بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A

در اینجا به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A خواهیم پرداخت که از بهترین های 2021 است.این تلویزیون دارای کیفیت تصویر عالی و قابلیت فراوان است و از هر لحاظ عملکردی فوق العاده دارد.پس اگر مالید بیشتر در مورد این تلویزیون بدانید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون QN85A یکی دیگر از تلویزیون های فوق العاده با کیفیت 2021 برند سامسونگ است.این تلویزیون که از سری جدید و Neo QLED سامسونگ است طراحی فوق العاده شیکی دارد و از کیفیت تصویر 4K برخوردار است.این تلویزیون به دلیل برخورداری از نور پس مینه Mini LED کیفیت بهتر از کیولد های معمولی دارد.دارای پنل ADS است که عملکردی مشابه IPS دارد و از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است.پنل ADS کنتراست کمی دارد اما خوشبختانه به دلیل برخورداری از قابلیت کم نور شدن محلی کنتراست نیز تا حدی بهبود یافت است.زمان پاسخگویی فوق العاده ای دارد ، تأخیر وردی آن کم است و این انجام بازی را برایتان بسیار لذت بخش می کند.از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) FreeSync نیز پشتیبانی می کند و رفرش ریت آن نیز 120 هرتز است.دارای یک پورت HDMI 2.1 و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) است، بنابراین برای گیمینگ می تواند بهترین گزینه باشد.روشنایی بسیار خوبی دارد و می تواند به خوبی بر تابش های خیره کننده غلبه کند.همچنین روشنایی HDR بسیار خوبی دارد و در این مورد نیز بهترین عملکرد را دارد.

این تلویزیون زیر QN90A قرار دارد و با تلویزیون های ال جی سری Mini LED QNED و تلویزیون های 4K 2021 سونی رقابت می کند.

نقاط قوت تلویزیون QN85A

  • زاویه دید گسترده.
  • به اندازه کافی روشن است تا بر تابش خیره کننده غلبه کند.

نقاط ضعف تلویزیون QN85A

  • کنتراست کم بومی که می تواند منجر به شکوفه قابل توجه شود.

طراحی تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A بسیار جذاب و دیدنی است و به راحتی در هر مکانی گنجانده می شود.بدنه آن بسیار باریک است و حاشیه نازک دارد و همین موجب شده که بسیار زیبا بنظر برسد.با بدنه باریکی که دارد می تواند برای نصب بر روی دیوار بسیار مناسب باشد، چرا که فاصله ای کم با دیوار خواهد داشت و همین دلیل بر آنست که جلوه ای بسیار جذاب داشته باشد.پایه آن از نوع پایه وسط می باشد و ترکیبی از پلاستیک و فلز است که به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند و می توانید بدون نگرانی تلویزیون را بر روی آن قرار دهید.

طراحی تلویزیون سامسونگ QN85A

پشت تلویزیون

قسمت پشت تلویزیون پلاستیک با فلز براق و بافت دار است.قسمتی از پشت به ورودی ها تعلق دارد که رو به کناره هستند و دسترسی به انها بسیار راحت است.شیار هایی در پشت و سوراخی در پایه برای مدیریت کابل نیز وجود دارد که می توانید با عبور دادن کابل ها از انها از بهم ریختگی کابل ها جلوگیری کنید.تلویزیون سامسونگ QN85A در کل از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد .

پشت تلویزیون QN85A

مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN90A

کنتراست تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A نسبت کنتراست بومی خوبی دارد اما خب این بین واحد ها می تواند متفاوت باشد.عملکرده کنتراست این تلویزیون از کیولد های عادی بدتر است و این به دلیل تفاوت در پنل انهاست.کیولد ها به دلیل برخورداری از پنل VA معمولاً کنتراست بسیار خوبی دارند اما این تلویزیون از پنل ADS برخوردار است که مشابه IPS است و نسبت کنتراست کمتری دارد.اما خوشبختانه برای بهبود کنتراست مجهز به قابلیت Local Dimming است که توانسته کنتراست را تا حدی بهبود ببخشد.اگر هم کنتراست برایتان بسیار اهمیت دارد تلویزیون سامسونگ QN90A می تواند گزینه خوبی باشد، زیرا دارای پنل VA می باشد.

