بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

بررسی تلویزیون ال جی C1

در اینجا می خواهیم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1 بپردازیم.پس اگر مالید در مورد این تلویزیون شگفت انگیز اطلاعات کافی و دقیقی داشته باشید حتماً ما را همراهی کنید.

تلویزیون ال جی C1 یکی از تلویزیون های فوق العاده با کیفیت و با طراحی شیک 2021 ال جی است.این تلویزیون شگفت انگیز اولد ال جی دارای قابلیت ها و ویژگی های فوق العاده ای می باشد به همین دلیل از کیفیت تصویر خیره کننده و کیفیت صدای خارق العاده ای برخوردار است.تلویزیون اولد c1 که جایگزین تلویزیون cx می باشد تنها چند تغییر جزئی در آن دیده می شود.این تلویزیون از تلویزیون های بالارده 2021 ال جی می باشد که مابین تلویزیون اولد B1 و اولد G1 قرار دارد.یعنی از B1 سرتر است و کم تر از G1 می باشد.همچنین تلویزیون اولد ال جی C1 رقیب تلویزیون های اولد سونی A80J و A90J و کیولد سامسونگ QN90A است.

مشاهده بررسی تلویزیون ال جی G1

مشاهده بررسی تلویزیون ال جی B1

مشاهده بررسی تلویزیون سونی A90J

مشاهده بررسی تلویزیون سونی A80J

تلویزیون ال جی C1 از کنتراست فوق العاده ای برخوردار است وصحنه های مشکی را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.با چنین کنتراستی شما حتی در اتاقی تاریک از تماشای فیلم و انجام بازی های مورد علاقه خود لذت خواهید برد.زمان پاسخگویی تلویزیون ال جی C1 نیز فوق العاده می باشد به طوری که سریع ترین حرکات را با سرعت بالا و به طور واضح ارائه می دهد.علاوه بر این با تأخیر ورودی کمی که دارد برای انجام بازی و استفاده به عنوان مانیتور بسیار مناسب است. HDR آن خیلی روشن نمی شود اما با کنتراست عالی که دارد می تواند HDR خوبی ارائه دهد.رفرش ریت آن 120 هرتز است و از HDMI 2.1 و VRR نیز پشتیبانی می کند و این یعنی اینکه با پیشرفته ترین کنسول های بازی سازگار است و می تواند بهترین گزینه برای گیمینگ باشد.

نقاط قوت C1

  • نسبت کنتراست فوق العاده
  • زمان پاسخگویی عالی.
  • زاویه دید گسترده
  • ارائه سیاهان عمیق

نقاط ضعف C1

  • خطر سوختن دائمی.
  • ممکن است به اندازه کافی برای اتاقهای بسیار روشن یا آفتابی روشن نباشد.

طراحی تلویزیون ال جی OLED C1

تلویزیون ال جی C1 از نظر طراحی تقریباً مشابه CX OLED و C9 OLED است.این تلویزیون اولد ال جی با بدنه براق و باریکی که دارد در هر نشیمنی بسیار جذاب خواهد بود و جلوه ای متفاوت ایجاد خواهد کرد.پایه آن نیز بزرگ است و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند.این پایه تقریباً هم سطح تلویزیون است و جای برای قرار دادن نوار صوتی در زیر تلویزیون نگذاشته است.بنابراین در صورت داشتن نوار صوتی مجبورید آن را در جلوی تلویزیون قرار دهید و این شاید کمی جلوی تلویزیون را شلوغ کند.

تلویزیون ال جی C1 محصول 2021

تلویزیون ال جی 83c1

تلویزیون ال جی 77c1

تلویزیون ال جی 65c1

تلویزیون ال جی 55c1

تلویزیون ال جی 48c1

قسمت پشت تلویزیون C1

قسمت پشتی این تلویزیون همانند اولد CX می باشد که قسمت پایین آن از جنس پلاستیک بوده و دارای حکاکی های افقی جزئی برای ایجاد بافت است.نیمه بالای تلویزیون و قسمت های پایه آن از جنس فلز است.همچنین دارای شکافی برای مدیریت کابل است.برای ورودی ها و خروجی ها نیز در پشت تلویزیون جایگاهی اختصاص یافته است که در طرف راست آن قرار دارد.

