نهایتی است و صحنه های مشکی را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.این تلویزیون اولد می تواند هر پیکسل را به صورت جداگانه خاموش کند و همین موجب شده که سیاهانی جوهری و عمیق تولید کند.بنابراین اگر به دنبال تلویزیون ایده ال برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک هستید G1 ال جی گزینه خوبی است.

عملکرد SDR تلویزیون G1 و A90J

تلویزیون A90J

این تلویزیون اولد سونی 2021 روشنایی SDR مناسبی دارد.این تلویزیون در صحنه های واقعی در مقایسه با تلویزیون های ال ای دی کمی کم رنگ تر است و محدودکننده روشنایی خودکار (ABL) باعث می شود صحنه‌هایی با روشنایی زیاد به طور کلی کم رنگ شوند،بنابراین روشنایی در صحنه های مختلف یکسان و ثابت نیست.برای داشتن روشنایی بیشتر می توانید حالت تصویر را روی ‘Vivid’ تنظیم کنید و تمام تنظیمات پیش فرض را حفظ کنید.با این تنظیمات تصاویر روشن تر می شوند البته این زیاد توصیه نمی شود زیرا دقت تصویر را بسیار کاهش می دهد.

تلویزیون G1

تلویزیون ال جی G1 به دلیل داشتن قابلیت جدید evo از حداکثر روشنایی برخوردار است.این تلویزیون شاید نتواند در اتاق های با نور زیاد زیاد روشن شود اما در اتاق های با نور متوسط عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی روشن می شود.هایلایت های کوچک روشن تر هستند اما نواحی بزرگتر به دلیل محدود کننده روشنایی خودکار تهاجمی (ABL) کم نورتر هستند.برای داشتن روشنایی بیشتر می توانید حالت تصویر را روی «استاندارد»، روشنایی پیکسل و کنتراست OLED را روی حداکثر، و کنتراست دینامیک خودکار و اوج روشنایی را روی «بالا» تنظیم کنید.البته این تنظیمات تأثیر چندانی ندارد و باعث می شود که از دقت تصاویر نیز بسیار کاسته شود.

این دو تلویزیون هر دو فاقد کم نوری محلی (Local Dimming) هستند،اما واقعاً نیازی هم به آن ندارند زیرا بدون نیاز به این قابلیت نیز از کنتراست بی نهایتی برخوردار هستند.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از لحاظ HDR

OLED A90J

این تلویزیون 4k سونی دارای hdr مناسبی است.تلویزیون a90h از نظر hdr نسبت به خیلی از اولدها بهتر است،البته از لحاظ روشنایی نمی تواند مانند qn90a باشد.اما در کل روشنایی آن مناسب است و می تواند بیشتر نکات برجسته را نشان دهد.با این حال، مانند SDR، در صحنه‌هایی با سطوح روشنایی متفاوت، سازگاری زیادی وجود ندارد. مناطق روشنایی بسیار بزرگ تیره تر هستند. می توان گفت که در این مورد عملکردی مشابه با ال‌جی G1 دارد که دارای پنل جدید evo است.برای داشتن روشنایی بیشتر نیز می توانید HDR، Advanced Contrast Enhancer را روی «High»، حداکثر روشنایی را روی «High»، Brightness، Contrast و Gamma را روی حداکثر و «Brightness Preferred» را در منوی HDR Tone Mapping تنظیم کنید.با چنین تنظیماتی شما به حداکثر روشنایی دست خواهید یافت.

روشنایی HDR در حالت بازی نیز بسیار مشابه حالت خارج از بازی است و تفاوت انچنانی دیده نمی شود. روشنایی کمی کمتر از حالت خارج از حالت ‘بازی’ است، به خصوص روشنایی صحنه واقعی.اما می توانید مانند SDR نگاشت HDR Tone Mapping را روی «روشنایی ترجیحی» تنظیم کنید تا تصویر کمی روشن‌تر به دست آورید.البته این بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد.

