بررسی تخصصی تلویزیون سونی x8000h

سونی X8000H

در اینجا می خواهیم تلویزیون سونی X8000H را مورد بررسی قرار دهیم که یکی از تلویزیون های سری 8 و 2020 سونی می باشد و عملکرد نسبتاً خوبی دارد.تلویزیون سونی x8000h بسیار مشابه مدل سال 2019 آن یعنی x8000g است و فرقه چندانی نکرده است.این تلویزیون سونی نیز مانند بسیاری از تلویزیون های دیگر دارای نقاط مثبت بسیار است، اما خب نقاط ضعفی هم دارد و می توان گفت کاملاً طبیعی است. پس در ادامه با ما همراه باشید، تا به خوبی با این تلویزیون اشنا شوید.

تلویزیون سونی X8000H جایگزین X8000G مدل 2020 می باشد و رقیب آن UN8500 ال جی و TU8000 سامسونگ هستند.همچنین جایگزین 2021 این محصول X8000J می باشد.

مشاهده بررسی تلویزیون سونی X8000J

از همین ابتدا میریم به سراغ نقات ضعف و نقات قوت تلویزیون سونی X8000H

نقاط ضعف

  • نسبت کنتراست متوسط.
  • در برابر تابش خیره کننده ضعیف است.

نقاط قوت

  • زاویه دید بسیار عالی
  • زمان پاسخگویی فوق العاده
  • روشنایی بالا

حالا توضیحاتی مختصر در مورد تلویزیون سونی x8000h

تلویزیون سونی x8000h دارای پنل IPS با رزولوشن 4K است که زاویه دید بسیار خوبی دارد و نسبت کنتراست آن متوسط است.این تلویزیون سونی دارای طراحی بسیار نازک و شیکی است. در محیطی با نور کافی میزان دید آن خوب است و به اندازه کافی روشن می شود و می تواند بر تابش خیره کننده غلبه کند.علاوه براین تلویزیون X8000H دارای نسبت کنتراست متوسط است و این باعث شده تصاویر مشکی کمی خاکستری بنظربرسند ، بنابراین شاید تماشای آن در اتاقی تاریک زیاد لذت بخش نباشد.اما این تلویزیون از زمان پاسخ سریع و تأخیر ورودی کم برخرودار است که مطمئناً انجام بازی ها را برایتان لذت بخش خواهد کرد.همچنین مجهز به سیستم عامل اندروید است که دارای برنامه های بسیار متنوعی می باشد و از طریق آن می توانید به سرگرمی های بسیاری دسترسی داشته باشید.توان صوتی آن 20 وات است که صدای بسیار مناسب و ایده آلی است.

SONY X8000H

خب حالا که بطور مختصر در مورد این تلویزیون سونی صحبت کردیم حالا وارد جزئیات آن می شویم و از طراحی آن شروع می کنیم تا برسیم به سایر مشخصات و جزئیات آن پس باز هم با ما همراه باشید.

تلویزیون سونی x8000h با طراحی بی نظیر

تلویزیون سونی x8000h از لحاظ طراحی فرق چندانی با مدل سال قبل یعنی X8000G ندارد.همان گونه که از عکس پیداست، بدنه نسبتاً باریکی دارد که مطمئناً دکوراسیون منزلتان را متحول خواهد کرد.همچنین تلویزیون X8000H دارای دو پایه از جنس پلاستیک است که استحکام بسیار خوبی دارند و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند.البته در صورت وارد شدن ضربه ممکن است که لرزش داشته باشد.بر روی پایه ها دو گیره قرار دارد که برای مدیریت کابل می باشند و شما می توانید با عبور کابل ها از انها تا حدی از بهم ریختگی کابل ها جلوگیری کنید.

فضای پشتی

فضای پشتی این تلویزیون بسیار ساده و از پلاستیک ساخته شده است.ورودی ها در پشت تلویزیون قرار دارند و رو به کناره هستند که در صورت نصب تلویزیون بر روی دیوار نیز به راحتی به انها دسترسی خواهی داشت.تلویزیون X8000H نسبتاً نازک است و این باعث می شود که هنگام نصب روی دیوار چندان بیرون نیاید و فاصله کمی با دیوار داشته باشد.

