بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ q80t

سامسونگ Q80T

تلویزیون سامسونگ q80t محصولی بسیار با کیفیت است، که در سال 2020 به بازار عرضه شد است.تلویزیون q80t دارای کیفیت تصویر 4k است که تصاویر فوق العاده با کیفیتی را ارائه می دهد.نوع پنل آن نیز VA است که رنگ های مشکی را با کیفیت بسیار عالی به نمایش می گذارد.هر چند پنل VA از زاویه دید زیاد خوبی برخودار نیست اما با وجود فناوری Ultra Views Angle در تلویزیون Q80T زاویه دید نیز بسیار بهبود یافت و خیال شما را از این بابت نیز راحت کرده است.تاخیر ورودی کم، نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از فناوری VRR از ویژگی های دیگر این تلویزیون هستند.همچنین این تلویزیون دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیار دیگر است که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ Q80T بالاتر از Q70T قرار دارد و کمتر از Q90T است و با X9500H سونی رقابت می کند.

مشاهده بررسی تلویزیون سامسونگ Q70T

نقاط قوت

  • زمان پاسخگویی فوق العاده
  • نسبت کنتراست عالی
  • بازتاب قابل توجه
  • زاویه دید مناسب
  • هیچ خطر سوختگی دائمی در پنل های VA وجود ندارد

نقاط ضعف

  • گوشه های صفحه کمی تاریک تر به نظر می رسند.

طراحی تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون سامسونگ Q80T دارای طراحی بسیار ظریف و کاربر پسندی است و این می تواند به دلیل بدنه باریک و حاشیه بسیار کم آن باشد.همچنین دارای پایه ای از فلز و پلاستیک است که در وسط قرار دارد و جلوه ای متفاوت به تلویزیون داده است.این پایه خوشبختانه زیاد بزرگ نیست و جای کمی را اشغال می کند و علاوه بر این به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند.این تلویزیون به دلیل داشتن بدنه ای باریک برای نصب بر روی دیوار بسیار مناسب است.پس شما می توانید برای داشتنن فضایی بیشتر و تغییر دکور منزل خود آن را بر روی دیوار نصب کنید و منزل خود را متحول کنید.

تلویزیون سامسونگ مدل q80t

پشت تلویزیون q80t

پشت تلویزیون از جنس پلاستیک بوده و بسیار ساده است.ورودی ها نیز در قسمت پشتی تلویزیون و به طرف پهلو قرار دارند، بنابراین در صورت نصب تلویزیون به دیوار نیز استفاده از انها بسیار راحت خواهد بود.

ویژگی های طراحی q80t

حال که در مورد طراحی صحبت کردیم، می پردازیم به کیفیت تصویر آن

کنتراست تلویزیون سامسونگ q80t

تلویزیون سامسونگ Q80T از نسبت کنتراست بومی بسیار خوبی بر خوردار است.اما نسبت به مدل های گذشته کمی کمتر است و این می تواند به دلیل فناوری Ultra Views Angle سامسونگ باشد.سامسونگ در Q80T از فناوری Ultra Views Angl برای زاویه دید بهتر استفاده کرده است و همین موجب شده که کمی از نسبت کنتراست آن کم شود.البته باز هم از نسبت کنتراست خوبی برخوردار است و با فعال کردن تیرگی محلی نیز تا حدی کنتراست بهبود می یابد.

کنتراست : نسبت کنتراست، نسبت بین درخشندگی سفید روشن و تیره ترین سیاهی است که تلویزیون می تواند تولید کند.تا نسبت های کنتراست بزرگتر باشد رنگ ها مشکی را عمیق تر ارائه می دهد.

عملکرده کم نوری محلی تلویزیون سامسونگ q80t

تلویزیون سامسونگ q80t دارای ویژگی کم نور محلی (Local Dimming) است.این ویژگی برای روشن کردن مناطق بیشتر بکار گرفته شده است، که باعث کاهش شکوفایی شدید در اطراف اجسام روشن می شود.اما همچنین موجب می شود که قسمت بزرگتری از صفحه مایل به خاکستری باشد.همانطور که گفته شد، در محتوای واقعی زیاد قابل توجه نیست و زیرنویس ها به خوبی اداره می شوند.در واکنش به تغییرات نیز کمی کند است و گاهی اوقات می تواند گوشه های صفحه را در هنگام خاکستری بودن کل صفحه فلش کند.

