بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8500J

تلویزیون سونی X8500J

در اینجا به بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8500J می پردازیم که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است.این تلویزیون از تلویزیون های ارزان قیمت 2021 سونی به حساب می آید.پس اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت و قیمت مناسب سونی دارید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون سونی X8500J یکی دیگر از تلویزیون های فوق العاده با کیفیت 2021 برند سونی است.این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K می باشد و از پنل VA برخوردار است.به دلیل برخورداری از پنل VA کنتراست فوق العاده ای دارد و می تواند رنگ مشکی عمیقی ارائه دهد.مانند سایر تلویزیون های که دارای پنل VA هستند زاویه دید زیاد مناسبی ندارد.روشنایی بسیار خوبی دارد و می تواند با اکثر نور ها مقابله کند و مانع بازتاب نور شود.زمان پاسخگویی آن بسیار مناسب است و تأخیر ورودی کمی دارد.دارای دو پورت HDMI 2.1 است که این می تواند خبر خوبی برای گیمر ها باشد.سیستم عامل آن نیز مانند سایر تلویزیون های 2021 سونی Google TV است که جایگزین اندروید شده است.تلویزیون سونی X8500J که از تلویزیون های میانرده سونی است بالتر از X8000J و پایین تر از X9000J قرار دارد.همچنین جایگزین X8500H شده و احتمالاً رقیب AU8000 سامسونگ و U6G هایسنس خواهد بود.

نقاط قوت تلویزیون X8500J

  • کنتراست فوق العاده
  • زمان پاسخگویی عالی
  • انتخاب گسترده ای از برنامه های هوشمند
  • محتوای با وضوح پایین را به خوبی افزایش می دهد.

نقاط ضعف تلویزیون X8500J

  • زاویه دید کم
  • نمی تواند بر نور های مستقیم غلبه کند.

طراحی تلویزیون سونی X8500J

تلویزیون سونی X8500J از طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی برخوردار است و به راحتی به دل هر کاربری خواهد نشست.این تلویزیون به دلیل طراحی ساده و جذابی که دارد به راحتی در هر کجا گنجانده می شود.پایه های آن از نوع دو شاخه است که زیاد بزرگ نیستند اما می توانند به خوبی از تلویزیون پشتیبانی کنند.طراحی این تلویزیون بسیار مشابه X9000J و مانند آن از طراحی خوبی برخوردار است.اما تفاوتی که در آن دیده می شود پایه های آن است که متأسفانه مانند X9000J قابل تنظیم نیستند.

پشت تلویزیون سونی X85J

پشت تلویزیون X8000J بسیار مشابه X9000J است.پشت این تلویزیون ساده نیست و دارای الگو های است که بیشتر آن را پوشش داده است.برای مدیریت کابل نیز گیره های بر روی پایه ها قرار داده شده است که بسیار ساده هستند اما خب تا حدی می توانند از بهم ریختگی کابل ها جلوگیری کنند.بدنه آن تا حدی ضخیم است،بنابراین در صورت نصب بر روی دیوار ممکن است کمی از دیوار فاصله داشته باشد اما باز هم می تواند بسیار جذاب باشد.با اینکه بدنه این تلویزیون کلاً پلاستیک است اما در کل از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و استحکام بسیار خوبی دارد.

قیمت و خرید تلویزیون سونی 85X8500J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 75X8500J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 65X8500J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 55X8500J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 50X8500J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 43X8500J

کنتراست تلویزیون سونی X8500J

تلویزیون سونی X8500J از کنتراست بسیار خوبی برخودار است و می تواند سیاهانی بسیار عمیق ارائه دهد.با کنتراستی که این تلویزیون دارد می توانید در اتاقی تاریک نیز شاهده سیاهانی عمیق باشید و از دیدن فیلم ها در یک اتاق تاریک نیز نهایت لذت را ببرید.یعنی عملکرده کنتراست این تلویزیون به گونه ای است که حتی بدون قابلیت کم نور شدن محلی نیز می تواند کنتراست را مانند X9000J که از کم نوری محلی برخوردار است ارائه دهد.البته نسبت کنتراست می تواند بین واحد ها متفاوت باشد.