حال می رسیم به کیفیت تصویر تلویزیون X8000H

کنتراست تلویزیون سونی x8000h

تلویزیون سونی X8000H دارای نسبت کنتراست متوسطی ​​است، اما نسبت به تلویزیون X8000G یا X8500G عملکرده بهتری دارد.دلیل کنتراست متوسط این تلو.یزیون پنل IPS آن است که زاویه دید فوق العاده ای دارد اما متأسفانه از کنتراست خوبی برخوردار نیست و نمی تواند سیاهانی عمیق تولید کند.بنابراین در یک اتاق تاریک صحنه های مشکی به خاکستری نزدیکتر هستند و هیچ ویژگی کم نور محلی نیز برای بهبود آن وجود ندارد.پس اگر به دنبال یک تلویزیون با نسبت کنتراست بهتر هستید، مدل TU8000 سامسونگ یا مدل منحنی آن یعنی TU8300 را بررسی کنید زیرا انها دارای پنل VA می باشند و از کنتراست بهتری برخوردار هستند..

بررسی HDR و SDR

حداکثر روشنایی SDR در تلویزیون X8000H نسبت به X8000G پیشرفت بسیار خوبی داشته است. یعنی می توان گفت که عملکردی مشابه X8500G دارد و این بسیار عالی است.همچنین X8000H می تواند در محتوا های مختلف روشنایی را بصورت بسیار مطلوبی حفظ کند و این یعنی اینکه شاهده محتوای بسیار با کیفیت خواهید بود.البته اگر می خواهید تلویزیون را تا حد ممکن روشن کنید می توانید حالت تصویر را روی Vivid، دمای رنگ را روی Expert 1 و کنتراست را روی Max تنظیم کنید، که در این صورت تلویزیون به اوج روشنایی و 415 سی دی بر متر مربع (415 cd/m²)خواهد رسید و بسیار روشن تر خواهد شد.

اوج روشنایی HDR نیز در مقایسه با مدل سال قبل یعنی سونی X8000G بهبود یافته است.هایلایت های کوچکی که در سراسر صفحه چشمک می زنند روشنایی کمتری نسبت به سایر محتوا دارند اما در کل روشنایی با محتوای مختلف سازگار است.EOTF منحنی PQ را به خوبی دنبال می کند اما نزدیک به حداکثر روشنایی تلویزیون قطع می شود و این باعث می شود که در صحنه های روشن جزئیات به خوبی دیده نشود.همچنین صحنه های سیاه تقریباً روشن تر از انچه که باید باشند هستند، اما خب بیشتر صحنه ها با روشنایی مطلوبی به نمایش گذاشته می شوند و هیچ مشکلی ندارند.

همچنین اگر می خواهید روشنایی HDR بیشتر باشد می توانید با تنظیم حالت تصویر روی ‘HDR Vivid’ ، ‘Color Temperature’ روی ‘Expert 2’ و Advanced Contrast Enhancer روی ‘Low’ روشنایی را بیشتر کنید.با چنین تنظیماتی به حداکثر روشنایی یعنی 504 cd / m² سی دی بر متر مربع میرسد.البته با چنین روشنایی ممکن است در صحنه های زیاد روشن جزیات تصاویر را به خوبی مشاهده نکنید و آن را دست دهید.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی

تلویزیون سونی X8000H از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است.گوشه های صفحه کمی تاریک تر هستند، اما مرکز آن تقریباً یکنواخت است.در صحنه های تاریک نیز،این یکنواختی بسیار بهتر است.اما توجه داشته باشید این یکنواختی خاکستری می تواند بین واحدهای جداگانه متفاوت باشد.

و اما یکنواختی مشکی، یکنواختی مشکی در سراسر صلیب مرکزی و در اطراف آن شکوفا است، و این روی نحوه نمایش صحنه های تاریک در اتاق های تاریک تأثیر می گذارد. اگر هم یکنواختی رنگ مشکی برای شما اهمیت دارد،به شما پیشنهاد می کنم که سامسونگ Q60T QLED را بررسی کنید.

