بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90J / X9000J

تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون سونی X9000J از تلویزیون های جدید و 2021 برند سونی است که در همان ابتدا سال جدید میلادی معرفی شد. تلویزیون X90J از کیفیت تصویر فورکی و قابلیت های بسیاری برخوردار است و همین موجب شده که تصاویر بسیار خیره کننده ای را به نمایش بگذارد.با طراحی جذابی که دارد بسیار جلب توجه می کند و به راحتی کاربران را مجذوب خود می کند.

تلویزیون X9000J یکی از تلویزیون های فورکی فوق العاده عالی است که از هر نظر عملکرده شگفت انگیزی دارد.این تلویزیون جایگزین X9000H مدل 2020 است که فرق چندانی نکرده است و تقریباً مشابه انست.تلویزیون X90J به دلیل اینکه از پنل VA برخوردار است کنتراست فوق العاده ای دارد.علاوه بر این دارای ویژگی کم نور محلی با آرایه کامل است که صحنه های سیاه را بسیار بهبود بخشیده است.انعکاس بسیار خوبی دارد و به خوبی از پس تابش های خیره کننده بر می اید. به دلیل اینکه دارای پنل VA است از نظر زاویه دید عملکرده خوبی ندارد و از کناره شاید کمی از کیفیت تصاویر کاسته شود.پس اگر به دنبال تلویزیونی با زاویه دید خوب هستید تلویزیون های سری نانو ال جی گزینه بهتری هستند.

این تلویزیون از زمان پاسخگویی عالی ، تأخیر ورودی کم و نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردار است و همین باعث شده گزینه بسیار مناسبی برای انجام بازی باشد.فعلاً از نرخ تازه سازی متغیر (VRR)پشتیبانی نمی کند. از نظر قابلیت های هوشمند نیز عملکرده بسیار خوبی دارد و می توانید به برنامه های متنوعی دسترسی داشته باشید.حالا در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به صورت کامل با این تلویزیون سونی سری 9 اشنا کنیم

نقاط قوت تلویزیون X9000J

کنتراست فوق العاده
زمان پاسخ عالی
رابط هوشمند کاربر پسند.
برای مبارزه با تابش خیره کننده بسیار روشن می شود.
مقالات با وضوح پایین به خوبی بزرگ می شوند.

نقاط ضعف تلویزیون X9000J

زاویه دید ضعیف
مبارزاتی با بازتاب مستقیم.
از طیف گسترده ای از رنگ پشتیبانی نمی کند.

مشخصات تلویزیون سونی X9000J

کیفیت تصویرنوع پنلرزولوشنتکنولوژی صفحهنوع صفحه پردازنده سیستم عاملتوان صوتی نرخ تازه سازیقابلیت های بازی
فورکیVA3840×2160LEDتختXRاندروید20 وات120 هرتز
تعداد HDMIتعداد USBگیرنده دیجیتالنسبت تصویرقابلیت ارتقاء کیفیت تصویررسیور داخلینوع پایهقابلیت اتصال به دیوارHDMI eARCHDMI 2.1
4 عدد2 عدددارد16.9داردندارددو شاخهدارددارددارد

تلویزیون هوشمند X9000J از تلویزیون های میانرده و فورکی سری 2021 سونی است که بین X8500J و X9500J قرار دارد.همچنین رقیب تلویزیون سامسونگ Q80A و تلویزیون ال جی NANO90 می باشد.

طراحی و دیزاین تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون سونی X9000J از طراحی فوق العاده جذاب و کاربر پسندی برخوردار است.این تلویزیون هوشمند سونی دارای بدنه ای باریک با حاشیه بسیار نازک است و همین باعث شده که جلوه ای شیک داشته باشد.این تلویزیون از نظر طراحی جلو تقریباً مشابه X9000H مدل 2020 آن است و فرق چندانی نکرده است.صفحه نمایش آن تخت است و حاشیه ای نازک دارد بنابراین شما می توانید کاملاً بر روی تصاویر متمرکز شوید و بدون حواس پرتی از تماشای تلویزیون لذت ببرید. حاشیه تلویزیون X90J از پلاستیک براق است که بسیار زیبا بنظر می رسند.

