بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QLED Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A یکی از تلویزیون های فوق العاده با کیفیت 2021 برند سامسونگ است.این تلویزیون از هر نظر عملکرده خیره کننده ای دارد و مطمئناً یکی از پر فروش های 2021 خواهد بود.تلویزیون کیولد سامسونگ Q70A دارای کیفیت تصویر 4K می باشد و از ویژگی های بسیاری برخوردار است.حالا در ادامه به صورت دقیق به بررسی این تلویزیون کیولد شگفت انگیز خواهیم پرداخت و شما را کاملاً با آن اشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ Q70A یکی از تلویزیون های فورکی فوق العاده عالی است.این تلویزیون QLED سامسونگ دارای زمان پاسخگویی بسیار عالی و تأخیر ورودی کم است.همچنین از قابلیت (VRR) و HDMI 2.1 پشتیبانی می کند و نرخ تازه سازی آن 120 هرتز است.همین دلیل بر آن است گزینه بسیار مناسبی برای گیمینگ باشد.تلویزیون Q70A از پنل VA برخوردار می باشد و به همین دلیل نسبت کنتراست فوق العاده ای دارد و سیاه پوستان را با کیفیت و عمق عالی ارائه می دهد.به دلیل روشنایی خوبی که دارد به خوبی می تواند بر تابش های خیره کننده غلبه کند.البته تا جای که می توانید سعی کنید آن را در معرض نور خورشید قرار ندهید چرا که نمی تواند به خوبی آن را پخش کند،بنابراین با بازتاب نور مواجه خواهید شد.دارای طیف گسترده رنگی است به همین دلیل از HDR بسیار خوبی برخوردار است.به دلیل برخورداری از پنل VA زاویه دید زیاد مناسبی ندارد و شاید از کناره ها کمی از کیفیت تصاویر کاسته شود.

نقاط قوت تلویزیون Q70A

  • نسبت کنتراست فوق العاده بالا.
  • به اندازه کافی روشن می شود تا بر نور های خیره کننده غلبه کند
  • زمان پاسخگویی عالی

نقاط ضعف تلویزیون Q70T

  • از کم نور شدن محلی برخودار نیست
  • زاویه دید کمی دارد

تلویزیون کیولد سامسونگ Q70A از تلویزیون های میانرده سری QLED سامسونگ 2021 به حساب می اید.این تلویزیون بالاتر از Q60A قرار دارد و کمتر از Q80A می باشد.همچنین با NANO80 2021 ال جی و X8500J سونی رقابت می کند.

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80A کلیک کنید

برای مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q60A کلیک کنید

طراحی تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون QLED Q70A از طراحی بسیار نازک و جذابی برخوردار است و می تواند دکوراسیون منزلتان را متحول کند.بدنه آن بسیار باریک است و صفحه نمایشی تخت دارد که با حاشیه ای باریک احاطه شده است.پایه آن از نوع پایه وسط است که زیاد بزرگ نیست اما به خوبی می تواند از تلویزیون پشتیانی کند.همچنین با وجود این پایه شما می توانید Q70A را بر روی میز کوچکی نیز قرار دهید.این پایه به گونه ای طراحی شده است که می تواند از بهم ریختگی سیم ها در اطراف تلویزیون نیز جلوگیری کند.

پشت تلویزیون Q70A

قسمت پشتی تلویزیون سامسونگ Q70A از جنس پلاستیک است که دارای حکاکی های راه راه افقی است تا مانند الومینیومی براق جلوه دهد.ورودی ها نیز که در پشت تلویزیون قرار دارند رو به کنار هستند،بنابراین در صورت نصب بر روی دیوار نیز به راحتی به انها دسترسی خواهید داشت..همچنین این تلویزیون کیولد سامسونگ به دلیل بدنه باریکی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای نصب بر روی دیوار است.

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 85Q70A

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 75Q70A

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 65Q70A

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 55Q70A

کنتراست تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70T از نظر کنتراست عملکرده بسیار خوبی دارد و می توان گفت که از بالاترین نسبت کنتراست برخوردار است و می تواند صحنه های مشکی را به خوبی و بدون نقص نمایش دهد.با اینکه این تلویزیون از ویژگی کم نوری محلی (local dimming) برخوردار نیست اما بازهم عملکرده کنتراست آن فوق العاده است.

