بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2

در اینجا می خواهیم که به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی c2 بپردازیم که یکی از بهترین های 2022 است.برند ال جی در زمینه های زیادی فعالیت می کند و یکی از شاخه هاش تولید محصولات خانگی می باشد، شرکت نام آشنای ال جی برای کاربران هر سال محصولات با کیفیت تری نسبت به سال های قبل به بازار عرضه می کند دلیلشم مجهز کردن محصولاتش به امکانات و قابلیت های زیادی است، ال جی در سال 2022 از تلویزیون بالا رده یOLED  C2 رونمایی کرد این محصول جایگزین تلویزیون OLED C1 است. صفحه نمایش این تلویزیون OLED می باشد که به صورت خود تابش کار می کند یعنی هر پیکسل به صورت مستقیم کنترل می شود، مثل پنل LCD نیست و هیچ نور پس زمینه ای وجود ندارد. کنتراست در این صفحه نمایش بسیار بالا بود و تصاویر را به شکل استثنایی به نمایش در می آورد. در این تلویزیون مانند سایر تلویزیون های ال جی از سیستم عامل webOS استفاده میکند که برای سال 2022 کمی بروزتر شده است. امسال تمرکز زیادی روی ویژگی های بازی وجود دارد در همین راستا از فناوری GeForce Now و استریم بازی  Stadia پشتیبانی می کند. اولین پنل آن 42 اینچ است و در اندازه و ابعاد بزرگتری نسبت به مدل های قبلی و جود دارند، سری C محبوب ترین تلویزیون های ال جی OLED هستند. 

برای مشاهده سایزهای موجود تلویزیون ال جی c2 اینجا کلیک کنید

نقاط قوت تلویزیون C2 

نقاط ضعف تلویزیون C2 

طراحی تلویزیون ال جی C2 

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی مدل C2 بسیار جذاب بوده و با هر محیطی به راحتی هماهنگ می شود. تلویزیون C2 دارای طراحی بسیار شیک و مدرنی است، حاشیه های نازکش از فاصله دید معمولی تقریبا نامرئی هستند و همین حاشیه های به رنگ نقره ای هستند که خیلی عالی به نظر می رسند. تلویزیون C2 OLED بخاطره باریکی که دارد می تواند یک گزینه ی عالی برای نصب روی دیوای باشد که مطمئن به اتاق نشیمن تان چشم نوازی خاصی می بخشد. پایه این تلویزیون در وسط صفحه قرار گرفته که می تواند ظرافت تلویزیون را دو چندان کند علاوه بر این تعادل تلویزیون را نیز به خوبی حفظ می کند.

پشت تلویزیون

پشت تلویزیون در مقایسه با مدل LG C1 OLED سال گذشته طراحی بروز شده ای دارد، پشت پنل نمایشگر از یک فلز بافت دار و برس خورده ساخته شده است که در پشت ظاهر خوبی به محصول بخشیده، ورودی ها هم در پشت به شکل معینی قرار گرفته اند و با یک پانل پلاستیکی پوشیده شده اند، لازم به ذکر است که ال جی برای درهم ریختگی کابل ها در پشت تلویزیون چاره اندیشیده که گیره های درآن جا قرار داده که به مدریت کابل ها کمک می کنند. 

 کنتراست تلویزیون ال جی مدل C2 

از آنجایی که نمایشگرهای OLED به جای نور پس زمینه از پیکسل های خود تابشی استفاده می کنند، LG OLED C2 دارای نسبت کنتراست تقریبا بی نهایت است. این امکان را به آن می دهد تا روشنایی هر پیکسل را به صورت جداگانه کنترل کند، بنابراین می تواند هایلایت های روشن را درست در کنار رنگ های مشکی کامل و بدون شکوفه یا هاله نمایش دهد. به خصوص اگر در یک اتاق کاملا تاریک باشید، این امر بسیار قابل توجه است. 