پایه های X9000J

پایه های تلویزیون X9000J تقریباً در گوشه های تلویزیون قرار می گیرند به همین دلیل به میزی بزرگ برای قرار دادن تلویزیون نیاز دارید.این پایه ها به خوبی تلویزیون را نگه می دارند و از آن پشتیبانی می کنند پس می توانید با خیالی راحت تلویزیون را بر روی انها قرار دهید.این پایه ها دو شاخه هستند و از جنس پلاستیک براق هستند که استحکام بسیار خوبی دارند.

قسمت پشت این تلویزیون با مدل X9000H بسیار فرق کرده است.پشت این تلویزیون دارای الگویی شبکه مانند است و در وسط آن مربعی بزرگ قرار داده شده است که مارک براویا را بر روی آن نقشانده اند.همچنین ورودی ها آن رو به پهلوهستند که در صورت نصب بر روی دیوار نیز می توانید به راحتی به انها دسترسی داشته باشید.برای مدیریت کابل نیز دو علقه کوچک را بر روی پایه ها قرار داده اند تا از پیچیدگی و بهم ریختگی کابل ها جلو گیری شود.همچنین تلویزیون سونی X9000J با اینکه کمی از تلویزیون های میانرده و بالارده بازار ضخیم تر است اما باز هم برای نصب بر روی دیوار بسیار مناسب می باشد چرا که فاصله ای کم با دیوار خواهد داشت.

طراحی پشت تلویزیون X9000J

کیفیت ساخت X90J

با اینکه جنس تلویزیون سونی X9000J کاملاً پلاستیک است اما در کل می توان گفت که از کیفیت ساخت فوق العاده ای برخودار است. پایه های آن نیز با وجود اینکه از جنس پلاستیک هستند اما استحکام بسیاری دارند و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند.

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X9000J

کنتراست

تلویزیون سونی X9000J از نسبت کنتراست فوق العاده ای برخوردار است.این تلویزیون از نظر کنتراست از X9000H بهتر است و دارای یک ویژگی کم نور محلی با آرایه کامل است که تصاویر سیاه و سفید را بسیار بهبود بخشیده است.با وجود ویژگی کم نوری محلی و پنل VA شما می توانید صحنه های مشکی را با عمق و کیفیت عالی مشاهده کنید و در یک اتاقی تاریک نیز از تماشای تلویزیون نهایت لذت را ببرید.

نسبت کنتراست چیست ؟ نسبت کنتراست ، نسبت بین درخشندگی سفید روشن و تیره ترین سیاهی است که تلویزیون می تواند تولید کند. نسبت کنتراست بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند سیاه پوستان عمیق تری را نمایش دهد .همچنین کیفیت تصویر کلی را بهبود می بخشد ، به ویژه هنگام تماشای محتوا در اتاق های تاریک.

روشنایی SDR

تلویزیون Sony X90J از نظر روشنایی HDR نیز عملکرده فوق العاده ای دارد و کمی بهتر از مدل X9000H سری 2020 است.محدودکننده روشنایی خودکار (ABL) آنچنان تهاجمی نیست ، اما روشنایی هنوز بسته به محتوا متفاوت است.برای مقابله با تابش خیره کننده در اتاق هایی که نور کافی دارند نیز بسیار عالی است.همچنین اگر می خواهید تصویری روشن تر داشته باشید و از دست دادن دقت تصویر ناراحت نیستید می توانید حالت تصویر را روی ‘واضح’ ، روشنایی و کنتراست را در حداکثر ، تن رنگ را روی ‘خنثی’ ، نور محلی خودکار را روی ‘زیاد’ و Peak Luminance را روی زیاد تنظیم کنید.

روشنایی SDR چیست ؟ میزان روشنایی به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته می کند.

Local Dimming (کم نور محلی)

تلویزیون سونی X9000J دارای قابلیت کم نوری محلی (Local Dimming) است که تأثیر بسیاری بر روی کیفیت تصاویر گذاشته است.این فناوری باعث می شود که ما بتوانیم صحنه های مشکی را با کنتراست بهتر و عمق بیشتر مشاهده کنیم.علاوه بر این تأثیر بسیاری بر روی HDR دارد و با روشن تر کردن تصاویر موجب می شود که تصاویر واضح تر و با جزئیات بیشتر ارائه شوند.این قابلیت باعث شده تصاویر ارائه شده بر روی این تلویزیو بسیار تماشای و طبیعی بنظر برسند به خصوص سیاهان را با عمق فوق العاده ای ارائه می دهد.پس می توانید حتی در اتاقی تاریک نیز از تماشای فیلم های مورد علاقه خود با سیاهانی عمیق و دقیق لذت ببرید و تجربه تماشای بینظیر داشته باشید.همچنین عملکرد کم نور شدن محلی در حالت « بازی» نیز تقریباً همانند حالت خارج از بازی است و فرق چندانی ندارد و این انجام بازی را نیز برایتان بسیار لذت بخش می کند.

