مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T

مقایسه تلویزیون های Q70A و Q70T

در اینجا می خواهیم به مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T بپردازیم و عملکرد هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.پس اگر می خواهید در باره تفاوت ها و شباهت های این دو تلویزیون بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ Q70A محصول 2021 است که جایگزین Q70T مدل 2020 شده است.این تلویزیون ها که از سری کیولد سامسونگ هستند هر کدام از کیفیت فوق العاده ای برخوردار می باشند.تلویزیون Q70A که جدیدتر است نسبت به مدل قبلی و Q70T کمی بهبود یافته و در بعضی موارد عملکرد بهتری دارد.یکی از تغیراتی که بیشتر به چشم می آید زمان پاسخگویی آن است که نسبت به Q70T بهتر است.سامسونگ q70a به طور قابل توجهی سریع تر است و تاری حرکتی کمتری داردهمچنین q70a از لحاظ HDR نیز کمی روشن تر از Q70T است،بنابراین عملکرد HDR بهتری دارد و نور پس‌زمینه آن با فرکانس بسیار بالاتری نسبت به Q70T سوسو می‌زند که این می تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که به سوسو زدن حساس هستند.

تلویزیون سامسونگ Q70T که یکی از تلویزیون های میانرده 2020 می باشد بالاتر از Q60T قرار دارد و کمتر از Q80T است.همچنین با NANO90 سری 2020 ال جی و X9000H سونی رقابت می کند.

تلویزیون Q70A نیز که تولید 2021 است ، بالاتر از Q60A و کمتر از Q80A می باشد.همچنین با تلویزیون ال جی NANO80 سری 2021 و سونی X8500J رقابت می کند.

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از لحاظ طراحی

سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از طراحی بسیار شکیل و نازکی برخوردار است و همین موجب شده که جذابیت خاصی داشته باشد.صفحه نمایشی تخت دارد و دارای حاشیه ای بسیار نازک است که بینننده را کاملاً بر روی تصاویر متمرکز می کند.پایه آن از نوع پایه وسط است که استحکام بسیار خوبی دارد و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند.همچنین یکی از خاصیت های این پایه آن است که به راحتی بر روی میزی کوچک نیز قرار می گیرد.

پشت تلویزیون پلاستیکی با حکاکی های افقی ظریف است که موجب شده ظاهری آلومینیومی برس خورده ای داشته باشد.همچنین در پشت تلویزیون و پایه مسیر های برای مدیریت کابل وجود دارد که می توانید با عبور کابل ها از آنها تا حدی از بهم ریختگی کابل ها در اطراف تلویزیون جلوگیری کنید.همچنین این تلویزیون به دلیل بدنه باریکی که دارد برای نصب بر روی دیوار نیز گزینه بسیار مناسبی است.

سامسونگ Q70T

تلویزیون سامسونگ Q70T طراحی بسیار شیک و کاربر پسندی دارد.طراحی این تلویزیون بسیار شبیه Q70R و Q60T است.این تلویزیون با اینکه بدنه آن نسبت به Q70A کمی ضخیم تر است اما باز نسبت به خیلی از تلویزیون باریک تر است.همچنین حاشیه ای نازک دارد و به خوبی بیننده را بر روی تصاویر متمرکز می کند.پایه آن نیز از نوع پایه وسط است که متفاوت تر و بزرگ تر از Q70A می باشد.این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند و شما می توانید باخیال راحت تلویزیون خود را بر روی آن قرار دهید.این تلویزیون نیز برای نصب بر روی دیوار گزینه خوبی است زیرا بدنه تقریباً باریک دارد و فاصله چندانی با دیوار نخواهد داشت.

پشت این تلویزیون نیز کاملاً پلاستیکی است که یک طرح نقطه دار افقی در آن نقش بسته است.تمام ورودی ها رو به پهلو هستند و دسترسی به انها در صورت نصب بر روی دیوار بسیار راحت خواهد بود.

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از نظر کنتراست

تلویزیون Q70A

تلویزیون Q70A با اینکه فاقد ویژگی کم نوری محلی است اما به دلیل داشتن پنل VA و برخورداری از تکنولوژی کیولد کنتراست بسیار خوبی دارد.این تلویزیون می تواند سیاهانی بسیار عمیق تولید کند،بنابراین می تواند برای اتاق های تاریک بسیار مناسب باشد.