روشنایی HDR 

تلویزیون ال جی مدل C2 از روشنایی HDR بهره می برد، این فناوری در صفحه نمایش کار می کند و سبب می شود تا رنگ های بیشتر و طبیعی تری برای صفحه نمایش تولید شوند، دو فاکتور خیلی مهم داریم که منجر به کیفیت بالای تصاویر می شوند، یکی کنتراست تصاویر است و فاکنور دوم دقت رنگ است، تکنولوژی HDR کنتراست تصاویر را به صورت چشم گیری بهبود می بخشد و همینطور دقت رنگ را نیز افزایش می دهد. 

روشنای HDR در حالت بازی

روشنایی HDR در حالت بازی در تلویزیون ال جی C2 به همان اندازه ی خارج از بازی روشن است، هایلایت های روشن کوچک در صحنه های تاریک کمی تاریک تر از حالت خارج از «بازی» هستند اما به اندازه LG G2 OLED قابل توجه نیست. 

یکنواختی خاکستری در تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2 یکنواختی خاکستری خوبی دارد اما جلوه صفحه نمایش کثیف ولی خیلی کم در مرکز وجود دارد که برای تماشای ورزش یا استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر عالی است. تأسفانه، نوارهای رنگی عمودی وجود دارد، و رنگ صورتی در دو طرف صفحه نمایش وجود دارد. به نظر می رسد این یک مشکل رایج در فناوری پنل جدید استفاده شده توسط نمایشگر ال جی باشد و نقصی در واحد خاص ما نیست. هیچ نشانه‌ای از الگوی شبکه‌ای که بر روی واحد 2021  تأثیر گذاشته و همینطور هیچ نشانه‌ای از «اثر کور ونیزی» وجود ندارد، که خیلی عالی است. تقریباً مانند همه نمایشگرهای OLED، خطوط عمودی ضعیفی در صحنه های بسیار تاریک وجود دارد که اصلا جای نگرانی نیست.

یکنواختی سیاه

از آنجایی که OLED ها می توانند تک تک پیکسل ها را خاموش کنند، LG C2 دارای یکنواختی کامل مشکی است و هیچ شکوفایی در اطراف اجسام روشن وجود ندارد. 

زاویه ی دید تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2 OLED از زاویه ی دیدی بی نظیری برخوردار است که برخلاف تلویزیون‌های LCD/LED، تصویر در یک زاویه محو یا پاک نمی‌شود. اگر چیدمان صندلی های منزلتان به صورت گسترده هم باشد مشکلی نیست و شما از هر زاویه بخواهی به تلویزیون نگاه کنی همان کیفیت زاویه ی روبه رو را خواهد داشت.

بازتاب نور در تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2  هندلینگ انعکاس فوق العاده ای دارد، روکش براق به طور قابل توجهی شدت انعکاس مستقیم را کاهش می دهد، بنابراین تابش خیره کننده مشکلی نیست. پوشش ضد انعکاس روی صفحه نمایش رنگ ارغوانی به آن اضافه می کند، اما این موضوع بر کیفیت تصویر تأثیر نمی گذارد.

دقت رنگ تلویزیون ال جی C2 OLED 

این تلویزیون از دقت رنگ بالایی برخوردار است و بدون هیچ مشکلی تعادل رنگ سفید برقرار است، اکثر رنگ ها هم با بالاترین دقت ممکن پردازش می شوند. دمای رنگ کمی سرد است و کمی رنگ آبی به تصویر می دهد. گاما برای یک اتاق تاریک به هدف 2.2 بسیار نزدیک است، اما صحنه های بسیار تاریک کمی خرد می شوند. 