روشنایی SDR

عملکرده روشنایی تلویزیون سونی X8500J بسیار عالی است و تقریباً به انداز X9000J روشن می شود.روشنایی برای هر گونه محتوای ثابت است، بنابراین شما می توانید هر محتوای را با کیفیت عالی مشاهده کنید.همچنین برای داشتن روشنایی بیشتر می توانید حالت تصویر را رو روشن ( Vivid ) و کنتراست را در حداکثر ( Max ) قرار دهید.با چنین تنظیماتی شما می توانید روشنایی را افزایش دهید اما خب ممکن است که کمی از دقت تصویر کاسته شود.

روشنایی HDR

تلویزیون سونی X8500J از روشنایی HDR بسیار خوبی برخوردار است.روشنایی این تلویزیون به اندازه ای است که می تواند اکثر محتوا را همانگونه که هستند به نمایش بگذارد.تنها نکات کوچک برخی از محتوا به خوبی برجسته نمی شوند که آن هم زیاد قابل توجه نیست.متأسفانه X8500J از منحنی EOTF به خوبی پیروی نمی کند و این موجب شده بعضی از صحنه ها بسیار روشن تر از انچه که هستند دیده شوند و این شاید کمی شما را اذیت کند.همچنین اگر دقت تصویر برایتان مهم نیست و دوست دارید که روشنایی HDR بیشتر کنید می توانید حالت تصویر را روی روشن ( Vivid ) و کنتراست را روی حداکثر (MAX) تنظیم کنید.این تنظیمات می توانید تصاویر را بسیار روشن تر کند.عملکرده روشنایی HDR در حالت بازی نیز همانند حالت عادی است و تفاوتی ندارد همانگونه که از نمودار نیز پیداست ال ای دی هنوز از EOTF به درستی پیروی نمی کند.البته این زیاد مهم نیست چرا که بسیاری از بازی ها دارای گزینه تنظیم روشنایی HDR هستند.

روشنایی HDR :روشنایی HDR به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون گفته می شود. روشنایی بیشتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دیده شدن در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته کند.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه

تلویزیون سونی x8500j از یکنواختی خاکستری بسیار خوبی برخوردار است و در این مورد عملکرده خوبی دارد.تنها گوشه های صفحه نمایش کمی تیره بنظر می رسند.حتی مرکز صفحه نمایش نیز یکنواختی بسیار خوبی دارد.این یکنواختی در صحنه های تاریک بهتر نیز می باشد و هیچ مشکلی ندارد.البته این یکنواختی می تواند بین واحد ها متفاوت باشد.یکنواختی سیاه این تلویزیون نیز فوق العاده است.تنها کمی کدری روی صفحه نمایش وجود دارد که آن هم زیاد به چشم نمی آید.یکنواختی سیاه نیز می تواند بین واحد ها متفاوت باشد.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری نشان می دهد که یک تلویزیون چقدر می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه نمایش حفظ کند. مشکلات یکنواختی ممکن است شبیه لکه های تیره تری در اطراف صفحه به نظر برسد ، گوشه ها و لبه ها به ویژه تیره تر از آنچه که باید نشان داده شوند.

یکنواختی سیاه : یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

زاویه دید تلویزیون سونی x8500j

تلویزیون سونی x8500j به دلیل اینکه دارای پنل VA می باشد متأسفانه زاویه دید مناسبی ندارد.بنابراین این تلویزیون برای تماشای دسته جمعی و نشیمن های با مبلمان گسترده نمی تواند گزینه زیاد مناسبی باشد.پس اگر زاویه دید برایتان اهمیت دارد تلویزیون NANO90 ال جی سری 2021 می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.البته ظاهراً سایز 43 اینچ X8500J دارای پنل IPS است،بنابراین اگر اینگونه باشد از 43 اینچ آن زاویه دید بسیار خوبی دارد.