کنتراست تلویزیون QN85A

روشنایی SDR

تلویزیون QN85A از روشنایی SDR بسیار خوبی برخوردار است.این تلویزیون می تواند در بسیاری از شرایط نوری به خوبی عمل کند،البته این عملکرد بسته به محتوا متفاوت است.ما میزان روشنایی SDR را پس از کالیبراسیون در حالت تصویر ‘فیلم’ با روشنایی روی حداکثر ، کم نور محلی در ‘بالا’ و تن رنگ را روی ‘گرم’ تنظیم کردیم.

کم نوری محلی (Local Dimming)

تلویزیون سامسونگ qn85a دارای ویژگی کم نوری محلی است که کنتراست را تا حدی بهبود بخشیده است.این تلویزیون به دلیل برخورداری از نور پس زمینه Mini LED دارای 576 منطقه کم نور است.این ویژگی باعث شده کیفیت تصاویر بسیار بهبود یابد.اما خب از طرفی هم موجب شده رنگهای سیاه سیاه تر بنظر برسند،بنابراین جزئیات کوچک از بین می روند و قابل مشاهده نیستند.در اطراف اشیاء روشن و زیر نویس ها نیز شکوفایی وجود دارد و قسمت پایینی صفحه دارای نور پس زمینه است.البته فکر نمی کنم این جزئیات به راحتی قابل مشاهده باشند تا موجب ازار شما شوند. اما اگر این برای شما مشکل ساز می شود می توانید تلویزیونی دیگر انتخاب و خریداری کنید.برای مثال تلویزیون a80j سونی در این مورد عملکرده بهتری دارد.عملکرده کم نوری محلی در حالت بازی نیز مانند حالت خارج از بازی است.البته به دلایل مختلف وقتی حالت بازی غیرفعال است ، هیچ رنگ مشکی قابل توجهی وجود ندارد ، اما مسائل یکنواختی بیشتر مشهود است و انتقال بین مناطق روشنایی بسیار کندتر است ، و در پشت اجسام متحرک روشن ، یک مسیر شکوفایی قابل مشاهده است.

روشنایی HDR

این تلویزیون کیولد سامسونگ روشنایی hdr فوق العاده ای دارد.روشنایی کلی صحنه ها برجسته است و نکات برجسته بسیار روشن ظاهر می شوند.روشنایی در محتوای مختلف کاملاً سازگار است.همچنین در صورتی که مایلید روشنایی بیشتری داشته باشید تقویت کننده کنتراست را روی “بالا” و ST.2084 را روی حداکثر تنظیم کنید.با چنین تنظیماتی روشنایی بیشتر خواهد شد.

روشنایی HDR در حالت بازی

روشنایی HDR در حالت بازی نیز شاید مانند حالت خارج از بازی نباشد اما باز هم بسیار عالی و رضایت بخش است.در حالت بازی تنوع بیشتری در محتوا دیده می شود.به طوری که صحنه ها را با مناطق روشنایی بسیار کوچک و بسیار بزرگ کم رنگ می کند.نکات برجسته نیز هنوز ظاهر می شوند، اما مناطق تاریک صحنه ها کمی روشن تر از انچه هستند نشان داده می شوند.

روشنایی HDR چیست ؟ روشنایی به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بیشتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته کند.

عملکرد HDR تلویزیون QN85A

یکنواختی خاکستری تلویزیون سامسونگ نئو کیولد QN85A

این تلویزیون از یکنواختی خاکستری بسیار خوبی برخوردار است.اگر چه لبه ها و گوشه های صفحه کمی تیره تر دیده می شوند و کمی جلوه صفحه کثیف وجود دارد.اما زیاد قابل توجه نیست و نمی تواند موجب ازار شما شود.در صحنه های مشکی عملکرده یکنواختی بهتر است و هیچ مشکلی ندارد.