Local Dimming چیست ؟کم نور شدن محلی برای تلویزیون های LED راهی است که می تواند با کاهش نور مناطق نور پس زمینه ، نسبت کنتراست را در صحنه های تاریک بهبود بخشد. این باعث می شود سیاه پوستان عمیق تر از حالت عادی و بدون ویژگی باشند و کیفیت تصویر کلی را بهبود می بخشد. همچنین این یک ویژگی مهم برای تماشای محتوای HDR بسیار حائز اهمیت است زیرا می تواند به روشن شدن موارد برجسته همزمان کمک کند.

روشنایی HDR

تلویزیون X90J از نظر روشنایی HDR نیز عملکرده بسیار خوبی دارد و نسبت به X900H پیشرفته بسیاری داشته است.HDR باعث می شود رنگ ها را روشن تر و واضح تر و رشنایی ها و تاریک ها را دقیق تر و با جزئیاتی بیشتر مشاهده کنیم و در کل تآثیر بسیاری بر روی کیفیت تصویر تلویزیون دارد.امروزه تمام تلویزیون های فورکی از این قابلیت پشتیبانی می کنند و همین موجب شده که تصاویر خیره کننده و بسیار واقعی را به نمایش بگذارند.

روشنایی HDR چیست ؟ HDR به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته می کند.

یکنواختی خاکستری

تلویزیون سونی X9000J از یکنواختی خاکستری بسیار خوبی برخودار است البته شاید بین واحد ها این یکنواختی متفاوت باشد.گوشه ها تاریک تر از گوشه های ما هستند و کمی جلوه صفحه نمایش در مرکز آن کثیف دیده می شود. یکنواختی در صحنه های تاریک بهتر است ، اما لبه سمت راست صفحه نسبت به بقیه سبک تر به نظر می رسد.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری توصیف می کند که تلویزیون چگونه می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه حفظ کند. مشکلات یکنواختی می تواند مانند تکه های تیره اطراف صفحه باشد ، گوشه ها و لبه ها مخصوصاً حساس به نظر می رسد تاریک تر از آنچه که در نظر گرفته شده است. این مسئله به ویژه در مورد ورزش ها وجود دارد ، جایی که تکه های تیره روی صفحه می توانند بر روی سطح بازی تأثیر بگذارند.

یکنواختی مشکی

تلویزیون فورکی سونی X9000J از نظر یکواختی سیاه نیز بسیار خوب است.بدون کم نور شدن محلی ، صفحه نمایش بیش از سیاه و سفید به رنگ آبی تیره است و در بعضی جاها کمی ابر وجود دارد. با کم نور شدن محلی ، بیشتر صفحه سیاه و یکنواخت تر است ، اما در اطراف تلاقی آزمایش شکوفائی محسوسی وجود دارد.البته یکنواختی سیاه به دلیل تحمل ساخت در واحدهای مختلف می تواند متفاوت باشد.

یکنواختی سیاه : یکنواختی سیاه به توانایی یک تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش آن اشاره دارد.

زاویه دید تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون سونی X9000J از نظر زاویه دید عملکرده خوبی ندارد.این تلویزیون به دلیل اینکه دارای پنل VA است از زاویه دید کمی برخوردار است.بنابراین این تلویزیون نمی تواند گزینه خوبی برای تماشای دسته جمعی باشد.چرا که افرادی که از کناره به نظاره می نشینند نمی توانند از تصاویر واضح و دقیق بهرمند شوند و این شاید کمی ناخوشایند باشد.پس اگر مایلید تلویزیونی با زاویه دید بهتری خریداری کنید ال جی NANO90 سری 2021 می تواند گزینه خوبی باشد.