بدنه آن از نیمه به بالا بسیار باریک است نیمی پایینی آن کمی ضخیم تر است ولی در کل در صورت نصب آن بر روی دیوار فاصله ای چندانی با دیوار نخواهد داشت و همین باعث می شود که جلوه ای بسیار زیبا داشته باشد.همچنین حاشیه ای بسیار نازک دارد که تنها 0.9 سانتی متر می باشد و این موجب می شود که شما کاملاً بر روی تصاویر متمرکز شوید.این تلویزیون در کل از طراحی فوق العاده جذاب و شیکی برخوردار است و به راحتی در هر مکانی گنجانده می شود.

طراحی بینظیر اولد C1

کنتراست تلویزیون ال جی C1

یکی از ویژگی های تلویزیون اولد ال جی C1 کنتراست فوق العاده انست که می تواند سیاهانی کامل و عمیقی تولید کند.این تلویزیون به دلیل داشتن پیکسل های خود نور از کنتراست بی نهایتی برخوردار است و سیاهان را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.مطمئناً با کنتراستی که این تلویزیون دارد تماشا کردن تلویزیون حتی در اتاقی تاریک نیز بسیار لذت بخش خواهد بود.

کنتراست چیست و چه وقت مهم است؟ نسبت کنتراست ، نسبت بین درخشندگی سفید روشن و تیره ترین سیاهی است که تلویزیون می تواند تولید کند. نسبت کنتراست بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند سیاه پوستان عمیق تری را نمایش دهد. کنتراست در کل مهم است اما هنگام تماشای صحنه های تاریک کارای آن بیشتر مشخص می شود.

C1 با کنتراست عالی

روشنایی SDR

با توجه به ازمایشات انجام شده تلویزیون ال جی C1 دارای روشنایی SDR مناسبی است، اما به اندازه ال جی CX روشن نیست.بنابراین شاید برای اتاق های با نور زیاد گزینه مناسبی نباشد.زیرا ممکن است نتواند بر تابش خیره کننده غلبه کند.

SDR چیست ؟ SDR به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد و این می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند.

کم نوری محلی (Local Dimming)

تلویزیون ال جی C1 از ویژگی کم نوری محلی برخودار نمی باشد.اما به دلیل اینکه دارای پیکسل های خود روشن است می تواند صحنه های مشکی عمیقی تولید کند.بنابراین با وجود اینکه C1 از فناوری Local Dimming برخوردار نمی باشد اما می توانید صحنه های مشکی را با کیفیت عالی و به طور واضح ارائه دهد.

کم نوری محلی (Local Dimming) چسیت؟کم نور شدن محلی در تلویزیون های LED می تواند با کاهش نور مناطق نور پس زمینه ، نسبت کنتراست را در صحنه های تاریک بهبود بخشد.بنابراین موجب می شود سیاه پوستان عمیق تر از حالت عادی و بدون ویژگی باشند و کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد. همچنین این یک ویژگی مهم برای تماشای محتوای HDR است زیرا می تواند به روشن شدن موارد برجسته همزمان کمک کند.

روشنایی HDR

HDR چیست ؟ HDRبه حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد و این می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند.

اگر می خواهید HDR را روشن تر کنید ، می توانید Dynamic Tone Mapping را فعال کنید یا Auto Dynamic Contrast را روی ‘High’ تنظیم کنید.در این صورت شما می توانید شاهده تصاویری روشن تر باشید. اما ممکن است که در تمام صحنه ها جوابگو نباشد.

یکنواختی خاکستری

تلویزیون ال جی C1 دارای یکنواختی خاکستری بسیار خوبی است. البته این می تواند بین واحدها متفاوت باشد.اثر صفحه کثیف بسیار کم است و صفحه نمایش در کل بسیار یکنواخت است که این برای محتوایی مانند ورزش بسیار مناسب است. در صحنه های نزدیک تاریک نیز شاید خطوط بسیار ضعیفی وجود داشته باشد، اما شما باید واقعاً با دقت بسیاری آنرا تماشا کنید تا متوجه آن شوید.

یکنواختی خاکستری چیست؟ یکنواختی خاکستری توصیف می کند که تلویزیون چگونه می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه حفظ کند.

یکنواختی مشکی

از آنجا که تلویزیون ال جی C1 می تواند پیکسل ها را به صورت جداگانه خاموش کند ، از یکنواختی مشکی کاملی برخوردار است. البته این یکنواختی سیاه می تواند بین واحدها کمی متفاوت باشد.اما در کل می توانید شاهده سیاهان بسیار عمیق باشید و از مشاهده انها لذت ببرید.