روشنایی SDR

تلویزیون SAMSUNG Q70A از روشنایی بسیار خوبی برخودار است.یعنی روشنایی آن از متوسط بالا تر است،بنابراین می تواند به راحتی بر تابش خیره کننده غلبه کند.شما می توانید برای تصاویر روشن تر حالت تصویر را روی«پویا» ، تقویت کننده کنتراست در «بالا» رنگ تن در «استاندارد» تنظیم کنید تا حداکثر روشنایی و کنتراست را داشته باشید.

میزان روشنایی : میزان روشنایی به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بالاتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دید در یک اتاق روشن کمک کند یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته می کند.

روشنایی HDR

روشنایی HDR در تلویزیون بسیار اهمیت دارد چرا که تأثیر زیادی بر روی کیفیت تصاویر دارد. خوشبختانه تلویزیون سامسونگ Q70A دارای HDR بسیار مناسبی است و می تواند به خوبی روشن شود و صحنه ها را با کیفیت عالی ارائه دهد. همانطور که مشاهده می کنید EOTF از نزدیک خط را دنبال می کند. با این حال ، درخشان ترین موارد ممکن است از بین بروند.برای روشنایی بیشتر نیز می توانید از تنظیم Contrast Enhancer روی «High» و ST.2084 در حداکثر میزان روشنایی استفاده کنید.همچنین با فعال کردن حالت بازی اوج روشنایی HDR کمی روشن تر از حالت غیر فعال است.روشنایی کلی صحنه ها کمی زیر روشنایی هدف بود اما با این حال ما تفاوتی با محتوای واقعی مشاهده نکردیم.

روشنایی HDR در حالت بازی و در حالت عادی

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی

تلویزیون سامسونگ Q70A از نظر یکنواختی خاکستری نیز عملکرده بسیار خوبی دارد.البته این یکنواختی می تواند با توجه به محتوا متفاوت باشد.در اینجا گوشه ها و لبه های صفحه کمی تاریک تر هستند اما باید در محتوای واقعی زیاد به چشم نیایند.همچنین این یکنواختی در صحنه های نزدیک به تاریکی ظاهرا کمی بهتر است اما باز هم ممکن است که با توجه به محتوا متفاوت باشد و کمی نا همواری دیده شود.تلویزیون QLED Q70A از لحاظ یکنواختی مشکی نیز عملکرده بسیار خوبی دارد و سیاهان را به شکلی عالی ارائه می دهد.البته در این مورد نیز می تواند این یکنواختی بسته به محتوا تغییر کند و در همه محتوا این یکنواختی پابرجا نباشد.

زاویه دید و بازتاب نور

تلویزیون سامسونگ Q70A از نظر زاویه دید عملکرده زیاد خوبی ندارد.این تلویزیون کیولد سامسونگ که دارای پنل VA است نمی تواند از کناره ها تصاویر زیاد خوبی ارائه دهد.بنابراین در نشیمن های گسترده ممکن است کمی عملکرده ضعیفی داشته باشد.در مورد بازتاب نور می توان گفت که عملکرده بسیار خوبی دارد و می تواند به خوبی با نور های خیره کننده غلبه کند.البته اگر آن را در معرض نور زیاد یا تابش خیره کننده خورشید قرار دهید عملکرده آن انچان خوب نیست. بنابراین سعی کنید آن را روبروی پنجره یا در معرض نور زیاد قرار ندهید.

حالت کالیبراسیون

قبل از کالیبراسیون بیشتر رنگ ها و تعادل رنگ سفید کاملاً دقیق است و تنها گاما از هدف پیروی نمی کند.همچنین بیشتر صحنه ها به ویژه صحنه های بسیار روشن بیش از حد روشن می شوند،اما باز هم دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف است. اما بعد از کالیبراسیون دقت رنگ این تلویزیون خارق العاده است.یعنی دمای گاما و رنگ تقریباً عالی هستند.

دقت رنگ : به نمایش دقیق رنگ ها وسایه های خاکستری مورد نیاز سیگنال ارسال شده توسط دستگاه منبع می گویند.