بازتاب نور

تلویزیون سونی X9000J سونی از عملکرده بازتاب مناسبی برخودار است.اما با نور های مستقیم و بسیار روشن نمی تواند به خوبی مقابل کند و بازتاب به خوبی قابل مشاهده است.بنابراین سعی کنید آن را مقابل پنجره یا چراغ های روشن قرار ندهید.

سونی X90J دارای عملکرد بازتاب مناسب است. مانند سونی X900H ، با بازتاب مستقیم دست و پنجه نرم می کند ، اما در اینجا بدتر است زیرا بازتاب مستقیم حتی برجسته تر و منحرف کننده است. بهتر است از قرار دادن آن در مقابل پنجره یا چراغ های روشن خودداری کنید.

دقت رنگ تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون سونی X9000J حتی قبل از کالیبراسیون از دقت رنگ فوق العاده ای برخوردار است و رنگ ها را با کیفیت خیره کننده ای به نمایش می گذارد.البته رنگ کمی از هدف 6500K ما سردتر است ، که باعث می شود یک رنگ آبی خیلی کم ایجاد شود. گاما هدف 2.2 را به خوبی دنبال می کند ، اما صحنه های بسیار تاریک بسیار تاریک هستند و برخی از صحنه های روشن از آنچه باید روشن تر به نظر می رسند.البته توجه داشته باشید که دقت بین واحدها متفاوت است.

اما دقت پس از کالیبراسیون بسیار عالی است. رنگ سفید تعادل بیشتری دارد و بسیار بهبود یافته است. اما رنگ dE در همان حد باقی مانده است زیرا از قبل خارج از جعبه بود. دمای رنگ بسیار نزدیکتر به هدف 6500K ماست و گاما نیز فوق العاده است.

دقت رنگ چیست ؟ به نمایش دقیق رنگ ها یا سایه های خاکستری مورد نیاز سیگنال ارسال شده توسط دستگاه منبع گفته می شود.این می تواند به معنای تفاوت بین شی ای باشد که به معنای قرمز است و در واقع قرمز به نظر می رسد یا ممکن است قرمز نارنجی به نظر برسد. دقت رنگ روی همه فیلم های نمایش داده شده در تلویزیون تأثیر می گذارد.

فرمت های پشتیبانی شده توسط تلویزیون سونی X9000J

طیف رنگی تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون فورکی سونی X9000J از طیف رنگی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند رنگ ها را با کیفیت فوق العاده ای به نمایش بگذارد.هر چند این تلویزیون سونی 2021 پوشش رنگی کمتری نسبت به مدل 2020 آن یعنی X9000h دارد اما تفاوت اندک است و زیاد قابل مشاهده نیست.با وجود چنین طیف رنگی تصاویر ارائه شده بر روی این تلویزیون با رنگ های بسیار خیره کننده و دیدنی ارائه می شوند و حس فوق العاده ای به بیننده می دهند.

حجم رنگی

تلویزیون سونی X9000J سری 2021 علی رغم داشتن گستره رنگی بدتر از X9000H ، از حجم رنگ بهتری برخوردار است.این تلویزیون سونی از نسبت کنتراست عالی و روشنایی فوق العاده ای برخوردار است و همین موجب شده که حجم رنگی آن نیز بیشتر باشد و عملکرده بهتری نسبت به X9000H داشته باشد.

گرادیانت

از نظر گرادیان یا همان شیب رنگی تلویزیون سونی X9000J عملکرده خوبی دارد و فقط کمی بند در خاکستری های تیره ، سبزها و قرمزها وجود دارد.برای صاف کردن این بند ها شما می تواند با تنظیم Smooth Gradation روی «High» بیشتر آن را صاف کنید. اما شاید چنین تنظیماتی باعث از بین رفتن جزئیات ریز در برخی صحنه ها شود.

بند : بند وجود یا تشکیل نوارهایی با رنگ متضاد است.

گرادینت یا شیب رنگی : شیب رنگ کششی از تغییر رنگ به تدریج است.برای مثال، سمت چپ یک سبز تیره است که به تدریج به سبز روشن تر در سمت راست تغییر میکند.اگر تلویزیون بتواند یک شیب را به آرامی نمایش دهد ، این بدان معناست که قادر است تفاوت های کمی در رنگ را به دست آورد، بنابراین در بازتولید جزئیات رنگی مهارت دارد.