OLED G1

این تلویزیون oled ال جی 4k دارای حداکثر روشنایی hdr مناسب است.این تلویزیون به دلیل داشتن پنل evo از لحاظ روشنایی پیشرفت چشمگیری نسبت به اولد gx داشته و در کناره سونی a90j بهترین و درخشان ترین تصاویر را ارائه می دهند.ال جی g1 نقاط برجسته کوچک را به خوبی برجسته می کند،اما بار دیگر ABL تهاجمی دارد،بنابراین مناطق بزرگ تیره تر و کم نور تر هستند.. EOTF به خوبی از منحنی هدف پیروی می کند تا وقتی که در اوج روشنایی آن یک چرخش شدید وجود داشته باشد، اما برخی از صحنه های تاریک کمی بیش از حد تاریک هستند.با تنظیم کنتراست پویا خودکار بر روی ‘بالا’ و فعال کردن پویا نگاشت، می توانید تصویر کمی روشن تر دریافت کنید.

روشنایی HDR این تلویزیون در حالت بازی نیز مناسب است.روشنایی صحنه واقعی کمتر از حالت خارج از بازی است،اما تفاوت خیلی کم است.EOTF در حالت بازی نیز مانند خارج از آن است و تفاوتی ندارد.

یکنواختی خاکستری تلویزیون G1 و A90J

سونی A90J

تلویزیون A90J از یکنواختی خاکستری بسیار عالی برخوردار است.صفحه نمایش در کل بسیار یکنواخت به نظر می رسدو تقریباً هیچ اثر صفحه کثیفی وجود ندارد و صحنه های تاریک نیز بدون مشکل و کاملاً یکنواخت هستند.البته این می تواند بین واحد ها متفاوت باشد.

ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 نیز از یکنواختی خاکستری عالی برخوردار است.در مرکز کمترین اثر صفحه نمایش کثیف وجود دارد و کل صفحه بسیار یکنواخت است.این اولد نیز مانند سایر اولدها دارای در صحنه های نزدیک به تاریکی خطوط عمودی کم رنگی وجود دارد.البته زمانی که با دقت بسیار آن را دنبال کنید متوجه آن می شود.

یکنواختی مشکی تلویزیون G1 و A90J

SONY A90J

سونی A90J به دلیل اینکه می تواند هر پیکسل را به صورت جداگانه خاموش کند از یکنواختی مشکی کاملی برخوردار است.

ال جی G1

ال جی G1 دارای یکنواختی کامل مشکی است.این اولد نیز به دلیل برخورداری از پیکسل های خود روشن یکنواختی مشکی کاملی دارد و هیچ شکوفایی در اطراف اجسام روشن وجود ندارد.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از لحاظ زاویه دید

A90J

تلویزیون سونی A90J دارای زاویه دید بسیار عالی است البته نه به خوبی A1 ال جی.این تلویزیون می تواند در هر زاویه ای تصاویر بسیار دقیق و واضحی را ارائه دهد.پس اگر نشیمنی بزرگ دارید و به فکر تلویزیونی با زاویه دید گسترده هستید A90J گزینه بسیار خوبی است.

G1

G1 ال جی نیز زاویه دید بسیار وسیعی دارد و از هر زاویه ای می تواند بهترین تصاویر را ارائه دهد.بنابراین می توانید به صورت دسته جمعی به تماشای فیلم و مسابقات مورد علاقه خود بنشینید و از مشاهده انها لذت ببرید.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از لحاظ بازتاب نور

سونی A90J

این تلویزیون سونی از عملکرد بازتاب بسیار خوبی برخودار است.این اولد سونی می تواند انعکاس های مستقیم و غیر مستقیم را به خوبی پخش کند.بنابراین حتی تابش های خیره کننده نیز برایتان مشکل ساز نخواهند بود، به ویژه در شرایط نوری متوسط.

ال جی G1

تلویزیون G1 نیز دارای کنترل بازتاب بسیار خوبی است به طوری که حتی تابش های خیره کننده و مستقیم نور خورشید نیز آزار دهنده نخواهد بود.