قیمت تلویزیون سونی 85X8000H

قیمت تلویزیون سونی 75X8000H

قیمت تلویزیون سونی 65X8000H

زاویه دید تلویزیون سونی X8000H

همانگونه که اشاره کردیم تلویزیون x8000h دارای پنل IPS است و تلویزیون های که دارای این پنل هستند از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار می باشند، بنابراین برای نشیمن های با مبلمان گسترده بسیار ایدآل هستند.پس اگر نشیمنی با مبلمان گسترده دارید و تلویزیونی با زاویه دید گسترده می خواهید X8000H گزینه بسیار مناسبی می باشد.

بازتاب نور

سونی X8000H دارای عملکرد بازتاب مناسب است. پوشش نیمه براق مقدار کمی نور را به خوبی پخش می کند اما با نور مستقیم به مشکل بر می خورد بنابراین تا جای که می توانید آن را در برابر چراغ های روشن و روبروی پنجره قرار ندهید.

دقت رنگ فوق العاده تلویزیون سونی x8000h

یکی دیگر از ویژگی های که تلویزیون سونی x8000h دارد دقت رنگ بسار عالی آن است.اکثر رنگ ها دقیق هستند و منحنی گاما به خوبی از هدف پیروی می کند ، بنابراین بیشتر صحنه ها با روشنایی مناسبی ظاهر می شوند.

تلویزیون سونی X8000H از چه فرمت های پشتیبانی می کند؟

پوشش رنگی عالی

تلویزیون سونی X8000H طیف رنگی HDR خوبی دارد و دارای پوشش بسیار خوبی از فضای رنگی DCI P3 است که در بیشتر محتوای HDR استفاده می شود، اما پوشش آن از Rec گسترده تر است.

DCI-P3 : برای پوشش محدوده رنگ سینما توسط DCI معرفی شد است.

این تلویزیون همچنین دارای گرادینت فوق العاده ای است.

گرادینت: شیب رنگ کششی از تغییر رنگ به تدریج است. به عنوان مثال، سمت چپ ممکن است یک سبز تیره باشد که به تدریج به یک سبز روشن تر در سمت راست تغییر می کند. اگر تلویزیون بتواند یک گرادیان را به آرامی نمایش دهد، این بدان معناست که قادر است تفاوت های کمی در رنگ را به دست ، بنابراین می توان گفت که در بازتولید جزئیات رنگی مهارت دارد.

قیمت تلویزیون سونی 55X8000H

قیمت تلویزیون سونی 49X8000

قیمت تلویزیون سونی 43X8000H

زمان پاسخگوی X8000H

این تلوزیون دارای زمان پاسخگویی بسیار خوبی است، هر چند زمان پاسخگویی آن نسبت به مدل 2019 آن کمتر شده است اما باز هم عملکرده خوبی دارد.همچنین تلویزیون X8000H از نور پس زمینه بدون لرزش برخوردار می باشد که این بسیار عالی است.با این حال، مانند سایر تلویزیون های سونی، در تنظیمات نور پس زمینه یک سوسو زدن با فرکانس بسیار بالا وجود دارد که نباید مورد توجه قرار گیرد.

این تلویزیون از ویژگی قرار دادن قاب سیاه برای کمک به کاهش تاری حرکت برخوردار است. اما متأسفانه کمی ناامید کننده است.این قابلیت تنها می تواند در 120 هرتز سوسو بزند و از آنجا که نرخ تازه سازی این تلویزیون 60 هرتز است،تنها چند نسخه برداری جزئی ایجاد می کند. بنابراین ویژگی BFI باعث می شود صفحه نمایش به جای صافتر نشان دادن حرکت، کم نورتر شود.

زمان پاسخ مدت زمانی است که پانل تلویزیون برای تغییر از یک رنگ به رنگ دیگر طول می کشد و این قسمت بزرگی از تاری است که در تلویزیون مشاهده می کنیم. با زمان پاسخ طولانی ، پیکسل ها نمی توانند کاملاً با اشیا در حال حرکت مطابقت داشته باشند و بنابراین می توانید دنباله ای طولانی از تاری را پشت سر آنها مشاهده کنید. در بالا ، می توانید یک زمان پاسخ طولانی (چپ) را با یک زمان پاسخ کوتاه (راست) مقایسه کنید ، و می بینید که این تفاوت بسیار بزرگ است.

