بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000J

تلویزیون سونی X8000J

در اینجا می خواهیم به بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000J به پردازیم.پس اگر مایلید در مورد این تلویزیون 2021 و ارزان قیمت سونی بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون سونی X8000J یکی از ارزان قیمت ترین تلویزیون های 2021 سونی به حساب می آید.این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K می باشد و پنل آن از نوع IPS است که زاویه دید بسیار خوبی دارد.متأسفانه تلویزیون X8000J از کنتراست زیاد مناسبی برخوردار نیست و این می تواند به دلیل پنل آن باشد.پنل IPS با اینکه زاویه دید بسیار خوبی دارد اما از کنتراست کمی برخوردار است.این ال ای دی از هیچ ویژگی کم نوری محلی نیز برای بهبود رنگ سیاه برخوردار نیست،بنابراین نمی تواند سیاهانی عمیق تولید کند.این تلویزیون به خوبی روشن می شود و می تواند مانع بازتاب نور شود.X8000J از طیف وسیعی از رنگ برخوردار است به همین دلیل HDR خوبی ارائه می دهد.دارای حالت تأخیر ورودی کم خودکار است اما از VRR پشتیبانی نمی کند و از هیچ ورودی HDMI 2.1 برخوردار نیست.زمان پاسخگویی خوب و قابل قبولی دارد،بنابراین برای انجام بازی تا حدی مناسب است.دارای سیستم عامل Google tv است که قرار است جایگزین اندروید شود.همچنین x8000j جایگزین x8000h و رقیب up8000 ال جی و au8000 سامسونگ است.

نقاط قوت تلویزیون X8000J

  • زاویه دید گسترده.
  • به اندازه روشن است تا بر نور متوسط غلبه کند.
  • زمان پاسخگویی عالی

نقاط ضعف تلویزیون X8000J

  • روشنایی کم برای نمایش HDR برجسته
  • نسبت کنتراست کم
  • هیچ قابلیت کم نور شدن محلی ندارد

طراحی تلویزیون سونی X8000J

تلویزیون سونی X8000J از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است.بدنه آن تا حدی ضخیم است اما باز هم جلوه ای جذاب دارد.پایه های آن از نوع دو شاخه است که به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند تنها در صورت ضربه دیدن کمی لرزش دارند.بر روی پایه ها گیره های برای مدیریت کابل وجود دارد که شما می تواند با عبور کابل از انها مانع بهم ریختگی کابل ها شوید.

پشت تلویزیون X8000J

پشت ال ای دی سونی X8000J ساده است و از جنس پلاستیک بافت دار است.در قسمت پشت آن جایی برای مدیریت کابل وجود ندارد تنها گیره های که بر روی پایه ها قرار دارند می توانند کابل ها را مدیریت کنند.دارای قابلیت اتصال به دیوار است بنابراین می توانید به راحتی آن را بر روی دیوار نصب کنید.البته با بدنه تقریباً ضخیمی که دارد کمی با دیوار فاصله خواهد داشت اما باز هم جذاب خواهد بود.جنس بدنه این تلویزیون تمام پلاستیک است به همین دلیل بسیار سبک می باشد.

قیمت و خرید تلویزیون سونی 85X8000J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 75X8000J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 65X8000J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 55X8000J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 50X8000J

قیمت و خرید تلویزیون سونی 43X8000J

کنتراست

سونی X8000J به دلیل برخورداری از پنل IPS از نسبت کنتراست متوسطی برخودار است.این تلویزیون با کنتراست کمی که دارد نمی تواند سیاه پوستانی عمیق تولید کند و بیشتر سیاهی ها در تاریکی خاکستری بنظر می رسند.متأسفانه هیچ ویژگی کم نوری محلی نیز برای بهبود آن وجود ندارد.البته نسبت کنتراست می تواند بسته به محتوا متفاوت باشد.ظااهراً سایز 50 اینچ آن دارای پنل VA است و این یعنی اینکه که عملکرده کنتراست آن بهتر است.