فرمت های پشتیبانی شده A90J و G1

این دو تلویزیون می توانند به راحتی محتوای با وضوح پایین تر مانند DVD ها را ارتقاء دهند.محتوای 720p، مانند جعبه های کابل، به خوبی ارتقا یافته است.هر دو تلویزیون محتوای 1080p را تقریباً به خوبی محتوای 4k نمایش می دهند.هر دو تلویزیون محتوای 4k را کاملاً و بدون هیچ مشکلی ارائه می دهند.

طیف رنگی و حجم رنگی تلویزیون A90J و G1

سونی A90J

این تلویزیون اولد سونی 2021 از طیف رنگی بسیار گسترده ای برخوردار است.برای محتوای HDR به اندازه کافی گسترده است و پوشش تقریباً کاملی از فضای رنگی رایج DCI P3 دارد. پوشش آن از Rec گسترده تر است با این حال، سال 2020 فقط مناسب است.تلویزیون A90J دارای حجم رنگی مناسبی است،فقط با رنگ های بسیار روشن کمی مشکل دارد.

ال جی G1

این تلویزیون نیز طیف رنگی بسیار گسترده ای برای محتوای HDR دارد. پوشش کاملی از فضای رنگی رایج DCI P3 و پوشش وسیع‌تر Rec را دارد. 2020 نیز مناسب است.حجم رنگ به لطف طیف رنگی گسترده بسیار مناسب است.همچنین به دلیل کنتراست تقریباً بی نهایت، رنگ های تیره را به خوبی نمایش می دهد،اما با رنگ های واقعاً روشن کمی مشکل دارد.

مقایسته تلویزیون g1 و a90j از لحاظ حفظ موقط تصویر

سونی a90j

ممکن است پس از پخش یک ویدیو با کنتراست بالا به مدت 10 دقیقه کمی ذخیره موقت تصویر وجود داشته باشد اما طول نمی کشد و به سرعت از بین می رود.البته حفظ موقت تصویر بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد.

ال جی g1

این تلویزیون هیچ نشانه ای از حفظ موقت تصویر ندارد،البته ممکن است این بین واحدها متفاوت باشد.همچنین، این نشان دهنده سوختگی طولانی مدتی نیست که OLED ممکن است متحمل شود.

خطر سوختن دائمی

تلویزیون A90J

تلویزیون سونی A90J مانند سایر تلویزیون های اولد دارای خطر سوختن دائمی است.این واقعه زمانی رخ می دهد که شما بیشتر تلویزیون را روی یک کانال قرار دهید و آن را تغییر ندهید.اما در صورتی که محتوای مختلف را با آن تماشا کنید این خطر بسیار کم می شود.بنابراین اگر می خواهید تلویزیون تان در معرض سوختن دائمی قرار نگیرد سعی کنید که زود به زود کانال ها را تغییر دهید.

ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 نیز مانند بسیاری از تلویزیون ها دیگر در معرض سوختن دائمی قرار دارد.بنابراین تا جایی که می توانید آن را برای مدت طولانی بر روی یک کانال قرار ندهید و سعی کنید محتوای مختلف را با آن تماشا کنید تا دچار سوختگی دائمی نشود.البته این تلویزیون دارای ویژگی های تنظیمات Pixel Cleaning، Screen Move و Adjust Logo Brightness است که به کاهش سوختن دائمی کمک خواهد کرد.

منظور از سوختن دائمی این است که با تماشا کردن بیش از حد به یک کانال لوگوی آن کانال در صورت عوض کردن آن نیز باقی می ماند واین شاید برایتان نا خوشایند باشد.

زامان پاسخگویی تلویزیون G1 و A90J

تلویزیون A90J

این تلویزیون اولد سونی تقریباً از زمان پاسخگویی فوری برخوردار می باشد.در بیشتر موارد حرکات بسیار صاف بنظر می رسند.اما باز هم ممکن است متوجه تاری ماندگار شوید که ناشی از نحوه ردیابی حرکت چشمان ما است.