یکنواختی سیاه

عملکرده یکنواختی مشکی متوسط است و زیاد تعریفی نیست و این به دلیل پنل ADS آن است که کنتراست بسیار کمی دارد و نمی تواند سیاهانی عمیق ارائه دهد.درخشش زیادی در لبه ها و گوشه ها دیده می شود و در سراسر آن کدر می شود.اما این تلویزیون از ویژگی کم نوری محلی برخوردار است که با فعال کردن آن کنتراست بسیار بهبود می یابد.البته یکنواختی سیاه بین واحد ها متفاوت است.اگر تلویزیونی با یکنواختی مشکی بهتری می خواهید تلویزیون اولد ال جی C1 می تواند گزینه خوبی باشد.

یکنواختی سیاه : یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

یکنواختی خاکستری چیست؟ یکنواختی خاکستری نشان می دهد که یک تلویزیون چقدر می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه نمایش حفظ کند. مشکلات یکنواختی ممکن است شبیه لکه های تیره تری در اطراف صفحه به نظر برسد ، گوشه ها و لبه ها به ویژه تیره تر از آنچه که باید نشان داده می شوند.

یکنواختی خاکستری و مشکی تلویزیون QN85A

زاویه دید تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A از زاویه دید فوق العاده ای برخوردار است.این تلویزیون که دارای پنل ADS است زاویه دید خوبی دارد و از هر زاویه ای تصاویر دقیقی ارائه می دهد.این تلویزیون برای نشیمن های با مبلمان گسترده هیچ مشکلی ندارد و بسیار مناسب است.ظاهراً سایز 85 اینچ این مدل دارای پنل VA است اما از قابلیت زاویه دید گسترده برخوردار است که عملکرده بهتری دارد.

بازتاب نور تلویزیون سامسونگ نئو کیولد QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A دارای عملکرده بازتاب بسیار خوبی است.این تلویزیون به دلیل اینکه روشنایی بسیار خوبی دارد می تواند به راحتی بر اکثر تابش ها غلبه کند.بنابراین آن را در هر شرایط نوری قرار دهید میتواند بهترین تصاویر را ارائه دهد و مانع انعکاس نور شود.

بازتاب نور تلویزیون QN85A

QN85A از فرمت های مختلف پشتیبانی می کند

QN85A از فرمت های مختلف پشتیبانی می کند

طیف رنگی و حجم رنگی

این تلویزیون از طیف رنگی بسیار خوبی برخودار است.طیف رنگی کافی برای محتوای HDR دارد و دارای پوشش فوق العاده ای از فضای رنگی DCI P3 که معمولاً استفاده می شود است و پوشش مناسب Rec دارد.از نظر حجم رنگی نیز خوب بنظر می رسد اما خب به دلیل کنتراست کمی که دارد رنگهای تیره و اشباع شده را خیلی خوب بازتولید نمی کند.

طیف رنگی و حجم رنگی QN85A

خطر سوختگی دائمی تلویزیون سامسونگ نئو کیولد QN85A

اگر چه ممکن است بعضی از پنل های IPS و پنل های مربوطه از احتباس موقت تصویر رنج ببرند اما با توجه به آزمایش طولانی مدت ما این امر دائمی نیست.البته اگر همچین چیزی باشد شما می توانید با تماشا کردن محتوای مختلف از آن پیشگیری کنید.تنها در صورتی احتباس تصویر صورت می گیرد که شما برای چنید ساعت تلویزیون را روی یک کانال نگهدارید.