روشنایی SDR

تلویزیون X8000J مانند تلویزیون X8000H روشن نمی شود اما برای اتاقی با نور متوسط هیچ مشکلی ندارد و می تواند تا حدی روشن شود.برای مقابله با نور های زیاد روشن نیز تا حدی خوب است اما تا جایی که می توانید آن را در معرض نور ها زیاد قرار ندهید.البته امکان افزایش روشنایی وجود دارد اما ممکن است که از کیفیت تصاویر کاسته شود.برای روشنایی بیشتر حالت تصویر را روی “واضح” قرار دهید ، افزایش دهنده کنتراست را خاموش کنید و درجه حرارت رنگ را روی ‘خنثی’ تنظیم کنید.علاوه بر این در چنینی حالتی روشنایی و کنتراست نیز روی حداکثر تنظیم شده اند. روشنایی در صحنه های مختلف تقریباً سازگار است.

روشنایی HDR

روشنایی HDR تا حدی خوب است اما باز به اندازه ای روشن نمی شود که برجسته ها در HDR نمایان شوند.EOTF به خوبی هدف را دنبال می کند،بنابراین روشنایی کلی صحنه ها بسیار دقیق است.تنها در صحنه های بسیار تاریک یا بسیار روشن شاید این عملکرد کمی تغییر کند.برای داشتن روشنایی بیشتر نیز می توانید کنتراست را روی حداکثر قرار دهید و Adv را غیر فعال کنید.روشنایی HDR در حالت بازی نیز تقریباً یکسان است و تفاوت انچانی ندارد.

میزان روشنایی SDR یا HDR :میزان روشنایی SDR یا HDR به حداکثر میزان روشنایی تلویزیون اشاره دارد. روشنایی بیشتر به این معنی است که تلویزیون می تواند تصویر را روشن تر نشان دهد ، که می تواند به دیده شدن در یک اتاق روشن کمک کند ، یا برجسته های کوچک را در HDR برجسته کند.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه

تلویزیون سونی X8000J از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است هر چند این عملکرد می تواند بین واحد ها متفاوت باشد.گوشه های صفحه کمی تیره تر هستند اما اثر صفحه نمایش کثیف زیاد در مرکز دیده نمی شود.ظاهراً این یکنواختی در صحنه های تاریک بسیار بهتر است و مشکل انچنانی ندارد.اما عملکرده یکنواختی سیاه زیاد جالب نیست و صفحه نمایش تقریباً آبی بنظر می رسد و کدر شدن نور پس زمینه به خوبی قابل مشاهده است.

یکنواختی خاکستری : یکنواختی خاکستری نشان می دهد که یک تلویزیون چقدر می تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را روی صفحه نمایش حفظ کند. مشکلات یکنواختی ممکن است شبیه لکه های تیره تری در اطراف صفحه به نظر برسد ، گوشه ها و لبه ها به ویژه تیره تر از آنچه که باید نشان داده شوند.

یکنواختی سیاه چیست ؟ یکنواختی سیاه به توانایی تلویزیون در نمایش سیاه و سفید به طور مساوی در صفحه نمایش اشاره دارد.یکنواختی کامل سیاه به این معنی است که سایه ها ، آسمان های شبانه و اشیا سیاه کاملاً سیاه بنظر برسند.

زاویه دید تلویزیون سونی X8000J

همانگونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم تلویزیون سونی X8000J به دلیل مجهز بودن به پنل IPS زاویه دید بسیار خوبی دارد.این تلویزیون می تواند در هر زاویه ای تصاویری واضح و دقیقی ارائه دهد.پس اگر دارای نشیمنی با مبلمان گسترده هستید و به تماشای دسته جمعی تلویزیون علاقه دارید X8000J می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.البته سایز 50 اینچ آن دارای پنل VA است به همین دلیل زاویه دید زیاد مناسبی ندارد.

بازتاب نور

عملکرده بازتاب نور تلویزیون سونی X8000J بسیار خوب است و می تواند به راحتی بر نور های متوسط غلبه کند.اما در مقابل با نور های مستقیم و بسیار غیره کننده کمی ضعیف تر است پس تا جایی که می توانید آن را در چنین شرایطی قرار ندهید.