ال جی G1

ال جی G1 دارای زمان پاسخگویی تقریباً فوری است.اجسام در حال حرکت سریع بدون تاری و صاف بنظر می رسند.بنابراین شما می توانید از سریعترین حرکات با کیفیت عالی لذت ببرید.

عملکرد درج قاب سیاه (BFI) در تلویزیون A90J و G1

سونی A90J

تلویزیون سونی A90J دارای ویژگی اختیاری درج قاب سیاه (BFI) است که با قرار دادن فریم‌های سیاه در محتوا در فواصل زمانی منظم، که معمولاً با نرخ فریم محتوا مطابقت دارد، باعث کاهش تاری حرکت می شود. برای فرکانس BFI 120 هرتز، باید Motionflow را روی «Custom» و Clearness را روی «1» یا «2» تنظیم کنید. همچنین برای 60 هرتز، Clearness را روی «3» (حداکثر) تنظیم کنید.

ال جی G1

این تلویزیون اولد ال جی نیز دارای ویژگی درج قاب سیاه است که به کاهش تاری حرکتی بسیار کمک می کند.برای استفاده از آن شما باید OLED Motion Pro را روی «بالا» تنظیم کنید تا در 60 هرتز سوسو بزند، یا «متوسط» یا «کم» برای سوسو زدن 120 هرتز. به خاطر داشته باشید که امتیاز BFI بر اساس محدوده سوسو زدن است و نه عملکرد واقعی.

تلویزیون G1 و A90J دارای ویژگی درون یابی حرکتی

A90J

تلوویزیون سونی A90J می تواند محتوای فریم پایین را تا 120 فریم بر ثانیه درون یابی کند و باعث می شود حرکت نرم تر دیده شود.درون یابی حرکتی که به «اثر اپرا صابون» نیز معروف است در صحنه های اهسته عملکرد خوبی دارد اما در صحنه های شلوغ و سریع عملکرد آن ضعیف تر است و مصنوعاتی در انها دیده می شود.برای استفاده از این قابلیت Cinemotion را روی «High» و Smoothness را روی حداکثر تنظیم کنید.

G1

تلویزیون ال جی G1 نیز مجهز به قابلیت درون یابی حرکتی یا همان «اثر اپرا صابون» است.این قابلیت به تلویزیون امکان می دهد محتوای فریم پایین را تا 120 هرتز درون یابی کند. در نمونه آزمایشی ما فقط با کمی مصنوع مواجه شدیم ، اما مصنوعات قابل توجه تری در محتوای واقعی وجود دارد.

نرخ نوسازی متغیر (VRR)

تلویزیون OLED ال جی G1 دارای رفرش ریت 120 هرتز است و از VRR پشتیبانی می کند و با بروزترین قابلیت های بازی سازگار است.بنابراین برای علاقمندان به گیمینگ یکی از بهترین گزینه ها می باشد.تلویزیون اولد سونی A90J نیز دارای رفرش ریت 120 هرتز است و از VRR نیز پشتیبانی می کند.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از لحاظ تأخیر ورودی

سونی A90J

این تلویزیون از تأخیر ورودی بسیار کمی برخوردار است.البته باز هم نسبت به خیلی از تلویزیون های رده بالای رقبا بیشتر است و در حالت خارج از بازی تا حدی افزایش می یابد.شما می توانید برای دریافت تأخیر کم از حالت تصویر«بازی» یا «گرافیک» استفاده کنید، البته ما حالت «بازی» را برای دریافت کمترین تأخیر برای بازی توصیه می‌کنیم.

ال جی G1

این تلویزیون اولد ال جی تا زمانی که در حالت بهینه سازی بازی قرار دارد از تأخیر ورودی بسیار کمی برخوردار است.همچنین ال جی تنظیم جدید Prevent Input Delay را با این تلویزیون اولد خود افزوده است که تأخیر ورودی 60 هرتز را حدود 3 میلی ثانیه کاهش می دهد.البته این قابلیت بر روی محتوای 120 هرتز هیچ تأثیری ندارد.شما می توانید برای داشتن تصاویر صاف هنگام انجام بازی قابلیت درون یابی حرکتی را فعال کنید،اما خب تا حدی تأخیر ورودی را افزایش می دهد.همچنین در صورتی که بخواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید.مطمئن شوید که در حالت بازی هستید و برچسب ورودی برای تاخیر ورودی کم را نیز روی «PC» تنظیم کنید.