کم نوری محلی: کم نور شدن محلی ویژگی در تلویزیون های LED است که نور پس زمینه قسمت هایی از صفحه را که سیاه نشان می دهند کم می کند. این باعث می شود سیاه پوستان در آن قسمت از صفحه عمیق و تاریک به نظر برسند.

می توان گفت عملکرده کم نوری محلی در این تلویزیون همانند X9000F سونی است.

حداکثر روشنایی SDR

تلویزیون Q80T دارای اوج روشنایی SDR خوبی است.یعنی می توان گفت در مقابله با تابش خیره کننده در اتاق های روشن عملکرده بسیار خوبی دارد. اما هنگام نمایش محتوای مختلف، میزان روشنایی کاملاً متفاوت است.برای روشن تر شدن تصویر نیز می توانید حالت تصویر را بر روی “پویا”، کم نوری محلی را بر روی “زیادو روشنایی را در “حداکثر”، تنظیم کنید.البته با چنین تنظیماتی کمی از دقت تصویر کاسته می شود.

حداکثر روشنایی HDR

تلویزیون سامسونگ Q80T دارای اوج روشنایی HDR بسیار خوبی است ، به خصوص در اتاق های تاریک و با نور متوسط ​​عملکرده بسیار خوبی دارد.هر چند این تلویزیون از روشنایی HDR بسیار خوبی برخوردار است اما باز هم می توانید آن را روشن تر کنید تنها کافیست حالت تصویر را روی “پویا” و محلی تیره را روی “استاندارد” تنظیم کنید.

اگر مایلید تلویزیونی با اوج روشنایی HDR بیشتری داشته باشید X9500H را بررسی کنید.

یکنواختی خاکستری

سامسونگ Q80T دارای یک نواختی خاکستری نسبتاً خوبی است.اما این یکنواختی می تواند بین واحدها متفاوت باشد.مثلاً گوشه های صفحه تاریک به نظر می رسند و کمی هاله در سراسر صفحه وجود دارد.اما این یکنواختی خوشبختانه در صحنه های تاریک بسیار بهتر است.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری توصیف می کند که تلویزیون چگونه می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه حفظ کند.

قیمت و مشخصات تلویزیون 55Q80T

قیمت و مشخصات تلویزیون 49Q80T

قیمت و مشخصات تلویزیون 50Q80T

عملکرده یکنواختی مشکی تلویزیون سامسونگ q80t

تلویزون سامسونگ Q80T از لحاظ یکنواختی مشکی نیز عملکرده خوبی دارد.اما این عملکرده مشکی نیز می تواند بین واحدها متفاوت باشد.همانگونه که در تصویر زیر می بینید در کل صفحه کمی ابر وجود دارد و تصویر کلی کمی مایل به خاکستری به نظر می رسد.البته با فعال کردن کم نور شدن محلی میزان کدر شدن کمتر قابل توجه است.

یکنواختی مشکی : یکنواختی مشکی به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید کامل در سراسر صفحه نمایش اشاره دارد. یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و سایر اشیاء سیاه در هر نقطه از صفحه به همان اندازه تاریک به نظر می رسند و نور تلویزیون کاملاً روی صفحه پخش شده است.

با فعال شدن تیرگی موضعی ، میزان کدر شدن هوا کمتر قابل توجه است، اما باعث می شود که شکوفه های اطراف آزمایشی شکوفاتر باشد.

زاویه دید تلویزیون q80t

همانگونه که اشاره کردیم تلویزیون سامسونگ Q80T دارای پنل VA است که در کل زاویه دید خوبی ندارد، اما به دلیل وجود فناوری Ultra Viewing Angle در Q80T زاویه دید بسیار بهبود یافت است.البته این ارتقاء زاویه دید، کمی از کنتراست خوب این تلویزیون می کاهد اما خوب در عوض زاویه دید بسیار مناسب شده است.جابجایی گاما وقتی که از مرکز خارج شوید خیلی سریع اتفاق می افتد، اما سطح سیاه تا رسیدن به زاویه دید متوسط ​​نسبتاً ثابت باقی می ماند.

نکته : فناوری Ultra Viewing Angle در سایز 49 اینچ این مدل وجود ندارد بنابر این از زاویه دید کمتری برخوردار است.

بازتاب نور

تلویزیون سامسونگ Q80T از لحاظ بازتاب نورعملکرده بسیار خوبی دارد. پوشش ضد انعکاس صفحه نمایش عملکرد بسیار خوبی در کم کردن شدت نور منعکس شده دارد و همین موجب شده که این تلویزیون انتخاب بسیار خوبی برای اتاق های روشن باشد.