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند.این تلویزیون کیولد می تواند DVD و سایر محتوای 480p را بدون هیچ مشکل ارتقاء دهد.محتوای 720p بدون هیچ مشکلی ارتقاء می یابند و بسیار خوب بنظر می رسند. برای ارائه محتوای 1080p نیز هیچ مشکلی ندارد.همچنین Q70A می تواند محتوای 4k بومی را کاملاً به نمایش بگذارد.اما این تلویزیون نمی تواند محتوای 8K ارائه دهد.

همچنین تلویزیون Q70A از طرح زیر پیکسل BGR استفاده می کند. این قابلیت بر کیفیت تصویر تأثیر نمی گذارد ، اما می تواند در وضوح نوشتار هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور PC تأثیر بگذارد.

طیف رنگی تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A دارای طیف رنگی بسیار خوبی است.این تلویزیون دارای دامنه های گسترده رنگی DCI P3 و Rec. 2020 می باشد به همین دلیل از طیف رنگی فوق العاده ای برخودار است.این طیف رنگی برای محتوای HDR به اندازه کافی گسترده است.همچنین Q70A دارای حجم رنگ مناسب است و به لطف نسبت کنتراست بالا می تواند رنگ های تیره و اشباع را به خوبی کنترل کند.

طیف رنگی : پوشش وسیع رنگی یک تلویزیون به میزان گستره رنگی جدید و بزرگتر یک تلویزیون اشاره دارد. طیف های رنگی گسترده تعداد بیشتری از رنگ ها را از آنچه تلویزیون های کنونی می توانند نشان دهند ، شامل می شوند ، بنابراین هرچه پوشش تلویزیون در یک طیف رنگی گسترده بیشتر باشد ، تلویزیون می تواند رنگ بیشتری تولید کند. این یکی از جالبترین پیشرفتهای جدید در فن آوری تلویزیون است که به یک تلویزیون در ایجاد تصاویر رنگارنگ و زنده کمک می کند. این ویژگی برای رسانه های HDR نیز بسیار مفید است.

گرادینت(شیب رنگی)

تلویزیون سامسونگ Q70A از نظر گرادیان عملکرده بسیار خوبی دارد.البته نه به خوبی Q70T اما در کل مناسب است.نوارهای خاکستری و سبز رنگ قابل مشاهده است ، اما باید در محتوای واقعی کمی کمتر دیده شود.همچنین در صورتی که متوجه باند شدید می توانید با فعال کردن کاهش نویز به هموار سازی شیب ها کمک کنید.البته اینکار ممکن است باعث شود که جزئیات بعضی از صحنه ها را از دست دهید.

گرادیان چیست؟گرادیان یا همان شیب رنگ ، کششی از تغییر رنگ به تدریج است. به عنوان مثال ، سمت چپ ممکن است یک سبز تیره باشد که به تدریج به یک سبز روشن تر در سمت راست تغییر می کند.

خطر سوختگی دائمی

تلویزیون سامسونگ q70a به دلیل اینکه دارای پنل VA است خطر سوختگی دائمی ندارد،بنابراین شما می توانید برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

زمان پاسخگویی تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از لحاظ زمان پاسخگویی نیز می توان گفت که عملکرده فوق العاده ای دارد.بنابراین می توانید سریع ترین حرکات را بدون تاری و با کیفیت عالی مشاهده کنید و از تماشای انها لذت ببرید.

سوسوزدن

تلویزیون سامسونگ Q70A برای کاهش نور پس زمینه خود از مدولاسیون عرض پالس (PWM) استفاده می کند.اگرچه ممکن است که برخی از افراد نسبت به آن حساس باشند. در حالت ‘Movie’ با چنان فرکانس بالایی می زند که نباید مورد توجه قرار گیرد.همچنین در حالت های «پویا» ، «استاندارد» ، «طبیعی» و «فیلمساز» یا با وضوح تصویر یا حالت بازی فعال ، سوسو زدن به 120 هرتز کاهش می یابد.

سوسو زدن می تواند روی تصویر نمایش داده شده در تلویزیون بسیار تأثیر بگذارد.سوسوزدن باعث میزان شفافیت اشاء سریع در حال حرکت صفحه می شود. عدم وجود سوسو زدن تصویر باعث می شود دنباله ای روی اشیا در حال حرکت باشد.