تلویزیون Q70A

تلویزیون Q70T نیز از نسبت کنتراست خوبی برخوردار است و می تواند سیاهانی عمیق تولید کند.این تلویزیون نیز فاقد ویژگی کم نوری محلی می باشد، بنابراین برای بهبود بیشتر کنتراست چیز خاصی وجود ندارد.

مقایسه اوج روشنایی SDR این دو تلویزیون

سامسونگ Q70A

این تلویزیون از روشنایی SDR بسیار خوبی برخوردار است.شاید مانند تلویزیون های رده بالاتری مانند QN90A نباشد اما باز بسیار عالی است و میتواند بر اکثر تابش های خیره کننده غلبه کند.همچنین شما می توانید برای روشنایی بیشتر حالت تصویر را روی «Dynamic»، تقویت‌کننده کنتراست را روی «بالا»، تن رنگ را روی «استاندارد» تنظیم کنید تا از حداکثر کنتراست و روشنایی بهره مند شوید.البته ممکن است با چنین تنظیماتی تا حدی دقت تصویر را از دست دهید.

سامسونگ Q70T

تلویزیون Q70T نیز از روشنایی فوق العاده ای برخوردار است و می تواند بر اکثر تابش های خیره کننده غلبه کند.این روشنایی در محتوای مختلف نسباً ثابت است.همچنین برای داشتن روشنایی بیشتر نیز می توانید حالت تصویر روی ‘Vivid’، با تنظیم روشنایی و کنتراست روی حداکثر، و افزایش کنتراست روی ‘متوسط’، تصویر روشن تر داشته باشید.

مقایسه عملکرد HDR تلویزیون Q70A و Q70T

سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از روشنایی HDR مناسبی برخوردار است.این روشنایی در صحنه مختلف ثابت است و هیچ تغییری نمی کند و روشنایی کلی صحنه ها نیز همانگونه که باید باشد است و EOTF خط را از نزدیک دنبال می‌کند.با این حال روشن ترین هایلایت ها احتمالاً از بین بروند.برای داشتن روشنایی بیشتر نیز می توانید تنظیم تقویت کننده کنتراست روی «بالا» و ST.2084 روی حداکثر تصاویر را روشن تر کنید.

HDR در حالت بازی کمی روشن تر از حالت خارج از بازی است.همچنین روشنایی کلی صحنه ها کمی کمتر از روشنایی هدف است.اما در کل با محتوای واقعی تفاوتی ندارد.

سامسونگ Q70T

این نمایشگر دارای اوج روشنایی HDR متوسط است و هنگام نمایش محتوای مختلف نیز چندان متفاوت نیست.این تلویزیون می تواند در اتاقی تاریک نیز HDR خوبی ارائه دهد.اما در اتاق های روشن تفاوت زیادی با SDR ندارد و عملکردی مشابه آن دارد.برای داشتن روشنایی HDR بیشتر نیز می توانید حالت تصویر را روی «فیلم HDR» تنظیم کنید، روشنایی و کنتراست را روی حداکثر، و تقویت‌کننده کنتراست را روی «متوسط» قرار دهید.با این تنظیمات تصاویر روشن تر خواهد شد اما خب ممکن است که جزئیات تصاویر را تا حدی از دست دهید.

تفاوت یکنواختی خاکستری تلویزیون ها

تلویزیون Q70A

عملکرد یکنواختی خاکستری خوب است و تقریباً مشکلی ندارد.کمی لبه ها و گوشه های صفحه نمایش تیره تر هستند ولی در محتوای اصلی فکر نکنم به چشم بیاید.در صحنه های تیره تر یکنواختی بهتر است.اما این بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد و شاید در بعضی از صحنه ها کمی ابر و نا همواری جزئی مشاهده شود.

تلویزیون Q70T

عملکرد یکنواختی خاکستری q70t نیز خوب است.اطراف صفحه کمی تیره تر است اما در مرکز صفحه جلوه صفحه نمایش کثیف بسیار کم است و در صحنه های تاریک تر حتی بهتر نیز می باشد.