خطر سوختگی دائمی (Permanent Burn-In Risk) چیست ؟ خطر سوختگی دائمی به احتباس دائمی تصویر گفته می شود که معمولاً در اثر گذاشتن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. تصاویر ‘سوخته’ هستند و مانند لکه ها هنگام پخش محتوای دیگر برای همیشه قابل مشاهده خواهند بود.اما شما می توانید با تماشا کردن محتوای مختلف از آن جلوگیری کنید.یعنی برای چنیدن ساعت تلویزیون را روی یک کانال قرار ندهید و زود به زود آن را عوض کنید.

زمان پاسخگویی تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A دارای زمان پاسخگویی بسیار خوبی است.در پشت اجسام سریع در حال حرکت کمترین میزان تاری وجود دارد.البته در انتقال 0 تا 20 درصد کمی پیشرفت وجود دارد، بنابراین ممکن است در صحنه های تیره تر متوجه برخی از آثار هنری شوید.

درج قاب سیاه (BFI)

تلویزیون سامسونگ QN85A دارای ویژگی اختیاری قرار دادن قاب سیاه (BFI) است که تأثیر بسیاری بر کاهش تار شدن حرکت دارد.در تلویزیون های سامسونگ به این ویژگی LED Clear Motion گفته می شود که می توانید آن را در منو وضوح تصویر فعال کنید.برای استفاده از آن برای محتوای 120 فریم در ثانیه ، وضوح تصویر را فعال کنید ، اما Judder و Blur را روی ‘0’ قرار دهید. در حالت بازی ، نور پس زمینه همیشه در 120 هرتز چشمک می زند. اما برای بازی های 60 فریم در ثانیه باید LED Clear Motion را در منوی تنظیمات حالت بازی فعال کنید.با فعال کردن LED Clear Motion فرکانس سوسو به 60 هرتز کاهش میابد.

درج قاب سیاه (BFI) تلویزیون QN85A

درون یابی حرکت

این تلویزیون کیولد سامسونگ دارای ویژگی درون یابی حرکتی است.این ویژگی که به (اثر اپرای صابون) نیز معروف است می تواند محتوای نرخ فریم پایین تر را تا 120 هرتز درون یابی کند.این قابلیت در اکثر موارد به خوبی کار می کند اما در صحنه های بسیار سریع کمی مصنوعات وجود دارد.برای فعال کردن درون یابی حرکتی، وضوح تصویر را روی ‘سفارشی’ و Blur Reduction را روی ’10’ برای محتوایی که 60 فریم در ثانیه یا بیشتر است ، و Judder Reduction را روی ’10’ برای محتوای 30 فریم بر ثانیه تنظیم کنید.

درون یابی حرکتی چیست ؟ درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این اثر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد. این ویژگی فقط در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.

QN85A با قابلیت درون یابی حرکتی

نرخ تجدید تازه سازی متغیر

تلویزیون سامسونگ QN85A از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) برای کاهش پارگی صفحه نمایش پشتیبانی می کند.با روشن شدن حالت بازی، FreeSync به طور خودکار فعال می شود و به خوبی کار می کند و دارای محدوده VRR بسیار وسیعی است.

تأخیر ورودی

تلویزیون سامسونگ QN85A دارای تأخیر ورودی بسیار کم است.در حالت بازی تأخیر ورودی بسیار کم است اما در حالت خارج از بازی تا حدی افزایش می یابد.اما باز مناسب است و هیچ مشکلی ندارد.با چنین تأخیر ورودی کمی مطمئناً انجام بازی برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود و تجربه ای متفاوت از انجام بازی خواهد داشت.شما باید برای دریافت تأخیر ورودی کم در حالت ‘PC’ ، حالت بازی را نیز فعال کنید.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ QN85A از اکثر رزولوشن های رایج پشتیبانی می کند.علاوه بر این کروم مناسب 4: 4: 4 را در هر وضوح به جز 1440p نمایش می دهد.برای دریافت سیگنالهای پهنای باند کامل باید Input Signal Plus فعال کنید. برای 4: 4: 4 نیز تلویزیون باید در حالت ‘PC’ باشد و سیگنال ورودی پلاس نیز فعال باشد.