تأخیر ورودی کم

تاخیر ورودی به طرز چشمگیری در تلویزیون سونی x8000h کم است و این مطمئناً خبر خوبی برای گیمر هاست.حتی برای به دست آوردن کمترین تأخیر ورودی نیز می توانید حالت «بازی» را در این تلویزیون فعال کنید که تأخیر ورودی را به حداقل می رساند.پس از انجام بازی های خود با کمترین تأخیر ورودی لذت ببرید و تجربه ای بینظیر از انجام بازی داشته باشید.

تأخیر ورودی : تأخیر ورودی یک تلویزیون شامل مدت زمانی است که بین تصویری که توسط یک منبع تولید می شود و آن تصویر در صفحه نمایان می شود.اما هنگام بازی کردن، این زمان را بین زمان ایجاد ورودی و دیدن واکنش روی صفحه مشاهده خواهید کرد.که این برای گیمرها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

همچنین تلویزیون سونی X8000H از رایج ترین رزولوشن ها در فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می کند و در حالت بازی و گرافیک، کروم 4: 4:4 را به درستی نمایش می دهد.اما از نرخ تازه سازی 120 و 8K پشتیبانی نمی کند.

ورودی های تلویزیون سونی X8000H

پورت های USB یکی USB 3.0 و دیگری USB 2.0 است.

سایر ویژگی ها

کیفیت صدا تلویزیون سونی x8000h

تلویزیون سونی X8000H دارای پاسخ فرکانسی نسبتاً خوبی است.کمترین پهنای فرکانسی این تلویزیون سونی 100.79 هرتز است که می توانید به کمک آن صدای تلویزیون را به مقدار زیادی بالا ببرید.عملکرد اعوجاج در این تلویزیون ضعیف است و شاید در سطوح پایین متوجه آن نشوید اما در سطوح بالات احتمالاً متوجه آن شوید.

پاسخ فرکانسی: به اندازه گیری میزان خروجی یک سیستم نسبت به ورودی آن گفته می شود، به عنوان تابعی از فرکانس. به عبارت دیگر ، این توصیف می کند که یک سیستم از نظر دامنه ، دقیقاً هر فرکانس محتوای صوتی را بازتولید می کند.

اعوجاج: به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. در تولید مثل صدا، اعوجاج یک نقص به حساب می آید چرا که با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود نداشت، دقت تولید مثل را کاهش می دهد.

ویژگی های هوشمند تلویزیون x8000h

خب حالا رسیدم به ویژگی های هوشمند تلویزیون سونی X8000H، این تلویزیون از لحاظ قابلیت های هوشمند عملکرده بسیار خوبی دارد و بدون هیچ مشکلی می توانید به برنامه های بسیاری دسترسی داشته باشید.این تلویزیون مجهز به سیستم عامل اندروید است که از هر لحاظ فوق العاده است.با استفاده از این سیستم عامل شما می توانید به فروشگاه Google Play دسترسی داشته باشید و هر انچه را که می خواهید بر روی این تلویزیون دانلود و نصب کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون سونی x8000h

سونی X8000H از یک ریموت کنترل برخوردار است که نسبت به مدل X8000G تا حدی ارتقاء پیدا کرده است. این ریموت دارای دستیار صوتی Google است که می تواند بیشترین تقاضاهای رایج را برآورده کند، اما این کنترل صوتی تنها زمانی کار می کند که کنترل از راه دور از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل باشد.بعد از اینکه این کنترل از راه دور را به تلویزیون متصل کردید دیگر حتی نیازی به دید مستقیم ندارید و از هر جای می توانید تلویزیون را کنترل کنید.

در صورت در دسترس نبودن این ریموت نیز می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر و وسط تلویزیون قرار دارد، میزان صدا ، ورودی ها و کانال را کنترل کرده یا تلویزیون را تنظیم کنید.

اقلام همراه تلویزیون سونی x8000h

خروج از نسخه موبایل