عملکرده بازتاب نور X8500J

ال ای دی سونی X8500J از نظر بازتاب نور نیز عملکرده خوبی دارد و می تواند به خوبی مانع بازتاب نور شود.البته به خوبی نمی تواند با نور های مستقیم خیره کننده غلبه کند و این ممکن است کمی باعث حواس پرتی شود.

X8500J با پشتیبانی از فرمت ها مختلف

طیف رنگی تلویزیون X8500J

تلویزیون سونی X8500J از طیف رنگی بسیار خوبی برخوردار است.این ال ای دی می تواند تقریباً کل فضای رنگی DCI P3 را که بیشتر محتوای HDR فعلی استفاده می کند نمایش دهد.علاوه بر این دارای پوشش مناسبی از فضای رنگی Rec است.حجم رنگی این تلویزیون نیز بسیار مناسب است.البته محدوده رنگ ناقص است و مانند اکثر LCD های موجود در بازار ، رنگ آبی مانند دیگر رنگها روشن نیست.همچنین این LED می تواند رنگهای تیره و اشباع شده را نیز به خوبی و بدون هیچ مشکلی ارائه دهد.

خطر پیکسل سوختگی تلویزیون سونی X8500J

تلویزیون سونی X8500J به دلیل برخورداری از پنل VA خوشبختانه خطر پیکسل سوختگی ندارد زیرا پنل VA در ازمایش های طولانی مدت ما بسیار ایمن نشان داده است.

زمان پاسخگویی تلویزیون سونی X8500J

این تلویزیون 2021 سونی سری 8 از لحاظ زمان پاسخگویی نیز عملکرده بسیار خوبی دارد.زمان پاسخگویی X8500J نسبت به X9000J کمی ضعیف تر است اما باز هم بسیار عالی و راضی کننده است.البته شاید در صحنه های تیره تر انتقال کمی کند تر باشد و کمی صحنه تار شود.اما در اکثر صحنه ها به خوبی عمل می کند و تصاویر واضحی را ارائه می دهد.

تأخیر ورودی

تلویزیون سونی X8500J دارای تأخیر ورودی بسیار کمی است و این می تواند هنگام انجام بازی برایتان بسیار مفید واقع بشه.به خصوص در حالت بازی تأخیر وردی این ال ای دی بسیار کم است حتی کمتر از X9000J، بنابراین شما می توانید با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی از بازی سریع و پر جنب و جوش نهایت لذت را ببرید.

رزولوشن های پشیبانی شده تلویزیون سونی X8500J

ال ای دی سونی X8500J نمی تواند به طور همزمان از 4k @ 120Hz و Dolby Vision پشتیبانی کند و شما باید در تنظیمات فرمت سیگنال HDMI بین آنها یکی را انتخاب کنید.این تلویزیون از حالت خودکار تاخیر ورودی (ALLM) پشتیبانی نمی کند،اما در صورت نصب پلی استیشن 5 طور خودکار وارد “حالت بازی” می شود.

Sony X85J از 4k @ 120Hz و Dolby Vision به طور همزمان پشتیبانی نمی کند ، بنابراین باید با تغییر تنظیمات فرمت سیگنال HDMI بین آنها یکی را انتخاب کنید. این تلویزیون از حالت خودکار تاخیر خودکار (ALLM) پشتیبانی نمی کند ، اما هنگامی که به پلی استیشن 5 سونی متصل شده و به طور خودکار آن را تشخیص می دهد و وارد ‘حالت بازی’ می شود.

مشخصات ورودی ها

تلویزیون سونی X8500J دارای دو پورت HDMI 2.1 است که می توانید با استفاده از انها هیجان بازی ها را چند برابر کنید.البته یکی از این پورت ها به eARC تعلق دارد بنابراین در صورت داشتن سیستم صوتی تنها می توانید یک دستگاه HDMI 2.1 را به آن متصل کنید.