یکنواختی سیاه چیست ؟ یکنواختی سیاه به توانایی یک تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش آن اشاره دارد. یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و سایر اشیا سیاه در هر نقطه از صفحه به همان اندازه تاریک به نظر می رسند و نور تلویزیون کاملاً روی صفحه پخش شده است.

تلویزیون C1 با یکنواختی مشکی و خاکستری عالی

زاویه دید

تلویزیون ال جی C1 از زاویه دید خارق العاده ای برخوردار است و تصاویر حتی از کناره ها نیز به صورت دقیق و واضح به نمایش گذاشته می شوند.پس شما می توانید به طور دسته جمعی به تماشای تلویزیون بنشینید و همه از تصاویر فوق العاده با کیفیت و خیره کننده لذت ببرید.این تلویزیون فورکی ال جی با زاویه دید عالی که دارد برای نشیمن های بزرگ گزینه بسیار خوبی است زیرا از هر زاویه ای تصاویر بسیار دقیق هستند.

بازتاب

تلویزیون ال جی C1 در برابر بازتاب نور عملکرده بسیار خوبی دارد و به خوبی نور را توضیح می کند. بنابراین در مورد بازتاب نور نیز هیچ جای نگرانی نیست.اما در کل قرار دادن آن در مکان های با نور زیاد توصیه نمی شود.

بازتاب نور : اگر تلویزیون را در اتاقی قرار دهید که در معرض نور خورشید یا چراغ های بزرگ باشد شما شاهده بازتاب نور در تلویزیون خواهید بود و این می تواند تماشای تلویزیون را برایتان ناخوشایند کند.اما این تلویزیون به گونه ای ساخته شده است که در چنین مواقعی نیز به خوبی عمل کند و جلوی بازتاب نور را می گیرد.اما در هر صورت سعی کنید این تلویزیون را در مکان های با نور زیاد قرار ندهید.

C1 LG با بازتاب فوق العاده کم

دقت رنگ

تلویزیون ال جی c1 از دقت رنگ بسیار خوبی برخودار است و رنگ های دقیق و با کیفیتی ارائه دهد.هر چند با ازامایشی که قبل از حالت کالیبراسیون انجام دادیم دقت رنگ آن زیاد جالب نبود. اما پس از کالیبراسیون ، دقت رنگ بسیار بهبود یافته است.بنابراین باقی ماندن نادرستی ها نباید با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد ، و هم درجه حرارت رنگ و هم گاما تقریباً عالی هستند.

دقت رنگ : دقت رنگ به توانایی تلویزیون در نمایش دقیق رنگ ها یا سایه های خاکستری مورد نیاز سیگنال ارسالی توسط دستگاه منبع اشاره دارد. از نظر آنچه می بینید ، این می تواند به معنای تفاوت بین شی ای باشد که به معنای قرمز است و در واقع قرمز به نظر می رسد یا ممکن است قرمز نارنجی به نظر برسد. دقت رنگ روی همه فیلم های نمایش داده شده در تلویزیون تأثیر می گذارد.

تلویزیون ال جی c1 می تواند به خوبی هر نوع محتوای را با کیفیت عالی ارتقاء دهد و به نمایش بگذارد.این تلویزیون اولد ال جی محتوای 480p را به خوبی و بدون هیچ مشکلی ارتقاء می دهد.می تواند محتوای 720p را مانند تلویزیون کابلی بدون مشکل ارتقاء دهد.محتوای 1080p تقریباً با کیفیت 4k ارائه می دهد.علاوه بر این محتوای فورکی را با کیفیت خیره کننده ای به نمایش می گذارد.بنابراین هر انچه را که بر روی این تلویزیون تماشا می کنید بسیار دیدنی و شگفت انگیز خواهد بود.

c1 محتوای 8k را پشتیبانی نمی کند.

طیف رنگی

تلویزیون ال جی c1 دارای طیف گسترده ای از رنگ ها برای محتوای HDR است.این تلویزیون که دارای پوشش فضایی رنگی DCI P3 و Rec می باشد طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید می کند.بنابراین شما می توانید شاهده رنگ های فوق العاده با کیفیت و خیره کننده باشید و از مشاهده انها لذت ببرید.