زمان پاسخگویی

تلویزیون سونی X9000J از زمان پاسخگویی بسیار خوبی برخوردار است و عملکردی مشابه X9000H دارد.این تلویزیون به دلیل داشتن زمان پاسخگویی عالی که دارد حتی سریع ترین تصاویر را بدون تاری و با کیفیت عالی به نمایش می گذارد.پس با وجود چنین زمان پاسخگویی از انجام بازی های پر سرعت و هیجان انگیز مورد علاقه خود نهایت لذت ببرید.

بدون سوسو زدن

تلویزیون سونی X9000J سونی برای کاهش نور پس زمینه از Pulse-Width Modulation (PWM) استفاده می کند.در تمام حالت های تصویر با سرعت 720 هرتز چشمک می زند. این فرکانس سوسو زدن به اندازه زیاد است که برای اکثر افراد قابل مشاهده نیست. با این حال ، به نظر می رسد فعال کردن ویژگی Black Frame Insertion باعث می شود تا نور پس زمینه همزمان با 120 و 720 هرتز سوسو بزند. مطمئن نیستیم که این کار عمدی است یا اشکالی است که ممکن است در به روزرسانی سیستم عامل برطرف شود.

Pulse-Width Modulation (مدولاسیون عرض پالس) چیست ؟ یکی از روش هایی است که سازندگان نمایشگر ها برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش استفاده می کنند. PWM یک روش آسان (یا مقرون به صرفه) برای کنترل روشنایی در نظر گرفته می شود ، اما دارای اشکالات جدی مانند سوسو زدن است که ممکن است باعث خستگی چشم و سردرد شود.

درج قاب سیاه

درج قاب سیاه از ویژگی های دیگر Sony X9000J که به بهبود وضوح حرکت کمک می کند.این قابلیت تنها در محتوای 60 هرتز می تواند سوسو بزند ، که ممکن است باعث چند برابر شدن تصویر شود.فعال کردن آن همچنین باعث کاهش روشنایی صفحه می شود. همانطور که در قسمت بدون سوسو اشاره شد ، ما همچنین یک سوسو زدن همزمان 720 هرتز را نیز تشخیص می دهیم. این را می توانید در عکس مشاهده کنید زیرا باعث ایجاد خطوط ریز در آرم می شود. توجه داشته باشید که امتیاز BFI براساس فرکانس عملکرد آن است و نه عملکرد.

درون یابی حرکتی

همچنین تلویزیون سونی X9000J می تواند محتوای کم فریم را تا 120 هرتز درون یابی کند و حرکت روانتری ارائه دهد.برای استفاده از این قابلیت شما می تو.انید، Cinemotion را روی ‘High’ ، Motionflow را روی ‘Custom’ ، صاف بودن را روی حداکثر تنظیم کنید و Clearness را حداقل بگذارید.این ویژگی تنها در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.بنابراین در صورتی که حرکت زیاد نباشد ، حرکت خوب به نظر می رسد ، اما در صورت شدت عمل ، به خصوص در اطراف سرها و پشت اجسام با سرعت زیاد ، مصنوعاتی وجود خواهد داشت.

درون یابی حرکتی چیست؟درون یابی حرکتی که به عنوان ‘اثر اپرای صابون’ نیز شناخته می شود یک ویژگی اختیاری است که نرخ فریم فیلم را افزایش می دهد و باعث می شود حرکات صاف تر و روان تر باشند.

Judde

تلویزیون سونی X9000J فورکی می تواند Judder را از همه منابع حذف کند. برای منابع 24p ، نیازی به تغییر تنظیمات ندارید. آن را به صورت خودکار انجام می دهد.اما برای منابع 60p / 60i و برنامه های بومی شما می توانید، Cinemotion را روی ‘Auto’ تنظیم کنید و Motionflow را روی ‘Custom’ تنظیم کنید ، و صاف بودن و وضوح را در حداقل آنها تنظیم کنید. هر چند ما در این حالت با یک اشکال روبرو شدیم که باعث می شود Cinemotion به طور خودکار هنگام حضور در یک برنامه بومی خاموش شود.اما به احتمال زیاد در به روزرسانی میان افزار رفع خواهد شد.