سایر ویژگی های تصویر تلویزیون سامسونگ q80t

عملکرده پیکسل ها در Q80T

پیکسل های Q80T سامسونگ به دلیل لایه “Ultra Views Angle” کمی تار شده اند.اما باز هم بسیار واضح تر از تلویزیون سامسونگ Q80R هستند.

سامسونگ Q80T از طیف رنگی بسیار گسترده ای برخوردار است. این پوشش از فضای رنگی DCI P3 فوق العاده ای است که در بیشتر محتوای HDR مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین دارای پوشش گسترده ای Rec است.برای روشن تر کردن HDR نیز می توانید روشنایی و کنتراست را در حداکثر، ST.2084 را روی حداکثر تنظیم کرده و Contrast Enhancer را روی ‘High’ تنظیم کنید. با چنین تنظیماتی شاهده HDR بسیار روشن تر خواهید بود.

قیمت و مشخصات تلویزیون 85Q80T

قیمت و مشخصات تلویزیون 75Q80T

قیمت و مشخصات تلویزیون 65Q80T

گرادیان

تلویزیون سامسونگ Q80T دارای گرادینت خوبی است. مشهود ترین نوار با رنگ سبز است، اما در هنگام نمایش سایه های خاکستری، قرمز و آبی نوارهای باند ریز نیز وجود دارد.پس اگر این موجب ازار شما می شود، با فعال کردن کاهش نویز در منوی تنظیمات وضوح تصویر بیشتر آن را حذف خواهد کرد. اما شاید باعث از بین رفتن جزئیات جزئی شود.

گرادیان یا شیب رنگ : کششی از تغییر رنگ به تدریج است. به عنوان مثال ، سمت چپ ممکن است یک سبز تیره باشد که به تدریج به یک سبز روشن تر در سمت راست تغییر می کند. اگر تلویزیون بتواند یک گرادیان را به آرامی نمایش دهد به این معناست که قادر است کمترین تفاوت رنگ ها را به دست آورد ،بنابراین در بازتولید جزئیات رنگی مهارت دارد.

زمان پاسخگویی تلویزیون سامسونگ q80t

زمان پاسخگویی در تلویزیون سامسونگ Q80T بسیار خوب است.در پشت اشیاء با سرعت زیاد شاید دنباله تار بسیار کمی وجود داشته باشد، اما زیاد قابل توجه نیست.در کل می توان گفت که زمان پاسخوگویی قابل قبولی را دارد و رازی کننده است اما اگر تلویزیون با زمان پاسخگویی بهتری می خواهید CX ال جی گزینه خوبی است.

این تلویزیون دارای یک ویژگی Black Frame Insertion اختیاری است که موجب کاهش تاری حرکت می شود،این ویژگی LED Clear Motion نام دارد.

در تلویزیون Q80T تنها با فعال کردن وضوح تصویر، فرکانس سوسو زدن تا 120 هرتز کاهش می یابد.اما با روشن کردن LED Clear Motion نیز میزان سوسو زدن تا 60 هرتز کاهش می یابد.

در حالت بازی سوسو زدن همیشه در 120 هرتز است.با فعال کردن LED Clear Motion در تنظیمات منو Game Motion Plus سوسو زدن به 60 هرتز کاهش می یابد.

سوسو زدن : سوسو زدن تصویر موقعی است که هر فریم تنها برای مدت کوتاهی نمایش داده می شود.همچنین سوسو زدن بر میزان روشن بودن حرکت هنگام ردیابی در صفحه تأثیر می گذارد.

لکنت

با توجه به اینکه این تلویزیون دارای زمان پاسخگویی سریع است، به نظر می رسد که محتوای کمتر نرخ فریم لکنت زبان دارد،چرا که هر فریم برای مدت طولانی تری در حالت روشن نگه داشته می شود.اگر این مسئله برایتان آزاردهنده است. می توانید با فعال کردن وضوح تصویر یا LED Clear Motion این مشکل را تا حدی حل کنید.

تعریف لکنت : لکنت در تلویزیون بر نحوه حرکت صاف روی صفحه تأثیر می گذارد.در کل بیشتر در عکسهای آهسته متحرک با محتوای نرخ فریم پایین مانند فیلم دیده می شود که یک الگوی منظم تند و سریع را ایجاد می کند.