QN85A سازگار با کنسول های پیشرفته

تلویزیون سامسونگ QN85A از اکثر رولوشن ها برای جدیدترین کنسول های بازی پشتیبانی می کند.این تلویزیون دارای حالت تأخیر ورودی کم خودکار (ALLM) است که با حالت بازی روی ‘خودکار’ یا ‘روشن’ یا فعال کردن ‘CEC’ فعال می شود.پس اگر به دنبال تلویزیون با کیفیت برای انجام بازی های مورد علاقه خود هستید تلویزیون سامسونگ QN85A می تواند گزینه خوبی باشد.

QN85A سازگار با کنسول های پیشرفته

مشخصات ورودی ها

ورودی های تلویزیون سامسونگ QN85A

  • 4 پورت HDMI
  • 3 پورت USB
  • خروجی صوتی نوری دیجیتال
  • تیونر (کابل / مورچه)
  • شبکه محلی کابلی (LAN)

گذرگاه های صوتی

  • دارای ARC (HDMI 3)
  • پشتیبانی از eARC
  • دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال

این تلویزیون از قابلیت از eARC پشتیبانی می کند که اجازه می دهد تا صدای با کیفیت بالا و فشرده نشده را از طریق اتصال HDMI منتقل کند. برای استفاده از آن تنها HDMI eARC را روی ‘Auto’ و Digital Output Audio را روی ‘Passthrough’ قرار دهید.

ورودی های تلویزیون QN85A

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون سامسونگ qn85a از پاسخ فرکانسی بسیار خوبی برخوردار است.این تلویزیون دارای ویژگی تصیح اتاق دیجیتالی است که مناسب با فضایی که تلویزیون را در آن قرار دادید صدا را تنظیم می کند.بنابراین شما می توانید در هر فضایی از صدای با کیفیت لذت ببرید.عملکرده اعوجاج زیاد مناسب نیست و در سطح صدای بالاتر اعوجاج وجود دارد البته به محتوا بستگی دارد و همه آن را نمی شنوند.

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ QN85A

امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ qn85a

تلویزیون سامسونگ QN85A نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ مجهز به سیستم عامل تایزن می باشد که کارایی بسیار راحتی دارد و دارای برنامه های بسیار است.این سیستم عامل که در سال 2021 به روز شده است می تواند بدون هیچ مشکلی بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.در این نسخه نیز تبلیغات در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه دیده می شود و همچنان راهی برای حذف انها وجود ندارد.از طریق فروشگاه برنامه های سامسونگ می توانید به راحتی به برنامه های بسیاری دسترسی داشته باشید و انها را بر روی این تلویزیون اجرا کنید.

امکانات هوشمند تلویزیون qn85a

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ qn85a

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ QN85A از لحاظ فیزیکی نسبت به کیولد های 2020 کمی تغییر کرده است.این ریموت طراحی فیزیکی متفاوتی با پلاستیک برس جدید دارد ، اما طرح بندی و دکمه های دسترسی سریع هیچ تغییر نکرده اند همانند ریموت های 2020 هست.همچنین در این ریموت از باتری های یک بار مصرف استفاده نشده است بلکه می توانید انها از طریق کابل USB-C یا با پنل خورشیدی آن در پشت، شارژ کنید. کنترل صوتی با Bixby امکان پذیر است که به شما امکان خواهد داد برنامه ها را باز کنید ، ورودی ها و تنظیمات را نیز تغییر دهید.، اما جستجوی محتوای خاصی در برنامه ها امکان پذیر نیست.

ریموت کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ qn85a

در صورت در دسترس نبودن کنترل از راه دور می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک سامسونگ قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.

اقلام همراه تلویزیون qn85a

اقلام همراه تلویزیون qn85a

خروج از نسخه موبایل