Judder چیست؟ Judder ساخته شده توسط 24 فریم در ثانیه ویدیو که (24p )نیز نامیده می شود. Judder باعث می شود در حرکت دوربین لکنت دیده شود که در عکس های متحرک قابل توجه است. این یک نتیجه عدم تطابق بین میزان تازه سازی یک صفحه تلویزیون و فرکانس فیلم 24 هرتز است و می تواند هم از طریق یک سیگنال 24p و هم هنگام ارسال فیلم 24p از طریق سیگنال 60p یا 60i رخ دهد.

ورودی های تلویزیون سونی x9000j

تلویزیون سونی x9000j در حالت بازی دارای تاخیر ورودی فوق العاده کم است و این می تواند انجام بازی را برایتان بسیار لذت بخش کند.تأخیر ورودی این تلویزیون اگرچه کمی از X9000H بدتر است اما ظاهراً هنوز بسیار کم است و برای انجام یک بازی هیجان انگیز پاسخگو است. همچنین شما می توانید برای به دست آوردن کمترین تأخیر در حالت تصویر ‘Game’ یا ‘Graphics’ باشید. هنگام بازی می توانید از درون یابی حرکتی نیز استفاده کنید، اما تأخیر ورودی را بسیار افزایش می دهد، بنابراین توصیه نمی شود.

تلویزیون سونی x9000j از رایج ترین رزولوشن ها به جز 1440p پشتیبانی می کند. این می تواند 1440p @ 60Hz را از طریق رزولوشن اجباری سفارشی انجام دهد ، اما نه در 120Hz ، زیرا لپ تاپی که ما برای آزمایش استفاده کردیم ، اتصال را قطع می کند و باعث خاموش شدن صفحه می شود. تلویزیون x9000j کروم 4: 4: 4 مناسب را در تمام وضوح های پشتیبانی شده بومی نشان می دهد. تنها کافیست که در حالت تصویر ‘بازی’ یا ‘گرافیک’ باشید.همچنین برای سیگنالهایی که به پهنای باند کامل نیاز دارند ، فرمت سیگنال HDMI را روی ‘Enhanced Format’ تنظیم کنید.

تلویزیون X9000J از بهترین کنسول های بازی پشتیبانی می کند

تلویزیون فورکی سونی مدل X9000J از بهترین کنسول های بازی مانند PS5 و Xbox Series X پشتیبانی می کند.این تلویزیون فورکی سونی کنسول PS5 و Xbox Series X را با نرخ تاز سازی 120 هرتز به نمایش میگذارد.اما در صورتی که بخواهید از Dolby Vision در Xbox استفاده کنید بازی دیگر با 120 هرتز سازگار نیست.زیرا وقتی فرمت سیگنال HDMI روی ‘Enhanced Format (Dolby Vision)’ تنظیم می شود، Xbox نشان می دهد که تلویزیون از 120Hz در 4k پشتیبانی نمی کند.بنابراین شما باید بین فورکی 120 هرتز و دالبی ویژن 60 هرتز یکی را انتخاب کنید.همچنین حالت تاخیر کم خودکار کار نمی کند ، اما اگر حالت خودکار تصویر را فعال کنید به راحتی PS5 را تشخیص می دهد و به طور خودکار حالت تصویر را به ‘بازی’ تغییر می دهد.البته ممکن است این فقط با دستگاه های سازگار Sony کار کند.

این تلویزیون هوشمند سونی دارای 4 پورت HDMI می باشد که پورت های 4 و 3 از HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند.همچنین پورت 3 HDMI از eARC پشتیبانی می کند.

ورودی های کلی تلویزیون سونی X9000J

دارای 4 عدد HDMI

2 عدد USB

1 عدد خروجی آنالوگ صوتی 3.5 میلی متر

کامپیونت ندارد

کامپوزیت 1 عدد

تنظیم کننده کابل 1 عدد

3 عدد ARC

پشتیبانی از eARC

Dolby Atmos

DTS

Dolby Digital

اپتیکال

همانگونه که اشاره کردیم تلویزیون سونی X9000J از eARC در پورت HDMI 3 پشتیبانی می کند. بنابراین شما می توانید سیستم سینماخانگی و نوار های صدا را از طریق HDMI وصل کنید و از صوتی فوق العاده با کیفیت و فشرده نشده بهرمند شوید.برای استفاده از آن ، به منوی تنظیمات Display & Sound به Audio Output بروید ، سپس eARC را روی ‘Auto’ ، Digital Audio Out در ‘Auto 1’ و Passthrough را روی ‘Auto’ تنظیم کنید.