گردایانت یا همان شیب رنگ

شیب رنگ چیست؟ شیب رنگ به تغییر رنگ به تدریج گفته می شود.برای مثال ، اگر خطی رنگی را در نظر بگیریم سمت چپ ممکن است یک سبز تیره باشد که به تدریج به یک سبز روشن تر در سمت راست تغییر می کند.بنابراین اگر یک تلویزیون بتواند این شیب رنگی را به ارامی نمایش دهد به این معناست که می تواند کوچک ترین تفاوت رنگ ها را به دست آورد.وجود چنین دقت رنگی برای HDR بسیار مهم است پس اگر به دنبال تلویزیونی با HDR عالی هستید حتماً به دنبال تلویزیونی باشید که در این تست عملکرده خوبی داشته باشد.تلویزیون ال جی C1 از تلویزیون هایست که در این ازمایش عملکرده بسیار خوبی داشته است.بنابراین می تواند رنگ های بسیار خیره کننده و با جزئیات دقیق ارائه دهد.

خطر سوختن دائمی

تلویزیون ال جی C1 نیز مانند بسیاری از تلویزیون های اولد دیگر احتمال سوختن دائمی در آن وجود دارد.اما خب این یک احتمال است و زیاد جای نگرانی نیست زیرا اگر محتوای مختلفی را تماشا کنید هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و شما می توانید برای مدتها از این تلویزیون استفاده کنید.

زمان پاسخگویی : این تلویزیون اولد ال جی از لحاظ زمان پاسخگویی نیز عملکرده بسیار خوبی دارد و می تواند تصاویر را بدون تاری به نمایش بگذارد.

سوسوزدن

تلویزیون ال جی C1 با اینکه نور پس زمینه ندارد. اما هنوز می تواند با روشن و خاموش کردن پیکسل های تلویزیون های LED از PWM تقلید کند.به همین دلیل می توان گفت که بدون سوسو زدن نیست.فرو رفتن کمی روشنایی هر 8 میلی ثانیه که در نمودار مشاهده می کنید به دلیل میزان تازه سازی 120 هرتز تلویزیون است.اما نباید زیاد قابل توجه باشد.

Pulse-Width Modulation (مدولاسیون عرض پالس) چیست ؟ یکی از روش هایی است که سازندگان نمایشگر ها برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش استفاده می کنند. PWM یک روش آسان (یا مقرون به صرفه) برای کنترل روشنایی در نظر گرفته می شود ، اما دارای اشکالات جدی مانند سوسو زدن است که ممکن است باعث خستگی چشم و سردرد شود.

درج قاب سیاه (BFI)

تلویزیون ال جی C1 از ویژگی درج قاب سیاه (BFI) اختیاری برخوردار است. این ویژگی می تواند با قرار دادن قاب های سیاه در محتوا در فواصل منظم ، که به طور معمول با نرخ فریم محتوا مطابقت دارد ، به کاهش تاری حرکت کمک کند.

شما می توانید برای فعال کردن آن تنظیمات زیر را انجام دهید.

برای فعال کردن BFI ، ابتدا TruMotion را روی ‘User Selection’ تنظیم کنید ، سپس OLED Motion Pro را برای محتوای 60Hz یا ‘High’ یا ‘Low’ یا ‘Medium’ را برای محتوای 120Hz تنظیم کنید. در صورت تمایل می توانید BFI را روی 120Hz برای 60Hz سوسو بزنید.البته این کار ممکن است منجر به چندبرابر شدن تصویر شود.

نرخ تازه سازی متغیر

تلویزیون ال جی C1 از ویژگی نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی می کند.بنابراین می تواند نرخ تازه سازی پنل را هنگام پرواز متناسب با دستگاه منبع تنظیم کند. این می تواند یک تصویر نرم تر با تاخیر ورودی سازگارتر و بدون پارگی صفحه ایجاد کند. ویژگی نرخ تازه سازی متغیر برای گیمرها بسیار مهم است. هم گیمرهای PC با کارت گرافیک AMD یا NVIDIA و هم کنسول های جدیدتر مانند Xbox One X از ویژگی های نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی می کنند.

تلویزیون LG C1 از FreeSync و HDMI Forum VRR پشتیبانی می کند و دارای NVIDIA به عنوان سازگار با G-SYNC است. برای فعال کردن VRR ، Game Optimizer را روشن کنید و مطمئن شوید VRR و G-Sync برای انجمن G-SYNC و HDMI فعال است و AMD FreeSync Premium برای FreeSync ‘روشن’ است.