تلویزیون سامسونگ Q80T قادر به حذف Judder از همه منابع است.شما می توانید با تنظیم وضوح تصویر بر روی “سفارشی” و قرار دادن لغزنده های کاهش تاری و کاهش قدرت در “0” این کار را انجام دهید.البته این ویژگی در سایز 49 اینچ آن وجود ندارد.

تعریف Judder : Judder با 24 فریم در ثانیه فیلم ایجاد شده است که به آن 24p نیز گفته می شود.جودر باعث می شود در حرکت دوربین لکنت دیده شود و این در عکس های متحرک قابل توجه است. این یک نتیجه عدم تطابق بین نرخ تازه سازی یک صفحه تلویزیون و فرکانس فیلم 24 هرتز است.

از ویژگی های دیگر تلویزیون سامسونگ Q80T پشتیبانی از FreeSync ، VRR و سازگاری با G-SYNC است.پس با وجود چنین قابلیت های می توانید از انجام باز های مورد علاقه خود با سرعت عالی لذت ببرید.

این تلویزیون سامسونگ از رزولوشن های رایج، از جمله 4k @ 120Hz در HDMI 4 پشتیبانی می کند.علاوه براین کروم مناسب 4: 4: 4 را در هر وضوح به جز 1440p @ 120Hz نمایش می دهد.

ورودی های تلویزیون سامسونگ Q80T

  • 4 پورت HDMI
  • 2 پورت USB
  • 1 عدد خروجی صدای نوری دیجیتال
  • 1 عدد تنظیم کننده کابل
  • 1 عدد Ethernet

سایر ویژگی ها

  • دارای HDR10
  • HDR10+
  • HLG
  • پهنای باند کامل HDMI 2.0(HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 (HDMI 4)
  • CEC
  • HDCP 2.2(HDMI 1,2,3,4)
  • پشتیبانی از Wi-Fi(2.4 GHz, 5 GHz)

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ q80t

سامسونگ Q80T از پاسخ فرکانسی بسیار خوبی برخوردار است.همچنین دارای ویژگی تصحیح اتاق دیجیتال است که صدا را با توجه به صوت اتاق شما تنظیم می کند.می توان گفت صدای متعادل دارد و در آن میزان بیس مناسبی نیز وجود دارد.گفتگو ها واضح هستند و صدا بلند است.این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی 2.2.2 کاناله است که در مجموع صدای 60 واتی را ارائه می دهند.صدای این تلویزیون بسیار بلند و واضح است و از کیفیت زیادی برخوردار می باشد و بیننده می تواند در هر فاصله ای از صدای فراگیر بهره مند شود.

هیچ مشکلی در عملکرد اعوجاج وجود ندارد. در سطح متوسط صدا کاملاً واضح است.اما هنگام انجام بازی در سطح بالا اعوجاج زیادی وجود دارد.

اعوجاج : به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم اعوجاج گفته می شود.در تولید مثل صدا، اعوجاج یک نقص محسوب می شود چرا که با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود نداشت ، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. این صدا را رنگ آمیزی می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

این تلویزیون دارای توان صوتی 60 وات است

تلویزیون سامسونگ q80t با سیستم عامل تایزن

تلویزیون سامسونگ Q80T از سیستم عامل تایزن برخوردار است که دارای برنامه های بسیار جذاب و سرگرم کننده است.استفاده از این پلتفرم بسیار راحت بوده و شما می توانید به راحتی به محتواهای دلخواه خود دسترسی داشته باشید.همچنین می توانید وارد فروشگاه برنامه های سامسونگ شوید و هر انچه را که می خواهید دانلود و نصب کنید و مشاهده انها بر روی این تلویزیون صفحه بزرگ و با کیفیت لذت ببرید.

سایر ویژگی های هوشمند

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ q80t

کنترل از راه دورتلویزیون سامسونگ Q80T مانند سایر تلویزیون های QLED است.با استفاده از این ریموت شما می توانید تنها با زدن یک دکمه وارد سرویس های محبوب و پرطرفدار شوید.دارای یک دکمه حالت Ambient، نیز می باشد که باعث می شود تلویزیون شما مانند یک تابلوی هنری به نظر برسد.همچنین مجهز به یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا از طریق Bixby سامسونگ است که به شما امکان می دهد تا با استفاده از صدای خود تلویزیون را کنترل کنید.

در زیر برند سامسونگ دکمه ای وجود دارد که شما می توانید در صورت در دسترس نبودن ریموت کنترل به کمک آن تلویزیون را روشن / خاموش کنید ، کانال ها ، میزان صدا و ورودی را تغییر دهید.

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ q80t

خروج از نسخه موبایل