کیفیت صدای تلویزیون سونی X9000J

بلندگوهای داخلی X9000J صدای خوبی دارند و صدا را با کیفیت عالی ارائه می دهند. بلندگوها کاملاً متعادل هستند ، اما مانند بسیاری از بلندگوهای تلویزیون نمی توانند به خوبی باس را افزایش دهند، بنابراین شاید نتوانند صدای عمیق و مهیجی تولید کنند. اما این تلویزیون اسمارت سونی افزایش صدای بسیار خوبی دارد به همین دلیل برای محیط های بزرگ یا پر سر و صدا بسیار مناسب است.البته هنگام پخش با حداکثر میزان صدا ، فشرده سازی وجود دارد.همچنین یک ویژگی تصحیح اتاق دیجیتال وجود دارد که پاسخ فرکانس را متناسب با صوت اتاق شما تنظیم می کند.بنابراین آن را در هر جا قرار دهید از صدای واضح و فراگیر بهرمند خواهید شد.

عملکرد اعوجاج تلویزیون سونی X9000J متوسط ​​است. میزان اعوجاج هارمونیک کل در حجم متوسط ​​کم است اما نزدیک به حداکثر حجم به طور قابل توجهی افزایش می یابد.البته میزان اعوجاج موجود با توجه به محتوا متفاوت است و ممکن است برخی افراد آن را نشنوند.

اعوجاج چیست؟ اعوجاج به تغییر سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. این رنگ صدا را ایجاد می کند و باعث می شود موسیقی نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

تلویزیون سونی X9000J مجهز به سیستم صوتی دو کاناله 20 واتی است و هرکدام از کانال ها صدای 10 واتی را ارائه می دهند.و همچنین دارای قابلیت دالبی اتموس است که صدا را بسیار بهبود بخشیده و موجب شده صدا به صورت فراگیر و سه بعدی ارائه شود.

امکانات هوشمند تلویزیون سونی X9000J

تلویزیون سونی X9000J مجهز به Google TV است که جایگزین Android TV شده است.استفاده از آن بسیار راحت است و به صورت روان اجرا می شود.فروشگاه Google Play با برنامه های متعددی که در دسترس دارد به شما امکان می دهد که به راحتی به بسیار از سرگرمی ها و فیلم ها دسترسی داشته باشید و از مشاهده انها لذت ببرید.همچنین دارای Chromecast داخلی است که از طریق آن می توانید به راحتی محتوای گوشی خود را به تلویزیون منتقل کنید و در صفحه نمایشی بزرگ از تماشای انها لذت ببرید.

تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی و فروشگاه Google Play وجود دارد. می توانید از تبلیغات شخصی خودداری کنید ، اما نمی توانید آنها را به طور کامل حذف کنید.

ریموت کنترل تلویزیون سونی X9000J

ریموت کنترل تلویزیون سونی X9000J فرق چندانی نکرده است و شباهت زیادی به X9000H دارد.این ریموت نیز دارای دکمه های میانبری است که از طریق انها می توانید به برنامه های YouTube ، Prime Video و + Disney دسترسی داشته باشید.اما دکمه Google Play دیگر بر روی این کنترل از راه دور سونی وجود ندارد و حذف شده است.همچنین شما می توانید با استفاده از Google Assistant یا Amazon’s Alexa به جستجوی صوتی بپردازید و تلویزیون خود را کنترل کنید. البته شما باید ابتدا آن را به یک اسپیکر هوشمند پیوند دهید و برای استفاده از دکمه دستیار اختصاصی در ریموت ، بلوتوث تلویزیون را فعال کنید.ب فعال کرن آن می توانید با صدای خود برخی از تنظیمات تلویزیون را تغییر دهید و برنامه ها را راه اندازی کنید.علاوه بر این به جستجوی محتوا بپردازید یا اطلاعاتی مانند آب و هوا را بخواهید.

شما می توانید در صورت در دسترس نبودن ریموت تلویزیون را از طریق دکمه ای که در زیر مارک سونی و بین حاشیه پایین قرار دارد کنترل کنید.یعنی می توانید تلویزیون را روشن/خاموش کنید، منبع ورودی یا کانال را تغییر دهید و میزان صدا را تنظیم کنید.

اقلام همراه تلویزیون سونی X9000J

خروج از نسخه موبایل