تلویزیون G1 و A90J با پشتیبانی از رزولوشن های مختلف

SONY A90J

تلویزیون سونی A90J از رزولوشن های رایج از جمله 4k @ 120Hz پشتیبانی می‌کند. اما نمی تواند 1440p @ 120Hz را اجرا کند.ما همچنین در نمایش chroma مناسب 4:4:4 در 1440p در لپ‌تاپ آزمایشی خود با مشکل مواجه شدیم، زیرا متن تارتر از آنچه باید بود به نظر می‌رسید، اما این فقط در لپ‌تاپ رخ داد و نه رایانه‌های شخصی دیگر.صفحه نمایش ما همچنین هنگام تلاش برای نمایش 4:4:4 در 1440p @ 120Hz روی لپ‌تاپ سیاه شد، بنابراین نمی‌توانیم تأیید کنیم که آیا فریم‌ها را رد می‌کند یا خیر. برای اینکه chroma 4:4:4 به درستی کار کند، «فرمت پیشرفته» باید در منوی فرمت سیگنال HDMI فعال باشد و حالت تصویر روی «بازی» یا «گرافیک» تنظیم شود. برای دستیابی به سیگنال های پهنای باند کامل، ‘فرمت پیشرفته’ نیز مورد نیاز است.

LG G1

این تلویزیون اولد ال جی هیچ مشکلی در ارائه محتوای 4k تا 120 هرتز ندارد. همچنین کروم مناسب 4:4:4 را با هر رزولوشن پشتیبانی‌شده نمایش می‌دهد تا در هنگام استفاده از آن به‌عنوان مانیتور رایانه، به ارائه متن واضح کمک کند. برای اینکه این کار را انجام دهد، کافی است ورودی مورد استفاده خود را در داشبورد خانه به رایانه شخصی برچسب بزنید.همچنین تلویزیون هیچ مشکلی در نمایش محتوای 4k تا 120 هرتز ندارد. همچنین کروم مناسب 4:4:4 را با هر رزولوشن پشتیبانی‌شده نمایش می‌دهد تا در هنگام استفاده از آن به‌عنوان مانیتور رایانه، به ارائه متن واضح کمک کند. برای اینکه این کار را انجام دهد، کافی است ورودی مورد استفاده خود را در تنظیمات به ‘رایانه شخصی’ برچسب بزنید.همچنین برای سیگنال های پهنای باند کامل، HDMI Deep Color را روی ‘4k’ تنظیم کنید.

A90J و G1 سازگار با بروزترین قابلیت های بازی

سونی A90J

تلویزیون سونی A90J از بیشتر رزولوشن ها در بیشتر کنسول های بازی پشتیبانی می کند.اما ا 1440p @ 120Hz پشتیبانی نمی‌کند و فعلاً از VRR نیز پشتیبانی نمی‌کند و فاقد ALLM است.اما از یک عملکرد حالت تصویر خودکار برخوردار است که به طور خودکار به حالت «بازی» با دستگاه‌های سازگار سونی مانند PS5 تغییر می‌کند.البته این ویژگی با Xbox کار نمی کند.

ال جی G1

اولد G1 از تمام رزولوشن ها رایج PS5 یا Xbox Series X پشتیبانی می‌کند.همچنین دارای حالت تأخیر ورودی کم خودکار است که هنگام راه اندازی بازی از یک دستگاه سازگار ، به صورت خودکار تلویزیون را در حالت بازی قرار می دهد.بعد از بهروزرسانی میان‌افزار (03.15.27)، از بازی‌های 4k @ 120Hz در Dolby Vision از Xbox Series X پشتیبانی می‌کند و FreeSync نیز کار می‌کند.بدون به‌روزرسانی، با Dolby Vision به 4k @ 60Hz محدود شده‌اید، و FreeSync نیز همزمان کار نمی‌کند.