تلویزیون سامسونگ Q70A دارای درج قاب سیاه (BFI)

این تلویزیون کیولد فورکی از قابلیت درج قاب سیاه (BFI) اختیاری برخوردار است که به عنوان نور پس زمینه نیز شناخته می شود.درج قاب سیاه موجب کاهش تاری حرکت می شود.برای فعال کردن آن در نور پس زمینه در 60 هرتز ، می توانید LED Clear Motion را در منوی تنظیمات Picture Clarity یا در حالت فعال حالت بازی در منوی Game Motion Plus روشن کنید. برای 120 هرتز ، تنظیمات وضوح تصویر را فعال کنید اما لغزنده های کاهش تاری و کاهش قدرت را در «0» بگذارید. در حالت بازی همیشه با سرعت 120 هرتز سوسو می زند ، بنابراین نیازی به تنظیمات اضافی نیست.

درون یابی حرکتی

تلویزیون سامسونگ Q70A می تواند حرکت را تا سرعت 120 فریم بر ثانیه درون یابی کند.درون یابی حرکتی که اثر صابون نیز نامیده می شود در صحنه های شلوغ ،در این تلویزیون عملکرده زیاد خوبی ندارد و باعث ایجاد موارد تکراری و مصنوعات زیادی می شود.برای فعال کردن آن وضوح تصویر را بر روی «سفارشی» تنظیم کنید.همچنین کاهش محو را برای محتوای 60 فریم بر ثانیه بر روی «10» قرار دهید. یا برای محتوای 30 فریم بر ثانیه می توانید Judder Reduction را بر روی «10» قرار دهید.

درون یابی حرکتی (اثر صابون)قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این قابلیت باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد. این ویژگی فقط در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.

لکنت

به دلیل زمان پاسخگویی سریعی که این تلویزیون کیولد سامسونگ دارد ممکن است در محتوای کم سرعت فریم لکنت داشته باشد زیرا هر فریم بیشتر نگه داشته می شود.بنابراین اگر متوجه لکنت زبان شدید ، می توانید با فعال کردن درون یابی حرکت لکنت را کاهش دهید.

همچنین این تلویزیون بدون نیاز به فعال کردن تنظیمات اضافی می تواند 24p Judder را از هر منبع حذف کند.

Judder : Judder توسط 24 فریم در ثانیه ویدیو (24p نیز نامیده می شود) ساخته شده است.باعث می شود در حرکت دوربین لکنت دیده شود به خصوص در عکس های متحرک. این یک نتیجه عدم تطابق بین میزان تازه سازی یک صفحه تلویزیون و فرکانس فیلم 24 هرتز است و می تواند هم از طریق یک سیگنال 24p و هم هنگام ارسال یک فیلم 24p از طریق سیگنال 60p یا 60i رخ دهد.

نرخ تازه سازی متغیر

تلویزیون سامسونگ Q70A از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند.این قابلیت به صورت خودکار در حالت بازی فعال می شود.البته این قابلیت به طور رسمی با G-SYNC سازگار نیست،اما مانند QN85A و QN90A ما توانستیم G-SYNC را هنگام بازی Destiny 2 به کار بیاندازیم ، اما در نسخه آزمایشی ما مدام پاره می شد.

تأخیر ورودی

این تلویزیون فورکی سامسونگ در حالت بازی از تأخیر ورودی کمی برخوردار است.اما مانند سایر تلویزیون های سامسونگ 2021 که آزمایش کرده ایم ، با فعال بودن VRR نمی توانیم اندازه گیری های دقیق از تأخیر ورودی را بدست آوریم ، اما ما در حال بررسی این مسئله هستیم و انتظار نداریم که VRR به طور قابل توجهی تأخیر ورودی را تحت تأثیر قرار دهد.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون سامسونگ Q70A

این تلویزیون از رایج ترین رزولوشن ها ، از جمله فورکی 120Hz بومی پشتیبانی می کند. همچنین می تواند کروم مناسب 4: 4: 4 را نیز نمایش دهد، که برای وضوح متن مهم است. ، اما 4: 4: 4 در 1440p در 60 یا 120 هرتز به درستی کار نمی کند.بنابراین برای کار با وضوح 4: 4: 4 ، تلویزیون باید در حالت «PC» باشد و ورودی سیگنال بیشتر (Input Signal Plus)فعال باشد. برای سیگنالهای پهنای باند کامل ، ورودی سیگنال بیشتر لازم است.