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از لحاظ یکنواختی مشکی

سامسونگ q70a

سامسونگ q70a از یکنواختی مشکی بسیار خوبی برخوردار است.البته این بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد.در سراسر صفحه نمایش ابر کمی وجود دارد و شکوفایی نسبتاً کمی در اطراف اجسام روشن دیده می شود.با اینکه صفحه نمایش کاملاً یکنواخت است اما بیشتر صفحه نمایش رنگی مایل به ابی دارد تا مشکی.

تلویزیون q70t

در این تلویزیون نیز یکنواختی مشکی خوب است.در گوشه های بالای صفحه نمایش کمی نور پس زمینه وجود دارد و مقداری شکوفایی و تیرگی جزئی نیز در اطراف صلیب دیده می شود.اما سایر قسمت های صفحه نمایش کاملاً یکنواخت است و مشکلی ندارد.البته این یکنواختی می تواند با توجه به محتوا متفاوت باشد.

زاویه دید تلویزیون ها

هر دو تلویزیون به دلیل اینکه دارای پنل VA هستند زاویه دید کمی دارند و با تغییر زاویه تصاویر دقت خود را تا حدی از دست می دهند بنابراین شاید برای نشیمنی با مبلمان گسترده کمی نا امید کننده باشد.

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از نظر بازتاب نور

Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A دارای کنترل انعکاسی مناسبی است.برای مقابل با نور محیط هیچ مشکلی ندارد و خوب عمل می کند.اما در صورتی که آن را در معرض نورهای شدید و در مقابل پنجره قرار دهید نمی تواند به خوبی مانع انعکاس نور شود.پس اگر بازتاب نور باعث ازار شما می شود تا جایی که می توانید آن را در معرض نورهای شدید قرار ندهید.

Q70T

این تلویزیون نیز به خوبی می تواند مانع انعکاس نور شود.در این مورد شبیه Q70R است و تنها تفاوت آن است که در کاهش شدت نور بازتابی، کمی بهتر است.دید در بسیاری از اتاق ها خوب است و مشکلی ندارد، مگر اینکه اتاقی دارای چند پنجره باشد.

تلویزیون Q70A و Q70T از چه فرمت های پشتیبانی می کنند؟

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از نظر طیف رنگی و حجم رنگ

سامسونگ Q70A

تلویزیون Q70A از طیف رنگی بسیار خوبی برخوردار است.این طیف رنگی برای محتوای HDR بسیار مناسب است.همچنین دارای پوشش عالی فضای رنگی رایج DCI P3 و پوشش منصفانه در بازتر Rec. 2020 است.

این تلویزیون از نظر حجم رنگی نیز به دلیل کنتراست بالا هیچ مشکلی ندارد و حجم رنگی بسیار خوبی دارد.رنگ‌های تیره و اشباع را به خوبی کنترل می‌کند، اما مانند بسیاری تلویزیون‌های ال ای دی با آبی روشن مبارزه می‌کند.

سامسونگ Q70T

تلویزیون Q70T نیز دارای طیف رنگی بسیار گسترده ای برای HDR است. پوشش بسیار خوبی از فضای رنگی پرکاربرد DCI P3 دارد.همچنین پوشش وسیع‌تر Rec را پوشش می‌دهد.

سامسونگ Q70T دارای حجم رنگی خوبی است،البته نه به خوبی Q70R.این تلویزیون نیز به دلیل داشتن کنتراست بالا می تواند رنگ های تیره را به خوبی تولید کند،اما مانند بسیاری از تلویزیون های LED نمی تواند آبی های خیلی روشن را به خوبی نمایش دهد.

ایا تلویزیون Q70A و Q70T دارای حفظ موقت تصویر هستند؟

این دو تلویزیون به دلیل برخورداری از پنل VA هیچ نشانه ای از حفظ موقت تصویر ندارند.البته این بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد.

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از لحاظ زمان پاسخگویی

سامسونگ Q70A

این محصول زمان پاسخگویی خوبی دارد.البته در انتقال 0 تا 20 درصد بیش از حد است و ممکن است در صحنه های تاریک مقداری لکه وجود داشته باشد.

سامسونگ Q70T

تلویزیون Q70A دارای زمان پاسخگویی مناسبی می باشد.اما در پشت اجسام سریع در حال حرکت کمی دنبال تاری وجود دارد.همچنین در انتقال 0 تا 20 درصد کمی کند است، که ممکن است کمی منجر به تاری حرکتی در صحنه های تاریک تر شود.