تلویزیون ال جی C2 از فرمت های مختلف پشتیبانی می کند

محدوده رنگ تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال‌جی C2 OLED دارای طیف رنگی بسیار عالی است. این پوشش تقریباً کاملی از فضای رنگی DCI-P3 دارد که توسط اکثر محتوای فعلی HDR، از جمله UHD Blu-ray استفاده می‌شود. همچنین پوشش خوبی از Rec دارد. فضای رنگی 2020 توسط برخی محتواها استفاده می‌شود، اما نمی‌تواند طیف کامل رنگ‌های سبز یا فیروزه‌ای را نمایش دهد که اصلا جای نگرانی نیست. 

حجم رنگ در تلویزیون ال جی C2 

متأسفانه ال‌جی C2 OLED دارای حجم رنگ مناسبی است. با وجود افزایش حداکثر روشنایی، رنگ ها به روشنی سفید خالص نیستند. ولی خب به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی نهایت، می تواند رنگ های اشباع تیره را به خوبی نمایش دهد تا بیننده با بالاترین کیفیت ممکن بیننده ی تلویزیون ال جی C2 باشد. 

خطر سوختگی دائمی تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون LG C2 مانند اکثر نمایشگر های OLED از سوختگی دائمی مصون نیست، اما اگر محتوای متنوعی را تماشا می‌کنید، انتظار نداریم که مشکلی ایجاد شود، خوشبختانه چند ویژگی برای کمک به کاهش خطر سوختگی وجود دارد که از جمله این موارد می توان به تنظیمات Pixel Cleaning، Screen Move و Adjust Logo Brightness اشاره کرد، لازم به ذکر است که طراحان ال جی سعی کردند بیشتر روی این پنل ها کار کنند و در تلویزیون های C2 و G2 موفق شدن تا خطر سوختگی را کاهش دهند.

زمان پاسخگویی تلویزیون ال جی C2 

ال‌ جی C2 OLED زمان پاسخگویی پیکسلی فوق‌العاده سریعی دارد. تاری بسیار کمی در پشت اجسام متحرک سریع وجود دارد، اما به دلیل ماهیت نمونه برداری و نگه داشتن فناوری OLED، همچنان تاری ماندگاری قابل توجهی وجود دارد که اونم  در صحنه‌های تقریباً سیاه مقداری بیش از حد خفیف وجود دارد، اما این قابل توجه نیست، پس خیال تان از این بابت راحت باشد.

درج قاب سیاه (BFI) 

این تلویزیون دارای یک ویژگی انتخابی درج قاب سیاه (BFI) است که ظاهر تاری ماندگار ناشی از زمان پاسخگویی پیکسل تلویزیون ها را بسیار سریع کاهش می دهد. ال‌ جی حالت سوسو زدن 120 هرتزی را که در تلویزیون‌های OLED 2021 موجود بود حذف کرده است، بنابراین فقط می‌تواند در فرکانس 60 هرتز سوسو بزند.

درون یابی حرکتی

درون یابی حرکتی یک ویژگی اختیاری است که با فعال کردن آن به بهبود ظاهر حرکت کمک می کند، اما این جلوه اپرا صابون را معرفی می کند که ممکن است برخی افراد را آزار دهد. با تمام تنظیمات در حداکثر، کار خوبی انجام می دهد، اما برخی از مصنوعات قابل توجه و از دست دادن جزئیات در صحنه های شلوغ وجود دارد. برخلاف بسیاری از تلویزیون‌ها، حتی در صحنه‌های بسیار دشوار نیز به درون یابی ادامه می‌دهد. این باعث ایجاد مصنوعات قابل توجه تری می شود، اما در کل خوب است، زیرا نرخ فریم ثابت باقی می ماند.

نرخ نوسازی متغیر در تلویزیون ال جی C2 

ال‌ جی C2 OLED با هر سه نوع فناوری نرخ تجدید متغیر سازگار است و تجربه بازی تقریباً بدون پارگی را از هر منبعی که از آن پشتیبانی می‌کند تضمین می‌کند. ویژگی VRR در طیف گسترده‌ای از نرخ‌های تازه‌ سازی کار می‌کند، بنابراین حتی اگر نرخ فریم شما بسیار پایین بیاید، باز هم پارگی صفحه نمایش را مشاهده نخواهید کرد.