فرمت های پشتیبانی شده تلویزیون سونی X8000J

طیف رنگی و حجم رنگ تلویزیون سونی X8000J

تلویزیون سونی X8000J دارای طیف گسترده ای از رنگ است.این تلویزیون پوشش عالی از فضای رنگ DCI P3 دارد که در اکثر محتوای HDR استفاده می شود.همچنین پوشش مناسب تری از Rec دارد.اما از نظر حجم رنگ این تلویزیون زیاد مناسب نیست و مانند بسیاری از ال ای دی ها نمی تواند به خوبی رنگ آبی روشن را نمایش دهد.همچنین به دلیل نسبت کنتراست کمی که دارد به سختی می تواند رنگهای تیره و اشباع شده را نمایش دهد.

خطر سوختگی دائمی (احتباس تصویر)

احتباس موقت تصویر در برخی از پنل های IPS و بعضی از پنل های مشابه آن وجود دارد.اما به نظر می رسد که دائمی نیست، چرا که در آزمایش های طولانی مدت این طور نشان داده است پس در این مورد جای نگرانی نیست.

خطر سوختیگی دائمی (Permanent Burn-In Risk) چیست ؟ خطر سوختگی دائمی به احتباس دائمی تصویر گفته می شود که معمولاً در اثر گذاشتن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. تصاویر ‘سوخته’ هستند و مانند لکه ها هنگام پخش محتوای دیگر برای همیشه قابل مشاهده خواهند بود.برای مثال ممکن است شما بیشتر اوقات تلویزیون را بر روی یک کانال نگهدارید که در این صورت بعد از مدتی ارم آن کانال ثابت می شود و در صورت تغییر کانال نیز ارم آن باقی خواهد ماند.

زمان پاسخگویی

تلویزیون سونی X8000J از زمان پاسخگویی بسیار خوبی برخوردار می باشد و حتی نسبت به X8000H نیز بهبود یافته است.با زمان پاسخگویی مناسبی که دارد مطمئناً می توانید با خیال راحت به انجام بازی های مورد علاقه خود به پردازید و از انها نهایت لذت را ببرید.

درون یابی حرکتی

تلویزیون سونی X8000J با استفاده از درون یابی حرکتی می تواند نرخ فریم کم را تا 30 فریم بر ثانیه درون یابی کند.درون یابی حرکتی در بسیاری از موارد خوب عمل می کند و تنها در صحنه ها شلوغ مصنوعات حرکتی وجود دارد.برای فعال کردن درون یابی حرکت، Cinemotion را روی “High” و Motionflow را روی”Custom” و Smoothness روی حداکثر تنظیم کنید.

درون یابی حرکتی چیست ؟ درون یابی حرکتی قابلیتی است که نرخ فریم ویدئو را افزایش می دهد ، معمولاً تا حداکثر نرخ فریم تلویزیون. این اثر باعث می شود که حرکات نرمتر ، واضح و زنده تر از آنچه که معمولاً از فیلم ها و تلویزیون می بینید به نظر برسد. این ویژگی فقط در شرایطی اهمیت دارد که بخواهید حرکت در فیلم ها را کمی نرم تر جلوه دهید.

تأخیر ورودی

این تلویزیون 2021 سونی از تأخیر ورودی بسیار کمی برخوردار است و تا در حالت بازی یا گرافیک باشد تا کروم 4: 4: 4 به درستی کار کند.

رزولوشن های پشتیبانی شده تلویزیون سونی X8000J

تلویزیون سونی X8000J می تواند اکثر رزولوشن های رایج را تا 60 هرتز پشتیبانی کند.تنها کروم 4: 4: 4 در 1440p @ 60Hz به درستی کار نمی کند.اما می تواند به راحتی کروم مناسب را در سایر رزولوشن ها ارائه دهد که برای وضوح متن مهم است.برای انجام این کار ، تلویزیون باید در حالت تصویر “بازی” یا “گرافیک” باشد و “فرمت پیشرفته” برای ورودی HDMI مورد استفاده شما فعال باشد. “فرمت پیشرفته” همچنین باید برای سیگنال های پهنای باند HDMI کامل فعال شود.