هر دو تلویزیون دارای درج قاب سیاه

Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A دارای ویژگی اختیاری درج قاب سیاه (BFI) می باشد که به عنوان نور پس زمینه نیز شناخته می شود و می تواند به کاهش تاری حرکت کمک کند.برای فعال کردن آن برای سوسو زدن نور پس زمینه با فرکانس 60 هرتز، LED Clear Motion را در منوی تنظیمات وضوح تصویر یا در منوی Game Motion Plus هنگامی که حالت بازی فعال است، روشن کنید. برای 120 هرتز، تنظیمات وضوح تصویر را فعال کنید اما لغزنده‌های کاهش تاری و کاهش لرزش را روی «0» بگذارید. در حالت بازی همیشه با فرکانس 120 هرتز سوسو می‌زند، بنابراین نیازی به تنظیمات اضافی نیست. توجه داشته باشید که امتیاز BFI بر اساس تعداد فرکانس‌هایی است که ویژگی می‌تواند سوسو بزند و نه اینکه چقدر خوب عمل می‌کند.

Q70T

این محصول نیز از ویژگی اختیاری درج قاب سیاه برخوردار است که می تواند باعث کاهش تاری حرکتی شود.با محتوای ۱۲۰ فریم بر ثانیه، نور پس‌زمینه همیشه با فرکانس ۱۲۰ هرتز سوسو می‌زند و نمی‌توانید تنظیمات LED Clear Motion را تغییر دهید. با فرکانس 240 هرتز خارج از حالت ‘PC’ با حالت ‘Game’ خاموش سوسو می‌زند. با روشن بودن حالت «بازی»، با فرکانس 120 هرتز سوسو می‌زند و با فعال کردن LED Clear Motion و Game Motion Plus به 60 هرتز کاهش می‌یابد. فعال کردن LED Clear Motion خارج از حالت «بازی» نیز سوسو زدن را به 60 هرتز کاهش می‌دهد.

قابلیت درون یابی حرکتی

هر دو تلویزیون دارای قابلیت درون یابی حرکتی هستند.هر دو تلویزیون می توانند محتوای فریم کمتر را تا 120 هرتز درون یابی کنند. برای فعال کردن آن، باید وضوح تصویر را روی «روشن»، کاهش لرزش را روی «10» برای 30 فریم بر ثانیه، و همچنین کاهش تاری را روی «10» برای محتوای 60 فریم بر ثانیه تنظیم کنید.

پشتیبانی هر دو تلویزیون از VRR

یکی دیگر از ویژگی های این دو تلویزیون پشتیبانی از VRR است که این می تواند برای گیمرها خبر خوبی باشد.تلویزیون سامسونگ Q70A از FreeSync VRR پشتیبانی می کند که به طور خودکار در حالت بازی فعال می شود.این تلویزیون فعلاً به طور رسمی با G-SYNC سازگار نیست، اما مانند کیولد QN85A سامسونگ و کیولد QN90A سامسونگ، ما توانستیم G-SYNC را در حین بازی Destiny 2 فعال کنیم.البته فعلاً در طول ازمایش کمی پاره می شود اما ما باز هم در حال بررسی آن هستیم.

تلویزیون Q70T نیز از VRR پشتیبانی می کند.این تلویزیون می تواند با فعال بودن VRR با سرعت 120 فریم در ثانیه بازی های فورکی را نمایش دهد.همچنین کاملاً با G-SYNC NVIDIA کار می‌کند.

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از لحاظ تأخیر ورودی

هر دو تلویزیون دارای تأخیر ورودی کم در حالت بازی هستند.بنابراین شما می توانید با خیال راحت و با تأخیر ورودی فوق العاده کم از انجام بازی های مورد علاقه خود بر روی هر یک از این تلویزیون ها لذت ببرید.فعلاً ما در حالتی که VRR فعال است نتوانستیم آن را ازمایش کنیم که فعال کردن آن می تواند باعث افزایش تأخیر ورودی شود یا نه.البته ما انتظار نداریم که فعال کردن VRR باعث افزایش تأخیر ورودی شود.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون های Q70A و Q70T

تلویزیون Q70A از رایج ترین رزولوشن ها از جمله 4k با فرکانس 120 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین می توانند کرومای مناسب 4:4:4 را نمایش دهد که برای وضوح متن مهم است، اما 4:4:4 در 1440p در 60 یا 120 هرتز به درستی کار نمی کند.همچنین برای اینکه 4:4:4 در وضوح‌های دیگر کار کند، تلویزیون باید در حالت ‘PC’ با سیگنال ورودی پلاس فعال باشد. سیگنال ورودی پلاس برای سیگنال های پهنای باند کامل مورد نیاز است.