ورودی ها تلویزیون سونی X8500J

  • 4 پورت HDMI
  • 2 پورت USB
  • خروجی صوتی نوری دیجیتال (اپتیکال)
  • تیونر (کابل / مورچه)
  • شبکه محلی کابلی (LAN)
  • دارای ورودی IR In

گذرگاه صوتی

  • دارای ARC
  • پشتیبانی از eARC
  • دریافت سیگنال Dolby Atmos از طریق TrueHD از طریق eARC
  • دریافت سیگنال DTS: X از طریق DTS-HD MA از طریق eARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC
  • دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق ARC
  • ارسال سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق اپتیکال
  • دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق نوری

تلویزیون سونی X8500J از قابلیت eARC در پورت HDMI 3 پشتیبانی می کند.بنابراین به شما کمک خواهد کرد که صدای با کیفیت بالا و فشرده نشده را به یک سیستم صوتی منتقل کنید.شما می توانید برای فعال کردن این ویژگی در منوی تنظیمات Display & Sound به Audio Output بروید ، سپس eARC را روی حالت خودکار ( Auto ) ، Digital Audio Out را “Auto 1” و Passthrough را روی “Auto” قرار دهید.

کیفیت صدای تلویزیون X8500J

سونی X8500J از پاسخ فرکانسی بسیار خوبی برخودار است.این تلویزیون با پاسخ فرکانسی متعادلی که دارد گفتگو های بسیار واضحی را ارائه می دهد.صدای بسیار خوب و قدرتمندی دارد.امکان افزایش صدا تا حداکثر وجود دارد اما خب ممکن است در حداکثر صدا کمی از کیفیت صدا کاسته شود.همچنین اعوجاج صدا در صدا کم به گوش نمی رسد اما متأسفانه در حداکثر حجم صدا اعوجاج به شدت افزایش می یابد و این شاید کمی آزار دهنده باشد.

اعوجاج صدا چیست ؟اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. به طوری که در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. همچنین رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

قابلیت های هوشمند X8500J

تلویزیون سونی X8500J نیز مانند سایر تلویزیون های 2021 سونی قرار است از رابط کاربری Google TV که جایگزین اندروید شده است شود.این سیستم عامل نیز عملکرده مشابه اندروید دارد تنها طرح کلی و بعضی از عملکرده های آن متفاوت است.این تلویزیون نیز مانند سایر تلویزیون ها سیستم عامل آن دارای تبلیغات است و هیچ راهی برای حذف انها وجود ندارد.از طریق Google Play Store داخلی می توانید به راحتی به برنامه های بسیاری دسترسی داشته باشید و انها را بر روی این تلویزیون اجرا کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون سونی X8500J

کنترل از راه دور X8500J بسیار مشابه X9000J است که بسیار خوش دست است.با اینکه بسیاری از برند های تولید کننده تلویزیون ریموت های خود را تغییر داده اند و انها را خلاصه تر کرده اند اما برند سونی هنوز دارای یک عدد شماره کامل و کنترل های کامل روی ریموت است.این کنترل از راه دور سونی مجهز به میکروفون داخلی است که به شما امکان خواهد داد با صدای خود ورودی ها را تغییر دهید ، محتوا را جستجو کنید یا حتی برخی تنظیمات را تنظیم کنید.البته برای استفاده از آن باید از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل شوید.در صورت در دسترس نبودن ریموت کنترل نیز می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک سونی قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.یعنی می توانید آن را خاموش و روشن کنید کانال ها را تغییر دهید و صدا را کم و زیاد کنید.

اقلام همراه تلویزیون سونی X8500J

مشاهده بررسی تخصص X9000J

مشاهده بررسی تخصصی AU8000

خروج از نسخه موبایل