تاخیر ورود

تلویزیون ال‌ جی C2 OLED دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم است، و اطمینان می‌دهد که اقدامات شما با آنچه روی صفحه می‌بینید هماهنگ است. البته در 120 هرتز به خوبی مانیتورهای گیمینگ رده بالا نیست، بخاطره همین همچنان برای اکثر گیمرها به اندازه کافی پایین است. مانند اکثر تلویزیون‌ها، تاخیر ورودی خارج از حالت «بازی» برای بازی‌های مبتنی بر واکنش رقابتی بسیار زیاد است. فناوریPrevent Input Delay را داریم که برای کاهش تأخیر ورودی طراحی شده که می تواند حس رضایت را به شما بدهد.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2 از تمام فرمت های رایج به خوبی پشتیبانی می کند از جمله سیگنال های Chroma 4:4:4 نیز به درستی نمایش داده می شوند،  بدون نصف شدن رزولوشن یا سایر مشکلات دیگر سیگنال های 4K @ 120Hz به خوبی نمایش داده می شوند.

سازگاری کنسول های پیشرفته تلویزیون ال جی C2

این تلویزیون با هر چیزی که از PS5 و Xbox Series S|X پشتیبانی می کند، از جمله ویژگی نرخ تجدید متغیر در PS5 کاملاً سازگار است، هر چهار پورت HDMI از پهنای باند کامل HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند، که اگر هر دو کنسول و یا رایانه شخصی دارید که قصد استفاده از آن را با تلویزیون دارید، عالی است.

مشخصات ورودی

کل ورودی های تلویزیون ال جی C2 

گذرگاه های صوتی

کیفیت صدا تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2 از پاسخ فرکانسی خوبی برخوردار است اما مانند اکثر تلویزیون ها، نمی تواند باس زیادی تولید کند. صدای آن بلند می شود و مقداری فشرده سازی و پمپاژ مصنوعات با حداکثر حجم وجود دارد. از سوی دیگر پروفایل های صدای نسبتاً متعادلی در سطوح گوش دادن بالا دارد که در نتیجه دیالوگ بسیار واضح و رسا دارد. تلویزیون ال جی C2 به طور کلی عملکرد اعوجاج خوبی دارد، عوجاج هارمونیک بسیار کمی حتی در حداکثر حجم وجود دارد. 

قابلیت های اسمارت تلویزیون ال جی C2 

تلویزیون ال جی C2 از سیستم عامل webOS پشتیبانی می کند، این رابط هوشمندی امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار کابران قرار می دهد تا مخاطبین بتوانند به راحتی از این محصول استفاده کنند ال جی این را به عنوان نسخه 22 تبلیغ می کند که به نسبت سیستم نسخه های قبلی بروز تر شده است، متأسفانه، تقریباً مانند تمام تلویزیون های هوشمند موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط هوشمند وجود دارد و نمی توان آنها را به طور کامل غیرفعال کرد. 

ریموت کنترل تلویزیون ال جی C2 

این تلویزیون با همان کنترل جادویی موجود در مدل های قبلی ارائه می شود. کنترل از راه دور را می توان مانند یک اشاره گر استفاده کرد که باعث می شود به راحتی در منوها حرکت کنید. در حال حاضر میکروفون هایی نیز روی خود تلویزیون وجود دارد که امکان کنترل صدای هندزفری را فراهم می کند. متأسفانه، اگر نگران حفظ حریم خصوصی هستید، هیچ سوئیچ فیزیکی برای غیرفعال کردن میکروفون ها وجود ندارد. با این حال، کنترل صوتی به خوبی کار می‌کند و می‌توانید از آن برای تغییر ورودی‌ها، باز کردن برنامه‌ها، جستجوی محتوا در برنامه‌ها و حتی تنظیمات اولیه استفاده کنید. 

خروج از نسخه موبایل