همچنین تلویزیون Q70T از اکثر رزولوشن های رایج پشتیبانی می کند.می تواند کروم مناسب 4.4.4 را در همه رزولوشن ها غیر از 1440p @ 120Hz را ارائه دهد.برای نمایش کروم 4:4:4 وردها باید دارای برچسب ‘PC’ باشد و برای سیگنال های با پهنای باند بالا مانند 4k @ 60Hz + HDR، تنظیمات Input Signal Plus باید برای پورت در حال استفاده فعال باشد.همچنین وقتی VRR فعال است نمی‌توان از Game Motion Plus استفاده کرد.

سازگاری با کنسول های بازی تلویزیون های Q70A و Q70T

تلویزیونQ70T از تمامی رزولوشن های رایج PS5 و Xbox Series X بدون هیچ مشکلی پشتیبانی می کند.همچنین پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار PS5، تلویزیون‌های سامسونگ اکنون می‌توانند 4k @ 120Hz را در HDR نمایش دهند.

تلویزیون Q70A نیز از تمامی رزولوشن در جدیدترین کنسول های بازی پشتیبانی می کند.همچنین دارای حالت Auto Low Latency Mode (ALLM) است که به طور خودکار تلویزیون را برای کمترین تأخیر به حالت بازی تغییر دهد. می توان آن را با تنظیم حالت بازی روی «خودکار» یا «روشن» و فعال کردن Anynet+ (HDMI-CEC) فعال کرد.

مشخصات ورودی ها

سامسونگ Q70A

HDR10 : دارد

HDR10+ : دارد

HLG : دارد

Dolby Vision : ندارد

HDMI : نسخه HDMI 2.0

HDMI 2.1 : دارد (پورت 4)

CEC : دارد

HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

USB 3.0 : ندارد

خروجی صدای آنالوگ متغیر : ندارد

پشتیبانی از وای فای : دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

سامسونگ Q70T

HDR10 : دارد

HDR10+ : دارد

HLG : دارد

Dolby Vision : ندارد

HDMI : نسخه HDMI 2.0

HDMI 2.1 : دارد (پورت 4)

CEC : دارد

HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

USB 3.0 : ندارد

خروجی صدای آنالوگ متغیر : ندارد

پشتیبانی از وای فای : دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

ورودی ها

سامسونگ Q70A

4 پورت HDMI

2 پورت USB

خروجی صوتی دیجیتال (اپتیکال)

1 تیونر (کابل / مورچه)

LAN

سامسونگ Q70T

4 پورت HDMI

2 پورت USB

خروجی صوتی دیجیتال (اپتیکال)

1 تیونر (کابل / مورچه)

LAN

مشخصات صوتی

سامسونگ Q70A

ARC : دارد (HDMI 3)

پشتیبانی از eARC

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

سامسونگ Q70T

ARC : دارد (HDMI 3)

پشتیبانی از eARC

دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC

دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

مقایسه تلویزیون Q70A و Q70T از لحاظ کیفیت صدا

تلویزیون Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از لحاظ کیفیت صدا عملکردی تقریباً خوب دارد زیرا مجهز به سیستم صوتی 20 واتی است.این صدای 20 واتی از طریق دو بلندگوی 10 وات به صورت فراگیر و همه جانبه ارائه می شود.

این تلویزیون از پاسخ فرکانسی ضعیفی برخوردار است و زیاد جای تعریف ندارد.یعنی حتی از Q70T نیز ضعیف تر است.باس آن بد است و زیاد رسا نمی شود.همچنین دارای یک ویژگی تصحیح اتاق به نام Adaptive Sound +است و ما پاسخ فرکانس را با روشن و خاموش کردن آن نیز تست کردیم که تفاوت قابل توجهی وجود نداشت.

اعوجاج صدا قابل قبول است،البته در سطح متوسط کمی به گوش می رسد و در حداکثر صدا کمی بدتر می شود.اما این عملکرد می تواند با توجه به محتوای متغیر باشد و شاید بعضی از افراد اصلاً متوجه آن نشوند.