مشخصات ورودی های تلویزیون سونی X8000J

تلویزیون سونی X8000J دارای حداکثر نرخ تازه سازی 60 هرتز و فاقد HDMI 2.1 است ، بنابراین بالاترین رزولوشن کنسول پیشرفت فورکی 60 هرتز با HDR است.

ورودی های تلویزیون سونی x8000j

  • 4 پورت HDMI
  • 2 پورت USB
  • 1 خروجی صدای نوری دیجیتال (اپتیکال)
  • 1 خروجی آنالوگ صدا 3.5 میلی متر
  • 1 عدد کامپوزیت
  • 1 میزان کننده کابل
  • 1 شبکه کابلی محلی

گذرگاهای صوتی

  • دارای ARC (HDMI 3)
  • پشتیبانی از eARC
  • دریافت سیگنال 5.1 دالبی دیجیتال از طریق ARC
  • دریافت سیگنال DTS: X از طریق DTS-HD MA از طریق eARC
  • دریافت سیگنال 5.1 DTS از طریق اپتیکال

برای استفاده از eARC ، حالت eARC را روی Auto” ، Digital Audio Out” را روی “Auto 1” و Passthrough را روی “Auto” تنظیم کنید.

کیفیت صدای تلویزیون سونی X8000J

X8000J از پاسخ فرکانسی مناسبی برخوردار است اما صدای بیس آن بسیار نا امید کننده است.کیفیت صدای این تلویزیون در کل متناسب و متعادل است و گفتگو ها بسیار واضح هستند.بدون هیچ مشکلی می توانید صدای آن را افزایش دهد و از آن لذت ببرید.تنها در حداکثر صدا ممکن است کمی فشرده سازی وجود داشته باشد.این تلویزیون از عملکرده اعوجاج بسیار خوبی نیز برخوردار است و تنها در حداکثر میزان صدا ممکن است کمی اعوجاج به گوش برسد.توان صوتی این تلویزیون فورکی 20 وات و از طریق دو بلندگوی 10 واتی ارائه می شود.

اعوجاج صدا چیست ؟اعوجاج به هر تغییر در سیگنال اصلی توسط سیستم گفته می شود. به طوری که در تولید مثل صدا ، اعوجاج یک نقص محسوب می شود زیرا با تولید فرکانسهایی که در محتوای اصلی وجود ندارد، دقت تولید مثل را کاهش می دهد. همچنین رنگ صدا را ایجاد می کند و می تواند موسیقی را نجس ، خشن یا گل آلود جلوه دهد.

امکانات هوشمند تلویزیون سونی x8000j

ظاهراً قرار است برند سونی در تلویزیون های 2021 خود سیستم عامل Google TV را جایگزین اندروید تی وی کند.این سیستم عامل نیز عملکرده مشابه اندروید دارد و دارای کارای بسیار راحت و برنامه های بسیاری می باشد. شما می توانید بدون هیچ مشکلی از طریق این پلتفرم به بسیاری از برنامه ها دسترسی داشته باشید.صفحه اصلی این سیستم عامل دارای تبلیغات است که امکان حذف کردن انها نیست و باید انها را تحمل کنید.فروشگاه Google Play یکی از برنامه های است که از طریق آن می توانید به راحتی به بسیاری از برنامه ها دسترسی داشته باشید و انها را بر روی این تلویزیون اجرا کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون سونی x8000j

کنترل از راه دور تلویزیون x8000j مشابه ریموت های قبلی است و تغییراتی در آن دیده نمی شود.برای استفاده کامل از این ریموت می توانید آن را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید.این ریموت دارای دکمه اختصاصی Google Assistant است که به شما امکان خواهد داد با استفاده از صدای خود تلویزیون را کنترل کنید.

همچنین در صورت در دسترس نبودن این ریموت شما می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر مارک سونی قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.

اقلام همراه تلویزیون سونی x8000j

مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون UP8000

مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون X8000H

مشاهده بررسی تخصصی تلویزیون AU8000

خروج از نسخه موبایل