مشخصات ورودی ها

سونی A90J

HDR10 : دارد

HDR10+ : ندارد

Dolby Vision : دارد

HLG : دارد

HDMI : نسخه HDMI 2.0

HDMI 2.1 : دارد (HDMI 3,4)

CEC : دارد

HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

USB 3.0 : دارد 1 عدد

خروجی صدای آنالوگ متغیر : دارد

پشتیبانی از Wi-Fi : دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

ال جی G1

HDR10 : دارد

HDR10+ : ندارد

Dolby Vision : دارد

HLG : دارد

HDMI : نسخه HDMI 2.0

HDMI 2.1 : دارد (HDMI 3,4)

CEC : دارد

HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

USB 3.0 : ندارد

خروجی صدای آنالوگ متغیر : دارد

پشتیبانی از Wi-Fi : دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

ورودی های تلویزیزیون A90J و G1

سونی A90J

4 پورت HDMI

3 پورت HDMI

خروجی صوتی نوری دیجیتال: دارد

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر: دارد

کامپوزیت : دارد (آداپتور مورد نیاز است، نه شامل.)

تیونر (کابل / مورچه): دارد

شبکه محلی کابلی : دارد

IR In: دارد

ال جی G1

4 پورت HDMI

3 پورت HDMI

خروجی صوتی نوری دیجیتال: دارد

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر: دارد

تیونر (کابل / مورچه): دارد

شبکه محلی کابلی : دارد

مشخصات صوتی

سونی A90J

ARC : دارد

پشتیبانی از eARC : دارد

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال DTS:X از طریق DTS-HD MA از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق نوری

ال جی G1

ARC : دارد

پشتیبانی از eARC : دارد

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از لحاظ کیفیت صدا

سونی A90J

تلویزیون سونی A90J دارای توان صوتی 60 وات است که از طریق 4 اسپیکر به صورت فراگیر و همه جانبه ارائه می شود.این تلویزیون از پاسخ فرکانسی مناسبی برخوردار است.دیالوگها خوب بنظر می رسند و صدای تلویزیون بسیار بلند می شود.در صدای بالاتر فشرده سازی زیادی وجود دارد که موجب پمپاژ می شود.این تلویزیون 4K سونی از نظر اعوجاج صدا نیز خوب است. در اکثر سطوح صدا اعوجاج زیادی وجود ندارد،تنها در حداکثر حجم صدا بالا کمی اعوجاج وجود دارد.

ال جی G1

تلویزیون ال جی G1 دارای سیستم صوتی 4.2 کاناله 60 واتی است که صدای بسیار رسا و فراگیری را ارائه می دهد.پاسخ فرکانسی خوبی دارد.مانند ال جی GX بیس بیشتری نسبت به اکثر تلویزیون ها تولید می کند،البته باز هم برای داشتن بهترین بیس ممکن به یک ساب ووفر اختصاص نیاز دارید.در کل از صدای متعادلی برخوردار است و حتی در اتاقی پر سر و صدا نیز دیالوگ ها بسیار خوب است

اعوجاج تا حدی خوب است.در میزان متوسط تنها کمی وجود دارد اما در سطح صدای بالاتر بیشتر است.البته آن هم به محتوا بستگی دارد و ممکن است بعضی ها اصلاً متوجه آن نشوند.