ورودی ها تلویزیون ال جی C1

تلویزیون C1 تا زمانی که در حالت بهینه ساز بازی (Game Optimizer) باشد دارای تأخیر ورودی بسیار کمی است. همچنین برای تأخیر ورودی کم با chroma 4: 4: 4 ، می توانید نماد ورودی را به PC تغییر دهید.ظاهراً تنظیمات جدیدی نیز برای مدل های 2021 در منوی Game Optimizer وجود دارد ، به نام Prevent Input Delay که دارای دو گزینه استاندارد و تقویت است.

رزولوشن های پشتیبانی شده

تلویزیون ال جی C1 از رایج ترین رزولوشن ها پشتیبانی می کند، اما به طور طبیعی از 1440p @ 60Hz پشتیبانی نمی کند.بنابراین برای اینکه chroma 4: 4: 4 به خوبی نمایش داده شود باید نماد ورودی را روی PC تنظیم کنید.

مشخصات ورودی های تلویزیون ال جی C1

دارای HLG

HDR10+ : ندارد

دارای پشتیبانی HDR10

هر چهار ورودی HDMI از HDMI 2.1 ،HDMI 2.0 و HDCP 2.2 پشتیبانی می کنند.

USB 3.0 : ندارد

دارای پشتیبانی از Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

دارای پشتیبانی از تمام رزولوشن های رایج برای کنسول های نسل بعدی و ALLM

دارای 4 عدد HDMI

دارای 3 عدد USB

دارای خروجی صدای نوری دیجیتال

دارای خروجی صوتی آنالوگ 3.5 میلی متر

دارای ARC

دارای پشتیبانی از eARC

دارای Dolby Atmos

دارای Dolby Digital

کیفیت صدا تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 از نظر کیفیت صدا نیز می توان گفت که عملکرده بسیار خوبی دارد و پاسخ فرکانس آن بسیار مناسب است. مشخصات کلی صدا نسبتاً متعادل است و نتیجه آن گفتگو با صدای واضح و پاک است. همچنین صدا کاملاً بلند می شود ، اگرچه در حجم بالاتر فشرده سازی زیادی وجود دارد.این تلویزیون هوشمند ال جی مجهز به سیستم صوتی 2.2 کاناله 40 واتی می باشد و صدای بسیار قوی و فراگیری را ارائه می دهد.

اعوجاج

در میزان متوسط صدا اعوجاج زیاد قابل شنیدن نمی باشد، اما در حداکثر میزان صدا اعوجاج بدتر است و ممکن است تا حدی به گوش برسد.البته باز بسته به محتوا متفاوت است و ممکن است همه آن را نشنوند.

اعوجاج چیست ؟ اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود . در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. این رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 مجهز به نسخه بروز شده سیستم عامل webOS 6.0 است.این سیستم عامل دارای ابزار ها و برنامه های گوناگونی است و استفاده از آن بسیار راحت است.در صفحه اصلی آن تبلیغات و محتوای پیشنهادی وجود دارد و حتی یک صفحه فروشگاه اختصاصی برای برنامه ها و محصولات تبلیغاتی وجود دارد.

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی C1

کنترل جادویی تلویزیون ال جی C1 در سال 2021 مجدداً طراحی شده است اما همچنان دارای ویژگی های فوق العاده ای مانند اشاره گر کنترل شده با حرکت و چرخ اسکرول است.این کنترل از راه دور جدید باریک تر می باشد و دارای کلیدهای میانبر برنامه بیشتر و یک ویژگی جدید با قابلیت NFC است که به شما امکان می دهد تلفن خود را روی ریموت قرار دهید تا سریع محتوا را به تلویزیون منتقل کند و بالعکس. همچنین با استفاده از فرمان صوتی می توانید ورودی ها را تغییر دهید ، برنامه ها را باز کنید و جستجوها را انجام دهید اما نمی تواند تنظیمات خاصی را تنظیم کند.

همچنین یک دکمه در زیر حاشیه پایین در مرکز تلویزیون قرار دارد که در صورت در دسترس نبودن ریموت می توانید با استفاده از آن تلویزیون را روشن / خاموش کرده و ورودی ها ، میزان صدا و کانال ها را تغییر می دهد.

اقلام همراه تلویزیون ال جی C1

خروج از نسخه موبایل