تلویزیون Q70T

تلویزیون Q70T نیز از کیفیت صدای 20 واتی برخوردار است که از طریق دو اسپیکر 10 وات ارائه می شود.این تلویزیون صدای قابل قبولی را ارئه می دهد و تا حدی رازی کنند است.

تلویزیون Q70T تقریباً پاسخ فرکانسی نسبتاً متعادلی دارد ، اما واقعاً نمی تواند صدای عمیق و غرشی تولید کند. صدای آن نسبتاً بلندتر از Q70R QLED سامسونگ است و حتی از Q70A نیز بهتر است.

عملکرد اعوجاج صدا همانند Q70A است و تفاوتی با آن ندارد. اعوجاج صدا قابل قبول است،البته در سطح متوسط کمی به گوش می رسد و در حداکثر صدا کمی بدتر می شود.اما این عملکرد می تواند با توجه به محتوای متغیر باشد و شاید بعضی از افراد اصلاً متوجه آن نشوند.

سیستم عامل تلویزیون های Q70A و Q70T

هر دو تلویزیون مجهز به سیستم عامل تایزن هستند که کارایی بسیار راحتی دارد و از برنامه های زیادی برخوردار می باشد.این سیستم عامل که سال 2021 بروز شده است حتی نرمتر از قبل اجرا می شود،بنابراین تلویزیون Q70A که جدیدتر است سیستم عامل آن نیز بروز شده تر است.البته Q70T نیز که محصول 2020 است فرق چندانی ندارد و تفاوت بسیار اندک است.در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه های هر دو سیستم عامل تبلیغاتی وجود دارد که قابل حذف نیست.از طریق فروشگاه برنامه های سامسونگ می توانید به راحتی به موارد دلخواه خود دسترسی داشته باشید و انها را بر روی این تلویزیون ها اجرا کنید.

همچنین این تلویزیون برای اتصال به گوشی های هوشمند نیز هیچ مشکلی ندارند و شما می توانید به راحتی از طریق برنامه های Mirroring ، DLNA گوشی های هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و از مشاهده محتوای آن در تلویزیونی صفحه بزرگ و با کیفیت لذت ببرید.

مقایسه ریموت کنترل تلویزیون Q70A و Q70T

سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A دارای ریموت کنترل جدید “Solar Cell” است این کنترل از راه دور دارای طراحی و قابلیت های جدید است.ریموت هوشمند تلویزیون Q70A از لحاظ بدنه کمی متفاوت تر از قبل می باشد.به جایی باتری های یک بار مصرف دارای پنل خورشیدی در پشت است و از طریق USB-C نیز شارژ می شود.همچنین دارای دکمه های میانبری است که امکان دسترسی سریع به چند برنامه را به شما خواهد داد.همچنین به شما امکان خواهد داد با استفاده از صدای خود تنظیمات را تنظیم کنید، ورودی ها را تغییر دهید و جستجوها را انجام دهید اما نه در برنامه ها.در صورت در دسترس نبودن ریموت نیز می توانید از طریق دکمه ای که در زیر مارک سامسونگ قرار دارد تلویزیون را روشن/خاموش کنید ، کانال ها را تغییر دهید و ورودی‌ها و صدا را کنترل کنید.

سامسونگ Q70T

کنترا از راه دور تلویزیون Q70T مانند سایر ریموت های قبل است که دارای میکروفون داخلی برای کنترل صدا از طریق Bixby می باشد.همچنین دارای دکمه های میانبری برای Amazon Prime Video و Samsung TV Plus است.باتری های آن نیز از همان باتری های یک بار مصرف هستند.تلویزیون Q70T نیز دارای دکمه ای در زیر مارک سامسونگ است که در صورت در دسترس نبودن کنترل از راه دور می توانید از طریق آن تلویزیون را کنترل کنید.

اقلام همراه Q70A و Q70T

سامسونگ Q70A

کابل برق (در تصویر نیست)
کنترل از راه دور
راهنمای کاربر

سامسونگ Q70T

کابل برق
کنترل از راه دور
2 عدد باتری AA
کلیپ های مدیریت کابل
راهنمای کاربر

خروج از نسخه موبایل