مقایسه تلویزیون G1 و A90J از نظ قابلیت های هوشمند

A90J

تلویزیون سونی A90J مجهز به سیستم عامل Google tv است که جایگزین اندروید تی وی شده است.این سیستم عامل بسیار مشابه اندروید است،البته در چند مورد بهبود یافته است.این پلتفرم بسیار روان و نسبتاً اسان است.استفاده از آن بسیار راحت است و به شما امکان می دهد از طریق مرکز هوشمند وارد همه برنامه های پرکاربرد خود شوید، جایی که تمام محتوای شما را سازماندهی می کند.در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه ها تبلیغاتی وجود دارد که متأسفانه قابل حذف نیستند.البته شما می توانید از بعضی از محتوای پیشنهادی انصراف دهید،اما نه به طور کل بعضی از انها باقی خواهند ماند و باید انها را تحمل کنید.برنامه اپ استور طیف گسترده ای از برنامه ها را برای دانلود در دسترس دارد که به راحتی اجرا می شوند و شما می توانید از انها لذت ببرید.

g1

تلویزیون اولد ال جی مانند سایر تلویزیون های ال جی مجهز به سیستم عامل webOS است که در سال 2021 باز طراحی شده است و بسیار روانتر اجرا می شود.صفحه اصلی آن نیز اکنون به جای بنری در پایین تمام صفحه است.در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه ها تبلیغاتی وجود دارد که قابل حذف نیستند.فروشگاه برنامه های ال جی دارای طیف گسترده ای از برنامه ها است که می توانید به راحتی انها را نصب و اجرا کنید.

مقایسه ریموت کنترل تلویزیون G1 و A90J

سونی A90J

سونی A90J دارای کنترل از راه دور مشابه سایر اولد های سونی به ویژه A9S که محصول 2020 سونی است.این کنترل از راه دور نیز از دکمه های میانبری برخوردار است که امکان دسترسی سریع به بعضی از محتوا از جمله یوتیوب را به شما خواهد داد.همچنین دارای یک دکمه مخصوص دستیار Google است که ویژگی فرمان صوتی آن را فعال می کند.با استفاده از دستورات صوتی می توانید ورودی ها را تغییر دهید.تنظیمات خاص را انجام دهید،به جستجو در برنامه ها و موارد دیگر بپردازید.همچنین می توانید به عنوان یک کنترل از راه دور جهانی از آن استفاده کنید.البته این عملکرد بسته به کشور و دستگاه شما می تواند متفاوت باشد.این کنترل از راه دور دارای نور پس زمینه جدید و فعال با حرکت است،بنابراین می توانید در تاریکی نیز دکمه ها را به خوبی مشاهده کنید.

در صورت در دسترس نبودن کنترل از راه دور یک دکمه در پشت و سمت چپ وجود دارد که می توانید با استفاده از آن تلویزیون را کنترل کنید.برای حرکت در میان گزینه ها آن را فشار دهید و برای انتخاب آن را نگه دارید.

ال جی g1

تلویزیون ال جی g1 با یک کنترل از راه دور جادویی باز طراحی شده عرضه شده است ، که همان ویژگی های عالی مدل گذشته را دارد. شما همچنان از ویژگی point-and-press استفاده می کنید، مانند ماوس کامپیوتر و یک میکروفون برای کنترل صدا دارد که با استفاده از انها می توانید دستورات مختلفی مانند باز کردن برنامه‌ها و جستجوی محتوا را انجام دهید، اما نمی‌توانید از آن بخواهید تنظیمات را تغییر دهد.

همچنین این کنترل جادویی دارای ویژگی NFC است که به شما امکان خواهد داد تنها با قرار دادن گوشی خود بر روی ریموت و زدن ضربه ای به آن به تلویزیون متصل شوید و محتوای آن را بر روی تلویزیون قرار دهید.

در صورت در دسترس نبودن کنترل جادویی می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک ال جی قرار دارد ورودی‌ها، صدا و کانال‌ها را تغییر دهید و آن را روشن/خاموش کنید.

اقلام همراه تلویزیون a90j و g1

سونی A90J

  • مستندات
  • کنترل از راه دور
  • 2 عدد باتری قلمی
  • بند کابل

ال جی G1

  • ریموت (با 2 عدد باتری AA)
  • پایه دیواری باریک
  • پیچ های دیواری (و سایر لوازم جانبی)
  • دستورالعمل نصب
  • راهنمای کاربر
  • بلستر IR

خروج از نسخه موبایل