همچنین تلویزیون سامسونگ Q70A از جدیدترین کنسول ها پشتیبانی می کند.این تلویزیون از حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) برخودار می باشد.این قابلیت به صورت خودکار تلویزیون را در حالت بازی قرار می دهد تا کمترین تأخیر ورودی را داشته باشد.با تنظیم حالت بازی روی«خودکار» یا «روشن» و فعال کردن Anynet + (HDMI-CEC) می توانید آن را فعال کنید.

ورودی های تلویزیون سامسونگ Q70A

HDCPB : HDCP مخفف High-bandwidth Digital Content Protection است.این فناوری برای جلوگیری از کپی است که بیش از ده سال در اتصالات HDMI استفاده می شود. نسخه 2.2 آخرین نسخه است که به طور خاص برای جلوگیری از کپی غیرقانونی محتوای 4K Ultra HD طراحی شده است.

CEC : به لطف ویژگی ای که سامسونگ از آن با نام Anynet + یاد می کند ، می توانید جعبه کابل ، کنسول بازی و سایر دستگاه های متصل به HDMI خود را با One Remote سامسونگ کنترل کنید. … این ویژگی فقط مختص سامسونگ نیست. Anynet + به سادگی یک نام تجاری برای عملکرد اصلی HDMI به نام Consumer Electronics Control یا HDMI-CEC است.

برای فعال کردن ARC / eARC ، HDMI e-ARC را روی«خودکار» و صدای خروجی دیجیتال را روی «Passthrough»تنظیم کنید.


کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از لحاظ کیفیت صدا عملکرده زیاد خوبی ندارد و متأسفانه از Q70T ضعیف تر است.اما این تلویزیون کیولد مجهز به فناوری Adaptive Sound +(صدای تطبیقی است) است که تا حدی باعث بهبود کیفیت صدا شده است.توان صوتی Q70A سامسونگ 20 وات است که از طریق دو بلندگو ارائه می شود.این صدا برای نشیمن های متوسط عملکرده خوبی دارد اما برای نشیمن های بزرگ احتمالاً ضعیف باشد.همچنین این تلویزیون از نظر اعوجاج عملکرده خوبی دارد.در سطح متوسط صدا احتمالاً کمی از کیفیت صدا کاسته شود و در حداکثر صدا کمی بدتر شود.اما باز بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد و همه آن را نشنوند.

اعوجاج : اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود.در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانس هایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد.

امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A از نظر امکانات هوشمند عملکرده بسیار خوبی دارد.این تلویزیون نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ از سیستم عامل تایزن برخوردار است که دارای کارای بسیار راحتی است.ظاهرا این سیستم عامل در سال 2021 عملکرده آن نسبت به سالهای گذشته نیز بهتر شده است و روان تر اجرا می شود.بنابراین کاربران می تواند از طریق آن به راحتی به انواعی از برنامه ها ، فیلم ها و بسیاری از سرگرمی های دیگر دسترسی داشته باشند.

کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A مجهز به کنترل از راه دور جدید سامسونگ Solar Cell است که عملکرده بسیار خوبی دارد.کنترل از راه دور این تلویزیون سامسونگ 2021 در پشت دارای باتری های صفحه خورشیدی است که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. یک سلول خورشیدی در پشت به شما امکان می دهد با استفاده از نور داخلی (و فضای باز) دوباره باتری ها شارژ شوند.همچنین این کنترل از راه دور سامسونگ دارای دکمه های میانبری است که به شما امکان می دهد به راحتی به برنامه های محبوب خود دسترسی داشته باشید.علاوه بر این با این ریموت می توانید با استفاده از صدای خود وارد تنظیمات شوید تغییرات لازم را انجام دهید و یا ورودی ها را تغییر دهید و جستجوها را انجام دهید.

همچنین دکمه های در زیر آرم سامسونگ در سمت راست پایین تلویزیون قرار دارند.که در صورت در دسترس نبودن کنترل می توانید از انها استفاده کنید.یعنی می توانید تلویزیون را روشن / خاموش کنید ،کانال ها ، ورودی ها و میزان صدا را تغییر دهید.

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ Q70A

خروج از نسخه موبایل